خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اطلاعیه ایران سپید، پاسخ مسئولان خانه جانبازان نور در مورد شکایات نسخه شماره 3 نرم افزار پارس آوا

سلام. در نتیجه اعتراضات وسیع به نحوه فروش و ایرادات متعدد نگارش سوم نرم افزار پارس آوا، همان گونه که مستحضرید، نامه و گزارشی اعتراضی برای روزنامه ایران سپید ارسال شده و درخواست شد تا جلسه ای با حضور مسئولان خانه نور، نمایندگان خریداران و روزنامه تشکیل و پیگیریهای لازم جهت بررسی و رفع مشکلات این نرم افزار به عمل آید.

گزارش پیوست نامه، بلافاصله پس از ارسال در سایت ایران سپید منتشر گردید و امروز پس از پیگیری مداوم روزنامه برای تشکیل جلسه مزبور، اطلاعیه ای در بر دارنده پاسخ خانه نور در روزنامه منتشر گردید، که در ادامه نخست متن نامه اعتراضی و سپس اطلاعیه روزنامه ایران سپید را میخوانید.

نامه ی اعتراضی جمعی از خریداران نگارش سوم پارس آوا به ایران سپید

مدیر مسئول محترم روزنامه ی ایران سپید: جناب آقای معینی:
با سلام و احترام:
نظر به عرضه نرم افزار پارسآوا نگارش سوم در چند روز اخیر و انتشار دو پست تحلیلی انتقادی در سایتهای نابینایی شب روشن و محله نابینایان، ضمن ارائه گزارشی خلاصه از روند رویدادهای دو پست مذکور که به پیوست تقدیم میگردد، ما امضا کنندگان این نامه، اعتراض خود را نسبت به نحوه فروش، نبود پشتیبانی مناسب و ایرادات قابل ملاحظه این نرم افزار که در گزارش به اهم آنها اشاره شده است ابراز داشته و استدعا داریم، جهت تنویر افکار عمومی سایر خریداران، با درج این نامه و حتی المقدور گزارش در روزنامه موافقت نموده و در جهت برگزاری جلسه ای با حضور نمایندگان خریداران، روزنامه ایران سپید و خانه نور ایرانیان بصیر به عنوان تولید کننده محصول و بررسی و رفع مشکلات نرم افزار، پیگیری لازم را مرحمت نمایید.
با سپاس: امضا کنندگان: داوود نظری، هنگامه کاظمیان، ساناز امیدی، جواد ایزدی، سعید درفشیان، شهروز حسینی، فریبا حسنی، امیر پرویز ملکیزاده، مهرداد چشمه*(۳)، بهنام نصیری، رضا نظری، شهاب فروزش، سعید پناهی، محمد رحیمی، فرشاد فلاح، اکبر غفارزاده*(۲)، مجتبی خادمی، محمد جواد جمشیدیان، حسین حیدری احمدی*(۰)، محسن ندرلو*(۳)، فاروق خسروی، رضا وزینی، سید محمد رضا حسینی*(۲)، عادل اکبری، مرضیه زارع، مجید مصطفایی، سید جواد حسینی*(۰)، رقیه شفیعی، سهیلا کهرام*(۳)، مهدی اشتری*۲)، محسن اشتری، امیرحسین سامعی، مهدی رومی فرد، سلیمان اویسی*(۳)، سید حسین میرحسینی (به عنوان خریدار) و محمد ملکی، فاطمه میرزا علیان، احمد عبد الله پور، محسن غلامی، سعید ویسی پور، مهدی عزیز زاده، حمیدرضا آبروشن، علی کریمی، سعید شریفی، علی حسینی، مهدی نوروز زاده، زهرا آیت، سیامک نوبخت، محمود هژبری، افسانه رضایی نیا، ابوالفضل سعیدیفر، پرویز ایمانی، محمد قاسم کفیلی، وحید محمدی، احمدرضا میرزایی، بهزاد هند آبادی، نهضت آقاپور و زهره مظاهری (به عنوان حمایت کننده).
پی نوشت: 1- تعداد لایسنس برای خریداران محصول دو کاربره و بیشتر که شرکای ناشناس داشته اند با علامت * و عدد داخل پرانتز بعد از آن نشان داده شده است.
2- علامت *(۰) برای دو خریدار، جهت یادآوری عدم تحویل لایسنس و یا برگشت پول تا زمان تنظیم و تسلیم این نامه به کار رفته است.

