خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

معرفی سایتی برای امتحان کردن صدای آریانا ۳

درود به همه‌ی گوش‌کنی‌های عزیز

دیروز که خبر در مورد آریانای ۳ رو توی سایت ایران سفید خوندم توی سایت asr-gooyesh.com خیلی دنبال یه نمونه صدا گشتم. ولی پیدا نکردم. بعد از کمی جست و جو سایتی رو پیدا کردم که توسط خود این شرکت راه‌اندازی شده و به شما اجازه می‌ده متنی حد اکثر تا ۳۰۰ کاراکتر رو بنویسید و بعد از انتخاب صدای زن یا مرد اون رو مستقیم گوش بدید یا با فرمت mp3 دانلود کنید. صدای جالبی داشت ولی هنوز به نظرم روی کسره‌های اضافه مشکل داشت. جالبترین قسمتش برای من خونده شدن متون انگلیسی با صدای خود موتور صوتی هست. یه تجربه‌ی نسبتا جدید بود. انگار در مورد عربی هم همینطور هستش. یه مشکلی که این سایت واسه‌ی ما ایجاد می‌کنه کپچا یا همون کد امنیتی هستش. بنابر این با فایرفاکس واردش بشید تا بتونید کپچا رو حل کنید. دکمه‌ی اولی می‌خونه و دومی دانلود می‌کنه.

آدرس سایت هست: http://www.farsireader.com/

موفق باشید.

۳۷ دیدگاه دربارهٔ «معرفی سایتی برای امتحان کردن صدای آریانا ۳»

سلام، از اینکه خبر آریانا ۳ به گوش دوستان روشندل رسیده بسیار خوشحالم، بنده محمدرضا حسینیان مدیر اجرایی شرکت عصر گویش پرداز هستم. متاسفانه آریانا ۳ قابلیت استفاده در اسکرین ریدر هایی مثل جاز را ندارد و فعلا به صورت سرویس و ماژول جهت استفاده برنامه نویسان ارائه میگردد. این مطلب سوال خیلی از دوستان بود، گفتم در این وبلاگ کمکی بکنم. امید است به زودی با حمایت دولت و درخواست های افرادروشندل از آنها و تامین هزینه بتوانیم آن را رایگان در اختیار دوستان روشندل قرار دهیم.
دوستان اگر سوالی داشتند ایمیل بنده به قرار زیر است:
mohammad.hosseinian@gmail.com
پیروز باشید.

سلام: تشکر من نمونه تستم رو اینجا میگذارم.
در ضمن دانلودش با دانلود منیجر ممکن نبود.
مجبور شدم آی دی ام را قطع کنم تا بتوانم دانلود کنم.
دانلود نمونه صدای مرد.
https://gooshkon.ir/mohsen/ariana_male.mp3
نمونه صدای خانم.
https://gooshkon.ir/mohsen/ariana_female.mp3
ولی توی وصل کردن کلمات خیلی مشکل داره.
اما تونینگش برام جالب بود.
اونقدر که تو روزنامه ایرانسفید ازش تعریف شده بود تعریفی نبود.
موفق باشید.

درود
آره این مشکل رو داره. یادم رفت بنویسمش. و موافقم. با کیفیت خوبی که داره حیفه که اینقدر بد کلمات رو به هم متصل می‌کنه. خوندن انگلیسیش از فارسیش هم بدتره. من یه تیکه متن انگلیسی بهش دادم، خدایی افتضاح بود.

با سلام.
خیلی عالی بود تشکر میکنم.
واقعا ارائه ورژن جدید آریانا یکی از آرزوهای خیلی بزرگ من در زندگیم بود که امیدوارم با حمایت مسئولان و همنوعان به طور کامل محقق بشه و آریانا به صورت رایگان در اختیار تمام نابینایان عزیز ایران قرار بگیره.
البته صدای آریانا واقعا معرکست حرف نداره و خیلی از اشکالاتی هم که مطرح شد به خاطر اینه که کیفیت نسخه دموی آنلاین هیچوقت کیفیت واقعی برنامه نیست.
همونطوری که من درباره موتور صوتیهای با کیفیت خارجی هم که امتحان کردم بعضیاشون وقتی آنلاین ضبط میکردم کیفیت واقعیش نبود و کیفیت واقعیش وقتی مشخص بود که ورژن اصلیشو دانلود و نصب میکردم.

