خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزش تبدیل فایلهای اجرایی به یکدیگر با برنامه ی AbyssMedia MSI to EXE Compiler

بعله من اجرایی هستم. چی میگی بذار یه سلامو احوال پرسی کنم با هم محلیهام.
نه من اجرایی هستم. خب که چی؟
چی هستی؟ عزرائیل. ببین عزرائیل جونم عزیز دلم من جوونم هزارتا آرزو دارم یه کم دیگه بهم فرصت بده گناه دارم به خدا.
ای بابا. میگم اجرایی هستم مگه تو گوشات مشکل دارن. بابا اجرایی. اجرایی.
آخه یه لحظه فکر کردم واقعاً عزرائیل هستی. واقعاً ترسیدم.
آهان نکنه یکی از اعضای قوه ی مجریه هستی. یا مجری رادیو تلویزیون خب منو هم ببر تو صدا سیما دیگه. به یه دردی بخور.
نه. من اجرایی هستم.
یعنی مدیر اجرایی هستی آیا؟
نه.
آهان معاون اجرایی هستی لابد.
چند بار بگم نه.
متوجه شدم تو جزو اجرائیات شهرداری هستی. ببین به خدا من سد معبر نکردم به خدا. جدی میگم. یعنی هیچ وقت من سد معبر نمیکنم. به خدا من گدایی هم نمیکنم. ولم کن بذار برم.
چند بار بگم نه.
گفتم که من اجرایی هستم تو چرا دوهزاریت کجه. یعنی فکر نمیکنم اصلاً دوهزاری داشته باشی که رو صاف بودن یا کج بودنش بحث کنیم. تو دو ریالی هم نداری چه برسه به دو هزاری.
حواست باشه. داری توهین میکنی هان.
خب هر خری میخوای باش اصلاً به من چه ربطی داره.
اتفاقاً خیلی خوب هم بهت ربط داره چون همین الآن بدون اینکه بدونی داری از من استفاده میکنی ولی نمیدونی من اجرایی هستم.
مثل اینکه تو دست از سر کچل من بر نمیداری خب بگو چه خری هستی؟ همینجوری کلی بگی من اجرایی هستم که کسی متوجه نمیشه.
خب اجرایی هستم زورت میاد. میتونم اجرایی باشم. ببین میگی چه خری هستی یا کاری کنم که محو بشی.
خره اگه من محو بشم که تو همین پست هم نمیتونی بنویسی بفرستی. یا خدا! چی میگی تو؟
کوفتو دردو مرض بگیری. خب جونمونو بالا اوردی بگو دیگه.
اگه من نباشم حتی تو نمیتونی صدای جاز هم بشنوی. اصلاً نمیتونی با سیستم کار کنی. یعنی من باید باشم متوجه شدی یا نه.
خب راهنمایی کن. یعنی فقط تو سیستم اجرایی هستی تو.
آفرین زدی تو خال. من فقط تو سیستم اجرایی هستم. انگار دوهزاریت داره کار میکنه. ولی فکر کنم از کسی قرض گرفتیش.
تازه دو نوع مهم هم هستیم که به هم تبدیل هم میشیم..
قرار بود توهین نکنی دیگه. خب بذار یه کمی فکر کنم.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
آهان. فکر کنم فایل اجرایی باشی درسته آیا؟ خب تقریباً آره.
حالا چرا تقریباً؟ خب واسه اینکه بعضی از ما نصبی هستیم و وقتی اینتر گفتم اینتر یاد نابیناها افتادم. آره وقتی اینتر میزنین ما نصب میشیم ولی بعضی از ما هم وقتی اینتر میزنین فایلهای دیگه که بهمون لینک شدن رو باز میکنیم مثل اتورانها.
یا اینکه یه برنامه باز میکنیم یا یه چیزی پخش میکنیم.
کلاً اجرایی هستیم دیگه.
ای بابا. چه قد مثل گاو ما ما میکنی تو.
