خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

مصاحبه و سفر

دوستان خوبم سلام.
زمانی از رادیو گیلان به سراغ من آمدند تا باهم گفت و گو کنیم. قرار را در انجمن نابینایان تنظیم کردم و بعد از مدرسه به آنجا رفتم. مصاحبه ای انجام شد و من دریافتم که این مصاحبه چند سال به صورت متوالی از رادیو پخش میشود. بد ندیدم آن را در اینجا بگذارم تا سهمی در پر کردن بخشی از اوقات فراغت شما داشته باشم.
نام این برنامه را خورشید چشمها گذاشتند.
در روزهای پایانی ماه رمضان به درخواست یکی از دوستان به نوشهر، آن سوی شهر زیبای چالوس سفر کردم. صبح با صدای نرم باران از خواب بیدار شدم. گویی فرشتگان بر روی برگهای درختان به خط بریل برای ما انسانها نامه مینویسند. وقتی به حیاط رفتم، باور کنید که میشد دست خطشان را روی برگها لمس کرد.  روی تمام برگها شبنم نشسته بود. وای که چقدر زیبا و لطیف بودند این شبنم روی برگها. بعد، باران شدیدتر شد. هوا، عطر بهشت میداد. دریا هم مواج بود.
در آنجا از لوبیا پلو گرفته تا آش شله قلمکار و از فسنجان ترش شمالی گرفته تا ذرت بخارپز اعلای خانگی و از مرغ بریان گرفته تا محصولات نوتلا همه و همه را تناول کردیم.
نوتلا نوعی شکلات صبحانه است که محصولاتی مانند کرپ نوتلا، پیتزا نوتلا، انواع شِیکها مانند شِیک توت فرنگی و…. را با نوتلا  تهیه میکنند. این خوراکیها بسیار لذیذ هستند.
به محض بازگشت، به کوهستان رفتم و شبی را در خنکای نسیم آن سرزمین رؤیایی سر کردم.
بعد از آن هم آن سفر دوست داشتنی به اصفهان. دوستان خوبم که در نخستین شب اقامتم پذیرای من شدند و آن رستوران پر خاطره و آقای معروفی با معرفت و آن کباب برگ دلپذیر و آن جوجه های لطیف و خوشمزه. تجربه خوبی بود. رفتن به رستوران بدون حضور همراه بینا. صبح هم با حضور رهگذر و زهره و خانم کاظمیان و ساناز عزیز که تا سر حد مرگ میخندیدیم. به راستی که گاهی وقتها تَرَک دیوار هم انسان را از خنده منفجر میکند. عصر هم آن تئاتر پر محتوا که عمو حسین گرامی در سایت معرفی کردند و همین یکی از دلایل سفر من بود. خوشبختانه ایشان را هم به اتفاق آقای رضایی شیراز در سالن ملاقات کردیم.
امسال برای اولین بار به منار جنبان رفتم. وقتی روی ساختمان کنار آن مناره ها ایستاده بودم، با تکانهای مناره ها بی اختیار اشک از چشمانم جاری میشد. هرگز نتوانستم این حس را برای کسی توضیح دهم.
و صدای ساز پیانو که در تمام لحظه هایمان جاری بود.
و همچنین بادکنکهای بلندی که همیشه همراه من هستند و من با آنها اشکال مختلفی مانند موش، سگ، زنبور، طوطی و قو درست میکنم تا به این وسیله فاصله بچه ها را با خودم به حد اقل برسانم. هر بار ترکیدن این بادکنکها، موجی از خنده را در فضا میپراکند.
سر آخر هم با بدرقه مردم خوب اصفهان این شهر را با خاطره های بسیار خوبش به مقصد رشت ترک کردم.
این در حالی بود که در اتوبوس رویال سفر، به جای بیسکویت و کیک و شکلات و چای کیسه ای و یا نسکافه و آن قندهای حبه ای دوتایی پیچیده در کاغذ که هرگز تا کنون بازشان نکرده ام، از ما با بسته های غذای گرم پذیرایی کردند. چلو کباب کوبیده. روی آن را با زرشک و هویج نیمپز و در گوشه ای هم با چند برگی از ترشی کلم تزیین کرده بودند. از گوجه فرنگی و کره و این خوراکیهای دست و پا گیر هم خبری نبود. البته در کنارش سالاد بسیار خوشمزه ای هم بود که در وصفش هیچ نمیتوانم بگویم.
به راستی که چقدر این سفر را دوست داشتم.

