خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

بیایید با همفکری هم مشکل مرکز پرسش و پاسخ رو حل کنیم

درود.

توی این پست، میخوام چند سؤال مطرح کنم و با همفکری شما بهشون جواب بدم و ببینم که چرا مرکز پرسش و پاسخ محله انقدر سوت و کوره. چیز ببخشید. سوت و نبینه خخخ.

1: اصلاً این مرکز پرسش و پاسخ چیچی هست؟
جواب: اگر میخوای کامل متوجه بشی مرکز پرسش و پاسخ محله قضیش چیه، پست مجتبی که بیست و پنج مرداد نود و چهار منتشر کرد و توضیح کامل در مورد این قسمت محله داد رو از
اینجا
بخون.

2: خب من نمیدونم چه طوری و از چه آدرسی وارد این مرکز بشم.
جواب: توی لینکهای بالای صفحه ی سایت، لینک مرکز پرسش و پاسخ رو میتونی بزنی و وارد این بخش بشی. ضمن این که توی هدینگ حساب کاربریت، همونجا که میگه فلانی قدم رو چشم ما گذاشتی، لینکی که نوشته هر سؤالی داری اینجا بپرس رو بزن و وارد این قسمت محله شو. ولی اگر توی محله نبودی و خواستی مستقیم وارد این بخش بشی تو مرورگرت آدرس
http://qa.gooshkon.ir

رو وارد کن و اینتر بزن تا مستقیم وارد بخش پرسش و پاسخ محله بشی.

3: آیا این قسمت محله هم دسترسپذیر برای ما نابیناها هست؟
جواب: معلومه که هست! وقتی مرکز پرسش و پاسخ محله ی نابینایان اسمشه، لابد دسترسپذیریش هم کامله دیگه! با این حال اگر در حین استفاده از این مرکز مشکلی وجود داشت، از قسمت تماس با مدیران محله اون رو میتونید به مدیران سایت اطلاع بدید تا بررسی کنن و اگر نیاز به اصلاح هست، این کار در سریعترین زمان انجام بشه.

4: آیا ثبت نام در این مرکز سخته؟
جواب: به هیچ وجه! شما فقط کافیه زمانی که وارد این قسمت میشید، بالای صفحه لینک عضویت رو پیدا کنید یا با زدن حرف h هدینگ عضویت رو پیدا کنید و یه اینتر بزنید تا فرم ثبت نام براتون نمایش داده بشه. فرم رو پر میکنید و نهایتاً بعد از زدن دکمه ی ثبت نام، به ایمیلتون مراجعه میکنید و لینک فعالسازی که از طرف مرکز براتون ارسال شده رو باز میکنید و تمام. به همین راحتی شما عضو این مرکز شدید.

5: من رفتم ثبت نام کنم که دیدم فرم ثبت نام، کد امنیتی داره. خب چرا باید یه سایت ویژه ی نابینایان کد امنیتی داشته باشه؟ حالا چی کار کنم؟
جواب: خب شما میتونید با مرورگر موزیلا فایرفاکس که افزونه ی webvisum روش نصب شده کار ثبت نامتون رو به راحتی انجام بدید و از سد کد امنیتی هم به راحتی بگذرید. دلیل وجود کد امنیتی هم اینه که ما ابتدا فرم ثبت نام بدون کد گذاشتیم که بعد از مدتی متوجه شدیم که بیش از 900 ربات اومدن و در مرکز عضو شدن. کلی وقت و انرژی گرفت تا تونستیم پاکشون کنیم و برای جلوگیری از وقوع مجدد این اتفاق مجبور شدیم که کد امنیتی رو توی فرم ثبت نام بذاریم. به هر حال این خیلی مشکل بزرگی نیست و شما تنها موقع ثبت نام با این کد مواجه میشید و دفعات بعد برای ورود به حساب کاربریتون دیگه با کد امنیتی مواجه نخواهید شد.

6: خب من عضو مرکز پرسش و پاسخ شدم. ولی خیلی خوب بلد نیستم ازش استفاده کنم. چی کار کنم؟
جواب: شما میتونید به راحتی به قسمت راهنمای استفاده از محله مراجعه کنید و اونجا از آموزشی که در این مورد گذاشته شده استفاده کنید.
همچنین میتونید از طریق
این لینک
مستقیماً به پست آموزش کار با مرکز پرسش و پاسخ برید و آموزش صوتی که مسعود ضبط کرده رو دانلود کنید و ازش استفاده کنید.
توی این آموزش، به شما یاد داده میشه که هم با کامپیوتر و هم با گوشی اندروید به راحتی از مرکز پرسش و پاسخ محله استفاده کنید.

