خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

تماشای برنامه دور همی مهران مدیری

به خودم قول دادم تا جایی که امکان داره، برنامه های مهران مدیری – دور همی – رو از شبکه نسیم ببینم. وای که امشب چقدر خندیدم. مهمانان برنامه حدیث فولادوند و رامبد شکرابی بودند. از دیدن برنامه این زوج واقعا لذت بردم. در تمام حرفهای شان صداقت هویدا بود. رامبد حدیث رو همسری صبور و مهربان میدونست و حدیث همسرش رو به تکیه گاهی محکم همچون کوه تشبیه میکرد و از این قبیل صحبتها که واقعا دلپذیر بودند.
مورد بحث برنامه خشونت بود. مدیری چند مثال زد که صدای قهقهه من رو به هوا برد. یه جوری تعریف میکرد که اصلا نمیشد خنده رو کنترل کرد. اصلا چرا ما باید خنده یا گریه و به خصوص خنده رو کنترل کنیم ؟
میگفت: یکی میمیره؛ دارن دفنش میکنند طرف بیلو توی هوا میچرخونه میگه هرکی بیاد جلو با همین بیل لِهِش میکنم. یه نفر یه نفر رو بغل کرده میگه غم آخرت باشه به هر حال اتفاقیه که برای هر کسی می افته. طرف یه مشت میزنه توی سینه اون بدبخت و میگه تو چه میدونی اون چقدر خوب بود. بعد شخص بغل کننده میگه خدا بهت صبر بده خیلی خودتو  اذیت نکن. این بار طرف آرنجشو فرو میکنه توی شکم اون بی نوا میگه آخه تو چی میگی ؟ تو که نمیفهمی من چی میکشم ؟ بعد در یک اقدام آنی سر و گردن بغل کننده رو به سمت پایین فرو میبره و فریاد میزنه بگو نمرده. بگو نمرده. اون بخت برگشته هم صداش از اون زیرمیرا میاد که نمرده. نمرده.
بعد هم از بین تماشاچیها سه نفر اومدند برای مسابقه که ازشون میخواست صداهای مختلفی مثل صدای شکستن در، شکستن شیشه، چَک زدن و لگد زدن رو تقلید کنند که یکیشون خیلی خنده دار این صداها رو تقلید میکرد.
بعد هم یه خواننده اومد که باهاش ارتباط برقرار نکردم. تلویزیون رو خاموش کردم و شروع کردم به نوشتن.
یکی  از ویژگیهایی که این برنامه رو برای افراد نابینا جذاب میکنه برقراری ارتباط کلامی مدیری با مخاطبان هست. در این برنامه ما به عنوان یک فرد نابینا چیزی رو از دست نمیدیم. گرچه توضیحاتش در مورد اول مارکتینگ فراتر از حوصله ماست اما، کسانی هم هستند که به همین سبک تشریحی نیاز دارند و لحاظ کردن این گوناگونیها ست که این برنامه رو مخاطب محور میکنه.

من هم با چشمهایی اشک بار از خنده براشون آرزوی موفقیت میکنم.

۱۵ دیدگاه دربارهٔ «تماشای برنامه دور همی مهران مدیری»

سلام خانم جوادیان.
شکل ارتباط کلامی مهران مدیری با مخاطبین رو خیلی درست بیان کردید.
در همه ی برنامه های این هنرمند این خصوصیت دیده میشه.
جملات کاملا واقعی و بی پروا، جملات آشنا و روان.
شاید این خصوصیته که نابینا رو تحت تاثیر قرار میده، چون واقعیتهای کلامی برای ما ملموستر از واقعیات بصری هستن.
ممنون از این تعابیر شما.

سلام
دربارۀ مدیری باهاتون موافقم منم اجراهاشو دوست دارم
شناسنامه تون رو هم تازه خوندم خیلی عالی نوشتیدش
امیدوارم همیشه خندون باشید و هیچ وقت کنترلش نکنید من که نمیتونم خنده و گریه مو کنترل کنم شاید با صدای آرومتر بخندم ولی هر وقت خنده م بگیره باید بخندم گریه هم که بدتر از خنده اصلا کنترل شدنی نیست خفه میشم اگه کنترلش کنم
بازم تشکر از نوشتۀ خوبتون
شاد و موفق باشید

سلام خانم جوادیان امیدوارم همیشه مثل گل خندان و شاداب باشی ولی عمرتان گل نباشد کاش همه روحیه شما را داشتند من خودم خیلی اهل طنز نیستم خیلی بهم حال نمیده تئاتر هم همینطور ولی برناامه های شاد را دوست دارم برنامه های قدیمی نوزری و صبح جمعه یا برنامه های که آموزنده باشند دوست دارم پستتان خیلی زیبا بود موفق باشید.

سلام خانم جوادیان عزیز از نگارش شناسنامه شما خیلی لذت بردم. نکته ای که در مورد آقای مدیری خیلی من رو به وجد میاره علاوه بر اجرای راحت و صادقانشون, خنده هاشون هست که واقعا آدم رو به هیجان میاره. راستی من و شما زمانی کلاس اول و دوم ابتدایی هم کلاس بودیم. کلاس خانم عبد الهی و خانم ترقیان شاد باشید.