۳۴ دیدگاه دربارهٔ «مصاحبه و سفر»

سلام بر معلم مهربون محله
بسیار زیبا صحبت کردین و زیباتر نوشتین
عصر هم بهتون گفتم که قشنگ میتونم با خوندن نوشته های شما خودم رو جای شما تصور کنم
بیشتر سفر برین و بیشتر برامون بنویسین
ممنون معلم همیشه مهربون
با اجازه کپی و ارسال برای فرشته ی مهربون

عرض سلام ادب و احترام خدمت معلم بزرگوار و گرامی محله سرکار خانم جوادیان بزرگوار وای خداااااا این آخر پست بودا میگما اونجای پستتون که از غذاهای شمالی یاد کردید من الآن که ساعت بیست دقیقه به دو شب هستش در حد تیم ملی گشنم شدا همین طور اونجا که توی رستوران داشتید با دوستان خوش میگذروندید بهتون یه کوچولو حثودیم شدا که ای خداااا یه دو جین دوست با حال هم نصیب ما کنی چی میشه با توصیفهایی که از اصفهون هم کردید واجب شد که در آینده یه سفری به اونجا داشته باشم البته الآن نها چون که نه پول هست نه یه وقت مثه بچه ی آدم و یه هم سفر خوب و یه دله راحت واسه مسافرت تازه اگه هم برم اصفهون کیُ دارم کجا رو دارم برم باید برم هتل کو پول هتل پس نتیجه میگیریم که فعلاً مسافرت بی مسافرت به هر حال خیلی خوبه که به شما این قد خوش گذشته شاید هم از خوش شانسیتان هستا که این قد خوب رفتید خوب اومدید و بهتون خوش گذشته من یکی که بد مسافرتم یا بهم خوش نمیگذره و یا یه اتفاق بدی می افته که نگو و نپرس اون فایلی رو هم که گذاشتید دانلود میکنم به هر حال خوشا به حالتان که در کنار دوستان خوش گذروندید به هر حال مرسی بابت این پست در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

درود بر آقای عبداللهپور. من از دوران کودکی و نوجوانی به سفر علاقه داشتم. دورانی که در آن پول چندانی هم در اختیار من نبود. من از سفرهای گروهی مثل سفر با اردوی دانش آموزی و سفر با کاروانهای زیارتی شروع کردم. بعد از آن هم بخشی از درآمدم رو به این کار اختصاص دادم. اگه خوب به دور و برتون نگاه کنید، میبینید که دوستان بسیار خوبی هم دارید. شبهای سفر، حتما نباید توی هتل و رستوران بگذره. گاهی وقتها صبح کردن شب توی چادر، کنار آتشی زمستانی، و ساز زدن و آواز خوندن در کنار کسانی که دوستشان داری، صفایی داره که نگو.

درود بر معلم کاردان و پر انرژی خودم و محله و بچههای خوب و دوست داشتنی گیلان. دیدن نمایش مالی سویینی همراه با ملاقات شما و خواهر گرامیتان و همسر و فرزندانش و زهره بانوی عزیز از بهترین لحظات آن روز من و جناب رضایی بود. واقعا چه خانوادهۀ دوست داشتنی هستند این احمدآقا اینا. اصلا همۀ شمالیها مهربون مهمون نواز و خواستنی هستند. براتون آرزوی روزهای شادتر و شیرینتر دارم. از اینکه نشد در خدمتتون باشم ناخرسندم. پیروز و مهربان باشید همچون همیشه.

درود بر عمو حسین عزیز. ما این افتخار رو داریم که احمد آقا از اصفهان عضو خانواده ما هستند. خوشحالم که شما هم مثل ما لحظات خوبی رو گذراندید.
نمیدونم تعبیر شما از «نتونستم در خدمتتون باشم»، چیه. چون همه ما در آن لحظه به دعوت شما بود که در آنجا حضور داشتیم.هیچ یک در جریان برگزاری این نمایش تأثیر گذار نبودیم.
به هر روی، باز هم سپاسگزارم از اطلاعرسانیتان.

سلامو صد سلام به دختر خوش زبونم . میبینم که پستهای دوغکی و لبنیاتیت تبدیل به چلوکبابی شده ههههه
ی جوری مینویسی که هم خنکم میشه و هم گشنه . فک نکن بیدار کردن این دو حس در رعد کار کوچیکیه . ابدا . ی جورایی برام مثل بارونی .
گوشتو بیار جلو اون شب بعد از خوردن خورش ماست چربی خونتون بالا نرفت ؟؟

سلام بر معلم نازنین و دوست داشتنی
این که میگم دوست داشتنی به خدا چاخان نمیکنم,
خیلی دوستت دارم خیلی زیاااد
به ما بیشتر از شما خوش گذشت
وقتی دعوتمون را قبول کردید و به ما افتخار دادید خیلی خوشحال شدیم
خدا کنه که دوباره بیایید اصفهان و در خدمتتون باشیم
به امید اون روز بسیاااار نزدیک.