7: من چند روزی هست که یه پرسش رو توی مرکز پرسش و پاسخ مطرح کردم. ولی هیچ کس نیومده جوابمو بده. خب من الآن چی کار کنم؟
جواب: نکته دقیقاً اینجاست. مشکل اصلی این مرکز هم الآن همینه. مشکل اینه که بچه ها پرسشهاشون رو مطرح کردن و وقتی بعد از چند روز به جواب نرسیدن، این مرکز حسابی خلوت شد و دیگه اون رونق روزهای اول رو نداره. اوایل خیلی خوب سؤالات مطرح میشد و به زودی هم جوابها داده میشد. ولی کم کم اون رونق اولیه جاش رو به یه سکوت تقریباً مطلق داد. بخش مرکز پرسش و پاسخ محله، یه بخش صد درصد کاربر محوره. یعنی ما به عنوان تیم مدیریت، تنها میتونیم این مرکز رو راه اندازی و به عملکرد کاربرانش نظارت کنیم و مشکلات فنی احتمالی رو برطرف کنیم. این خود کاربرها هستن که باید با کمک هم این مرکز رو رونق بدن. خودشون به سؤالات همدیگه جواب بدن و هر کس هرچه در توان داره بذاره تا به همنوعش کمک کنه. ما هم به عنوان یه کاربر و نه به عنوان یه مدیر، تا جایی که دانشمون اجازه میده، سعی میکنیم در جواب دادن به پرسشها مشارکت کنیم. ولی مطمئناً ما پاسخ همه ی پرسشها رو نمیدونیم و باید یه مشارکت جمعی وجود داشته باشه تا روزی برسه که حتی یک ساعت هم یه پرسش بیجواب نمونه. خوشبختانه تنوع موضوعی در دسته بندی پرسشها در مرکز، بالا هست و شما در هر زمینه ای که به نابینایان مربوط میشه میتونید طرح سؤال کنید و بالاخره هر کدوم از بچه ها در یکی از این زمینه ها مهارت دارن و میتونن به پرسشها جواب بدن. اگر هر کس بیاد و به سؤالاتی که جوابشون رو میدونه پاسخ بده، دیگه سنگینی بار روی دوش چند نفر معدود نمیفته و در نتیجه از نظر زمانی هم لازم نیست چند نفر خاص، ساعتها وقت بذارن و به سؤالات مطرح شده جواب بدن. چون اگر تنها چند نفر معدود به پرسشها پاسخ بدن، زمان زیادی رو باید برای پاسخگویی به پرسشها صرف کنن که هم مشغله های زندگی این اجازه رو نمیده و هم این که در بلندمدت، این مسأله باعث خستگی این افراد میشه و دیگه کم کم از این کار زده میشن و در نتیجه شاهد رکود این مرکز میشیم که دقیقاً شرایط فعلی مرکز پرسش و پاسخ به وجود میاد.

8: خب ما شاید نتونیم خیلی مداوم به این مرکز سر بزنیم و به سؤالات جواب بدیم. کار و زندگی داریمااااا!
جواب: دقیقاً حق با شماست. هر کس مشغله های شخصی خاص خودش رو داره که شاید زمان فراغت زیادی نداشته باشه که بتونه به این مرکز سر بزنه. ولی راهی که من به ذهنم میرسه اینه که توی برنامه ی روزانه ی خودمون یه چند دقیقه، مثلاً یک ربع یا نهایتاً نیم ساعت رو اختصاص بدیم به سر زدن به مرکز پرسش و پاسخ. به هر حال ما چه تو محل کار باشیم و چه توی خونه و حتی چه تو خیابون، اگر گوشیمون اینترنت داشته باشه، میتونیم به این مرکز سر بزنیم. نیم ساعت هم زمان خیلی زیادی نیست که بگیم واقعاً نمیتونیم برای این کار در نظر بگیریم. اگر کسانی که عضو این مرکز هستن، این چند دقیقه رو در طول شبانه روز به این مسأله اختصاص بدن، ما با تعداد زیادی پاسخ دهنده به سؤالات مواجه میشیم که به راحتی میتونن دهها سؤال در روز رو جواب بدن، بدون این که مزاحمتی چه از نظر زمانی و چه از نظر حجم اینترنت براشون به وجود بیاد. در مقابل هم بهتره کسانی که پرسشی رو مطرح کردن، با صبر بیشتری منتظر جواب سؤالشون بمونن و اگر مثلاً چند ساعت سؤالشون بدون جواب موند، دلسرد نشن و برن و دیگه پشت سرشون رو هم نگاه نکنن. به هر حال مواقعی پیش میاد که یا کسی در مرکز نیست که جواب شما رو بده یا ممکنه کسی در حال تحقیق برای پیدا کردن جواب سؤال شما هست و یا کسانی که در مرکز هستن جواب سؤال شما رو نمیدونن و در نتیجه با کمی صبر، فرد آگاه به جواب سؤال شما از راه خواهد رسید و مشکل شما رو برطرف خواهد کرد. پس نتیجه این که، این تعامل باید دو طرفه باشه. یعنی هم به عنوان پرسش کننده باید صبر بیشتری برای رسیدن به جواب سؤالتون داشته باشید و هم به عنوان پاسخگوی پرسشها، با مدیریت زمان و برنامه ریزی بهتر، مشکلی از مشکلات همنوعانتون رو حل کنید. شما شاید خودتون پاسخگوی پرسش دوستتون باشید و در عین حال همزمان دوست شما پاسخگوی سؤالی باشه که خود شما مطرح کردید. پس میبینید که همه ی ما همزمان هم قراره به هم یاد بدیم و هم قراره از هم یاد بگیریم تا هر روز مستقلتر و توانمندتر از دیروز باشیم.