خب واسه این گفتم ما چون تعدادمون زیاده. ما که مثل شما نابیناها در اقلیت نیستیم که. تازه هر روز هم بیشتر و بیشتر هم میشیم.
اصلاً تو از کجا متوجه شدی من نابینا هستم. مگه من مثل تو دوهزاریم کجه. خب وقتی گفتم اگه من نباشم جاز هم نیست ناراحت شدی. نگو نه که باور نمیکنم.
حالا این دو نوع مهم فایل اجرایی که گفتی همینایی بود که توضیح دادی یا نه داستان چیز دیگه ای هست. اصلاً چه تفاوتی با هم دارین شماها؟
نه موضوع این نیست. ما دو نوع مهم فایل اجرایی با پسوند *.exe و*.msiهستیم. تفاوتامون با هم رو تو خط بعد توضیح دادم بخون بلکه یه چیزی یاد بگیری. آموزش تبدیل ما به همدیگه هم به همراه لینک دانلود برنامه هست. البته آموزش متنی هستش.
چشمات که نمیبینه, زبونتم بِبُر تا تفاوتامونو واست بگم.
یه کمی مؤدب باشی بد نیستا. خیلی داری پررو میشی. باشه من خاموش شدم بینم میخوای چه غلطی بکنی. فقط وای به حالت اگه چرند بگی. جون بِکَن بینم چی میگی.
برای اینکه یک نرم افزار را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید بایستی از یک بسته نرم افزاری قابل نصب که در قالب یک فایل به شما ارائه می شود استفاده کنید ، این بسته نرم افزاری که به Software Installer معروف است به دو شکل و با دو پسوند معروف MSI و EXE ارائه می شوند. هر دوی پسوند این فایل ها اجرایی می باشد . در دو فایل Installer یک کار را انجام می دهند ، آنها فایل های نرم افزار را بر روی سیستم شما نصب می کنند اما این دو نوع پسوند فایل بصورت یکسان عمل نمی کنند و با یکدیگر تفاوت هایی دارند که در اینجا می خواهیم به بررسی این تفاوت ها بپردازیم.
یک فایل MSI یک فایل اجرایی جدید برای سیستم عامل های مایکروسافت است که با استفاده از آن می توان یک نرم افزار را نصب ، نگهداری و حذف کرد . واژه MSI از Microsoft Installer گرفته شده است که امروزه به آن Windows Installer می گوییم. فایل های MSI در واقع یک فایل خالی نیستند و می توان گفت مجموعه ای از فایل های ، یا بسته ای از فایل های اطلاعاتی و اجرایی هستند که بصورت مجتمع در یک محل جمع شده اند و تشکیل یک بسته اجرایی MSI کامل را داده اند. فایل های MSI معمولا در بسته خود یک فایل اجرایی با پسوند EXE دارند تا از طریق آن بتوانند نرم افزار مربوطه را اجرا کنند. بسته های نرم افزاری MSI معمولا در نرم افزارها و بسته های بروز رسانی شرکت مایکروسافت مورد استفاده قرار می گیرند. زمانیکه شما بر روی یک فایل MSIاینتر  می کنید ، پنجره Windows Installer باز می شود و شروع به باز کردن محتویات بسته در محلی می کند که شما در هنگام نصب تعیین کرده اید ، البته ممکن است در همین حین Shortcut های مربوط به نرم افزار نیز در محل های مختلف سیستم عامل ایجاد شود.