درود بر شما سرکار خانم جوادیان گرامی. وقت به خیر. من زیاد به این محله سر نمی زنم، اما وقتی هم که سر می زنم سعی می کنم پستهایی که واقعاً لایق تشویق هست رو بی کامنت نذارم. هنوز صدای با احساستون تو گوشم هست که برای مسابقات دکلمه فرستاده بودین، انصافاً هم صدا و لحنتون و هم نوشته هاتون لایک داره، چند تا لایک داره؟ هان؟ خییییییییییییییلی لایک داره. خییییییییلی! امیدوارم قسمت بشه ما یه روزی بیایم گیلان و مهمان شما باشیم!!! من تا امروز نمی دونستم شما اهل کجایید، حالا که دونستم گیلانی هستید خواستم ازتون یه سؤال بپرسم که اگه قابل می دونید پاسخ بدید. قیمت خونه ها اون طرفا چنده؟ خونه ای که به درد یه زندگی یه نفره بخوره و مناسب باشه برای زندگی مجردی و پرداختن به کار موسیقی. شاد و همیشه خندان باشید

سلام
امیدوارم همیشه شاد و توی سفر باشید البته سفرهایی که خاطره ساز باشن و همیشه یادشون تو خاطرتون عزیز بمونه
خوب مینویسید و حستون رو خیلی عالی به خواننده انتقال میدید
ممنون که احساستون رو با ما به اشتراک گذاشتید
همیشه شاد و موفق باشید

سلام به دوست و معلم و کسی که همه خانهواده اش برای همه قابل احترام هستند من تا حالا حضور شما را به وضوح زیارت نکرده بودم خیلی به خودمان میبالم که توانستم چند ساعتی با شما باشم البته باید ببخشید که مدتی شما را تنها گذاشتیم امیدواریم روزی بتوانیم جبران کنیم این در مرام ما نیست ولی اجبار باعث اینکار شد. خیلی خواهانم که روزی برسد که فاصله ها کم شود و همه بتوانیم زود به زود هم دیگر را ملاقات کنیم من عاشق مهمان هستم بزودی منتظر شماهستمخوشحالم که راضی از اصفهان رفتید مثل همیشه موفق باشید

ساناز مهربانم! با آن نشان زیبایی که بر گردنت آویخته ای، هرگز محبتهای شما رو فراموش نمیکنم. اگه نبودی، فکر کنم با هنگامه و آقای معروفی در رستوران سر خورش ماست دعوامون میشد. وای که در دل شب عجب گرمک خنک و دلچسبی به ما دادی.
امیدوارم لحظه هاتون پر از عشق و دوستی باشه.

سلااااام خانم جوادیان عزیز
جییییییغ، اسسسسسسسسب، من هم خیلی دلم اسب سواری میخواد، خوش به حالتون که رفتید یاد گرفتید.
راستی مصاحبه تونو گوش دادم، خیلی قشنگ بود. من هم عاشق طبیعتم. مثل شما صدای پرنده ها و باد و برگ درختان و …. خیلی دوست دارم.
میگم تازه اینا صدای طبیعته و اگه میتونستیم خود طبیعت و قشنگیاشو ببینیم، واااااای چی می شد.
خانم جوادیان یه سر هم به تهران بزنید. پیش ما هم بیایید. خیلی خوشحال میشیم.

سلام دوست عزیز. بسیار بسیار لذت بردم. ان شا الله همیشه سفری خوش و خرم داشته باشی. یک زحمت برات داشتم از اونجایی که گوشیم فرمت شد تمام شماره هام هم پاک شد. ممنون میشم دوباره شماره رو برام ایمیل کنی با سپاس. m.zare1360@gmail.com

سلام بر شما دوست گرامی. ممنونم از آرزوی خوبتون. برنامه ریزی کنید و هر بار، هرچند با فاصله؛ یکی از این خوراکیها رو به خودتون جایزه بدید. من که دانشجو بودم، هر از چند گاهی به خودم جایزه میدادم. البته زمانهایی که امکانی از نظر مالی دست میداد.

دیدگاهتان را بنویسید