خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اولین پست من معرفی یک کتاب جدید در زمینه حقوق مدنی

عرض سلام و ادب دارم خدمت همۀ دوستان عزیزم در سایت محله نابینایان. هدف از انتشار این پست معرفی خودم و معرفی یک کتاب می‏باشد. من فهیمه تقوی اهل مشهد هستم. دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه نابینایان و دوران دبیرستان رو به صورت تلفیقی گذراندم. در دوران دبیرستان مدال نقره المپیاد ادبیات رو اخذ کردم. تو کنکور سراسری رتبه شش سراسری و 3 کشوری دانشگاه آزاد رو گرفتم. رشته حقوق رو انتخاب، و دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد رو در دانشگاه فردوسی تحصیل کردم. در دوره کارشناسی ارشد پروانه وکالت رو گرفتم و در دوران کارآموزی، کارآموز برتر استان خراسان شدم. در حال حاضر دانشجوی ترم چهارم دکتری حقوق خصوصی در دانشگاه تهران هستم. با یاری خدا یکی دو ماه پیش آزمون جامع رو با موفقیت پشت سر گذاشتم و درگیر انتخاب موضوع رساله می‏باشم.
در مورد ویژگیهای اخلاقی و رفتاری خودم چیزی به ذهنم نمی‏رسه که بخوام بیانش کنم جز این که به نظر خودم و تصدیق دوستان نزدیکم آدم کاملا معمولی هستم با ویژگیهای کاملا معمولی. هیچ وقت در هیچ زمینه‏ ای اهل افراط و تفریط نبودم. به حد معمول در زمانهایی که در سرنوشت و آینده‏ ام موثر بوده درس خوندم و تلاش زیادی کردم، به حد معمول اهل تفریح و خوش گذراندن رفیق‏بازی هستم، گاهی منطقی و گاهی احساسی رفتار می‏کنم اما غلبه با منطقم هست معمولا، فوتبال، سیاست، ادبیات، سینما، موسیقی و مد رو به حد متوسط دنبال می‏کنم اما تو هیچ کدوم تخصص خاصی ندارم. طرفدار استقلال و بارسا هستم اما روش تعصب خاصی ندارم.
اما غرض اصلی از این که مزاحمتون شدم معرفی کتابی با عنوان جامع نکات حقوق مدنی از انتشارات دور اندیشان هست که به امید خدا هفته آینده وارد بازار میشه. من و جناب آقای زمانی و جناب آقای تکلو این کتاب رو نوشته‏ ایم. جناب زمانی کارشناسی و کارشناسی ارشد رو در دانشگاه کردستان و تربیت مدرس گذراندند و رتبه سه کنکور دکتری در سال 1393 بوده و در حال حاضر هم‏کلاسی من در دانش‏گاه تهران و از وکلای توان‏مند تهران و از اعضای سایت گوش‏کن هستند. ایشان نیز همزمان با بنده آزمون جامع را پشت سر گذاشته و در پی انتخاب موضوع رساله می‏باشند. جناب تکلو هم در حال حاضر دانشجوی دکتری حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتی هستند. ما در این کتاب سعی کردیم نکات مهم و آزمونی حقوق مدنی رو با زبان ساده برای دوستانی که قصد شرکت در آزمونهای حقوقی رو دارند بیان کنیم. ما در این کتاب نکات مهم قوانین خاص و آرای وحدت رویه حوزه حقوق مدنی را نیز به رشته تحریر درآوردیم همچنین برای یادآوری و محک بیشتر دانش‏آموختگان حقوقی تستهای مهم و نکته‏دار رو از سال 1372 تا سال 1395 همراه با ارجاع به نکات کتاب، در آخر هر مبحث قرار دادیم. حدود 100 تست تالیفی که خودمون در مباحث اموال، تعهدات، الزامات خارج از قرارداد، عقود معین و اشخاص طرح کردیم در کتاب وجود داره. امیدواریم این کتاب بتونه به دوستان حقوقی در مسیر موفقیت و نیل به اهدافشون کمک کنه.
در پناه حق، موفق و سربلند باشید.

