خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزش حسابداری و معرفی نرم افزار اندرویدی حسابداری

بنام خدا

با درود بر شما عزیزان و هم محله ای های خوب و خودم در این محله دوست داشتنی ،
قطعا برای استقلال نابینایان  خدمات قابل توجهی در این محله انجام شده است که قابل ستودن است .اما همواره خلاء های زیادی برای نابینایان وجود داشته است که در این سنوات اخیر تا سر حد استقلال نهائی برای استقلال ما  رسیده است .هر روزه ما اخبار جدید و خوب برای رشد و تعالی در نرم افزار های مختلف رایانه ای و بازی و سایر می شنویم و دوستان بسیار عزیزی نیز همواره وجود دارند که آموزش های لازم را برای ما ضبط و در محله منتشر می کنند ، این اعمال قابل ستودن است و از تمامی شما عزیزان سپاسگزاریم .اما در این میان مدیریت امری بسیار پیچیده و نیاز به دانش و مهارت خاص می باشد ، هر چند که در گذشته مدیریت را امری ذاتی می دانستند و من نیز معتقدم که باید شرایط ذاتی را دارا بود تا بتوان مدیری لایق باشیم ، اما با کسب مهارت های مناسب می توان مدیری خلاق و لایق شد .همانطور که می دانید امور مالی رکن اصلی و مهم در هر نوع مدیریت است و مدیری موفق است که بتواند در یک نگاه امور مالی خانه ، شرکت و یا تعاونی و انجمن خود را کسب کرده و با تجزیه و تحلیل مناسب ، تصمیم مناسب را اخذ نماید .برای حصول به این امر لازم است تا اطلاعاتی از حسابداری را بداند .شاید بفرمائید که من پولی ندارم که بخواهم حسابداری بدانم ! اما من به شما حتم می دهم که اگر پول هم نداشته باشید از همین مقدار اندک شروع کنید تا بتوانید در آینده اگر در مسند های مدیریتی اعم از شرکت و یا خانه قرار گرفتید به سهولت اقدام به کنترل اوضاع و نهایتا تصمیمات مناسب نمائید .برای شروع به کار حسابداری لازم است تا نکاتی ابتدائی را بدانید و هم اکنون نرم افزارهای اندرویدی نیز در این امر به کمک نابینایان شتافته اند و رسیدن به این امر را برای ما ساده نموده اند .بدین منظور لازم است نرم افزار حسابداری را از بازار دانلود کنید .این نرم افزار در بخش نرم افزارهای مالی است و به نام پارمیس همراه است .این نرم افزار را با حجم حدودا 5 مگابایت دانلود کرده و نصب کنید .
پس از نصب برای اجرا اقدام کرده و اگر مشخصات از شما خواست و شما مایل به پشتیبانی بودید اطلاعات را تکمیل و در غیر اینصورت انصراف را بزنید .شما به صفحه اصلی هدایت خواهید شد .در این نرم افزار متاسفانه دکمه هائی وجود دارد که می بایست برچسب گذاری شوند که من دقیقا با جزئیات آن مسلط نیستم و ترجیحا به همان صورت از آن استفاده می کنم ، اما شما می توانید با راهنمائی افراد مطلع و یا خودتان نسبت به برچسب گذاری اقدام نمائید . در سمت راست صفحه قسمتی حسابداری می خواند که زدن بر روی آن صفحه تعیین حدود زمانی و انتخاب تراکنش را از ما می طلبد که فعلا آن را توضیح نمی دهم تا مراحل اولیه را بدانید .در زیر آن دکمه وجود دارد که نرمافزار با کلمه دکمه و شماره برایمان می خواند بر روی آن کلیک کنید .با کلیک بر روی آن منوی نرم افزار به شما نشان داده می شود .
منو از بالا به پائین :
صفحه اصلی
تراکنش ها
حساب ها
گزارشات
چک ها
وام و اقساط
آموزش
تنظیمات
میان بر تراکنش ها
باز سازی بانک اطلاعاتی
درباره ما
خروج
دوره مالی پیش فرض
می باشد که خوشبختانه نرم افزار صفحه خوان ما به سهولت آن را پشتیبانی می کند .