عرض سلام و ادب و احترام خدمت خانم معلم محله خانم جوادیان بزرگوار واقعاً که مهران مدیری از اون طنازهاست وقتی جنگ ۷۷ رو اجرا میکرد واقعاً خیلی عالی بود در پاورچین هم با بامشاد که دیگه گل کرد توی نقطه چین هم عالی کار کرد ولی اوج هنر و شکوفایی مهران مدیری بَرَرِه بود واقعاً اون دیگه خیلی محشر بودا یعنی من که سه بار این بَرَرِه رو دیدم بازم میبینمش چی ببخشید یعنی می شنومش اگه البته پخش بشه سریالهای مرد هزار چهره ی ۱ و ۲ هم بد نبود ولی در حاشیه ی ۱ رو بیشتر از در حاشیه ی ۲ دوست داشتم ولی دیگه با دور همی گل کاشته و منم عاااااشق این برنامه هستم و هر وقت که پخش بشه و اگه کاری هم نداشته باشم حتماً می شنوم و کلی هم میخندم اگه جاییش هم نیاز به توضیح داشته باشه که خیلی کم پیش میاد از بقیه میپرسم به هر حال که این برنامه خیلی عالی هستش و واقعاً برای چند لحظه خنده رو مهمون لبای آدم میکنه خانم جوادیان بزرگوار ممنونم از بابت انتشار این پستتان روزتان خوش و ایام به کام در پناه یگانه دادآر دادآفرین بدرود و خدا نگه دار

درود! بنده از زمانی که وارد دنیای مجازی شده ام دختر و پسرهای هنرپیشه ی زیادی را دیده ام که صدها برابر بهتر از مهران برنامه اجرا میکنند… متإسفانه کسی قدر این نابینایان هنرپیشه را نمیداند… به نظر من همین محله بهترین هنرپیشه ها را دارد و بنده از تک تک دوستان تشکر میکنم که تنها هنرپیشه ی ۱۳ ساله ی شیطون را بین خودشون جای داده اند… وقتی پست یا کامنتی از بنده روی هوا میرود من آنقدر میخندم یا وقتی پستی مانند پست پر کامنت درفشیان گذاشته میشه خنده های من هزار برابر افزایش میابد… یاد سپهر سعادت هنرپیشه ی فروردین ۹۳ بخیر که برای مرگ ساختگی مادرش احساساتی شدیم و شاید اشکی هم ریختیم… ما هنرمندان قابلی هستیم که در کنار هم هنرنمایی میکنیم… مثلا من با گوشی نوکیا ان ۸۲ که کلیدهای ۴ ۸ ۰ و ستاره اش کنده شده دارم هنرنمایی میکنم و برایتان مینویسم… با تشکر فراوان!

سلام.وااااای عااااشق برنامه های این مدلی مهران مدیری هستم. اتفاقا من هیچ وقت خندیدنمو کنترل نمیکنم و گاهی خونواده ام تعجب میکنن که آخه واقعا اینقدرم خنده دار نیست مثلا ی چیزی ولی من بخوام بخندم میخندم و از ته دلم میخندم. سر برنامه دورهمی کلی میخندیم و کلا حالمو خوب میکنه. شاد باشید و همیشه بهانه ای برای خنده باشد ای کاش برای همه.

خوشحالم که بیشتر شما هم با من هم عقیده هستید. در مورد شناسنامه هم از حُسنِ نظرتون ممنونم؛ در آینده ای نه چندان دور کمی تغییر در اون ایجاد میکنم.
من در تمام دوران دانشآموزی از سایر هم کلاسی ها قد بلندتر بودم به همین جهت در آخر کلاس و ته صف جا داشتم. از اونجا که من در هر شرایطی به وظایفم آگاهی بسیار دارم، اونجا هم بیکار نمیموندم. وقتی دوستانمون در زمان اجرای برنامه فکاهی نه چندان خنده داری تعریف میکردند، نمیدونم شیطون از کجا خودشو توی قالب من جا میکرد؛ باعث میشد که خنده های خنده داری بکنم و کل صف و صفهای مجاور شلیک خنده رو سر بدند. یادش به خیر.
مسافر جون شما رو به خاطر دارم. خوشحالم که در حال حاضر بانوی موفقی هستی نازنین.

سلام خانم جوادیان.
من از بچگی مهران مدیری رو دوست داشتم. واقعا هنرپیشه ای است که به راحتی با مخاطبش ارتباط برقرار می کند و مهمتر از همه هم همان ارتباط کلامی بسیار زیبا و شیرینش است.
از پست خوبتان تشکر می کنم.
موفق و پیروز باشید.

درود بر خانم جوادیان گرامی
من هم تا الان به یه موضوع دقت نکرده بودم اونم این که تقریبا سر برنامه های مهران مدیری هیچوقت از اطرافیان توضیح نمیخوام.
و معتقدم واقعا خنده هایی که روی لب مردم مییاد با دورهمی یا برنامه های دیگه ای که ایشون ساخته باعث میشه انسان لذت زیادی ببره و باعث میشه عمیقتر هم به قضایا یا بعضی اوقات رفتارای خودش نگاه کنه.
ارادتمند, موفق باشید.

سلام: واقعاً مدیری توانایی های مخصوص به خودشو داره.
زیرکی و مردمدوستیش رو میپسندم.
همینکه میتونه تو این اوضاع بلبشوی اقتصادی‌اجتماعی امروز لبخندی رو به مخاطبانش تقدیم کنه، کم هنری نیست.
ممنون که تجربه تون رو برامون نوشتین.

دیدگاهتان را بنویسید