خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

درخواست کمک و نظرخواهی برای انتخاب موضوع پایان نامه خودم

سلاااااام هم محله ای های نازنینم. خوبین؟ انشاالله که روزگار به وفق مرادتون هست؟ الهی شکر.
منو یادتون هست آیا؟؟؟ خخخخ
شاید براتون عجیب باشه که آفتاب از کدوم طرف در اومده که مهربون شدم نه یعنی که اومدم پست گذاشتم؟ خخخخ. الان براتون میگم: خب رفتم در یخچالو باز کردم و با پس مونده ی چندین غذای متنوع و خوشمزه مواجه شدم.
خوشحال شدم از اینکه حد اقل تا سه روز دیگه آشپزی نمیکنم خخخ بیچاره امیر.
بنابر این سبکبال اومدم که باهاتون حرف بزنم.
از اینکه احساس میکنید مثل سابق فعال نیستم، واقعا ازتون عذر میخوام.
میدونم دوستانی که مزدوج هستن و همزمان هم دارن ادامه تحصیل میدن کاملا درکم میکنن و امیدوارم اونایی هم که مجردن به زودی زود مزدوج بشن تا منو از برچسب هایی مثل: از وقتی ازدواج کرده مارو تحویل نمیگیره و کلاسش رفته بالا وو و و و مبرا کنند. آمیییین.
پس دخترای مجرد حواستون باشه که این انگ هارو به من نچسبونید وگرنه نفرینتون میکنم که هرچه سریعتر به خواستگاری یک مرد لایق و بالغ و عاقل مبتلا بشییییین خخخخخ
و پسرا رو هم به داشتن یک زن جیغ بنفش، خرید کادو های لحظه ای و غذاهای سوخته و بد مزه و بدتر از همه مونده، ظرف شستن های روزانه، خریدهای پر دردسر و غیره نفریییین میکنم خخخخ
خلاصه از شوخی که بگذریم، غرض از مزاحمت میخواستم برای انتخاب یک موضوع ناب و منحصر بفرد و در عین حال مؤثر در زندگی نابینایان و فرهنگ سازی جامعه از شما دوستان عزیز کمک و مشورت بخوام.
راستش مدتیه که درگیر این انتخابم. بنظرم انتخاب موضوع یکی ازسخت ترین بخش های یک پایان نامه ست. به همین دلیل گفتم چه بهتر که از دوستان هم محله ای خودم که به نوعی جامعه ی آماری منو هم تشکیل میدن، نظرخواهی کنم.
شما دوستان عزیز میتونید موضوع مورد نظر خودتون رو همراه با توضیح و طرح مسئله ای که فکر می کنید مناسب و مثمر ثمر خواهد بود رو توی کامنتا بنویسید تا با همدیگه تبادل نظر کنیم و به یک نتیجه ی مطلوب برسیم.
دوستون دارم و دنیا رو شاد شاد و شادی رو دنیا دنیا براتون آرزو دارم.
************************
دلم تنگه دلم تنگه از برای هوای پاک روستا
دلم تنگه از برای کوه و دشت باصفا
دلم تنگه از برای یک طبیعت بکر و زیبا
دلم تنگه از برای چه چه بلبل، برای دیدن سنبل
دلم تنگه از برای آبشاران، از برای کوهساران
از برای شب های ستاره باران
دلم تنگه از برای دشت گلبرگ های عشق
دلم تنگه از برای صبحی با سرمای ملس با صدای خروسکان زیبا
دلم تنگه از برای چشمه های زلال
از برای بوی نان تازه و دستان رنجور داا

دلم تنگه تنگ.

۳۹ دیدگاه دربارهٔ «درخواست کمک و نظرخواهی برای انتخاب موضوع پایان نامه خودم»

سلام تبسم جون. چه آرزوهایی کردی خخخخ
ببین نمیدونم اینی که تو ذهن منه به دردت میخوره یا نه. من این ترم درس روش تحقیق داشتم باید مراحل پوروپوزال رو انجام میدادم.
موضوعی که انتخاب کردم تاثیر عزت نفس بر دانشآموزان نابینا بود.
اگر اشتباه نکنم رشته ی شما باید جامعهشناسی باشه. شما میتونی روی این مسئله تحقیق کنی: تاثیر عزت نفس بر روابط اجتماعی نابینایانی که در سن نوجوانی هستند
یه موضوع دیگه هم میتونه باشه که فکر میکنم کمی دردسر داشته باشه.
میتونی میزان تاثیرگذاری انحرافات اجتماعی رو روی نابیناین یا اگر بخوایم محدود نباشیم روی افراد معلول بررسی کنی. واقعا سخته. من که فقط در حد طراحی مراحلش رفتم کم اورده بودم. امیدوارم موفق باشی عزیزم.

سلام نیایش جان. مرسی عزیزم.
میزان تاثیر گذاری انحرافات اجتماعی بر روی نابینایان میتونه موضوع خوبی باشه، حالا ببینیم دوستان دیگه چی میگن؟ مرسی از حضورت و از اظهار نظرت. منم برات آرزوی موفقیت میکنم. شاد باشی.

