خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

معرفی نخستین شماره از فصلنامه ی نوای کتاب؛

فصلنامه ی نوای کتاب؛
سالها بود که جای خالی نشریه ای برای معرفی کتب تولید شده در مراکز گوناگونی که در امر ضبط کتب گویا فعالیت دارند حس میشد.
با توجه به گسترش بخش های نابینایان که در کتابخانه های عمومی سراسر کشور رشدی شتابان به خود گرفته، نبود یک هماهنگی برای اطلاع رسانی از آنچه که در دیگر مراکز به صورت صوتی تولید میشود؛ اکثر بخشهای نابینایان کتابخانه ها را به دوباره کاری های بی مورد و غیر ضروری کشانده بود.
نشریه ای که شماره نخست آن در اینجا به حضور شما عرضه میگردد، گامی برای معرفی کتب تولید شده ی بخشهای نابینایان کتابخانه های سراسر کشور است.
علاوه بر مراکز تولید کتب داخل کشور یکی از کتابخانه های خارج از ایران که در امر تولید کتب گویا بیش از حد تصور پرکار بوده و طی چند سال اخیر گامهای بسیار بلندی در این راستا برداشته است.
کتابخانه ی نابینایان برلین میباشد.
که جا دارد از مدیریت این کتابخانه و دست اندر کاران دیگر مراکزی که در امر تولید کتب گویا تلاشی بی وقفه داشتند قدردانی به عمل آید.
در اینجا بیان یک گلایه نیز بیهوده نخواهد بود، بعضی از بخشهای نابینایانی که در کتابخانه های غیر وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور مشغول به کار هستند با این نشریه همکاری نکرده اند.
که جای بسی افسوس دارد.
اگر هدف همه ی کسانی که در امر تولید کتب گویا فعالیت دارن این باشد که سطح آگاهی و منابع مطالعاتی همنوعان خود را بالا برده تا ایشان نیز همچون باقی اقشار اجتماع از توان مطالعاتی قابل قبولی برخوردار گردند، آن وقت هیچکس در پی رقابت های غیر متعارف نخواهد بود.
نکته ی مهم اینجاست که هدف همه ی این عزیزان بجز خدمت رسانی به همنوعان نیست، پس در یک چنین شرایطی رقابت معنایی ندارد. مگر در افزایش سطح خدمت رسانی.
اگر در شماره های آتی این نشریه دیگر مراکز تولید کتب گویا با این نشریه همکاری نزدیکتری داشته باشند، آنوقت تمامی نابینایان کشور قادر خواهند بود از همه ی کتب گویایی که در سراسر کشور تولید میشود مطلع گردند.
تا بتوانند نیازهای مطالعاتی گوناگون خود را مرتفع سازند.
به امید آن روز،
بیان یک نکته را ضروری میدانم که من در مورد محتویات این نشریه هیچ توضیحی ندادم.
چنانچه خود به این نشریه گوش کنید تمامی توضیحات لازم را در میان فایلهای آن خواهید یافت.
برای دانلود این نشریه بر روی لینک زیر کلیک کرده و آن را با حجم 249 مگا بایت دریافت کنید.

download

 

۲۳ دیدگاه دربارهٔ «معرفی نخستین شماره از فصلنامه ی نوای کتاب؛»

سلام.
فکر کنم یک سال بیشتر باشه که از شما بیخبریم. شایدم دو سال. انقدر کم پیدا شدید که دیگه حافظه یاری نمیکنه کی آخرین بار این طرفها دیده شدید.
من هنوز منتظر اون زغالی که روم قرار بود بندازید هستم.
فقط یه سؤال. این فصلنامه همیشه انقدر حجمش بالا هست یا این شماره چون شماره ی اولش هست حجمش انقدر بالا شده؟ به نظرم اگر بیتریت فایلهای صوتی این فصلنامه بالا هست مثلاً بیاد رو ۶۴ خیلی میتونه تو حجم به صرفه بشه. چون میدونید که اگر حجم یه اثری بالا باشه خیلی استقبال نمیشه چون خیلیها اینترنت حجمی دارن و زیاد سمت فایلهای حجیم نمیرن.
به هر حال خوشحال شدم که پستتون رو دیدم.
امیدوارم دوباره تا دو سال آینده ناپدید نشید.
موفق باشید.

سلام شهروز خان، اولا که قرار بود مجید تو و امیر رو برداره بیاره تا من هم یک زغال روی لباست بیاندازم. ظاهرا امیر به مجید یک میلیون تومن پول داد تا از همراهی با مجید معاف بشه، حالا تو چقدر از این یک میلیون رو به امیر دادی تا اون به مجید بده من نمیدونم. اما اگه از زغال انداختن رو لباست میترسی بهت قول میدم که زغالی که روشن نیست و آتیش بهش نرسیده رو روی لباسات بیاندازم نترس، لباسای شیک تورو خراب نمیکنم. اما بابت سوالی که کردی. ببین چون این نشریه شماره ی اولش بود که من به نمایندگی از طرف تهیه کنندگانش برای محله ی گوشکن ارسال کردم ترجیح دادم که با کیفیت اصلی به دست شنوندگانش برسه تا ببینند که برای تهیه ی این نشریه دوستان چه ذوق و سلیقه ای به خرج دادن. حیفم اومد که بهش دست بزنم تا خدای نکرده خدشه ای در کیفیت اون به وجود بیاد. ضمنا همراه این نشریه یک کتاب هم ضمیمه شده که به نام آداب پارو زنان هست. که الزاما میشه برای شماره های بعدی کتابی ضمیمه نشه تا از حجم دوستان چندان کاسته نشه. خلاصه از شما و باقی کسانی که من رو تو این پست مورد لطف قرار دادید تشکر میکنم و امیدوارم که این اطراف بتونم بیام

رععد بزرگ به شما خوش آمد میگه .
راستی امروز هر چی توی پستم داد زدم استاد داوود رو به من معرفی کنید کسی جوابمو نداد .
در ضمن اگه زحمتی نیست شناس نامتونو کامل کنید چون اینجا تعداد بیناها داره زیاد میشه و ممکنه شناختی از شما نداشته باشن .
راستی رععد بزرگ در این محله شخصیتی طنز داره . خخخ معمولا با خودمم هم دارم میخندم خخخ تعجب نکنید .

راستش من یکی از نابینا های قدیمی هستم. که خیلی از دوستانی که اینجا هستند من رو به خاطر حضورم در ایستگاه سرگرمی یا همین گوشکن یا از طریق ارتباط مستقیم میشناسند. کارمند بودم که دیگه نیستم. به امثال من میگن از رده خارج، صاحب یک دختر هستم به نام پگاه، و همسری از جنس خودم دارم، اهل موسیقی اصیل و موسیقی کلاسیک و فُرکلُر ایران و دیگر کشورها هستم. دیگه اینکه خیلی اهل کتاب خوندن هستم، البته بیشتر اهل تاریخ و جامعهشناسی و کمتر اهل ادبیات دیگه چیزی ندارم که بگم همین مقدار هم زیادی بود به قول معروف مشک آن است که خود بِبویَد نه آنکه عطار بگوید حالا حکایت من حکایت همون عطاره که بیخودی از خودش حرف زد شرمنده از این همه حرفهای زیادی که زدم

رععد بزرگ ی لبخندی میزنه و میگه شانس و اقبال بلندی داری داوود خان . چون رعععد بزرگ توبه کرده و دیگه مثل پارسالا نبین ها رو سئوال پیچ نمی کنه .اممممااااا اگه این سئوالو نکنم حتماً حرف مونده توی گلوم تبدیل به غده میشه خخخ و سلاطون حرف مونده میگیرم ههههه
شما از دیدن چیزی یادتون هست ؟
در عالم بچگی وقتی نبین شدید چطور با قضیه کنار اومدید .؟؟؟
پاورقی : نبین در فرهنگ لغت رعد همون نابیناست .
شما که با این کلمه مشکلی ندارید ؟

عرض سلام و درود و ادب و احترام خدمت آقای نظری گرامی اول که ممنونم که چنین نشریه ای را این جا قرار دادید واقعاً جای چنین نشریه ای خیلی خالی بود و اگر کتابی هم ضبط میشد یا نمی فهمیدیم که ضبط شده یا در صورتی که عضو آن کتاب خانه بودیم ولی تماس نمی گرفتیم و یا سر نمی زدیم بازم نمی فهمیدیم که چنین اتفاقی افتاده است مگر این که یا به آن کتاب خانه سر می زدیم یا تماس می گرفتیم و یا این که بعضی کتاب خانه ها مث کتاب خانه ی …. وقتی ازش کتاب می گرفتید جدیدترین کتبشان را در لیستی متنی یا صوتی در اختیارتان قرار می دادند که این هم کار عالیی بود اما با انتشار این نشریه دیگر می توان فهمید که این کتاب کجا ضبط شده یا نشده اگر ضبط نشده برای ضبطش اقدام کرد و اگر ضبط شده که نسخه ی ضبط شدهش را تهیه کرد خب این کار یعنی انتشار چنین نشریه ای خیلی عالی هستش به شرط این که دوام داشته باشد ببخشید می خواستم بدانم این نشریه هر چند وقت یک بار قرار است منتشر شود و در صورت انتشار مجدد از چه طرق یا طریقی می شود آن را تهیه کرد و در صورت انتشار نسخ بعدی آیا شما آن را در محله قرار می دهید به هر حال مرسی بابت این نشریه که در این جا قرار دادید بخاطر حجم بالایش شب ساعت ۲ که حجم رایگانم فعال شد دانلودش می کنم بازم مرسی از بابت این پست در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

اولا به رعد عزیز باید بگم که من از ببین بودنم همه چیز بیادم هست
هیچ لحظه ای ببین بودم رو از وقتی که اتفاقات زندگیم رو میتونم بیاد بیارم فراموش نکردم
اما اشکال بزرگ اشخاصی مثل من میدونی چیه؟
خواب بله عالم خواب بدترین لحظات زندگی ماست بخصوص اگر خواب ببینیم.
من وقتی خواب میبینم که مثلا مادرم یا خواهرام رو یا اشخاصی رو که در دوران طفولیت دیدم در خواب میبینم اونها رو با همون شکل و شمایل سابقشون میبینم که این اصلا خوب نیست.
من از تصویرشون که امروز خیلی تغییر کرده هیچی نمیدونم و فقط همون تصویر چهره های بسیار جوان و زیبا رو بیاد می آورم و این باعث ناراحتی من میشه.
کاش از اول نبین بودم.
اما اشخاصی رو که بعد از نبین شدنم تو خواب میبینم هیچ تصویری ازشون نمیتونم ببینم و اونها رو در سایه میبینم یعنی کلیت چهره اون قاب چهره رو میبینم اما داخل قاب بطور کلی مات هست همه چیز در سایه دیده میشه.
و خدمت جناب عبداللهپور باید عرض کنم که اگر شرایط مساعد باشه این نشریه هر سه ماه یک بار منتشر خواهد شد و من هم تا زنده باشم اون رو در اینجا قرار میدم اما میتونید از طریق کتابخانه های مختلف نهاد کتابخانه های سراسر کشور که بخش نابینایانشون فعال شده دریافت کنید و در عین حال از سایت کتابخانه ی برلین هم میتونید این نشریه رو دریافت نمایید.

با خوندن کامنت شما قلبم تند تند زد . چون فک نمیکردم دیگه خواباتون بینایی باشه . چون مدت زمان زیادی از نبین شدنتون گذشته . چه خوب که خواهر و مادرتونو جوون میبینید . این که ناراحتی نداره . میخوای از خودشون بپرس هههه کلی هم ذوق میکنن . .
خیلی حرفاتون جالب بود . آخه گفتید اشخاصی رو که بعد از نبین شدنم تو خواب میبینم هیچ تصویری ازشون نمیتونم ببینم و اونها رو در سایه میبینم یعنی کلیت چهره اون قاب چهره رو میبینم . این خیلی برام تازگی داشت .