اطلاعیه ایران سپید

به گزارش ایران سپید بدینوسیله به آگاهی آن دسته از خوانندگان روزنامه که پس از انتشار نسخه شماره 3 نرم افزار پارس آوا ضمن نقد این نسخه، طی ارسال نامه ای به ایران سپید و درج یکسری از مشکلات این نرم افزار از دیدگاه آن کاربران خواهان برگزاری میزگرد روشنگر ایران سپید با حضور مسئولان خانه جانبازان نور، نهاد منتشر کننده نرم افزار شده اند میرساند، مدیریت این تشکل ضمن رد درخواست شرکت در این میزگرد اعلام کردند به کاربران نقاد نرم افزار به شکل فردی و جداگانه پاسخ میدهند. ایران سپید همچنان آماده هرگونه اقدام مقتضی روشنگرانه برای تنویر افکار عمومی جامعه نابینایان در هر زمینه مورد درخواست خوانندگان است.

لینک اطلاعیه در سایت روزنامه

 

به امید فرداهایی بهتر.

 

روابط عمومی سایت گوشکن.

۲۵ دیدگاه دربارهٔ «اطلاعیه ایران سپید، پاسخ مسئولان خانه جانبازان نور در مورد شکایات نسخه شماره 3 نرم افزار پارس آوا»

سلام.
از روزنامه ایران‌سفید جهت پیگیری های لازم تشکر میکنم.
ولی در مورد رد درخواست نشست مشترک چه بگویم که مثل روز روشن است.
گرچه که نمیخواهم برای شرکتی تبلیغ کنم ولی به هر حال از موارد مشاهده شده تا کنون معلوم شد که از شرکتهای خصوصی توقع مسؤولیت پذیری و پاسخگویی بیشتری را میتوان انتظار داشت.
ولی اینکه دوستان خریدار از حق خود بگذرند یا به شکل دیگری پیگیری نمایند، بستگی به تصمیمیست که خودشان میگیرند.
خود دوستان بهترین قاضی هستند.
موفق باشید.

سلام
نمیدونم چی بگم.
شاید به خاطر انتقادات شدیدی که در کامنتای پست قبلی شد حاضر به شرکت در نشست مشترک نشدند.
در مقامی نیستم که قضاوت کنم. امیدوارم حق به حقدار برسه.
با تشکر از روابط عمومی بابت انتشار این اطلاعیه و تشکر از روزنامه ایران سپید بابت پیگیری.
موفق باشید.

با تشکر فراوان از پیگیری و احساس مسئولیت روزنامه ی ایران سپید واقعاً متإسفم یکی نیست به اینا بگه پولو خوب از مردم میتونین بگیرین ولی وقتی زمان پاسخگویی و اقرار به اشتباهات میرسه میگین که امکانپذیر نیست بعدش هم که ادعا میکنین برای حقوق مادی و معنوی نرم افزارها در ایران احترامی قاءل نیستند چه جوری انتظار دارین که براتون احترام قاءل بشن وقتی که شما برای حقوق مصرف کننده هیچ ارزش و احترامی قاءل نیستین یه کم احساس مسئولیت رو از اون ور یاد بگیرین

سلام
ایران سپید مثل همیشه وظیفه خودشو به بهترین نحو انجام داد.
و من تأسف نمیخورم تعجب هم نمی کنم. منتظر بودم که دوستان خانه نور چنین واکنش زیبایی از خودشون نشون بدن که بی نصیب نگذاشتن دوستان رو.
امیدوارم بشه از راه قانونی حق اون دسته از بچه ها رو که به اشتباه خریدن پس گرفت.

