خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

ارائه ی کتاب خود آموز مسیر یابی با استفاده از تلفن همراه برای نابینایان،

انجمن علمی، فرهنگی موج نور اصفهان به اطلاع می رساند: این انجمن در پاسخ به نیاز گروه هدف و در ادامه ی تهیه ی کتب خود آموز در زمینه های رایانه و تلفن همراه این بار کتاب خود آموز مسیر یابی با استفاده از تلفن همراه برای نابینایان را به صورت صوتی بر روی یک لوح فشرده آماده ی توزیع نموده است؛ به منظور آشنایی بیشتر با این کتاب قسمتی از مقدمه ی آن به حضورتان تقدیم می گردد.

 

مطالب این کتاب در چهار فصل و دو ضمیمه سازماندهی شده است:

  • در فصل اول: مفاهیم مورد نیاز، مانند مسیر یابی و GPS معرفی شده اند.
  • فصل دوم: به  نرم افزار Dot Walker اختصاص یافته و در آن موضوعاتی مانند تنظیم و نصب برنامه، امکانات و پنجره‌ی برنامه، بارگیری مسیر پیش ساخته، ایجاد و حذف یا تغییر نام مسیر، ایجاد و ویرایش نقطه، مکان های Google, دریافت راهنمایی برای رسیدن به یک نقطه، جستجوی یک مسیر، حالت رانندگی و پیاده روی، در یافت نقاط یک مسیر از اینترنت، پایگاه داده، قطب نما و کارکردهای آن، تشخیص جهت‌های اصلی و فرعی، مشاهده‌ی مکان‌های نزدیک، نزدیک شدن به یک نقطه، حرکات انگشت، تنظیمات برنامه، راهنمای برنامه و عیب یابی مطرح شده است.
  • فصل سوم: به نرم افزار Nearby Explorer On line اختصاص یافته و در آن موضوعات زیر مطرح شده است: دلایل نیاز به این برنامه، نصب و تنظیم و آشنایی با پنجره ی برنامه، جستجوی یک مکان، افزودن یک مکان به مورد علاقه‌ها، استفاده از طول و عرض جغرافیایی، افزودن یک مکان به سرویس نقشه ی Google، نظارت به یک مکان، حالت پیاده روی و رانندگی، آگاهی از آدرس کلی یک مکان، حالت پیمایش نقشه، مرجع سرویس دهنده، قالب نمایش جهت حرکت، حد اکثر تعداد مسیر برای نمایش، موتور صوتی مختص به برنامه، تنظیمات، راهنمای برنامه و عیب یابی.
  • در فصل چهارم: برنامه ی Google maps مورد بحث قرار گرفته است؛ در این فصل با توجه به اینکه صفحه خوان Talk back از نرم افزار Google Maps به صورت کامل پشتیبانی نمی کند؛ مواردی مانند علت نیاز به این برنامه، جستجوی مسیر دل‌خواه، و به دلیل تعامل بهتر شما با افراد بینا آشنایی با علائم و رنگ‌های نقشه ی Google بر رسی شده و به دنبال آن، راهنمای برنامه مورد مطالعه واقع گردیده است.
  • ضمایم کتاب عبارتند از:
    • دو کارگاه مسیریابی در قالب ضمیمه ی 1 و 2 با نرم افزارهای Dot Walker و Nearby Explorer On line که هر دو در انجمن موج نور اصفهان توسط آقای مجتبی خادمی ورنامخواستی برگزار و ضبط شده است.
    • نرم افزار های Dot Walker به همراه مسیر هایش، Nearby Explorer On line, Google maps , و راهنمای آنها در پوشه ی Tools موجود هستند.
    • این کتاب دارای یک واژه نامه هم هست که در آن اکثر لغات به کار رفته در کتاب، همراه معادل فارسی آن‌ها ارائه شده است.

لطفاً در استفاده از کتاب به نکات زیر توجه فرمائید:

  • سیستم عامل به کار گرفته شده در این کتاب  Android نگارش 5 می‌باشد.
  • نرم افزارDot Walker  نگارش 1.43 است. این نرم افزار قابلیت استفاده به صورت Off line را دارد و فقط برای جستجو و ارائه ی کروکی مسیر از شبکه‌ی اینترنت استفاده می‌کند.
  • نرم افزار Nearby Explorer On line نگارش 2،03،01 است. این نرم افزار به صورت Online قابل استفاده است؛ اگرچه نگارش Off line آن نیز موجود است. لازم به تذکر است که ترجمه‌ی فارسی Nearby Explorer On line را آقای مجتبی خادمی ورنامخواستی انجام داده اند.
  • در این کتاب، زبان پیش‌فرض برای کار در منوها، خواندن و نوشتن فارسی است؛ در عین حال کاربر در صورت تمایل می‌تواند با توجه به امکانات صفحه خوان، از سایر زبان‌ها نیز استفاده نماید.
  • هنگامی که با فردی بینا قصد رفتن به مقصدی را دارید می توانید از نرم افزار Google maps استفاده نمایید.
  • با توجه به کاربرد هر کدام از نرم افزارهای مسیر یابی موجود در کتاب، بهتر است همه‌ی آنها را روی تلفن همراهتان نصب و به فرا خور نیازتان از آنها استفاده نمایید.
  • بهتر است در هر قسمت، پس از تمرین و تسلط نسبی به قسمت بعدی بروید.
  • عبارات دیگری که همراه صحبت‌های گوینده می‌شنوید، خروجی صفحه خوان Talk back، نگارش 4 و موتور صوتی E-speak  نگارش 1.48 است.
  • صفحه خوان‌، نوشته‌های خروجی برنامه‌ها را به گفتار تبدیل می‌کند و موتور صوتی نرم‌افزاری است که متن را به گفتار تبدیل می‌کند.
  • با کلمات و عباراتی که از صفحه خوان‌ها می‌شنوید به خوبی مأنوس شوید؛ زیرا وقتی با نرم‌افزارها، وب، رایانه و تلفن همراه کار می‌کنید عملا توسط صدای آن‌هاست که می بینید.

محسن صدیقی مُشکِنانی- نصرالله رضائی حسین آبادی

 

برای آشنایی بیشتر قسمتی از یکی از فصل های کتاب را انتخاب کرده ایم و در اینجا به حضورتان تقدیم می نماییم.

برای شنیدن این قسمت آن را از

 

اینجا با حجم 8.94 مگا بایت

 

دانلود کنید و بشنوید.

 

برای تهیه ی این کتاب خود آموز می توانید به سایت انجمن موج نور اصفهان به نشانی:

 

www.mnsi.ir

 

مراجعه نمایید یا روز های زوج از ساعت 16 تا 18 و روز های فرد از ساعت 12 تا 14 به جز روز های تعطیل با تلفن 03136687033 تماس بگیرید یا با ثبت درخواست خود از طریق پست الکترونیکی

 

Mojenoor84@gmail.com

 

اقدام به تهیه ی این کتاب نمایید.

ضمناً برای مشاهده ی لیست محصولات انجمن در سایت انجمن بر روی لینک

 

کلیک کنید.

 

به امید روز های روشنتر.

۱۴ دیدگاه دربارهٔ «ارائه ی کتاب خود آموز مسیر یابی با استفاده از تلفن همراه برای نابینایان،»

عرض سلام و درود بر دست اندر کاران محترم و گرامی انجمن موج نور اصفهان که همیشه و در همه حال تلاش و کوشش کرده تا با تهیه ی کتب خود آموز عالی و جامع و دست اول ما نابینایان را کمک کرده تا هر روز بهتر از دیروز مستقل شده و بدون نیاز دیگران کارهای خود را انجام دهیم با سپاس و تشکر فراوان بخاطر این کار خوب شما حتماً در اولین فرصت این کتاب را تهیه میکنم ممنونم بخاطر این کار خوب شما در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

با تشکر از شما من فرصت رو غنیمت میشمارم و پیشنهادی میدم
ویندوز ده حدود یک سال است که آمده اگر بشه در آموزشهای بعدیتون که خواستید ارائه بدید آموزش ویندوز ده رو هم مد نظر قرار بدهید اما با تفاوتهایی نسبت به آموزشهای قبلیتون نرم افزار صفحه خوان NDVA روز به روز بین نابینایان محبوبتر داره میشه اما هنوز هم یک سری از نابینایان رغبتی به این صفحه خوان ندارند و از اونجایی که متاسفانه نسخه های جدید جاز با مشکل کرک روبرو هستند یعنی کرک درست و حسابی براشون ساخته نشده و فرد رو در حین کار کردن با رایانه با مشکل روبرو میکنند به خصوص اگر رایانه طرف رایانه پیشرفته ای از نظر سخت افزاری نباشه بسیار عالی میشه اگر زمانی خواستید آموزش ویندوز ده رو تهیه کنید این آموزش با صفحه خوان NDVA باشه که ایطوری نابینایان بیشتری به این صفحه خوان گرایش پیدا میکنند

سلااااام
باز هم من به لب چشمه رفتم و تشنه باز گشتم
ماه رمضونم هست فوق العاده تشنه شدم
بابا شما که دارید تبلیغات میکنید که فلان کتاب آماده توزیع هستش خب از همون اول بذارید تو فروشگاه تا بخریم دیگهههههه
نه این که شما ملتو خوشحال کنید بعد بریم تو فروشگاه و ببینیم اثری از کتاب نیست
یا به قول معروف ملتو تا لب چشمه میبرید تشنه بر میگردونید
ببخشید که تند رفتم تشکر

دیدگاهتان را بنویسید