بچه ها من تا جایی که ذهنم یاری میکرد، مسائل رو مطرح کردم و راهکارهایی که به ذهنم میرسید رو هم نوشتم. حالا نوبت شماست که توی کامنتها بیایید و پیشنهادات خودتون رو برای رونق هرچه بیشتر مرکز پرسش و پاسخ محله بدید. خیلی حیفه که این امکان فنی خوب وجود داره تا بتونیم کلی چیز از هم یاد بگیریم و به هم یاد بدیم، ولی هیچ رونقی نداشته باشه و ازش به درستی استفاده نشه. پس بیایید با هم به یه راهکار درست و حسابی برسیم که این بخش محله هم مثل جاهای دیگه پرشور و با کیفیت بالا به کارش ادامه بده.

توی کامنتها منتظرتون هستم.

مواظب خودتون و خوبیهاتون باشید.
بدرود.

۴۳ دیدگاه دربارهٔ «بیایید با همفکری هم مشکل مرکز پرسش و پاسخ رو حل کنیم»

درود شهروز عزیز
من فکر می‌کنم اگه یه ابزارک یا فریم به سایت اصلی اضافه کنید که آخرین پرسش‌های بخش پرسش و پاسخ رو توش نشون بده خیلی بیشتر رونق پیدا می‌کنه. واقعیت قضیه اینه که آدم تنبلیش میاد بره یه آدرس دیگه رو هم چک کنه. 🙂 اینطوری همه سوال‌ها رو پیش رو دارن و اگه جوابی واسش داشتن می‌رن جواب می‌دن. می‌شه گروه‌هایی رو هم درست کرد که به صورت شیفتی به این قسمت سر بزنن و به سوالات در حد توانشون پاسخ بدن.
اینا چیزایی بود که به ذهن من رسید.
شاد باشی.

سلام میثم.
خب در مورد ابزارک که گفتی من اطلاعات فنی کافی در این زمینه رو ندارم. تو و مجتبی و سعید و به خصوص خودت که پیشنهادش رو مطرح کردی، این رو اگر میشه لطف کنید بررسی کنید و اگر شدنیه این کار رو انجام بدیم.
در مورد شیفتی کردن بچه ها برای پاسخگویی هم شاید شیفتی نکرده باشیم. ولی یه تعداد از بچه ها که میدونستیم توانایی این کار رو دارن رو با نقش کاربری متخصص قرار دادیم که به سؤالات بچه ها جواب بدن که این گروه هم اوایل فعالتر بود و کم کم فعالیت این بچه ها هم کم و کمتر شد.
ممنون از نظراتت. منتظر نتیجه ی بررسیت هستم.
موفق باشی.

درود. اولاً خوشحالم که این بحث نظرسنجی از بچه ها داره به خوبی تو محله جاشو باز میکنه و امیدوارم در بقیه ی موارد هم همینجور باشه و تداوم داشته باشه.
دوماً نظر میثم رو لایک میکنم شدید.
سوماً نمیدونم یادتون میاد یا نه ولی گفتم که نمیشه به زور کسی رو به سمتی هل داد البته امیدوارم از این حرف نرنجی چون واقعیت اینه وقتی کسی رو بخوایم به زور به سمتی هل بدیم بلاخره نتیجه ی دلخواه رو هرگز نخواهیم گرفت.
چهارماً من خودم تو سایتا و انجمنای دیگه هم عضو هستم خیالتون راحت اونجا هم چنگی به دل نمیزنه و اصلاً انگار کسی نیست جواب بده.
همین سافت۹۸ یه زمانی غولی بود واسه خودش حالا سوتو کور شده.
خب حالا این همه انتقاد یعنی پیشنهادی هم هست بعله که هست ولی خب این پیشنهاد البته به نظر من تنها پیشنهاد و بهترین پیشنهاد از هر جهت میتونه باشه.
دقیقاً چه کنیم.
۱. چند نفر رو به عنوان مسئول گروه پرسشو پاسخ تعیین کنید
۲. کسایی که تو این مرکز عضو هستند رو به یه گروه واتساپی یا اسکایپی بیارین
۳. سؤالات مطرح شده رو تو این گروه بذارین و اعضا پاسخ بدن.
۴. کاری که مسئولین مرکز پرسشو پاسخ میکنند هم اینه که سؤالات رو از تو محله به این گروهها میارن و جوابها رو از گروه به مرکز منتقل میکنند.
اینجوری هم تولید محتوا هست هم راحتی اعضا در نظر گرفته میشه.
به نظر من که ما باید از این صفحات اجتماعی و راحتیشون در جهت هرچه بیشتر محتوادار کردن محله استفاده کنیم نه اینکه بخوایم ازشون فاصله بگیریم.
دقیقاً نقش این صفحات اجتماعی و این گروها اینه که تولید محتوا کنند و نقش محله و مسئولین این محله هم اینه که چون این تولیدات تو این گروهها در دسترس همگان نیست اونا رو به محله منتقل کنند تا در دسترس همگان قرار بگیره و همچنین خب وقتی مطالب تو محله باشه دیگه از بین هم نمیره.
به نظر من این یه راه میانبره و تازه اگه نجنبیم همین هم از دست میدیم.
واقعیته آقا ما چه بخوایم باور کنیم و چه نخوایم همینه من که با تو تعارف ندارم شهروز عزیز من وقتی میتونم جواب طرفو بنویسم و با یه اینتر بفرستم چه طور میشه انتظار داشت بیام داستان درست کنم واسه خودم. تازه بعدشم آخر متوجه نشم رفته یا نه.
در کل اینا نظرات من بودن و نوشتنشون لزوماً به معنی صحیح بودنشون نیست.
البته این هم بگم که اگه قرار باشه واسه هر پیشنهادی یه سد راه گذاشته بشه یا یه اشکالی بهش گرفته بشه که فکر نمیکنم هیچ پیشنهادی عملی باشه.
باز هم به نظر من اگه پیشنهادی هم اشکالی داره اونو در قالب طرح سؤال مطرح کنید تا اگه کسی تونست جواب میده و موضوع از طرف همه مورد کَندو کاو قرار بگیره نه اینکه بخواین فقط نقد کنید بدون اینکه در تکمیل حرف طرف یه حرفی یا پیشنهادی داشته باشین. تا به یه نتیجه ی درستی برسیم.
به هر حال همین که تو این محله موضوع نظرسنجی رونق گرفته من خیلی خوشحالم حتی اگه حرف و کامنت من یا دیگری در حد یه کامنت بمونه.
باز هم اگه موارد یا موردی بود میگم یا میگن.

سلام علی.
۱: ما قبلاً این کارو کردیم و چند نفر رو برای جواب دادن به سؤالات بچه ها انتخاب کردیم. منتها اوایل فعال بودن ولی الآن خیلی فعال نیستن.
۲: کسایی که توی این مرکز هستن، اکثرشون عضو گروههای واتساپی محله هستن مگر این که یا اهل عضویت در هیچ گروهی نیستن یا اصلاً واتساپ و اسکایپ ندارن.
۳: توی این گروهها هر روز دهها سؤال پرسیده میشه و بهش هم به سرعت جواب داده میشه.
۴: انتقال پرسش و پاسخها از گروه به مرکز و برعکس کار خیلی زمانبری هست و شدنی نیست. منطقی هم نیست. مرکز پرسش و پاسخ راه خودش رو میره و گروهها هم راه خودشون رو. خیلی وقتها جوابها در گروهها صوتی هست و لازمه که به متن تبدیل بشه و توی مرکز منتشر بشه که این خودش خیلی زمانبر هست. اگر شخصاً توان این کارو داری ما استقبال میکنیم.
ضمن این که انتقال محتوا از گروه واتساپ محله به خود محله به صورت خودکار داره توسط بچه ها انجام میشه. خیلی از کاربران جدید ما از طریق واتساپ با محله آشنا شدن و دارن خوب هم فعالیت میکنن. ما تونستیم از واتساپ به نفع خودمون استفاده کنیم و مطالب سایت هر روز داره هم تو گروه محله و هم تو گروههایی که مرتبط با موضوع پستهای ما هستن منتشر میشه و استقبال هم از این مسأله خیلی عالی بوده.
به هر حال ممنون که نظراتت رو گفتی. موفق باشی.

سلام هادی.
خیلی از بچه هایی که تو مرکز عضو هستن، عضو گروه محله توی واتساپ نیستن و اصلاً خیلیهاشون واتساپ ندارن. شاید این مسأله تأثیرگذار باشه. ولی تنها دلیل رکود مرکز پرسش و پاسخ نیست.
ممنون از حضورت.
موفق باشی.

سلام
اول که ممنون بابت پست.
خب من هم عضو هستم، ولی چون سواد و دانش کافی ندارم زیاد نمیتونم پاسخگوی دوستان باشم! نمیدونم چرا یهویی از سر زدن به این قسمت بی انگیزه شدم، در صورتی که چیزهای زیادی از دوستان تو همین زمان محدود یاد گرفتم.
شاید همینطور که جناب ضیایی فر گفتند، یکی از دلایل خلوت شدن این قسمت گروههای واتساپی باشه.
موفق باشید.

سلام. من به عنوان یک متخصص، عضو این مرکز هستم. و هر سوالی رو که بلد بودم، جوابیدم. اما بنظرم دلایل خلوت بودن اونجا، ۱. مطرح کردن پرسش، خیلی زمانبر و پیچیده هست.
۲. همانطور که آقای امینی گفتند، اگه یک قسمت از سایت رو به چند سوال مطرح شده اخیر اختصاص بدین، خیلی بهتره.
۳. علت جواب ندادنم به بعضی از سوالات این بود که، اصلا سوالها واضح نبودند و من نمیدونستم طراح سوال، دقیقا چی میخواد. اگه ترتیبی داده بشه که این مشکل حل بشه خیلی عالیه.
تشکر از نظرخواهی شما.