۵۹ دیدگاه دربارهٔ «اولین پست من معرفی یک کتاب جدید در زمینه حقوق مدنی»

سلام خانم تقوی عزیز
از صمیم قلب وقتی شنیدم هم محله ایمون شدین خوشحال شدم
و خوشحالتر اینکه پستتون رو دیدم
و باز خوشحالتر اینکه انگار قراره مدالم بگیرم خخخخخ
مطمئنم پستای عالی ازتون میبینیم
خوش اومدین به این محله
مدال منم لطف کنین بدین که کارآموزم و کلی خرج دارم خخخخ

ممنونم خانم مظاهری عزیز. شما لطف دارید امیدوارم موفق باشید. در حال حاضر مدال نقره به شما تعلق می‏گیره مگر این که خانم سعیدی دوپینگش احراز بشه که در این صورت مدال ایشون مسترد و به شما اعطا خواهد شد. اما در زمینه سحرخیزی به هر دو شما مدال طلا تعلق می‏گیره.

عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت سرکار خانم دکتر تقوی.
واقعا به توانمندیهای شما احسنت میگم. از شنیدم خبر چاپ این کتاب خیلی خوشحال شدم.آفرین بر همت همنوعانم که روز به روز پله های ترقی رو طی میکنن. این موفقیت رو به شما، آقای دکتر زمانی و آقای دکتر تکلو و جامعه حقوقی نابینایان تبریک میگم. به امید موفقیت روز افزون همه همنوعانم تا درودی دیگر به درود.

درود
با توجه به شرایط امروز بعضی از همنوعانمون ک به خاطر دریافت یک دیپلم دست به دعا میشن که یه نمره ی ۴ یا ۵ بگیرن شدیدا خوشحال میشم وقتی میبینم که یک هم نوعی مثل شما تا این حد موفقه
بهتون خوش آمد میگم و براتون آرزوی موفقیت دارم
انشا الله جشن فارغ التحصیل شدنتون رو همینجا میگیریم

سلام عزیزم
به محله خوش اومدی
امیدوارم پستهای بعدیت رو هم زود زود بفرستی و یه هم محلی فعال باشی
میگم کاش کتابتون رو صوتیشم میکردید تا دوستان نابینا بتونن ازش استفاده کنن
اگه آقای زمانی همون آقا هومن باشن بهشون تبریک میگم و براشون آرزوی موفقیت میکنم
احسنت به هر سه تون که تونستید اوج بگیرید و تو زمینۀ تحصیل موجب سربلندی همنوعانتون باشید
من به همنوع بودن با فرهیختگانی مثل شما سه نفر افتخار میکنم
امیدوارم باز خبرهای خوشی از پیشرفت شما عزیزان بشنوم
شاد و موفق باشی

سلام بر خانم پری‏سیما عزیز. خیلی از لطف شما متشکرم. ما قصد صوتی کردن کتاب رو داریم منتها چون ناشر انتشارات دوراندیشان هست، ما قبل از این که کتاب وارد بازار بشه این حق رو قانونا نداریم چرا که مغایر با حق نشر هست. اما هفته آینده که کتاب وارد بازار شد حتما اون رو واسه ضبط به یک گوینده خوب می‏دیم و پس از اتمام ضبط کتاب، اون رو حتما در سایت محله قرار می‏دیم. ممنون از پیشنهادت. اسم جناب زمانی مهرداد هست. ایشون تازه عضو سایت شدند و هنوز پستی منتشر نکردند.

سلااااام بر خانم دکتر تقوی عزیز خودمون. صمیمانه تألیف و انتشار این کتاب ارزشمند رو به شما و آقای دکتر زمانی و تکلو تبریک می گم و مطمئن هستم که کتاب ارزشمندی هست و خواهد بود و براتون بهترین ها رو همراه با موفقیت و سربلندی آرزو مندم.
و دیگه اینکه شما از معمولی هزااار درجه بهترترترترتر ترترترتر عاااالیتر هستید و کلا شکلک ارادت ویژژژژژه خاااص عمیق