فایل های MSI بر روی سیستم عامل MAC قابل اجرا نیستند و برای اجرای این فایل ها بر روی سیستم عامل MAC بایستی آنها را با استفاده از نرم افزار مبدل مربوطه تبدیل کنید. یکی از مهمترین مواردی که در خصوص فایل های MSI وجود دارد این است که این فایل ها قابلیت ایجاد کردن سیستم خودکار نصب یا Unattended Installation را دارند. شما می توانید کاری کنید که نرم افزار شما بدون اینکه از شما سئوالی بپرسد بر روی سیستم شما نصب شود. از دیگر مزیت های این بسته این است که دارای رابط گرافیکی استانداردی است که قابلیت دلخواه سازی نیز دارد ، شما با استفاده از بسته های MSI قابلیت On Demand Installation را نیز خواهید داشت ، بدین معنی که قسمتی از نرم افزار را نصب کنید و باقیمانده را به محض اینکه بر روی آیکن آن اینتر کردید از اینترنت دانلود و نصب کنید. توجه کنید که فقط فایل های MSI قابلیت بازیابی و تعمیر نرم افزار نصب شده را دارند و بسته های دیگر نصب نرم افزار این قابلیت را ندارند. شما به محض اینکه در هنگام نصب یا بعد از نصب یک بسته نرم افزار MSI دچار مشکل شوید براحتی می توانید با استفاده از گزینه Repair نصب نرم افزار مربوطه را بدون نیاز به حذف آن مجددا انجام دهید.
فایل های EXE مخفف فایل های Executable یا قابل اجرا هستند ، این فایل ها دارای پسوند exe می باشند. فایل های Exe معمولا دارای ساختار پیچیده و Package ای نیستند و بصورت یک تک فایل اجرا می شوند. توجه کنید که یک فایل MSI می تواند شامل چندین فایل exe باشد. فایل های EXE می توانند تعامل بسیار خوبی با سیستم برقرار کنند زیرا مستقیما با فایل های اصلی نرم افزار کار می کنند اما فایل های MSI بصورت واسط با فایل های نرم افزار ارتباط برقرار می کنند. ساختار فایل های Exe از گذشته ها مورد استفاده بسیاری از سیستم عامل ها بوده است و تقریبا اکثر سیستم عامل ها می توانند از این نوع پسوند پشتیبانی کنند اما بصورت ویژه این نوع پسوند برای سیستم عامل های DOS و OpenVMS و سیستم عامل ویندوز و Symbian طراحی شده اند. برخی از فایل های exe شامل محتویاتی در درون خود هستند که به منابع یا Resource معروف هستند این منابع می تواند عکس ها یا آیکن هایی باشد که در هنگام نصب نرم افزار شما می توانید آنها را مشاهده کنید. برخلاف فایل های MSI که می توانند جوابهای شما به سئوالات حین نصب نرم افزار را به خاطر داشته باشند ، فایل های Exe این قابلیت را ندارند و نمی توان برای آنها جواب های از پیش تعیین شده یا Answer File ایجاد کرد ، همیشه برای نصب یک نرم افزار Exe بایستی گزینه های OK و Next را کلیک کنید. توجه کنید که مناسبترین و بهترین گزینه برای مهاجمین و ویروس ها استفاده از فایل های Exe می باشد ، این فایل ها براحتی می توانند برای اجرا و انتشار ویروس ها مورد استفاده قرار بگیرند که البته در همین حین فایل های MSI کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.
انتخاب بین بسته های Exe و Msi کاملا بستگی به این دارد که برنامه نویس چه چیزهایی را قرار است در بسته نصب نرم افزار خود قرار بدهد. در عین حالی که فرآیند ساختن فایل های Exe سریعتر است شما می توانید نرم افزار خود را با بسته MSI ارائه کنید که هم استاندارد باشد و هم قابل اعتماد ، توجه کنید که در شبکه های مایکروسافت فقط شما می توانید بسته های نرم افزاری با پسوند MSI را نصب کنید و از نصب درست آنها با توجه به شرایط گفته شده اطمینان حاصل کنید ، هر چند از فایل های Exe نیز تا حدودی با قالبی به نام zap پشتیبانی می شود اما واقعا این بسته ها قابل اتکا نیستند . نکته دیگر اینکه تلاش نکنید یک بسته نرم افزاری Exe را به MSI تبدیل کنید که بتوانید در شبکه از آن استفاده کنید ، بسته های MSI بایستی از طرف خود شرکت سازنده به این شکل ایجاد شده باشند
اَه چه قد تو زِر میزنی خسته شدم. حالا اصلاً به من چه هر کوفتی میخواین باشین.