قبل از هر اقدامی باید بگویم که این نرم افزار برای همه بسیار ساده است ولی لازم است با برخی از موارد و اصول آشنا شوید .همانطور که می دانید حسابداری مورد توجه ما حسابداری دوبل است یعنی با هر اقدام و به اصطلاح سند حسابداری ما همواره با دو عنوان و سرفصل کار داریم که اصطلاحا یکی بدهکار و دیگری بستانکار می شود که در این نرم افزار بخاطر سهولت کار برای همه به سادگی اجرا می شود .
دسته های مختلف در حسابداری داریم که دارای ماهیت های مختلف هستند منظور از ماهیت همانا دسته بندی خاص است که به اختصار در ذیل می آید :

دسته اول هزینه ها : هزینه ها به کلیه خرید ها و مبالغی پرداخت شده گفته می شود که بمنظور مرتفع نمودن امری توسط فرد یا شرکت پرداخت می شود .ماهیت هزینه ها ماهیت بدهکار است و معنی آن همانا این است که مانده کلیه هزینه ها مانده بدهکار است .استثنا هزینه ها اصلا تراکنش بستانکار ندارند و برای اصلاح آن همواره باید سند را اصلاح و نوع هزینه را تغییر داد .ضمنا هزینه ها حساب های موقت هستند که با بستن دوره مالی بسته می شوند .در واقع در ابتدای هر دوره مالی مانده ندارند .

دسته بعدی درآمد ها هستند : درآمدها عمدتا بخاطر انجام فعالیت خاص منافعی را به ما می رسانند که اغلب نیز وجه نقد و یا طلب است .ماهیت درآمد ها بستانکار است .یعنی مانده درآمدها بستانکار است و ما هرگز نمی توانیم سندی صادر کنیم که در بخش درآمدها بدهکار باشد .برای این منظور اگر ما سند حسابداری را صادر کرده ایم و اشتباه باشد باید همان سند را اصلاح نمائیم.حساب درآمد ها نیز حساب های موقت هستند و با بستن دوره مالی آنها نیز بسته می شوند و باید همانند هزینه ها ، درآمدها نیز در ابتدای دوره مالی بدون مانده باشند .صندوق ها و بانک ها و دارائی ها اعم از زمین ، ساختمان ، خودرو ،حساب های دریافتنی، اسناد دریافتنی و غیره درای ماهیت بدهکار هستند یعنی مانده همه حساب های فوق باید مانده بدهکار باشد و هرگز مانده بستانکار در آن ثبت نمی شود .در تفاوت عمده این حساب ها با هزینه ها همانا ثبت تراکنش ها در قسمت بستانکار دارند اما همواره ماند این حساب ها بدهکار است و یا فاقد مانده هستند اما هرگز دارای مانده بستانکار نمی شوند  . این حساب ها حساب      های دائمی هستند که اگر دارای مانده بدهکار باشند به دوره بعد منتقل می شوند .

بدهی اعم از وام ها و اسناد پرداختنی و حساب های پرداختنی و همچنین سرمایه دارای ماهیت بستانکار هستند و مانده این حساب ها مانده بستانکار است و می توان از این حساب ها مبالغی را سند زد و کسر نمود ولی هرگز دارای مانده بدهکار نخواهند شد و مانده این حساب ها باید همواره بستانکار باشد .تفاوت این حساب ها با درآمد ها همانا این است که درآمدها حساب های موقت هستند که برای دوره بعد بدون مانده هستند اما این حساب ها حساب های دائمی هستند و با دارا بودن مانده به سال بعد منتقل خواهند شد .