سلام.
من یه نکته رو بگم.
من طبق پیگیریهایی که کردم، این پاسخی که خانه ی نور به ایرانسپید داده مربوط به ظهر چهارشنبه هست. منتها چون آخر هفته ها ایرانسپید تعطیل هست دیگه امروز این اطلاعیه منتشر شد. این رو از این بابت گفتم که کسی اینطور تصور نکنه که اتفاقات کامنتهای پست قبلی باعث این اتفاق شده. اون کامنتها مربوط به دیروز و پریروز بود و این پاسخ خانه ی نور مربوط به ظهر چهارشنبه. بهتره خودمون حرف تو دهن اینها نذاریم. اینها نزده دارن میرقصن ما دیگه براشون بهانه تولید نکنیم.
از جناب معینی سپاسگزارم که پیگیر بودن.
خانه ی نور هم اگر حرفی داشت تو این جلسه شرکت میکرد. منم بودم شرکت نمیکردم. بیان چی بگن؟
یه بچه ی پنج ساله هم الآن حریف اینها هست با این افتضاحی که بالا آوردن.
امیدوارم طبق گفته ی جناب سعیدی آپدیتشون آش دهنسوزی باشه و طبق قولشون به زودی هم منتشر بشه.
وگرنه فکر میکنم ما و دوستان حالا حالاها با هم کار داشته باشیم.
موفق باشید.

سلام مجدد.
ممنون آقا شهروز که اطلاع دادید. شرمنده که نسنجیده چیزی رو که نباید نوشتم. البته میشه گفت صحبتم به نوعی دو پهلو بود. خب پس معلوم میشه که شجاعتشو ندارند که حضوری پاسخگو باشند. به نوعی منظورم در کامنت بالایی هم همین بود.
بازم امیدوارم حق به حقدار برسه.
موفق باشید.

من میخوام خوشبینانه به قضیه نگاه کنم یعنی کار عاقلانه این است پستی که جناب سعیدی اینجا داشتند به اشکالات نرم افزار پاسخ میدادند روز ۸ شهریور یعنی دوشنبه بوده و پاسخ خانه نور روز چهار شنبه بوده شاید مسئولین خانه نور بهتر دیدند که از طریق سایت که با نابینایان بیشتری هم سروکار داشته باشند به سوالات دوستان پاسخ بدهند
بهتر است واقع بین هم باشیم از جنبه حقوقی درست است که قانون حمایت از مصرف کننده رو داریم ولی سر خودمون رو شیره نمالیم چون فقط بیهوده وقت و هزینه به هدر خواهد رفت و اینکه با تهدید هم هیچ کاری نمیشه کرد مثلا چه کاری میتونیم انجام بدیم تنها راه صبر کردن و فرصت دادن به مسئولین خانه نور است
باز حالا نیایید بگید این داره از خانه نور دفاع میکنه من اگر میخواستم دفاع کنم اسمم تو این جمع نبود اما من همیشه سعی میکنم منصف باشم و از زوایای مختلف به قضیه نگاه کنم
و من دو تا موضوع رو خیلی دوست داشتم بدونم یکی تعداد خریداران پارس آوا است و یکی هم اینکه این تعدادی که این نرم افزار پارس آوای سه رو خریدند چند درصدشون هنوز دارند از پارس آوای سه استفاده میکنند
من به جناب حسینی هم مطلبی بگم که یه مقدار آرامتر باشید و سعی کنید هیجانات خود رو کنترل کنید با عصبانیت مشکلی حل نمیشه شما خیلی دیگه زیاده روی میکنید در مورد اتفاقاتی که در چند وقت قبل از این دست افتاده از این برخوردها ما نابینایان داشتیم چه اتفاقی بعدش افتاد

