خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دانلود آشپزی صوتی قسمت چهل و یکم و طرز تهیه مربا ترشی و دمنوش آلبالو

با سلام خدمت کدبانوها و کدآقاهای محترم محله. امیدوارم حالتون خوب باشه و ایام روزگار رو به خوبی سپری کنید.

در این پست ابتدا طرز تهیه ی مربا ترشی و دمنوش آلبالو رو براتون مینویسم و بعد لینک دانلود آموزشهای آشپزی صوتی رو قرار میدم.

1 برای درست کردن مربای آلبالو هسته ی آلبالوه ها را میگیریم و اگر آلبالو های ما شیرین نبود به ازای هر کیلو آلبالو 1 و نیم کیلو شکر و اگر آلبالوهای مان شیرین بود به ازای هر کیلو آلبالو یک کیلو شکر در ظرف میریزیم.
2 آلبالوها را در یخچال به مدت 8 ساعت قرار میدهیم تا آب بیندازد.
3 سپس مخلوط آلبالو و شکر را در ظرفی که گنجایش آن دو برابر آلبالوها باشد میگذاریم و روی حرارت تند قرار میدهیم و گاهی آلبالوها را هم میزنیم تا شکر حل شود.
4: 10دقیقه پس از جوش آمدن شربت آلبالوها را با کفگیر سوراخدار از شهد آن جدا میکنیم.
5 سپس میگذاریم شهد آلبالو روی حرارت به مدت 10 دقیقه ی دیگر بجوشد تا قوام بیاید.
6 سپس آلبالوها را مجدداً داخل شربت قوام آمده میگذاریم و پس از یک دقیقه حرارت را خاموش میکنیم.
7 برای اینکه مربای آلبالوی مان به مدت طولانیتری قابل استفاده باشد و کپک نزند یک ورقه ژلاتین را در آب سرد نرم میکنیم و پس از اینکه حرارت مربای آلبالو را خاموش کردیم ژلاتین را به مربا اضافه کرده و مخلوط میکنیم.
8 برای درست کردن ترشی آلبالو به ازای هر کیلو آلبالو 150 الی 200 گرم شکر در شیشه میریزیم و بقیه ی آنرا با سرکه ی انگور پر میکنیم.
9 شیشه ی حاوی آلبالو و سرکه را در یخچال میگذاریم و به مدت یک هفته محتویات شیشه را در یخچال زیر و رو میکنیم تا شکر در سرکه حل شود.
10 پس از شش ماه ترشی آلبالو ی ما آماده ی مصرف است.
11 برای درست کردن دم نوش آلبالو آلبالو ها را داخل قوری میریزیم و روی آن آب جوش ریخته و یک تکه ی کوچک نبات داخل آن می اندازیم.

آموزشهای آشپزی که در این پست براتون لینک دانلودش رو میذارم شامل: بریانی اصفهان,پلو تن ماهی و ذرت, چای سبز و دارچین,کرم گیلاس, کیک پرتقالی, مربا آلبالو و مارمالاد زردآلو, نوشیدنی توت فرنگی و هویج پلو با مرغ میباشد.

برای دانلود آشپزی صوتی قسمت چهل و یک با حجم 63 مگا بایت از

 

 

اینجا

وارد شوید.

برای خرید آرشیو آشپزی صوتی یا تصویری با موبایل بنده 09136278072 تماس بگیرید.

۱۰ دیدگاه دربارهٔ «دانلود آشپزی صوتی قسمت چهل و یکم و طرز تهیه مربا ترشی و دمنوش آلبالو»

سلام دوست عزیز. ممنون از آموزش خوبتون.
من با اجازتون با توجه به تجربه ای که در درست کردن محصولات آلبالو دارم یه نکاتی رو خدمت دوستان عرض کنم:
اول درمورد مربا بگم که اگه کسی دوست داشته باشه مرباش ملس تر باشه میتونه شکر کمتری استفاده کنه و بعد از اینکه مربا رو از شربت جدا کرد برای شیرین تر شدن شربت بهش شکر بیشتری اضافه کنه. نکته بعدی اینکه برای شکرک نزدن شربت و مربا میتوان بعد از خاموش کردن شعله چند قطره آبلیمو اضافه کرد. نکته سوم اینکه هنگام پخت مربا و شربت آلبالو یه کف سفیدی روی اونو میگیره که جهت جلوگیری از شکرک و کفدار نبودن شربت باید اون رو با کفگیر جدا کرد.
درمورد ترشی هم اگه بهش یک قاشق نمک هم اضافه کنیم طعم بهتری میگیره.

دیدگاهتان را بنویسید