سند حسابداری : تراکنش مالی است که دارای دو سرفصل حساب می باشد که یک حساب بدهکار و حساب دیگری بستانکار می شود و در این نرم افزار خودکار اقدام به ثبت سند حسابداری می نماید و نیازی به دانش حسابداری نیست .

دوره مالی : دوره ای است که عمدتا یکسال می باشد و اغلب در شرکت ها از ابتدای سال خورشیدی است تا انتهای آن

که با ثبت تراکنش های مختلف میزان درآمد سالانه و همچنین هزینه سالانه مشخص می شود و در انتهای دوره میزان سود و زیان ما و یا شرکت را نشان می دهد .

خوب گویا خیلی خسته کننده شد این داستان آموزش .امیدوار هستم که توانسته باشم مقدمه ای را برایتان بنویسم .

ََمابقی آموزش را در جلسه بعد ارائه می نمایم .

۲۰ دیدگاه دربارهٔ «آموزش حسابداری و معرفی نرم افزار اندرویدی حسابداری»

درود
سید جان عجب به کی ؟ من ساکنان قدیمی این محله ام . هیچ جا نرفته ام و همینجا هستم . محله را با مدیریت مجتبی خادمی می خواهم بدون افراط و تفریط ایشان .. یک مدیر شرایط بسیار سخت و حساس دارد و از جمله همانا مدیریت مالی از مهمترین آن می باشد .استقلال برای نابینا مهم است و اکنون که بسیاری از مشقات را پشت سر گذاشته ایم قطعا در ساحل آرامش با مجتبی بودن لذت مضاعف به ما می بخشد .
به هر حال من هم با بیانم و همین مطلب قصد دارم تا سهم بسیار ناچیزی از دانسته هایم را برای استقلال نابینایان در این راه قرار دهم .تشکر از شما .

سلااااام و درود بر عمو قنبر خوبید آیا روزگار بر وفق مراد هست آیا ما که ای بد نیستیم
ای ول به عموی خودم میگم عجب آموزش توپی شما آوردیدا فقط اینجا حیف میشه که من اندرویدی نیستم و الآن نمیتونم ازش استفاده کنم البته واسه خودم توی ورد این رو کپی کردم تا زمانی که اندرویدی شدم که فک کنم به زودی اتفاق میفته ازش استفاده کنم تا در این مقوله هم کمی بی نیاز بشم به هر حال خعععععععععععلی خععععععععلی باااااا حاااااااال و تووووپ توضیح دادیییید بااااازم مِقسیییی از شمااااا در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

درود
احمد جان قرائن و امارات بیانگر ارسال نظرات شما به گونه اندرویدی می باشد و شما خیلی تسلط بیشتر از من دارید و باید هم همینگونه باشد .جوانی پر شور و شعور هستید .خدا را شکر که خوبید .انشاءالله بزودی اندرویدی شوید .

درود
محمد جان متشکرم .بله کار حسابداری توسط نابینا عالیه و حرف نداره . نرم افزارهای مشابه هست که رایگان باشد .اما من همین را دانلود کردم و تمام سخنم این است که دسترس پذیری حسابداری برای ما امکان پذیر شده است و می توان با آموختن مبانی اولیه از هر کدام از اینان استفاده کرد .میزان دسترس پذیری مهم است .والا همه اینان قطعا به سادگی می توان با هاش کار کنیم .حالا تا جلسات بعد .اما وقتی با مفاهیم حسابداری آشنا شدیم قطعا کار با تمام نرم افزارها را بلد خواهیم بود .

درود
محمد جان ممنون از زحمت شما .گویا لینک نرم افزار را قرار دادید .سپاسگزار هستم .بچه های علاقه مند لطفا برای ادامه آموزش این نرم افزار را دانلود و نصب نمایند و با انجام آن بهتر یاد بگیرید .ضمنا بعد از نصب نسخه تاکس بک جدید دکمه های بدون برچسب دیگر توسط صفحه خوان بدون عدد خوانده می شود و عبارت دکمه بدون بر چسب را می شنوید .منظور من نسخه ۴.۵.۰ است .