سلام محمدرضا.
خب این که فرایند طرح پرسش پیچیده هست رو خیلی قبول ندارم. شما رو لینک طرح پرسش میزنید و یه فرم جلوتون ظاهر میشه. یه عنوان سؤال هست که مینویسید، یه متن سؤال هست که پرسشتون رو توش مینویسید، یکی دوتا برچسب هم مرتبط با موضوع سؤالتون میزنید و تیک دسته ای که سؤالتون بهش مربوط میشه رو هم میزنید و تمام. اگر متن سؤالتون رو از قبل مثلاض توی ورد آماده کرده باشید و فقط بخواید کپیش کنید، تمام این کارهایی که گفتم بیشتر از یکی دو دقیقه زمان نمیبره. به هر حال هرچی هم ما بخوایم این مسأله رو ساده کنیم، باید بپذیریم که به سادگی گروههای اجتماعی نمیرسیم چون یه سایتیم نه یه مسنجر. ولی در حد خودمون واقعاً فرایند ساده ای رو برای طرح پرسش طراحی کردیم.
در مورد ابزارک هم توضیح به میثم دادم که میتونی بخونی.
در مورد مبهم بودن سؤالات هم این دیگه دست ما نیست. بچه ها باید خودشون سؤالاتشون رو طوری مطرح کنن که واضح باشه و بشه بهشون جواب داد. ولی حتی اگر سؤالشون مبهم بود میشه زیر سؤالشون این رو بهشون اطلاع بدید که متوجه بشن و اصلاحش کنن.
ممنون از نظرات سازندت.
موفق باشی.

سلام علی. اکانتت چه طوری پاک شد آیا؟
یعنی خودت پاکش کردی یا توی پاکسازی رباتها ناخواسته پاک شده؟
به هر حال اگر دوست داشتی دوباره ثبت نام کن و بهمون کمک کن.
تو از اونایی هستی که تو جواب دادن به سؤالا میتونی خیلی مفید باشی.
مرسی که هستی.
شاد باشی.

سلام. کامنتا رو خوندم و از برآیند نظر دوستان استفاده میکنم تا چند خطی بنویسم جه اینکه نظر خودمم همین موارد.
۱:‏ هر مرکز پرسشو پاسخی به خصوص از نوع حقیقیش ساعات خاصی واسه طرح سؤال و دریافت جواب مشخص کردند، چه ۲۴ ساعت چه ساعات خاصی در طی روز.
و در این صورت باید افراد خاصی مسئول پاسخگویی به پرسشها بشند. همین ترتیبو به نظرم تو محل پیاده سازی کنید.
ما الان تو کادر مدیریتی پستهای مختلفی رو واسه بچه ها تعریف کردیم به عده ای از دوستان هم مأموریت بدیم که مسئول بخش پرسشو پاسخ باشند.
۲:‏ الان هر کدام از بچه ها یه خلاصه وضعیتی از بخش پیامهای خصوصیشونو میتونند مشاهده کنند. اینو هم میدونیم که هر کس صندوق اختصاصی واسه پیامهای خصوصی خودش تو محل داره.
حالا فکر کنم بد نباشه که یه هدینگ در صورت وجود امکانات فنی به سایت اضافه بشه و یه خلاصه وضعیتی از مرکز پرسشو پاسخو توش نمایش داده بشه و لینک مربوط به مرکزو هم در ادامش قرار بدیم.
فعلا تا اینجا رو بپذیرید اگه نکته دیگه ای به ذهنم برسه دوباره میام.

سلام اشکان.
عمده ی کامنتت رو توی جوابهام به میثم و علی کریمی جواب دادم که بخون.
فقط در مورد زمانبندی مرکز پرسش و پاسخ باید بگم که خیلی شدنی نیست. مراکز حقیقی مثلاً میگن از ساعت فلان تا فلان تماس بگیرید تا جوابتون رو بدیم. ولی توی اینترنت شما در طول ۲۴ ساعت میتونید برید به این مرکز و سؤالتون رو بنویسید. ضمن این که حتی مراکز حقیقی هم الآن ۲۴ ساعته شدن. مثل رایانه کمک و مراکز مشابهش.
مرسی از حضورت.
موفق باشی.

سلام و درود بر شهروز جان ببخشید من چون خودم هنوز عضو مرکز پرسش و پاسخ نشدم پس حق ندارم بگم بده یا خوبه فقط نظر دوستان در مورد این که مثل بخش صندوق پیامهای خصوصی که هر کس میتونه بفهمِ که برایش پیام آمده اگر صندوق مربوط به پرسش و پاسخ هم توی محله باشه و طرف یا همه بدونن که چه پرسشی مطرح شده و آیا بهش جواب داده شده یا نه عالی میشه و بازم تشکر میکنم بابت این نظرسنجی و اطلاع رسانیت مرسی از تو شهروز عزیز در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

سلام احمد.
خب این رو میثم لطف میکنه و از نظر فنی بررسی میکنه و نظرشو میگه. ولی اگر تو مرکز پرسش و پاسخ سؤالی مطرح کنی، زمان ارسال پرسشت یه تیک هست که اگر اون رو بزنی، هر زمان پاسخی به پرسشت داده بشه مستقیماً اون پاسخ برات ایمیل میشه. و تو هر وقت ایمیلت رو چک کنی جواب سؤالاتت تو مرکز پرسش و پاسخ رو هم میتونی ببینی.
ممنون از حضورت.
موفق باشی.

بچه ها با کمک میثم یه هدینگ الآن به محله اضافه شده که توش ده پرسش اخیر مطرح شده در مرکز پرسش و پاسخ رو بهتون نشون میده. ضمناً نشون میده که کدوم سؤال جواب داده شده و تاریخ آخرین جواب داده شده رو هم میزنه.
فعلاً این پست باعث شد به یه راهکار خوب برسیم. امیدوارم ادامش هم به همین خوبی باشه.

سلام…منم یه بار رفتم یه سوال کردم هیچکس جواب ندادش…سوالهای دیگرانو هم بلد نبودم…خخخ…رمزو کاربری و نمیدونم چی چی داشت…همون جا تو دستم مچاله و پاره پورش کردم انداختمش رفت…خخخ…خلاصه دیگه نمیدونم چطوری برم توش….افزونه را هم دیدم خیلی فکر خوبیه.

سلام مهدی. وارد مرکز که شدی، هدینگ ورود رو پیدا کن و اینتر بزن. میری روی فرم ورود. همونجا بیا پایین لینک فراموشی رمز رو میبینی. با اون لینک میتونی با استفاده از ایمیلی که به مرکز موقع ثبت نام معرفی کردی رمزتو بازیابی کنی.
تبلیغ هم شاید کم داشتیم. ولی مثلاً خیلی وقتها پستهایی که حالت سؤالی داشتن رو تو محله منتشر نکردیم و از نویسندش خواستیم تا سؤالش رو در این مرکز بپرسه. یا مثلاً یه ماه پیش پست آموزش صوتی کار با این مرکز رو با کمک مسعود زدیم.
به هر حال ممنون از این که نظر دادی.
موفق باشی.سلام سارای.
میتونی رمزت رو با استفاده از ایمیلت بازیابی کنی. وارد مرکز بشی متوجه میشی که چه طور باید این کارو انجام بدی.
موفق باشی.

سلام محمود. دیتابیسها اگر یکی بشن هم خیلی فرق نمیکنه. همین الآن هم لینک مرکز پرسش و پاسخ هم بالای سایت هست و هم تو هدینگ پنل کاربری که با یه اینتر روشون وارد مرکز میشیم. اگر هم یه بار تو مرکز مشخصات کاربری رو وارد کنیم دیگه لازم نیست هر دفعه این کارو انجام بدیم و تا هیستوری پاک نشه مشخصات کاربری ذخیره میمونه.
به هر حال ممنون که نظر دادی.
موفق باشی.

سلام به نظر من هم اگر دیتابیس یوزر های بخش اصلی سایت و انجمن سینک میشدند خیلی خوب میشد. مثل گوگل که یوزر و پسورد تمامی بخشهایش یکیست. اگر با هم هماهنگ میشدند نیاز نبود که برای هر بخش جداگانه لاگین کنیم. به خصوص که این کوکی های خوشمزه سایت عمرشان به کوتاهی عمر گلهای بهاریست که مجبور میشوم هر دو هفته مجددا وارد بشیم. حیف که این صفحه ی تاچ دشمن خونی سلامت انگشتان ما نابیناهاست وگرنه دوست داشتم مفصلتر بنویسم. شب همگی خوش.

سلام محسن.
من تا جایی که میدونم این مرکز ظاهراً با این کیفیت که الآن هست توی وردپرس وجود نداره و نقاط ضعف زیادی داشته.
به هر حال اگر چنین امکانی وجود داشت قطعاً این کار رو میکردیم. با این حال باز هم بررسی خواهد شد.
ممنون از حضورت.
موفق باشی.

