خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزش کوتاهی از پارسآوای دو از خودم تقدیم به تمام نابینایان ایرانی

با سلام خدمت تمامی دوستان.
من آموزش کوتاهی از پارسآوای نگارش دو در سال 92 ضبط کردم که به دلیل اینکه آپلود بلد نبودم نتونستم منتشرش کنم.
بنابراین، از اینکه آموزشم اینقدر دیر منتشر میشه، از همه عذرخواهی میکنم.
در این آموزش نکاتی درباره نحوه خوندن متون عربی با پارسآوای دو رو توضیح دادم.
همونطوری که میدونین، پارسآوای دو متون عربی رو برعکس میخونه و اگه در متن فارسی جمله عربی با اعراب هم باشه در موارد زیادی فارسیها رو هم برعکس میخونه.
در این آموزش راهکاری که خودم پیدا کردم به همراه نکات کوتاه دیگه، آموزش دادم که امیدوارم مورد توجه و نظر طرفداران این برنامه قرار بگیره!
برای آریانای 1.1 هم آموزش نسبتا کاملی ضبط کردم که انشا الله اونم به مرور منتشر میکنم.
این آموزش رو با حجم 6.28 مگابایت از این لینک دانلود بفرمایید.

۲۷ دیدگاه دربارهٔ «آموزش کوتاهی از پارسآوای دو از خودم تقدیم به تمام نابینایان ایرانی»

سلام. فقط برای اطلاع رسانی و فقط برای اطلاعات بیشترتون عرض میکنم که پارسآوا، ای اسپیک، ماهور، آریانا و هر نرم افزاری که کارش تبدیل متن به گفتار هست صفحه خوان نیست. صفحه خوان به نرم افزاری مثل NVDA و یا Jaws نسبت داده میشه که میتونه شما رو برای خوندن صفحه کامپیوتر یاری کنه.

سلام.
خواهش میکنم اینطوری که گفته بودن باید تا اوایل هفته آینده منتشر بشه.
خواهش میکنم انجام وظیفه کردم.
برای آفیس هم در مطلب آقای سرمدی جوابتون رو دادم خودم مشغول تحقیق هستم ببینم قیمتش چقدره.
ولی اینطوری که در سایت خودشون و سایتای ایرانی بود، ورد بیشتر از صد دلار هست و کل آفیس ورژن proffessional چهارصد دلار.

سلام و درود بر خانم آیت بزرگوار مرسی بابت این آموزش من پارسال که از ویندوز xp رحمت الله علیه به ویندوز ۷ نقل مکان کردم این آموزش شما رو از با تو یا جای دیگر بود الآن یادم نیست دانلود کردم و گوشیدم الآن هم دانلود کرده و دوباره میگوشم چون که به کارم میاد هر چند که هم روی لپتاپ و هم روی کامپیوترم هم جاز هستش و هم nvda حالا به نظر شما آیا nvda بهتر عربی رو ساپورت نمیکنه آیا هر چند که من بیشتر از جاز عزیز و پارساوای دوست داشتنی استفاده میکنم و امیدوارم که به زودی هم پارساوای ۳ بیاد تا بخرمش و جایگزین ۲ کنمش به هر حال مرسی بابت این پست و این آموزش در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

سلام.
چرا در پشتیبانی از متون عربی به نظرم nvda و espeak حرف اول رو میزنه و به این حرفم هم مطمئن هستم.
خیلی ناراحت میشم از اینکه همه با xp خداحافظی کردن و خیلیام ازش بد میگن ولی یک آرزوی بزرگ برای منه که همیشه xp استفاده کنم!

با تشکر از شما
یه مطلب هم در مورد پارس آوا بگم درسته که پارس آوا از پکجاز و ماهور بهتر است ولی یه ایراد بزرگی داره و اون هم این است که دست اندرکاران این برنامه اصلا روابط خوبی با قشر نابینا ندارند
یه سایت آزمایشی برای پارس آوا تهیه شده که حدود ۶ ماه است آزمایشی مونده و من نمیدونم چه کاری است وقتی نرم افزاری هنوز آماده نیست چرا شرکت مربوطه سایت آزمایشی برای فروش نرم افزار درست میکنه

البته با من هیچ شرکتی تا حالا برخورد خوبی نداشته جز سازنده آریانا و یکی دو نفر از دست اندرکاران پارسآوا.
یک بارم یک نفر تو شرکت پکتوس از بقیه شرکتها تا حالا راضی نبودم.

اما اونام هیچوقت پشتیبانی و کمکشون و ارتباط با من همیشگی و مداوم و در هر زمینه ای که نیاز به کمک داشتم نبود جز سازنده آریانا!
که واقعا همیشه دعاشون میکنم و یاد خوبیهاشون، صداقت، تواضع و صمیمیتشون همیشه هستم.