خانم تقوی، همشهری گرامی، درود بر شما، وقتتون هم به خیر. نمی خوام حرفهای دوستان دیگه رو تکرار کنم چون کمی خسته کننده میشه، فقط دوست دارم ازتون خواهش کنم شمایی که این قدر موفقید، این قدر تو رشته ای که مورد علاقتونه پیشرفت کردید و به این درجه رسیدید، حقوق نادیده گرفته شده ی هم نوعانتون رو به مسؤولین عالی رتبه ی کشور گوشزد کنید، امثال شما و دکتر صابری ها هستید که باید به عنوان اشخاصی که جایگاه اجتماعی مناسبی رو دارن مستقیماً وارد بحث با مسؤولین بشید، برای اشتغال، برای داشتن یه زندگی بهتر، برای تحصیل رایگان معلولین و بالاخص نابینایان. خیلی عذر می خوام که به جای تعریف و تمجید، چنین کامنتی رو زدم. آهان یه چیزی هم یادم رفت، امثال شما می تونید به نابینایان کم بضاعت ولی مستعد کمک کنید و سرمایه ای هر چند اندک در اختیارشون بذارید تا در حرفه ای مشغول به کار بشن، از این جهت گفتم که وکلا معمولاً از نظر مالی وضعیت خوبی رو دارند. به هر حال ما نابینایان خیلی خیلی دلسرد میشیم وقتی می بینیم از بینمون، کسانی که به درجات عالیه می رسن، یا کم توجه میشن به هم نوعانشون، یا به کلی اونا رو فراموش می کنن. البته قطعاً منظورم شما نیستید. امیدوارم به مدارج اعلی برسید و روزی هم شما وارد شورای شهر مشهد بشید. چون ما نابینایان خراسانی خیلی احتیاج به یه نماینده در این طور مجامع داریم. شاد و پیروز باشید

متشکرم از شما جناب علی‏پور. بنده باعث افتخارم هست که بتونم به دوستانم کمکی بکنم و حتما در حد توانم این کار رو انجام می‏دم. من به علت علاقه به فضای آکادمیک و پر استرس بودن حرفه وکالت و مشغله‏های تحصیلی خیلی وکالت رو به صورت جدی دنبال نمی‏کنم. اما در کل باعث افتخارم هست که بتونم کاری برای کسی انجام بدم. موفق باشید.

عرض سلام و درود و ادب و احترام خدمت سرکار خانم دکتر تقوی من یکی که خیلی خیلی خیلی خیلی مفتخرم که با شما آشنا شدم و در مقابل شما و تواناییهایتان سر تعظیم فرو آورده و چیزی ندارم که بگویم خواهشمندم هر وقت که این کتاب منتشر شد ما را با خبر کنید یا این که این کتاب را در اختیار جناب آقای نیکفر مسؤول انجمن کتب شنیداری حقوقی کرج قرار داده تا در اسرع وقت ضبط گردد ببخشید اگر ما بخواهید با شما در ارتباط باشیم جهت مشورت گرفتن بیشتر راه های تماس با شما چگونه است بازم تشکر می کنم که با تلاشهایتان دارید یک کتاب خوب و عالی را در زمینه ی حقوق با هم کاری همکارانتان به رشته ی تحریر در می آورید در ضمن اگر می شود بگویید ک ه برای قبولی در امتحان دکتری حقوق خصوصی چه کتابهایی را باید خواند و مواد آزمون دکترا چیست و منظور از امتحان جامع چیست به هر حال بازم خوش حال شدم که با شما آشنا گردیدم و امیدوارم که بیشتر به این محله سر زده و ما حقوق خوانان نابینا را در زمینه ی حقوق و امتحانات حقوقی و امتحان وکالت بیشتر راهنمایی کرده و بتوانم از شما مشاوره های زیادی بگیرم
به امید موفقیتهای روز افزون شما در تمامی مراحل زندگی و تحصیلی در پناه یگانه دادآر دادآفرین بدرود و خدا نگه دار

