خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
راهنمای رفع مشکل خطاهای گوگل پلی:

اگر کاربر اندروید باشید قطعا تا به حال با خطاهایی که به هنگام استفاده از گوگل پلی نمایش داده می شوند مواجه شده اید. اما هر کدام از این ایرادات چه معنی ای دارند و چگونه می توان آنها را برطرف کرد؟

معمولا توضیحات کافی در پنجره ای که برای نمایش خطا بر روی موبایل نمایش داده می شود وجود ندارد. برای مثال خطای ۹۲۱ چنین پیامی در اندروید دارد:

“Unknown Error code during application install (921).”

“خطای ناشناخته ای به هنگام نصب اپلیکیشن بروز کرده است (۹۲۱).”

در زیر لیستی از معمول ترین خطاهایی که ممکن است در هنگام کار با گوگل پلی مشاهده کنید آورده شده و راه های تصحیح و رفع مشکل نیز در ادامه هر یک آمده است.

 

 

خطای ۴۰۳

راه حل: این خطا که برای ما ایرانیان بسیار آشناست به هنگام استفاده از فروشگاه گوگل پلی از آی پی ایران بروز میکرد. اما دلایل دیگری نیز ممکن است منجر به بروز آن شود. در ابزارهایی که چندین حساب کاربری بر روی آنها ست شده این خطا زیاد دیده می شود. برای رفع مشکل باید دقت کنید که کدام اکانت به هنگام استفاده از گوگل پلی فعال است. در صورتی که به هنگام به روز رسانی اپلیکیشنی بارها با این خطا مواجه شدید، آن را پاک کنید و سعی کنید دوباره دانلود و نصبش کنید.

 

 

خطای ۴۹۱

راه حل: اگر با این خطا مواجه شدید حساب کاربری خود را از ابزار اندرویدی حذف و مجددا آن را به موبایل یا تبلت خود اضافه کنید. سپس با مراجعه به Settings > Application Manager > Google Services بر روی کلید Clear Data تپ کنید تا اطلاعات ثبت شده تا قبل از آن پاک شوند.

 

 

خطای ۴۹۵

راه حل: برای رفع مشکل به هنگام بروز این خطا اطلاعات ذخیره شده در Google Play و Google Services را پاک کرده و سپس حساب گوگل خود را حذف کنید. پس از یک بار ری‌استارت گوشی یا تبلت خود سپس حساب کاربری را دوباره اضافه کنید.

 

 

خطای ۹۱۹

راه حل: این خطا نمایانگر عدم وجود فضای کافی بر روی ابزار اندرویدی شماست. تعدادی از فایل ها، تصاویر، ویدئوها یا اپلیکیشن های کم استفاده و کش (cache) گوشی روی گوشی را پاک کرده و دوباره سعی کنید.

 

 

خطای ۹۲۱

راه حل: برای رفع مشکلات مربوط به این خطا cache اپلیکیشن Google Play را از طریق مراجعه به Settings > Application Manager > Google Play و تپ روی Clear Cache پاک کنید. چنانچه کماکان خطا دیده می شود با مراجعه مجدد به بخش فوق کلید Clear Data را نیز تپ نمایید و در صورت رفع نشدن مشکل حساب گوگل خود را پاک و دوباره به گوشی یا تبلت خود اضافه کنید. این خطا در ایران نیز گاهی بروز می کند که می توانید با ابزارهای تغییر آی پی از آن گذر کنید.

 

 

منبع:XDACNet دیجیاتو

 

۲۴ دیدگاه دربارهٔ «راهنمای رفع مشکل خطاهای گوگل پلی:»

سلاااااااااام سلااااااااااام و دررروووود درررروووود بر عمو چشمه ی عزیز و دوست داشتنی مرسی بابت این پست وایییی عجب پست توپی زدیدا عمو میگم خیلی هم خودتون و هم پستتون با حاله من یکی که قربون جفتشون میشم وای بازم اه حییییف شد که نمیتونم ازش استفاده کنم البته توی ورد برای خودم کپی کردم و نگهش میدارم برای روز مبادا که از نوکیا دقیانوسیم به اندروید سویچ کردم ازش استفاده کنم بازم مرسی بابت این پست با حال و توپ در حد المپیک در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

سلام بر جناب چشمه
هنوز پست رو نخوندم
ان شا الله سر فرصت ولی اومدم بگم آموزش متنی نرم افزار آلارم شارژ باتری عالی بود خیلی. با گوشی خوندم نمی شد کامنت بذارم…. بعد هم مهم عرض تشکر هست دیگه یه تیر و دو نشان.
سربلند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید