خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

نخستین نوشته من در محله یک داستان کوتاه

سلام. این نخستین نوشته من در محله است. نیاز به معرفی ندارم، چون خود را در شناسنامه شناسانده ام.
یک داستان کوتاه با گویندگی شیما مطلوبی برایتان آورده ام.
این داستان درباره زنی است که نابینا شده و دوباره به زندگی باز میگردد.
پیش از گذاشتن پیوند دریافت (یا به گفته شما لینک دانلود) این داستان، از کسانی که در زمینه گفتار درمانی آگاهی دارند، پرسشی درباره این گوینده دارم.
همان گونه که خواهید شنید، وی در تلفظ چار حرف “ش، ج، چ و ژ” دچار مشکل است. چرا این مشکل پیش می آید؟
پرسش دیگرم از کسانی است که کار گویندگی می کنند:
این مشکل چه اندازه برای یک گوینده مشکل درست می کند؟

دیگر آنکه اگر کسی این گوینده را می شناسد و از وی کتابی شنیده است که در سایت کتابآوا نباشد، آن را به ما معرفی کند. با سپاس
خب، بسیار پرگویی کردم. این هم پیوند دریافت داستان.

۱۶ دیدگاه دربارهٔ «نخستین نوشته من در محله یک داستان کوتاه»

سلام. تا کنون کسی به پرسشهایم پاسخ نداده است. آیا کسی هست که مانند من پرسشهایی درباره چرایی نادرست تلفظ کردن برخی از حروف به ذهنش رسیده باشد؟ به ویژه چار حرف ش،ج،چ،ژ. چرا که اگر دقت کنید، گوینده نام برده گاهی حروف را درست تلفظ می کند و این بیشتر مایه شگفتی است.

با سپاس از همه کسانی که نظر گذاشتند. اما بنده هنوز پاسخ پرسشهایم را درنیافته ام. بنده پرسشهایی درباره چرایی تلفظ ناکردن برخی از حروف و اینکه این پدیده چه مشکلاتی را برای یک گوینده درست می کند، داشتم که در بالا نوشته ام. اگر پاسخ را می دانید، خواهشمندم پاسخ دهید.

دوست عزیز گوینده ای که شما یک ترک از کتابی را که ایشان خوانده بودند در اختیار ما گذاشته بودید از نظر تلفظ صحیح واژگانی که شما نام برده بودید هیچ مشکلی از نظر گوش من نداشتند. فقط تنها مشکلی که به نظر من رسید این بود که ایشان یا پلیپ بینی دارن و یا یک جور انحراف در بینی که چون من پزشک نیستم نمیتوانم بگویم اما در تلفظ حروف هیچ مشکلی در این گوینده حس نکردم

دیدگاهتان را بنویسید