درود
با تشکر ویژه از دست اندرکاران روزنامه ایران سپید و نگرش منطقی و حمایت از تولیدات و کاربران نابینا و اطلاع رسانی درست و صحیح در خصوص این مسئله ، از نقادان و معترضان به نحوه تولید و فروش محصول هم کمال تشکر را دارم و خوشحالم که در مسیر منطقی در حال گام برداشتن هستند .خوب طبیعی است که در میان این افراد نحوه عملکردها متفاوت باشد و شدت و ضعف داشته باشد اما در نهایت نحوه اقدام و اطلاع رسانی را تاکنون مثبت می دانم ، واقعا جای تاسف دارد به این نوع عملکرد خانه نور ایران و عدم پذیرش از حضور در جلسه بخاطر اینکه واقعا حرفی برای گفتن ندارد .این نوع برخورد دقیقا پیروی مدیریت از سیاست انتفاع بیشتر بوده و خواهد بود و با این تنش ها و اطلاع رسانی ها هزینه خانه نور بالا رفته و به دنبال ایراد ضرر و زیان آنی ، اعتماد کاربران مجرب را نیز در میان نابینایان از دست داده است .قطعا با پیگیری های مناسب ضمن تلاش برای ارتقا کیفی نرم افزار باید این مهم را نیز دنبال کنیم که قدری هم اعتماد به نفس خودمان را بالا ببریم و بدون احساس نیاز اقدام به اعمال ننمائیم ، یعنی اینکه احتمال ناکارآمدی را نیز در امورات خودمان حتی به میزان اندک هم قرار دهیم ، بیشتر این اتفاق بخاطر اطمینان و اعتماد به این نوع نرم افزار بوده است و حالا بنگرید اگر این مشکل نبود آیا واقعا تولید این نسل حاشیه در بر نداشت ؟ مسلما بدون حاشیه هم نمی شد ! پس دوستان عزیز ضمن تلاش برای رفع معضلات ناشی از آن لطفا کمی هم به خودمان مراجعه کنیم و با تکرار تجربیات و تندروی های گذشته محبوبیت خودمان را ضعیف نکنیم .بیائیم کمی هم حق به دوستان خود و دیگران هم بدهیم و احتمال درست بودن نظراتشان را به اندازه کم هم لحاظ بفرمائیم .

سلام
از روزنامه ایران سپید بخاطر احساس مسؤولیتشون تشکر میکنم
اما در مورد پارسآوا۳
ببینید دوستان همانطوری که پیش از این گفتم من جزو خریداران این برنامه نبودم چون اساساً من اخلاقم اینه که وقتی برنامه ای تولید و عرضه میشه منتظر میمونم تا عکسالعمل های دیگر خریداران رو ببینم و بعد اقدام به خرید یا عدم خرید اون بکنم.
من نظرات جناب آقای سعیدی رو هم در شب روشن و هم در گوشکن خوندم.
بنظر حقیر بهتره صبر کنید تا آپدیت جدید بییاد اگه اون آپدیت کاربران خریدار رو از لحاظ رضایتمندی ارضا نکرد اقدامات دیگه رو در دستور کار قرار بدید. هرچند بنظر میرسه خانه نور ایران حداقل میتونست در جوابیه خودش به ایران سپید به این نکته اشاره کنه که از تیم برنامه نویسان این محصول دارن با نابینایان تعامل برقرار میکنند و اشکالات رو با هم بررسی میکنند و انشاالله ظرف فلان مدت آپدیت جدید عرضه خواهد شد لذا با توجه به موارد اشاره شده ما نیازی به این نشست نمیبینیم.
میتونستند حداقل با این مضمون هم صحبت کنند تا هم ایران سپید خوشنود بشه از اینکه خانه نور احساس مسؤولیت کرده و بهشون احترام گذاشته و جوابیه ای درخور داده و هم کاربران راضی بشن از اینکه طرف مقابل یعنی خانه نور از خودش حُسن نیت نشون داده.
بهرحال بنظر میرسه باید صبر کرد و منتظر Update جدید بود تا ببینیم چی میشه.
تشکر.

جناب حسینی امیدوارم که از حرفها و صحبتهای من ناراحت نشده باشید
خانه نور چاره ای جزء اصلاح معایب پارس آوای سه رو نداره و اگر آپدیت جدیدی که منتشر میکنند مورد قبول نابینایان نباشه اون وقت دیگه باید روش برخورد رو عوض کرد چون دیگه فرصت هم برای اصلاح داده شده و دیگه بهونه ای نیست
امیدوارم خانه نور اشتباهش رو جبران کنه