سرکار خانم آیت درود بر شما. وقتتون به خیر. فکر کنم من این آموزش رو قبلاً تو سایت ایران راوی شنیده بودم و دانلود کردم. اما اون جا نمیشد کامنت گذاشت، پس اینجا که میشه میخوام ازتون تشکر کنم. من خیلی بابت همین مشکل پارسآوا اذیت شدم، بابت نوشتن یه تحقیق که باید به عربی می نوشتمش و هی پارسآوا وسطش می هنگید یا بالعکس می خوند. اما در حال حاضر چون ویندوزم ۶۴ بیت هست و خداییش خیلی راضی کنندست برام، از ای اسپیک استفاده می کنم. هر چند امکاناتش محدوده اما کار راه اندازه. از اینکه حافظ یک سوم از قرآن مجید هستید خیلی خیلی خوشحالم. امیدوارم در مسابقات قرآنی شرکت کنید و رتبه های ممتاز هم به دنبالش کسب کنید. پیروز باشید

سلام.
خواهش میکنم کاش زودتر اینترنت داشتم و میتونستم آموزشهام رو منتشر کنم تا این مشکل شما هم حل بشه!
ببخشید که دیر به دستتون رسید.
espeak در پشتیبانی از عربی حرف اول رو میزنه و تنها موتور صوتیی هست که انگلیسی، فارسی و عربی رو میشه همزمان باهاش خوند.
من به دلایلی هیچوقت مسابقه شرکت نمیکنم و امیدوارم آموزشم یه روزی به دردتون بخوره.
التماس دعا.

سلام خیلی ممنونم از آموزش مفیدتون من دیروز دانلود کردم
اما متأسفانه هر کاری کردم نتونستم آموزشتونو به کار بگیرم هر چه تلاش کردم نشد شاید مطلبی رو متوجه نشدم باز هم مداوم تلاش خواهم کرد امید است موفق بشم به هر حال از زحماتتون بی نهایت متشکرم

سلام.
اگه مایکروسافت ورد داشته باشین این کار خیلی سادست اما من چون از برنامه رایگانی به نام libreoffice استفاده میکنم که اعراب فارسی و عربی رو درست پشتیبانی نمیکنه نمیتونم انجامش بدم.
این آموزش رو زمانی ضبط کردم که اینترنت نداشتیم و فکر نمیکردم آفیس جایگزین رایگان داشته باشه بنابراین خودمم همون مایکروسافت آفیس کرک شده رو استفاده میکردم!

عرض سلام و ادب خدمت تمامی بصیران عزیز
اسدی هستم عضو جوان و جدید تیم خانه نور (صاحب امتیاز نرم افزار پارس آوا) بنده از همه عزیزانی که در تماس با پرسنل خانه نور دچار ناراحتی و یا کودورت شده اند عذر خواهی میکنم امیدوارم که پذیرای عذر خواهی من باشید.
در مورد نرم افزار پارس آوا باید گفت که اواخر سال گذشته آماده و توسط ریاست محترم جمهوری در روز پاسداشت مقام شهید رو نمایی شد . و تنها مشکلی که در جای خود باقی بود بحث ارائه محصول با حداقل قیمت بود برای عزیزان. قبل آماده شدن برنامه نامه نگاری های زیادی برای این امر شد که جواب مثبت اما پوچ دادند و تنها علت تاخیر در ارائه محصول این موضوع بود. باتوجه به درخواست های متعدد دوستان تصمیم گیری بر این شد مانند پارس آوا توسط خود موسسه خانه نور ایرانیان بصیر ارائه گردد. نحوه ارائه بدین شکل است که برای خرید نرم افزار به سایت پارس آوا مراجعه میکنید و خرید انجام میدید. اما علت اینکه گفته میشه از چند روز آینده ارائه آغاز میشه متاسفانه در مشکلات کوچکی در درگاه پرداخت سایت می باشد که درگیر شرکت های غیر مرتبط به خانه نور می باشد. با توجه به بد قولی های گذشته ما در تاریخ ارائه محصول زمان دقیقی برای رفع مشکل نمی توان مطرح کرد . اما تلاش شبانه روزی اعضا خانه نور بر این است که ظرف مدت چند روز آینده ارائه این محصول با کمک شما آغاز بشه. جهت اطلاع از زمان فروش محصول به سایت هایkhana.ir و یا irankhana.ir مراجعه نمایید.
خبر خوش : در مدت محدود این نرم افزار با تخفیف ویژه ای ارائه میشه.
در نهایت از همه شما عزیزان بخصوص سرکار خانم آیت و تیم محله نابینایان بابت همکاری ها انتقادات و پیشنهادات تشکر و قدردانی میکنم امیدوارم با صبر و شکیبایی خودتون مارا در ساخت نرم افزار پارس آوا ۴ همراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید