خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

چی شد فامیلیمو عوض کردم؟

به نام صاحب دل صاحب دلان.

سلااااااام ، سلااااام ، سلااااام.

خوبید؟ خوشید؟ سلامتید؟

من مهدیه هستم. اینم اولین پستمه.

فامیلیم قبلا مسیحی بود. خودم مسیحی نبودماااااااا!

من در شهرستان محلات واقع در استان مرکزی متولد شدم. خواهری دارم به نام فاطمه که هم نابیناست و هم عقب مانده ی ذهنی و مادرم در خانه از او نگهداری می کنه.

سال اول و دوم دبستان را در محلات گذراندم. اما به دلیل داشتن معلمی نا بلد و البته بسیاااار خشن پدر و مادرم منو فرستادند تهران، مدرسه نابینایان نرجس.

اونجا تو خوابگاه بودم. البته سختی های زیادی کشیدم و همین سختی ها باعث شد استقلال پیدا کنم. دوره ی کارشناسیمو در دانشگاه دولتی اراک رشته علوم قرآن و حدیث گذروندم و حالا هم مشغول نوشتن پایان نامه ارشدم هستم. در دانشگاه علوم قرآنی تهران رشته تفسیر قرآن تحصیل می کنم. من هیچ وقت نسبت به افراد بینا کمبودی احساس نکردم. همه بچه ها باهام شوخی می کردند و میگفتند: مهدیه! هنوز مسلمون نشدی؟!!! منم میخندیدم و میگفتم : نه ! هنوز زوده!

ببخشید زیادی حرف زدم. خلاصه اینکه از مادر بزرگم که چند ساله به رحمت خدا رفته پرسیدم: مامان بزرگ! خب چرا فامیلی ما مسیحیه؟ خیلیا ازم میپرسند. منم نمیدونم چی بگم. گفت: فامیلی ما در اصل محسنی بوده. اشتباها در ثبت احوال مسیحی ثبت شده. اسم پدر بزرگ پدر بزرگم محسن بوده ، شخص دیگه ای که بهش آ مسیح میگفتند با پدر بزرگ پدر بزرگ من رفتند برای کار های شناسنامه و … فامیلی اون بنده خدا رو که مسیحی گذاشتند ، فامیلی ما هم مسیحی شد.

تا این که بهمن ۹۴ رفتم برای تغییر فامیلیم.

برادرم فامیلیشو مسیحا گذاشت. منم میخواستم فامیلیمو محسنی کنم، اما گفتند چون تو محلات محسنی هست ، باید چیز دیگه ای انتخاب کنی. منم فامیلیمو گذاشتم محسنی نژاد.

خیلی وقته با محله آشنایی دارم. پست ها رو هم می خوندم و کلا محله رو خیلی دوست دارم. آخه خیییییلی با صفاست. اما تا حالا پستی نذاشته بودم.

خب دیگه دوستان! حسابی سرتونو درد اوردم. ببخشییییییییییید.

بای بای!

۴۴ دیدگاه دربارهٔ «چی شد فامیلیمو عوض کردم؟»

عرض سلام و ادب و احترام و درود بر مهدیه خانم ورودتون به محله و اولین پستتون رو تبریک میگم و امیدوارم که توی این محله ی با صفا بهتون خوش بگذره و بتونید از این محله کلی چیزهای خوب در زمینه ی مورد علاقهتان یاد بگیرید و هر چی رو که بلدید به ماها هم یاد بدید و امییییدوااارم که پستای خوبی ازتون در اینجا ببینم به هر حال به محله خوش اومدید در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

سلام عزیزم
به محلۀ خودت خوش اومدی
باور کن وقتی با اسم مهدیه کامنت میذاشتی فکر میکردم همون مهدیۀ خودمونی اما پستت رو که منتشر کردم دیدم که نخیر یه مهدیه خانم دیگه به جمع مهدیه های سایت اضافه شده
حالا بعد که مهدیه بیاد یه جوری باهم کنار میایید دیگه خخخ
مهدیه جان بازم بهت خوشآمد میگم و منتظر پستهای بعدیت هستم
موفق باشی

سلااااااام مهدیه عزییییزم خوبی سلامتیی وااای خیلی خوشحالم اینجایی. خخخ یه چیزی برا منم سوالی بود اما هیچ وقت جرات ننمودم از کسی بپرسم اسم فامیلیت گفتی یاد اوردمت میشناسمت اگه توی وااتس هستی بگو تا تا شماره بدم اونجا بیشتر حرف بزنیم خیلییی برااات خوشحالم موفق باشیی.

به به به، سلاااام بر مهدیه بانو.
بالاخره یه نیمچه همشهری من هم به نویسندگان این محله اضافه شد.
چون من اصالتً اراکی هستم و از شنیدن اسم استان مرکزی شاد میشم، چه برسه به محلات گلبارون و اراک گِلبارون خخخ..
منتظر پستهای بعدیت هستیم شدیدا.

درود! من خانواده ای از جنوب میشناسم که فامیلشان مسیح پور است و نیازی به تغییر ندیدند…‏ تو با هر فامیلی در دنیا زندگی کنی انسان هستی و فرقی نمیکنه که چه فامیلی داشته باشی…‏ به هر حال به این محله ی دوست داشتنی خوشآمدی…‏!‏

دیدگاهتان را بنویسید