درود. پاسخت به همه ی کامنتا رو خوندم به نظرم سعی میکنی جواب بدی تا اینکه بخوای پیشنهادات رو نقد کنی و به بحث بذاری.
البته نمیدونم شاید هم برداشت من این بوده. گفتم که به نظر من.
به هر حال همون طوری که گفتم ما ناچاریم با این تحولی که اتفاق افتاده هماهنگ بشیم البته اگه به دنبال محتوای بیشتر باشیم.
دقت کن که اعضای گروه با مسئولین مرکز پرسشو پاسخ فرق میکنه.
کار اعضای گروه میشه جواب به پرسشها و حتی به بحث گذاشتن پرسشها که جواب رو پخته تر و کاملتر میکنه و کار مسئولین مرکز هم انتقال محتوا به محله هست.
واسه هر قسمت یکیو تعیین کنین که کارش اوردن پرسش و بردن جواب به محله باشه.
مثلاً بر فرض مثال مرکز شامل بیست موضوع میشه.
خب هر موضوع مسئول مربوط به خودش رو داره البته بهتر هم میشه که اون مسئول تو اون زمینه تخصص هم داشته باشه.
حرف اینه دقیقاً چون تو این گروهها راحتتر میشه فعالیت کرد پس فعالیت تو گروهها که راحته و انعکاس اون فعالیت و جمعبندیش تو محله که میشه تولید محتوا.
شما چند نفر رو واسه این کار در نظر بگیرین من هم از طریق اسکایپ قول میدم که در خدمت محله باشم چه چیزی بهتر از این.
مثلاً میشه یه گروه امنی تو اسکایپ ایجاد کرد و لینکشم تو محله گذاشت تا اگه کسی خواست بیاد و از طریق همون لینک وارد بشه هر چی میخواد بپرسه بعد ما سؤال و جواب رو بذاریم تو محله.
پس در نتیجه چند حالت پیش میاد.
۱. یکی دوست نداره به این گروهها بیاد خب از طریق محله میپرسه و سر وقت جواب میگیره حالا یا سؤالش منتقل میشه یا همونجا بهش جواب داده میشه.
۲. لینک گروه واسه اینکه هر که دوست داشت وارد بشه و بپرسه تا هم راحتتر و در اولین فرصت به جوابش برسه و هم زحمت ما واسه انتقال سؤالش به گروه کم میشه و هم این پرسشها و پاسخها رو به محله منتقل میکنیم تا در دسترس همگان قرار بگیره.
همچنین جواب بعضی سؤالا میشه یه آموزش که خب خودش تولید محتوا هست یعنی واسه بعضی سؤالا نیاز هست آموزش ضبط بشه.
داداشم عزیزم نمیشه که گروهها راه خودشونو برن ما هم راه خودمونو بریم. راه همه یکی هست ما به جای اینکه این گروهها رو تهدیدی علیه سایتا بدونیم بهتره که این تهدید رو تبدیل به فرصت کنیم و از این گروها به عنوان ابزار در جهت محتوادار کردن محله استفاده کنیم.
دقیقاً مثل دوره ی تحریما که خیلی راحت دورشون میزدیم.
به هر حال حس کردم منظورمو درست متوجه نشدی گفتم بیام کاملتر توضیح بدم.
باز هم میگم اگه کسی بود همکاری کنه من هم هستم.
یکی از دلیلایی که هی میزنم تو سرم که آقا کار گروهی رو زودتر شروع کنیم دقیقاً همینه.
وقتی کار گروهی باشه حقوقدانا میشن یه گروه و یکی هم میشه مسئول گرد آوری بحثاشون و الا آخر.
اگه دنبال اهداف بزرگیم ناچاریم با کار گروهی و خرد جمعی پیش بریم
نه اینکه تا حالا نبوده ولی خب واسه قدمهای بزرگتر کار گروهی بیشتری هم لازمه.
شما طرح ساماندهی محله رو شروع کنید بقیه ی کارا خودشون میفتن رو غلتک کارتون نباشه.
به همون دو کلمه ی ساده ولی در عین حال کلیدی مهم و حیاتی یعنی عاجزانه و ملتمسانه قسمتون میدم که بدونید اینا نظرات شخصی من هستن و انتشارشون لزوماً به معنی درست بودنشون نیست.
نه به عنوان یه هممحلی بلکه به عنوان خاک پای همه ی هممحلیهام میگم پیشرفت محله آرزوی قلبی منه.

سلام علی.
من متوجه منظورت شدم.
باز هم میگم ما چند مدیر و ویرایشگریم که خیلی هنر کنیم از پس کارهای سایت بربیاییم. خود ما هم زندگی شخصی و مشغله های خاص خودمون رو داریم.
گفتم که اگر واقعاً کسانی هستن که میتونن این انتقال رو انجام بدن ما استقبال میکنیم.
اما گروه اسکایپی رو موافق نیستم. چون اولاً اکثر بچه ها الآن تو واتساپ هستن، دوماً گروههای اسکایپی طوری هستن که نمیشه مدیریت درستی روشون انجام داد و برای مثال من که یه عضو ساده هستم میتونم هرکی که دلم خواست رو اد کنم. و اونوقت یه بینظمی رو شاهد خواهیم بود. اگر کسی مایل به این کار هست میتونه عضو گروه واتساپ ما بشه و این انتقال محتوا رو از طریق واتساپ انجام بده.
مرسی از حضورت.

سلام مجدد
من یه نکته به نظرم مهم رو یادم رفت بگم
من هر وقت میرم تو مرکز پرسش و پاسخ این ماهور کلمات رو برعکس میخونه
چرا این طوری هست؟
تو بخشهای دیگه سایت چنین مشکلی نیست اما تو مرکز پرسش و پاسخ کلاً ۷۰% برعکس میخونه

سلام مهدی. من تا حالا با این مشکل مواجه نشدم. شاید یکی دو بار این اتفاق افتاد که بیشتر زمانی که با موزیلا میرم این شکلی میشه و با اکسپلورر این مشکل رو ندارم. نمیدونم دلیلش چی میتونه باشه ولی قطعاً بررسی میکنیم و اگر راه حل این مشکل رو پیدا کنیم برطرفش میکنیم.
ممنون که اطلاع دادی.

سلام.
به نظرِ من ما نمیتونیم دوتا مرکزِ پرسش و پاسخ داشته باشیم، و انتظار هم داشته باشیم هردوشم شلوغ پلوغ باشه و پر رونق.
قطعا اونی که ساده تر و دمِ دستی تره مخاطبهای بیشتری رو جذب میکنه.
با توجه به گرایشِ روز افزونِ بچه ها به سمتِ گوشیهای هوشمند، پیشنهاد میکنم یه اپلیکیشن برای بخشِ پرسش و پاسخِ محله طراحی بشه و کسایی که معمولا جوابِ سؤالا رو میدن بیشتر هوای سایت رو داشته باشن تا گروهِ واتساپِ محله.
ممکنه جَوِّ روانیِ این پست بِتونه تا یه مدتی دوباره رونق رو به Q A برگردونه اما اگه یه فکرِ اساسی نشه متاسفانه این طرح محکوم به نابودیه.
به قولِ بی ادعای عزیز اینا فقط نظرای من بود و امکانِ درست نبودنشون به اندازه ی امکانِ درست بودَنِشونِه.
همگی موفق باشید هم مَحَلّییا.