آریانا بهترین و بی نظیرترین برنامه ای بود که بهم کمک کرد کامپیوتر یاد بگیرم که همیشه هم ازش متنفر بودم.
از تمامی دست اندرکاران و مسئولینش تشکر میکنم خصوصا سازندش که همیشه با حمایتهای خالصانه و صادقانشون در هر زمینه ای مشوق و همراهم بودن.
من برای قدردانی ازشون یک آموزش نسبتا کاملی ضبط کردم در سال ۹۲ که ان شاء الله منتشرش میکنم حالا که آپلود یاد گرفتم به امید خدا.
امیدوارم کامنتام رو بخونن و بدونن من همیشه دعاگوشون و قدردان این همه خوبیها و لطفشون هستم.

سلااام سلاام و دروود بر آقا میثم اول که مرسی بابت انتشار این خبر و اطلاع رسانیت و دوم که من اون دو فایلی که آقا محسن خان غلامی این جا گذاشته بود رو دانلود کردم و گوشیدم خداییش صدایش عالی است و بهتر از پارساوا ولی کیفیت خوبی نداره یعنی کلمات رو خوب تلفظ نکرده و در متن هم به هم پیوستگی کلماتش خیلی بده امیدوارم که روزی برسه که این اشکالاتش بر طرف بشه و امیدوارم که روزی هم برسه که روی جاز بشه نصبش کرد و همچنین امیدوارم که هر چی سریعتر پارساوای ۳ هم واسه فروش عمومی ارزه بشه به هر حال میثم جان مرسی بابت این پست و مرسی بابت این خبرت در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

درود احمد جان
تا جایی که دیدم نسخه‌ی مخصوص نابینایانش با قیمت ۸۵ هزار تومن توی فروشگاهش موجوده. ولی اگه خواستیش پیشنهاد نمی‌کنم الآن بگیریش. بزار بقیه امتحانش کنن، بعد. موفق باشی دوست عزیز.

سلام دوستان. فارسی خوندنش بد نیست ولی کلمات رو بد به هم میچسبونه. ولی به نظر من در کل قابل استفاده نیست چون انگلیسی و عربیش هم با خودشه.
حالا جان من روی این لینک اون اینتر قشنگه رو بزنید تا صدای شیوا خوندن عربیش رو بشنوید.
https://gooshkon.ir/hojabri/arabi-ariyana.mp3

سلام. من دانلودش کردم.
اما اگه اینطوریه که تمام متنخوانهای فارسی عربی رو کامل نمیتونن بخونن و برنامه هایی هم که عربی میخونن فارسی نمیخونن.
اون موتور صوتیهای انگلیسی هم که کلا فقط انگلیسی میخونن.
مثلا من الآن که جاز رو پاک کردم از آریانای بدون جاز استفاده میکنم.
صفحه خوانم هم nvda هست.
بعضی وقتا متونم رو با آریانا میخونم بعضی وقتام nvda.
اونوقت nvda هم فارسی رو میخونه هم انگلیسی هم عربی!

سلام میثم جان. آره واقعا.
ممنون از کامنتت و توجهت.
و خانوم آیت وقتی شرکتی ادعا میکنه که نرم افزارش متون عربی و انگلیسی رو ساپورت میکنه، نباید فقط جنبه تبلیغاتی داشته باشه و باید وقتی یکی پول میده و میخره بهش جواب بده.
اگه اینطوریه که ای اسپیک شفافتر و بهتر از آریانا عربی میخونه. پس باید بگیم عربی رو ساپورت میکنه؟

سلام.
از نظر من بله.
من معتقدم espeak هم عربی رو پشتیبانی میکنه و خدا رو شُکر هم خیلی ازش راضیم.
با هیچ کلمه یا اعرابی هم مشکل نداره و من خودم متون عربیم رو باهاش راحت میتونم بخونم.
درباره انگلیسی به نظرم منظورشون فینگلیش هست مثل پیامکخوان رسا که پیامهایی که با حروف انگلیسی نوشته شده رو میخونه اما متون انگلیسی رو نه.
در بین برنامه های ایرانی هم آریانا بیشترین تشخیص اعراب رو داره حتی در متون عربی.