دم شما گرم
انگار شما هم با من امروز همسو شدید تا یک نرم افزاری بیابید برای حساب داری .
چون امروز کاری ب من پیشنهاد شده بود و از من کار با هلو خواسته شده بود و از دوستان پرسیدم گفتند که ما نمیتونیم با هلو کار کنیم و اون کار پرید . من گشتم شاید بشه کاری کرد که نسخه اندرویدی هلو رو پیدا کردم . ۹۸ درصد دسترس پزیر هست اما اصطلاحاتی هست که من سر در نیاوردم . اگه کسی اطلاعاتی راجع ب حسابداری داره و میتونه با این نرم افزار ها کار پیش ببره ، حتما اعلام کنه تا افراد بیشتری و من به ی نونی برسیم . مچکرم
لینک نرم افزار هلو ورژن اندروید
http://dl.apktops.ir/apps/2015/10/Holoo_v3.0.1_Apktops.ir.apk

درود
سرور عزیز و ارجمندم جناب آقای نظری ، بسیار خرسندم که انتشار این مطلب موجب افزایش بارقه هائی از امید در میان ما شد .اصلا تصورش هم برای من میسر نبود که بتوانم مطلبی را منتشر کنم که دوستانی تمایل به آن داشته باشند .ممنون که نرم افزار را لینکش را گذاشتید .من از لینک شما دانلودش کردم .نصب کردم ولی هنوز با منوی آن دست نیافتم .دقیقا دکمه های بدون برچسب دارد .بیشتر کار می کنم .صفحه کاملا خلوت دارد ولی باید سند بزنم بصورت فرضی و مشکلاتش را بررسی کنم .جناب آقای نظری عزیز تمام این نرم افزارها چون جدید هستند روز به روز ارتقاء می یابند ولی در یک نگاه اولیه به نظرم پارمیس راحت تر هستش شاید بخاطر اینکه من حدود یکصد و چهار سند زده ام و دستم روان شده .البته که مورد تائید نهائی من هنوز پارمیس نیست و در حال تکمیل است .
به هر حال من چون دوره کارشناسی مدیریت دولتی خوانده ام و با اصول حسابداری آشنا هستم و اسناد هزینه و درآمد خانه را هم دارم البته اعضا خانواده یاری ام می کردند و اکنون از ابتدای سال در حال فعالیت مستقیم خودم هستم ، آمادگی خودم را برای راهنمائی هر چه بیشتر شما دوستان اعلام می نمایم و اگر شما همین نوشته های ناقص مرا با نصب پارمیس در گوشی خودت ادامه دهید و خودت به وضوح به آن دست بیابید قطعا با هر نرم افزار قابل دسترس دیگری هم کار خواهید کرد .من نوشته های متنی خودم را می نویسم افراد زبردست دیگری از میان شما آن را تبدیل به صوتی با گونه کاربردی نمایند بیشتر مزید امتنان من خواهد بود .من هستم و با اصطلاعات خودم حاضرم یک نون برای شما و یک عاقبت بخیری برای من و مجتبی خادمی و تمامی اهالی محله داشته باشند .به هر حال با کمال میل و در حد توان مایل به ارائه اطلاعاتم بدون هرگونه چشمداشتی هستم .بدرود .

درود
سرکار خانم کاظمیان ممنون از حضور باارزش شما .قبول دارم و می فهمم سخن شما را و مطمئن هستم که دوستان توانمندی هستند که با خواندن این آموزش و روشن شدن برخی از مفاهیم با بیانی شیوا و رسا این آموزش را صوتی نمایند .این حقیر هم پس از آموزش متنی به دنبال آن خواهم رفت تا به امید خدا بتوانم شما را هم خوشحال نمایم اما قول به کسی نخواهم داد .