سلااام سلاام، حال شما، امیدوارم که سلامت و سرحال باشین،
منم همین دو سه روز که اینترنت رایگان گیر اوردم دانلودش میکنم خخخ.
من یه سری تو فکرم بود که یه گروه واتس آپی تشکیل بدم که همه صاحبان کتاب خونه های نابینایی داخلش عضو باشن،
یه چنین گروهی هم میتونه خوب باشه و به سرعت اطلاعات رو رد و بدل کنه،
به هر حال اینم ایده ی من بود. ممنون از زحمات شما و بقیه دوستان،

سلام خیلی خوبه که زحمت کشیدی ولی اگر یک سامانه ی جست و جو راه اندازی بشه که بشهبا جست و جو ی نام کتاب بفهمیم که آیا نسخه ی صوتیش موجوده یا نه و در صورت موجود بودن در کدام کتابخانه باید به دنبال آن گشت خیلی خوب با تشکر از زحمات شما

دوستان عزیز من یک عذرخواهی به همه ی شما عزیزان بدهکار هستم که همینجا از تمامی شما به خاطر این اشتباه پوزش میخواهم. اسم کتابی رو که ضمیمه ی این نشریه شده بود رو من نمیدونم چرا آداب پارو زنان ذکر کردم در حالی که اسم کتاب ضمیمه رودکی پدر شعر فارسی هست بدین وسیله از همه ی شما باز هم به خاطر این قصور و بی توجهی پوزش میخواهم امیدوارم که من بعد بیشتر دقت کنم.

سلام بر جناب نظری گرامی. فایل رو دانلود کردم و گوش دادم. خیلی خوبه که متوجه میشیم در کدوم کتابخانه کدوم کتاب موجوده و گویا شده یا در حال گویا شدنه.
در مورد حجم هم به نظر حقیر بهتر بود نشریه و ضمیمه رو در دو فایل جداگانه آپلود میکردید. البته الآن هم مشکلی نیست، فقط خواستم نظر و پیشنهادمو مطرح کنم.
باز هم بابت پست ممنونم.
موفق و سربلند باشید.

با سلامخدمت سرکار محترم
میخواستم از شما خواهش کنم اگر در کتابخانه برلین آشنایی دارید چطور باید به نام نویسنده و مشخصات دیگر آن دست پیدا کنیم وقتی وارد این سایت میشوم به فهرست کتابها میرسیم فقط عنوان کتابها را میتوانیم ببینیم

سلام بر شما و همه ی دوستان عزیز،
حقیقت این است که سایت کتابخانه ی برلین مشکلاتی دارد که باید در جهت رفع آنها چاره ای اندیشیده شود.
من سعی میکنم در اولین فرصت برای حل مشکلی که سرکار فرمودید با آقای تهرانی صحبت کنم.
چنانچه راه حلی یافته شد آن را عملی نمایند، تا مراجعین سایت بتوانند با سهولت بیشتری از آن سایت کتب مورد نیازشان را تهیه فرمایند.

سلام خدمت دوست محترم که با نام دریا در این پست سوالی رو مطرح کرده بودند.
حضور ایشون و باقی دوستانی که براشون این مسئله پیش میاد که چطور میشه به اسامی نویسندگان آثاری که در کتابخانه ی برلین موجود هست دسترسی پیدا کنند باید عرض کنم که قرار بر این شد که در هر بخش از این سایت که کتب مختلفی قرار میگیرد اسامی نویسندگان و اسامی کتب به صورت تکست هم گذاشته بشه تا شما بتونید با خوندن اونها به اسم هر نویسنده پی ببرید فعلا بیش از این برای این سایت مقدور نیست تا اسم هر نویسنده رو روی کتب بنویسه با امید به اینکه این راه تا حدی مشکل شما رو حل کنه لازم به توضیح است که این مورد در کوتاهترین زمان ممکن عملی خواهد شد بعد از تهیه یک لیست کامل از هر بخش آن را در سایت قرار خواهد گرفت

دیدگاهتان را بنویسید