سلام محسن جان. ممنون از کامنتت، لطف داری داداش.
من که معتقدم دیگه بحث tts برای نابیناها معنی نداره. به جای این کارها اگه شرکتها میومدن یه نرم افزار تشخیص اشیا یا تشخیص متن یا حداقل تشخیص اسکناس مینوشتن خیلی بهتر از این چیزای پیش پا افتاده بود.

سلام.
اصلا هم پیش پا افتاده نیست.
همین برنامه های صفحه خوان و متنخوان هستن که الآن ما داریم مثل افراد بینا با کامپیوتر کار میکنیم.
اگه اینا نبودن ما الآن چی کار میخواستیم کنیم؟
همین برنامه ها هستن که باهاشون کتاب میخونیم، مطلب میخونیم و در اینترنت مینویسیم، سایت داریم، ایمیل داریم و هزاران کار دیگه ای که بدون این برنامه ها فقط یک رؤیای دست نیافتنی بود.
بله منم معتقدم امکانات دیگه ای هم نیاز داریم اما پلها و پله های قبلی رو نباید خراب کنیم.
هنوز وقتی میخوام کلاس کامپیوتر برم یا با یه فرد بینا ارتباط برقرار کنم، خیلیا باورشون نمیشه منم میتونم با کامپیوتر کار کنم و وقتی براشون توضیح میدم نهایتا فکر میکنن یک کامپیوتر بریل یا خاص هست که با کامپیوترهای افراد بینا متفاوته!

خب اگه اینطوریه تمام شرکتهای خارجی که صفحه خوان یا موتور صوتی میسازن و به صورت تجاری ارائه میکنن باید برنامشون رو جمع کنن برن حتی خود jaws, windo eyes و …
اما میبینیم شرکتهای مختلف موتورهای صوتی و صفحه خوان همچنان میسازن و به روز میکنن و حتی برنامه های جدید هم ارائه میدن!
منم خودم از طرفداران همیشگی برنامه های متنباز هستم، در گروه ایمیلی برنامه های مختلف عضو هستم و حتی تبلیغ اسلام رو هم دارم!
اما معتقدم هر چیزی جای خودش داره و نباید نعمتهای گذشته رو از یاد برد.
من تمام پیشرفتم رو مدیون حمایتهای خالصانه و صادقانه سازنده آریانا هستم و اگه کمکهای ایشون نبود مطمئنم همون روزهای اول برای همیشه با کامپیوتر خداحافظی میکردم.
من طرفدار کیفیت هستم و در درجه اول آریانا و بعدم صدای iven3 رو بهترین میدونم.
حتی در سایتای بینایی هم برای اینجور برنامه ها تبلیغ میکنم برای نمونه به مطلب آقای غلامی درباره کنفرانس آسیایی nvda مراجعه کنین که nvda رو معرفی کردم.
برای آریانا هم که برای من نه تنها یک نرم افزار، بلکه معجزه ای بینظیر و هدیه بزرگ خدا بود، برنامه های زیادی داشتم و به لطف خدا خواهم داشت.

درود. مرسی میثم, جای کار داره, ولی واقعاً اگه حمایت بشه عالی در میاد چون خداییش صدا به این طبیعیتر نشنیده بودم. یعنی از صدای خودم هم طبیعیتره.
البته اون چیزی که من میدونم صدای طبیعی سرعت سیستمو میاره پایین و میبایستی یه سیستم خوب داشته باشیم ولی امیدوارم این برنامه بتونه تا جای ممکن سیستمهای مختلف رو پشتیبانی کنه.
مرسی میثم.

درود
خواهش می‌کنم. آره حتی انگلیسی‌ها هم که اونقدر خوب درست می‌شن وقتی روی جاز یا ان‌وی‌دی‌ای استفاده می‌کنی بهترین سیستم رو هم داشته باشی کارت رو کند می‌کنه. به خاطر همینه که با وجود اون همه موتور صوتی خوب هنوز Eloquence روی جاز هستش. منم امیدوارم یه همینچین کاری بکنن.

سلام
ممنون بابت پست.
خب دوستان زحمت کشیدند نمونه هایی رو تو کامنتا گذاشتند.
امیدوارم صفحه خوانی درست بشه که خودش مثل nvda مستقل باشه و نیازی به نرم افزار دیگه ای مثل جاز و مانند اینها نباشه. و همچنین زبانهای فارسی عربی و انگلیسی رو همزمان پشتیبانی کنه.
موفق باشید.