ممنون جناب عبدالله‏پور شما نسبت به بنده حقیر لطف دارید. من معتقدم در زمان حاضر هنوز هم که هنوزه تحصیل برای ما نابینایان بسیار دشوار هست. من برای دوستانی چون شما که سختیها رو به جان می‏خرند احترام زیادی قائل هستم. رشته و دانشگاه خیلی مهم نیست، اون چیزی که خیلی مهم هست تلاش و ناامید نشدن هست. اما راجع به سوالاتی که پرسیدید، برای بیان منابع دکتری اول باید معلوم بشه که شیوه برگزاری آزمون امسال به چه نحو هست. اگر آزمون مثل امسال باشه که باید تمام منابع مربوط به مدنی، جزا، متون و اصول فقه، اسای و بین‏الملل را به صورت نسبی و اهم فی‏المهم مطالعه کنید. همچنین تسلط نسبی بر درس زبان و استعداد تحصیلی داشته باشید که منبع خیلی مشخصی نداره. اما اگر شیوه برگزاری آزمون مثل سالهای قبل باشه که خود من شرکت کردم که مفاد امتحانی شامل مدنی، تجارت و متون فقه هست و مفاد عمومی هم شامل زبان و استعداد تحصیلی. به طور کلی آزمون دکتری منبع مشخصی نداره و در آزمون بیشتر سواد حقوقی داوطلبان سنجیده می‏شه. بیشتر سوالات تحلیلی هست و خیلی فرق نداره که چه منبعی مطالعه بشه. اما برای مدنی بیشتر از کتب پیشرفته دکتر کاتوزیان سوال طرح می‏شه. پیشنهاد می‏کنم زبان انگلیسی خودتون رو تقویت کنید بسیار موثر هست در آزمون. برای قبولی در مقطع دکتری، آزمون چندان اهمیت نداره و فقط شما رو در تعیین دانشگاه کمک می‏کنه. اما اون چیزی که خیلی مهم هست مصاحبه هست. تو مصاحبه سوابق آموزشی و پژوهشی و نحوه پاسخگویی به سوالات در جلسه مصاحبه ارزیابی می‏کنند. پیشنهاد می‏کنم پایان‏نامه خوبی بنویسید تا بتونید مقالات زیادی از درونش استخراج کنید و رزومه علمیتون رو تقویت بفرمایید. اما راجع به آزمون جامع، در تمام دانشگاهها وقتی دانشجو وارد دوره دکتری میشه و واحدهای تئوری رو پشت سر میراره ازش آزمونی به نام آزمون جامع می‏گیرند تا سوادش سنجیده بشه. این آزمون از دروس مهم کارشناسی، ارشد و دکتری طرح میشه. بعد از قبولی در این آزمون، دانشجو به مرتبه دکترای آموزشی می‏رسه و می‏تونه موضوع رساله انتخاب کنه. من خودم عضو انجمن شنیداری هستم و حتما کتاب رو در اختیار جناب نیکفر و همکارانشون قرار می‏دیم. راجع به منابع دقیق ارشد، دکتری و وکالت، بنده و جناب زمانی در اسرع وقت پستی در همین سایت منتشر می‏کنیم. در عین حال بنده در خدمت شما هستم. خوشحال میشم بتونم کمکی به شما و سایر دوستان بکنم. موفق باشید.

سلام و وقت بخیر. از خانم دکتر تقوی برای انتشار این پست متشکرم. عذرخواهی بنده رو برای تاخیرم بپذیرید، کمی درگیر بودم امروز. خانم تقوی زحمت کشیدند و ویژگی‏های کتاب رو بیان کردند. ما سعی کردیم در این کتاب به نیازهای داوطلبان آزمونی توجه کنیم و در همین راستا تاکید ویژه‏ای بر قوانین خاص و آرای وحدت رویه داشتیم که در کمتر کتابی به این قوانین پرداخته شده است. ما سعی کردیم مباحثی که فهمش کمی مشکل هست مثل عقد حواله، ضمان، اجاره، و قواعد میراث رو به زبان کاملا ساده بیان کنیم. در پایان لازم می‏دونم به دو نکته اشاره کنم. این کتاب، سومین کتاب خانم دکتر تقوی هست منتها ایشون چون انسان متواضعی هستند این مساله رو اظهار نکردند در معرفی خودشون. اما من بر خودم لازم دونستم که این مطلب رو اعلام کنم. دوم این که ایشون رو تیم استقلال و بارسا کاملا تعصب دارند. اون قدیما که استقلال همش می‏برد و پرسپلیس می‏باخت و اون زمانا که رئال همش می‏باخت و بارسا می‏برد، کلا رو این تیمها تعصب سنگینی داشتند. اما در عین حال الان ورق برگشته. موفق و پیروز باشید.