سلام دادا قنبر بسیار آموزش خوبی بود واقعاً بسیار جای شادمانی است که هریک از دوستان که موضوعی را یاد میگیرد بلا فاصله برای سایر دوستان به اشتراک میگذارد…. امید وارم که این وحدت و یکپارچگی همیشه در این محله باقی بماند….

درود
گوشه نشین عزیز مرحبا بر عزم و همت اهالی جوانمرد محله .این افتخار مجتبی است که توانسته این مهم را نهادینه کند و لاغیر .ما هم این محله را از آن خود می دانیم اما در مسیر تعالی کمی تا قسمتی ابری با مجتبی خادمی و افراط و تفریط هایش مخالفیم .اصلا محله بدون ستون محله ای بی پایه و اساس است و من هر کاری را خواهم کرد تا ستون این محله استوار بماند .مجتبی هم عصبانی نشود ، نگران نباشد و به دنبال حاشیه های دیگران ، بحران را مهار کند .من محله را دوست دارم .نظرات دوست خودم مسعود را کاملا قبول دارم اما مطلبش به حاشیه رفت .ما قبل از اینکه بخواهیم دنیا را آباد کنیم باید خودمان در محله استوار باشیم و چیزی نتواند ما را در هم ریزد آن وقت مسائل حل است .کمی هم به انتقاد ها با حوصله و دقت نظر بیشتر بنگریم .دشمن تراشی نکنیم و به چشم دشمن به افراد نگاه نکنیم .هر چه سایت ها بیشتر شود ، نفوذ و تاثیر نابینا در اجتماع بیشتر خواهد شد .هر چند با نظرات تکراری و مطالب تکراری ؟ این همه شبکه خبر مگر خللی در وقایع دارد اما موجب اطلاع رسانی با شکرد های نو برای مردم می شوند .. گوشه نشین ببخشید گوئیا دلم پر بود و با کامنت شما خیلی نوشتم .ببخشید .
با آرزوی سلامتی برای مجتبی خادمی و همه دست اندرکاران و اهالی دلسوز این محله .

سلام، ممنون از آموزشی که دادین. آموزشتون خیلی کاربردی بود و من خودم عاشق مسائل حسابداری هستم. فقط اگه ممکن هست یک آموزش صوتی هم برای این اموزش، تهیه کنید. اگه این کار رو انجام بدین که یک دنیا ازتون ممنون میشم.

درود
آقای بخشی عزیز سپاسگزار از حمایتتان .راستش تمام حسابداری همانا شناخت حساب ها و ماهیت آنان است و مابقی توسط این نرم افزار ها مدیریت می شود و صرفا گزارش گیری است .ما برای حسابداری نیاز به شناخت اصول اولیه داریم و مابقی توان کار با نرم افزار است که خوشبختانه شما از جمله افراد توانمند هستید .من با صوتی مشکلی ندارم اما چون تا کنون هنوز اقدامی انجام نداده ام برای ضبط صرفا به اینگون بسنده نموده ام .ابتدا بگذارید بدین صورت ادامه دهیم و اشکالات خودمان را بدانم بعد فکری هم به خواسته دوستان می نمائیم و شاید طوری شد که دوستان این مباحث را تکمیل نمودند .حسابداری علمی است که مورد نیاز ما نابینایان است و باید به چارچوب آن آشنا شویم ..

درود
مادر بزرگمهر گرامی ، معلم بزرگوار ، همکار ارجمند ، روزت مبارک باد .
همچون همیشه نستوه و با همت در راه اعتلای فرهنگ نو نهالان مرز و بوم و همچنین فرزند دلبندتان در حال ایثار و فداکاری هستید .خسته نباشید و دست مریزاد و ممنون که همواره عنایت و توجه به محله دارید .من کاملا بینا بودم و به عنوان معلم خدمت می کردم اما متاسفانه دست تقدیر مرا به این سمت کشاند .البته الان هم هستم ولی از نوع بایگانی شده اش .ممنون از کامنت پر از احساس محبتتان .

دیدگاهتان را بنویسید