سلام مسعود.
خب من خودم که شخصاً برنامه نویسی بلد نیستم. اونهایی که بلدن اگر میتونن این اپلیکیشن رو بنویسن ازشون ممنون میشیم.
به هر حال خیلیها هستن که واتساپ ندارن و اگر هم دارن اهل عضویت توی گروهها نیستن. این دسته هم باید نیازشون پاسخ داده بشه که مرکز پرسش و پاسخ میتونه گزینه ی خوبی براشون باشه.
به هر حال ممنون از این که نظر دادی.
موفق باشی.

باز هم درود.
آموزش امن کردن گروه های اسکایپی.
ابتدا در صفحه ی اسکایپ کلید ctrl و n رو بزنید
یک گروه ساخته میشه که گروه ساده هست که مییاد بالای ریسنت ها قرار میگیره
خب حالا برای مدیریتی کردنش این دستور رو در گروه وارد کنید

/Createmoderatedchat

خب با وارد کردن این دستور یک گروه دیگه ساخته میشه که باز مییاد بالای ریسنت ها قرار میگیره که بهتره شما یه اسم واسش بذارید که با اون گروه ساده ای که ساختید اشتباه نگیرید
خب میپردازیم به چند نکته که باید بدونید برای امنتر کردن گروه .
برای این که کسی از افراد نتونه تاپیک گروه رو عوض کنه این دستور رو وارد کنید در گروه

/set options TOPIC_AND_PIC_LOCKED_FOR_USERS

برای مدیر کردن شخص دیگری غیر خودتون در گروه این دستور رو وارد کنید در گروه

/setrole skype name master
منظور از skype name همون آیدی شخص هست
برای این که شخص مدیر شده رو از مدیریت بردارید این دستور رو وارد کنید

/setrole skype name user

خب برای ریموو کردن شخص از گروه این دستور رو وارد میکنیم

/kick skype name

برای این که شخص ریموو شده دیگه نتونه در گروه اد بشه این دستور

/kickban skype name

برای این که شخصی رو در گروه listener کنید یعنی فقط خواننده ی پیام ها باشه نتونه پیام بده این دستور

/setrole skype name listener

حالا اگه میخوایید شخص listener شده رو برگردونید همون دستوری که برای از مدیریت برداشتن شخص وارد کردید باز وارد کنید یعنی
/setrole skype name user

دوستان بعد از ساختن گروه در vew profile برید و گزینه ی maik chat رو اگه دوس داشتین تیک بزنید با اسپیس این گزینه باعث میشه که وقتی کسی تازه add میشه چت های قبلی هم واسش نمایش داده بشه

گزینه ی maik link رو هم در صورت تمایل تیک بزنید این گزینه به کاربران اجازه میده که از طریق لینک join بشن یعنی بییان تو گروه

اگر گزینه ی not hapend رو تیک بزنید وقتی در گروه پیام مییاد صداش واستون نمییاد میدونید که وقتی در اسکایپ پیام مییاد صدای مخصوص داره
برای اشتراک گذاری کد گروه این کد رو بدین
/set options +JOINING_ENABLED
برای دیدن آیدی افراد گروه این دستور باید داده بشه
/showmembers
هرکی خواست میتونه با فرمان زیر بکاله. فقط بعد از زدن /golive و اینتر کردن. باید پیام بده و بگه بقیه هم جوین بشن
/golive

شما میتونید برای اطلاع از قوانین روی گروه قرار بگیرید و این دستور رو بنویسید و اینتر بزنید براتون قوانین رو میخونه.
get guidelines
البته فکر کنم کدهای دیگه ای هم باشه که من بلد نیستم.
موفق باشی.

باز هم درود. مدیر میتونه کاری کنه که اگه کسی کس دیگه ای رو آد کرد تا زمانی که مدیر اجازه نداده شنونده باشه.
گفتم که کدای زیادی هست که من ازشون بیخبرم.
به هر حال چون گفتی اسکایپ امن نیست منم گفتم اگه ننویسم ظلم در حد اسکایپه چون واقعاً خیلی این برنامه با ماها کنار اومده
راستی نظر مسعود هم جالبه.
یه چیز دیگه این هدینگ لطفاً به اشتراک بگذارید هم اضافه کنید تا اگه کسی از مطلبی خوشش اومد بتونه اونو به اشتراک بذاره اینجوری مخاطبامون زیادتر هم میشن.
اگه مدیر حرف گوش کنی باشی و دیگه نگی اسکایپ امن نیست باز هم میام.

شاید اسکایپ به قول تو امن باشه. ولی الآن باید بپذیریم که واتساپ فعالتر از اسکایپ بین نابیناها هست.
ولی به هر حال پیشنهاد جالبیه. فقط متأسفانه همچنان بحث زمان و مشغله ی ما سر جاشه. به جان خودم نمیرسیم.

دیدگاهتان را بنویسید