سلام و درود مجدد بر خانم تقوی وااای شما هم بارسایی هستید خب این که خیلی عالی هستش انشالله امشسالهم در لالیگا میدرخشیم و کینگ یا همون سلطان مسی مث همیشه با قدرت و دوباره بر می گرده همین اما من پرسپولیسیم اما به تیم استقلال هم احترام می گذارم و به نظر من کل کل کردن فقط تو زمینه و هر حرفی هم باشه ما پرسپولیسیها توی زمین میزنیم
فقط ببخشید واسه من یه ابهام توی جواب کامنتم پیش اومده و اون هم این هستش که اونم این هست که شما گفتید اگه شکل آزمون تغییر کند من باید مدنی و جزا و بین الملل و اصول و مطون را تا حدی مسلط باشم در حالی که من میخواهم حقوق خصوصی امتحان بدهم با این وجود بازم آیا باید دروس دیگر گرایشهای حقوق یعنی جزا و عمومی و بین الملل را هم بدانم راستی در جلسه ی مصاحبه چی میپرسند منظورم هم سؤالات هستش و هم این که از چه دروسی سؤال میپرسند و سؤال آخر این که شما گفتید در امتحان جامع از دروس مهم دوره کارشناسی ارشد و دکتری میپرسند حال من که میخواهم حقوق خصوصی امتحان بدهم از دروس گرایش حقوق خصوصی در امتحان جامع سؤال میپرسند یا خیر از همه ی گرایشا بازم ممنونم از بابت این پست و در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

سلام شیوه برگزاری آزمون دکتری امسال با سالهای قبل متفاوت بود. در این آزمون هدف سنجش سواد عمومی داوطلبان در رشته حقوق بود. برای نیل به همین هدف هم از تمام دروس مدنی، جزا، اساسی، بین‏الملل متون و اصول فقه سوال طرح شد و داوطلبان صرف‏نظر از گرایش باید به تمام این سوالات پاسخ می‏دادند. البته سوالات چندان سنگین نبود و با یک مطالعه معمولی امکان پاسخ‏گویی وجود داشت. امسال سنجش سواد تخصصی در هر گرایش، صرفا با دانشگاهها بود و هر دانشگاه مختار بود شیوه پذیرش دانشجو رو انتخاب کنه. برخی دانشگاهها دوباره خودشون امتحان مجدد می‏گرفتند برخیا مصاحبه و برخیا هر دو. فایده اون آزمون عمومی که ذکر کردم صرفا این بود که تعیین می‏کرد هر داوطلب می‏تونه بسته به نمره که گرفته به کدوم دانشگاهها مراجعه کنه. حالا معلوم نیست آزمون آینده قرار چه جوری باشه یا حداقل من در جریان نیستم. اما در مصاحبه همه چی می‏پرسند. ابتدا به سوابق آموزشی و پژوهشی تون توجه می‏کنند. شما که رشته حقوق خصوصی رو می‏خواین ازتون زبان عمومی و تخصصی، تجارت شامل داخلی و بین‏الملل، آیین دادرسی مدنی، مدنی، و متون فقه می‏پرسند. اگر دانشگاه تهران را انتخاب کنید زبان فرانسه هم به مفاد مصاحبه اضافه میشه. برخی دانشگاهها مثل دانشگاه تهران و برخی دیگه از دانشگاههای دیگه اصول فقه و قواعد فقه هم می‏پرسند. تا جایی که من خاطرم هست دانشگاه شیراز مدنی، تجارت، ایین دادرسی و متون فقه و زبان می‏پرسند معمولا. البته سوالات خیلی پیچیده نیست و مهم شیوه پاسخ‏گویی شماست. اذعان می‏کنم در مصاحبه شانس واقعا دخیل هست. چون هیچ کس بر تمام مباحث تسلط نداره باید شانس بیارید از مطالبی ازتون پرسش بشه که بلد هستید. اما راجع به جامع برای دکتری حقوق خصوصی معمولا فقه در حد مکاسب، مدنی در حد نظریه عمومی تعهدات دکتر کاتوزیان و تجارت داخلی و بین‏الملل و زبان تخصصی می‏پرسند. کم پیش میاد دانشگاهی آیین دادرسی رو هم جزء آزمون جامع بیارند. مگر این که در دوره دکتری تدریس کرده باشند. موفق باشید.