تازه دارم شروع میکنم بذار برنامه ی مبدل رو معرفی کنم و آموزشش بدم. این همه شما حرف میزنین حالا یه بار هم ما حرف بزنیم چی میشه.
پس فعلاً خفه شو تا من کارمو انجام بدم وگرنه حذف میشم تا همه چیزت بره تو هوا زندگیت هم مختل بشه.
باشه غلط کردم. غلط کردن رو گذاشتن واسه این موقعها دیگه. بیا اصلاً این پست واسه تو هر کاری دوست داری بکن خوبه.
خب کاربرای عزیز من فعلاً دهن این بی ادعا رو بستم تا بهتر بتونم هم بهتون آموزش بدم و هم لینک دانلود برنامه و هم هم معرفی همین برنامه ی مبدل ما که زحمت تبدیل ما رو به عهده داره رو واسه شما بذارم.
معرفی مبدل فایلهای اجرایی یعنی خودمون, MSI to EXE Compiler
آیا بر روی سیستمی هستید که دارای محدودیت است و نمی توانید فرمت msi را اجرا کنید ؟ با استفاده از AbyssMedia MSI to EXE Compiler می توانید این مشکل را برطرف کنید . این نرم افزار راه حل مناسبی است که  در حداقل زمان و با حداکثر سازگاری فرمت msi را به exe تبدیل می کند . همچنین حین عمل تبدیل می توانید آیکونی را انتخاب کرده و به عنوان آیکون جدید نرم افزار تبدیل شده تعیین نمایید . این نرم افزار در ویندوز های  98/2000/XP/2003/Vista قابل اجراست .
البته کاربرای عزیزم من این برنامه رو روی ویندوز ده هم امتحان کردم مشکلی نداره. و اتفاقاً با استفاده از همین ویندوز دارم بهتون آموزش میدم.
خب حالا بریم سراغ آموزش این مبدل.
اول که برنامه رو با حجم حدود یه مگابایت از
همینجا دانلود کنین.
خب بعد از دانلود برنامه اونو از فشردگی در میارین که یه نفس راحتی بکشه. اون وقت شما میرین برنامه رو نصب میکنین بعدش محتویات پوشه ی کرک رو هم میریزین تو پوشه یه محل نصب برنامه و فایلا رو جایگزین میکنین.
بعدش تو همونجا یه فایلی به اسم MsiToExe.reg هست اونو پیدا میکنین روش اینتر میکنین و yes و بعدش ok رو میزنین دیگه کرک با موفقیت انجام میشه.
خب الآن میایم تو  deks top برنامه ی MSI to EXE Compiler رو باز میکنین و با پنجره ی زیر رو به رو میشین.
MSI to EXE Compiler Register Help About MSI File: Application Icon:EXE File: Build Version: 1.2.0.1 Registered Version
حالا باید فایل بیاریم تو برنامه. واسه این کار تب میزنیم تا به گزینه ی MSI files برسیم. اینجا میتونیم نشونی رو بنویسیم ولی میتونیم تب هم بزنیم تا به گزینه ی brows برسیم. پس واسه اینکه مطمئن بشیم کاری به این جاهای خالی نداریم چون گزینه ی brows رو در دسترس داریم.
این سه تا brows کنار هم هستند. اولیش واسه اوردن فایل *.exe هست, دومیش واسه اوردن فایل *.ico هست که میتونیم آیکن برنامه رو عوض کنیم, و سومیش هم واسه اوردن فایل *.msi هست که بتونیم به *.exe تبدیلش کنیم.
وقتی فایل رو به برنامه اضافه کردیم حالا اگه *.exe باشه به *.msi تبدیل میکنه, و اگه هم *.msi باشه که به *.exe تبدیل میکنه.