سلام.
منم همین آرزو رو همیشه داشتم از همون اولی که با کامپیوتر آشنا شدم که آریانا یک صفحه خوان مستقل باشه که بتونه زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی رو همزمان پشتیبانی کنه بدون اینکه روی صفحه خوان دیگه ای نصب بشه!
اگه حمایت بشه چرا که نه، منم آرزوم برآورده میشه.

ممنون بابت توجهتون به کامنتم.
درسته که در حال حاضر ایسپیک متون عربی رو هم میتونه بخونه، ولی امیدوارم به زودی روزی برسه که صفحه خوانی داشته باشیم که به صحیحترین شکل بخونه و اشکالات به حد اقل برسه. بله کاملا موافقم. حمایت خودمون باعث میشه که به همون چیزایی که میخواییم برسیم.
موفق باشید.

بابا ول کنید این موتورهای صوتی فارسی خوان رو مسخره است سال ۲۰۱۶ است و هنوز نابینایان فارسی زبان یه موتور صوتی فارسی خوان درست و حسابی ندارند یکی هنگ میکنه اون یکی چپلکی میخونه همین espeak رو عشق است یعنی چاره دیگری نیست چون من که کاملا از موتورهای صوتی فارسی خوانی که داره توسط شرکتهای ایرانی تولید میشه نا امید شدم

من در قسمت فروشگاه سایت دیدم که یه محصولی است به نام آریانا ویژه نابینایان که والا ما وارد توضیحاتش که شدیم کلا چیز خاصی نداشت فکر کنم این نسخه اولش باشه که شش هفت سال قبل این شرکت منتشر کرد و این نسخه جدیدش برای نابینایان نیست

سلام: ما نباید که دوباره چرخ رو اختراع کنیم.
اگه screen reader نیاز هست که هم بهترین نسخه تجاری و رایگانش موجود هست.
برای کسی که طبیعی بودن صدا ملاک نیست فعلاً ای اسپیک بهترین کارایی رو داره.
مگه طراحی صفحه خوان به همین راحتی هاست که یک شرکت با چند کارمند مهندسش بتونه طراحی کنه.
همین NVDA و Jaws صدها نفر و شایدم هزاران نفر روی اون کار کردند.
آیا یکی از شرکتهای ایرانی اینقدر کارمند رو در اختیار دارند.
تازه گیرم این ابر شرکت هم وجود داشته باشد در بهترین حالتش میشود جاز یا NVDA,
چرا این همه انرژی و سرمایه رو هدر داد.
به نظر من صفحه خوان و فارسیخوان در حد ضرورت دیگر برطرف شده و نیازهای ضروریتری مثل GPS navigating, OCR, پول شناس، مناسبسازی خدمات بانکی، مناسبسازی برنامه های اندرویدی، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از کتب گویا و هزاران کار دیگر که بسیار محدود به آن پرداخته شده اند در اولویت بیشتری هستند.
به هر حال خوشحالم نظرات دوستان را هم میشنوم.

سلام.
بله منم موافقم نیازهای دیگه هم داریم که باید بهش پرداخته بشه.
اما برنامه های گویا هم خیلی دوست دارم خصوصا آریانا و espeak.
اتفاقا برعکسه، چون من طبیعی بودن صدا برام ملاک هست espeak رو انتخاب کردم، صدای iven3 واقعا طبیعیه و حرف نداره!
اگه iven3 نبود قبول داشتم espeak طبیعی نیست، ولی iven3 اینقدر عالی میخونه هزار ساعت هم باهاش متن بخونم لذت میبرم و اصلا حتی حس نمیکنم یه نرم افزار داره برام متن میخونه.
اگه صفحه خوان بسازن و بشه جاز که نه فارسی پشتیبانی میکنه نه عربی.
فعلا فقط nvda هست که تمام نیازها رو برطرف میکنه و صفحه خوانم هست.
پس باید بقیه شرکتها خصوصا عصر گویش هم ازشون حمایت کرد تا به این سمت برن.

دوستان عزیز سلام
خبر ویژه
خدمت دوستانی که امکان استفاده از تلگرام را دارند عرض کنم ربات تلگرام متن خوان آریانا عرضه شد. برای دسترسی به آن به آدرس @Agparianabot در تلگرام مراجعه نمایید.

محمدرضا حسینیان
مدیر اجرایی شرکت عصر گویش پرداز

دیدگاهتان را بنویسید