درود بر شما خانم دکتر تقوی.
ورودتون به محله رو خوشامد میگم.
پیشاپیش چاپ این کتاب خوب رو هم بهتون تبریک عرض میکنم. راستش ما یه رهگذر داریم اینجا خیلی به کتابهای حقوقی علاقه داره خخخ.
کتاب آقای علیوردیلو رو هم قبل از عید امسال ایشون خوندن و تو محله منتشر کردیم.
اگر مایل بودید که با سایت گوشکن جهت صوتی کردن این کتاب همکاری داشته باشید، با بخش روابط عمومی سایت جناب آقای چشمه تماس بگیرید تا هماهنگیهای لازم انجام بشه.
در ضمن، پیشاپیش چهارتایی شدن مجدد استقلال در هفته ی ششم لیگ امسال رو بهتون تسلیت میگم. حالا شاید این بار به جای ۴ ۲ سه یک زدیم خخخ.
موفق باشید.

ممنون جناب حسینی. حتما با ایشون تماس خواهیم گرفت. من نمی‏دونستم تو این محله این همه پرسپلیسی حضور دارند وگرنه تقیه می‏کردم یقینا. گذر تاریخ نشون میده تقیه برای یه همچنین شرایطی هست تا زمانش فرا برسه. موفق باشید.

درود بر شما خانم دکتر تقوی.
ورودتون به محله رو خوشامد میگم.
پیشاپیش چاپ این کتاب خوب رو هم بهتون تبریک عرض میکنم.

ر ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد
عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد
جلوه‌ای کرد رخت دید ملک عشق نداشت
عین آتش شد از این غیرت و بر آدم زد
عقل می‌خواست کز آن شعله چراغ افروزد
برق غیرت بدرخشید و جهان بر هم زد
مدعی خواست که آید به تماشاگه راز
دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
دیگران قرعه قسمت هم بر عیش زدند
دل غمدیده ما بود که هم بر غم زد
جان علوی هوس چاه زنخدان تو داشت
دست در حلقه آن زلف خم اندر خم زد
حافظ آن روز طربنامه عشق تو نوشت
که قلم بر سر اسباب دل خرم زد

همه جا استقلال یادتون نره درود بر شما

راستش منم نمیدونم، ولی فکر کنم چون از داخل حساب کاربریشون کامنت نذاشتند منتشر نشده.
این روزا یه کم کسالت دارم و کمتر میتونم به محله سر بزنم. بگذریم.
در ضمن، رهگذر جان خواهش میکنم اینطور سؤالات که میتونه ایجاد حاشیه بکنه رو در کامنتا مطرح نکنید و به طور خصوصی از مدیران بپرسید. ممنون و موفق باشید.

سلام خانم دکتر تقوی. ورود شما را به محله نابینایان خوشامد عرض میکنم. انشا الله شما و همکارانتون در زمینه نوشتن کتاب و سایر زمینه های شخصی و اجتماعی موفق باشید. من خوشحالم که در این محله نخبگانی چون شما و آقای زمانی هستند و میتونن بر اطلاعات ما در زمینه مسائل حقوقی بیفزایند. انشا الله در کارتون همیشه موفق باشید.

سلام خانم تقوی بنده برا ازمون قضاوت اماده میشم چون مدنی ضعیف هستم کتاب در نظم کنونی و جامع نکات مدنی شما و دوستاتون به علاوه جزوه شهبازی گرفتم بنظرتون برای تسلط بر مدنی این سه منبع کافیست یا منبع دیگری نیاز است، اگه هست معرفی کنید لطفا. سپاس از زحمات شما و همکاراتون

دیدگاهتان را بنویسید