درود
واقعا هنگامی که نگاهمان به شرکت مزبور نگاهی انحصاری باشد و در شرایط کنونی چنین مسائلی دور از انتظار نیست .من از آقای درفشیان بخاطر پیگیری های مناسب کمال تشکر را دارم این بزرگوار با همراهی اکثریت خریداران توانستند اعتراض خودشان را علنی کنند و از ورود زیان به سایرین پیشگیری نمایند . روزی که تخفیف خانه نور را دیدم قدری اندیشیدم و تصمیم گرفتم که بخاطر قفل سخت افزاری اش آن را نخرم .واقعا تصمیم جدی دارم تا در شرایط فعلی که صفحه خوان های متعدد وجود دارند از صفحه خوان های تجاری که محدود کننده هستند استفاده نکنم .اگر پک جاز صدایش بد است و یا غلط می خواند برای من بخاطر اعتمادی که به کاربران دارد مورد قبول من است و فعلا نیازم مرتفع می شود و ماهور هم در رایانه قدیمی مرا کفایت می کند . ضمنا با تشویق های ایشان من به سمت nvda رفتم و اکنون بیشتر از هر وقت دیگر با آن کار می کنم .اما رها کردن و سرد شدن تنها به دلیل اینکه دوستان نظرشان را نوشتند و تعمیم دادن آن به خواست اکثریت برداشت مناسبی نیست و شما بزرگوار باید این را به اعتدال برسانید که در همه جا تعداد افراد مهم نیست و در همه جا مطلق تفکر و روش ما ملاک نیست و شما به عنوان مدیر باید بهتر و مقتدر تر از همیشه رفتار نمائید .البته این روش شما نوعی جنگ است و چه علنی و یا غیر علنی در نتیجه برخوردهای نامناسب خانه نور این روش عملی خواهد شد اما تلاشمان باید در عین اینکه به دنبال احقاق حقمان هستیم نوعی حمایت از تولیدات باشد و مهم نیست که کدام افراد این را تست کرده اند و تا هنگامیکه خانه نور محصور در خودش باشد و از توان توانمندان نابینا همچون شما و شهروز و سایرین بهره نبرد مشکلات جدی تر را شاهد خواهد بود .با تشکر

درود
برای من آپدیتش اومد . و زدم تازشروع بشه. و در آخر درخواست اینستال اومد و زدم. در کمال ناباوری صداای دینگ داد و کلا قطع شد
الان کلا مجبور شدم که از رو سیستمم پاکش کنم
متاسفانه لینک فایل اصلی شو هم ندارم که نصب کنم. و توی سایتش هم رفتم نبود.
من از کجا لینکش رو بگیرم؟؟؟
اگه کسی میتونه کمک کنه
مرسی

ارورش هم:
Error dialog
Abort Button
Retry Button
Ignore Button
C:\Program Files\ParsAva3\nlp.dll

An error occurred while trying to replace the existing file:
DeleteFile failed; code 5.
Access is denied.

Click Retry to try again, Ignore to skip this file (not recommended), or Abort to cancel installation.

نمیدونم چی بگم واقعا
یعنی قشنگ باید بندازمش دور خخخ

خب این رو حلش کردم
مشکلش هم این بود که نمیتونست فایل رو جایگزین کنه، یه دلیلش میتونست این باشه که برنامه فعاله .
رفتم کامل از همه جا بستمش . NVDA رو اوردم . با اون کارای دیگه شو انجام دادم
خب از نظر من تنها چیزی که تغییر کرده اینه که حالت آهنگین حذف شده. مشکل ولم سینا و مینا و سرعت این دوتا و الکونس حل شده.
ان شاالله ببینیم که در آینده اون هنگی هایی هم که گفته بودم حل بشه.
مثل وقتی که با کروم توی سایت آپارات میگشتیم و به اینجا مثلا link2:04 میرسید هنگ میکرد و میرفت
یا به تایم ویدیو توی web.telegram.org میرسید هنگ میکرد با کروم، و هنوزم میکنه.

مثل اینکه به ایمیل یه سری یه فایل آپدیتی فرستاده شده که تست کنند یه اطلاعیه هم در سایت پارس آوا در این مورد گذاشته شده حالا اینطوری که جناب نظری میگند مشکل هنگ حل نشده اما میخواستم بدونم مشکل دیکشنری حل شده یا نه و همچنان خیلی از لغات رو غلط میخونه

دیدگاهتان را بنویسید