در ضمن فایل تبدیل شده هم کنار همون فایلی قرار میگیره که به برنامه وارد کردیم و با همون اسم.
خب حالا واسه اینکه فایل رو تبدیل یا به اصطلاح Compiler کنیم باید تب بزنیم تا به گزینه ی Build برسیم. اینتر و تموم.
البته زمان انجام این کار به سرعت سیستم و میزان حجم فایل شما رابطه ی مستقیمی داره.
حالا متوجه شدین که من میگم من اجرایی هستم یعنی چی. بابا هی من میگم اجرایی هستم منو دست کم میگیرین.
این توصیه ی منو جدی بگیرین. تا زمانی که منو خوب نشناختین روم اینتر نزنین., منو از مراکز معتبر دانلود کنین. میدونین چرا؟ چون من اجرایی هستم. به همون اندازه که میتونم بهتون خیر برسونم, به همون اندازه هم میتونم بهتون شر برسونم. پس خوب حواستون با من باشه. اگه این توصیه ها رو جدی نگیرین هر بلایی سرتون بیاد دیگه من مسئولش نیستم. چون بهتون گفتم.
خب بچه ها ردش کردم رفت. آخیش دهانمو سرویس کرد. هی میگه من اجرایی هستم, من اجرایی هستم. اجرایی هستم. انگار پست مهمی چیزی داره. بابا یه فایل هستی که با دست خود ما ساخته شدی و تازه هر وقت هم که اراده کنیم میتونیم بندازیمت دور.
ببخشید بچه ها میدونم زِر مفت زیاد میزنه شما به دل نگیرین من معذرت میخوام. اجرایی هست دیگه کاریش نمیشه کرد. اینم یه نوع بدبختیه.
ولی چیزای خوبی گفته پس پستش میکنم واسه همتون.
راستی این اجرایی نذاشت که یه چاق سلامتی کنم باهاتون. حالتون خوبه. امیدوارم همیشه خوبو خرمو آزاد باشین.
من برم تا دوباره این اجرایی نیومده سرم منت بذاره که اگه من نباشم تو هیچ کاری نمیتونی بکنی.
خعیلی دوستتون دارم, خعیلی میخوامتون, خعیلی خعیلی.
تو کامنتا میبینمتون موفق باشید همگی.

۸ دیدگاه دربارهٔ «آموزش تبدیل فایلهای اجرایی به یکدیگر با برنامه ی AbyssMedia MSI to EXE Compiler»

سلام داش علی
نمیای نمیای وقتایی هم که میای چیزای باحال باحال میاری
دمت گرم
یه سؤال,یه جا گفته بودی فایل های ‏exe رو نمیشه به ‏msi تبدیل کرد,چون باید از طرف خود شرکت اراعه بشه
ولی باز یه جا گفته بودی این برنامه میتونه هم فایل های ‏msi رو به ‏exe تبدیل کنه,هم ‏exe رو به ‏msi
میشه بیشتر توضیح بدی؟بالاخره میشه یا نه
ممنون و خسته نباشی

درود. والا تو اون معرفی که در مورد تفاوت فایلها هست همین نمیشه هست ولی همونجوری که تو این برنامه مشخصه خودت میدونی که این برنامه فایلای *.msi رو هم باز میکنه.
برنامه ها کارای زیادی میکنند تعجب نکن. من خودم هم درست متوجه نشدم چی به چیه؟
تو لطف داری. ممنون از حضورت. راستی تو پست قبلی هم جوابتو دادم.

سلااام سلااام و درووود بر داش علی خان کریمی میگما این قد از این پستت خندیدم که روده بر شدم خخخخخخخخخخخ هههااااهههههااا
میگما ولی خودمونیما این اجرایی عجب کارایی میکرده ها ما ازش بی خبر بودیما به هر حاااال مرسییییی بابت پستتتت در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

دیدگاهتان را بنویسید