سلام به شما.
برای انتخاب موضوع کمی باید دانست که علاقه شما چیست و بیشتر در چه حیطه ای مایل به پژوهش هستید. در شناسنامه خودتان خواندم که لیسانس علوم اجتماعی دارید و در حال حاضر نیز جامعه شناسی می خونید. اگر گرایش علوم اجتماعی خودتان را مشخص می کردید بهتر بود. چون علوم اجتماعی چندین گرایش دارد. به نظر من گرایش خودتان در علوم اجتماعی را با جامعه شناسی ترکیب کنید و بعد علاقه خودتان را هم در نظر بگیرید. طبق این دو مقوله می تونید برای خودتون یه موضوع به روز و مدرن انتخاب کنید و آنرا در زندگی همنوعان خودتان پژوهش کنید. با توجه به اینکه گرایش شما برایم مبهم است به همین لحاظ در ارائه پیشنهادم دچار تردید هستم. اگه مایل بودید اینجا بیان کنید و یا خصوصی بهم بگید. اگه تعریف از خودم نباشه من درس روش تحقیق را به خوبی بلدم و در این زمینه مشکلی ندارم. به همین لحاظ می تونم در روند کار به شما کمک کنم.
با آرزوی بهترین ها برای شما.
موفق و پیروز باشید.

با سلام خدمت شما دوست گرامی. گرایشم توی کارشناسی پژوهشگری بوده و الان جامعه شناسیه. البته جامعه شناسی هم از گرایش های علوم اجتماعی هستش که فقط چند واحد با پژوهشگری فرق میکنه. در واقع پژوهشگری عملیه و جامعه شناسی نظری. در مورد انتخاب موضوع هم بگم که من به تحقیقات حوزه ی فرهنگی علاقه دارم و همچنین دوست دارم که درباره معلولان و مخصوصا نابینایان کار کنم. چرا که تحقیقات جامعه شناسانه در این رابطه خیلی کمه و میخوام حد اقل خودمون تو این زمینه ها بیشتر کار کنیم که پیشینه ای باشه برای کسانی که در آینده بخوان در این زمینه ها تحقیق کنند. خودم دغدغه ها و مسئله های زیادی تو ذهنم هست ولی گفتم با دوستان مشورت کنم بلکه بهتر به نتیجه برسم.
ممنون اظهار نظرتون.

به نظر من شما به جای این که روی خود افراد با آسیب بینایی تحقیق کنی بهتره به بررسی و تحولات نگرشهای جامعه به افراد با آسیب بینایی بپردازید. که به نظرم این طوری میشه: بررسی تحولات نگرش جامعه ایران مثلا در چندین سال حالا بستگی به خودتون داره نسبت به افراد با آسیب بینایی و عوامل موثر بر آن. یعنی در حقیقت میخاد بفهمه که تو این سالها نگرش مردم نسبت به افراد با آسیب بینایی چه طور شده و چه عواملی باعثش بووده. دیگه شسته رفته کردنش با خود محقق محترم. این پیشنهاد رو دادم چون هم نمونهگیریش راحت تره هم نمونه زیاد دارید و هم واقعا میتونه کاربردی باشه.

سلام بر جوانمرد دانا. فکر کنم شما رو توی همایش شیراز دیدم‌. آره این موضوع هم خیلی خوبه. اتفاقا یکی از موضوعات مد نظر خودم هم بررسی نگرش جامعه در مورد افراد دارای آسیب بینایی هستش. حالا بررسی تحول این نگرش هم میتونه گزینه ی خوبی باشه. ممنون از لطف و اظهار نظر خوبتون.
موفق باشید.

سلام مجدد.
خب در بحث های فرهنگی میشه از خیلی مسایل شروع کرد. مواردی چون باورپذیری به امورات و یا سبک زندگی، ارزش های فرهنگی در بین جوانان و نوجوانان، گرایش به هنجار های اجتماعی در بین نابینایان، مطالعات فرهنگ سیاسی در بین افراد و گرایش های مذهبی آنان، خود باوری در زمینه پیشرفت تحصیلی و بهبود کیفیت زندگی، باور پذیری به فرهنگ توسعه طلبی اجتماعی و غیره از مواردی است که به ذهن من رسید و به شما پیشنهاد می کنم.
ولی پیشنهاد می کنم که دنبال کاری نباشید که پیشینه تحقیق کمتری داشته باشد. چون تحقیقات پیشین راهنمای کاری شما هستند و به شما در انتخاب شاخص ها و متغیر های سنجش و پژوهش کمک می کنه. یعنی شما یکسری شاخص هایی را باید پیدا کنید که طبق اونها بتونید پژوهش خودتون رو انجام بدید و این شاخص ها را از خودتون نمی تونید در بیارید و حتما باید پشتوانه ی علمی داشته باشه. پس در تحقیقات پیشین از این شاخص ها و ملاک ها استفاده شده و به شما نیز برای پژوهشتان کمک می کنه. از این رو اگه بخواهید سراغ تحقیقاتی برید که پیشینه کمتری داره، مطمئن باشید در انتخاب شاخص ها و متغیر های پژوهش با مشکلات زیادی مواجه می شوید.
اگه موضوع خوب می خواهید اول پیشینه جمع کنید، نظریات مختلف اونو بخونید، شاخص ها و ملاک های اونو بخونید و بعد یه حساب کلی تو دستتون میاد. این بخش پیشینه رو کمی بیش از حد جدی بگیرین.
باز اگه مشکلی بود هستم خدمتتون.
موفق باشید.

بازم سلام. ببخشید میتونم بپرسم رشته ی تحصیلی شما چیه؟ آخه ما توی جامعه شناسی باید خودمون بر مبنای نظریات تحقیق متغیر بسازیم و شاخص سازی کنیم. البته که هرچه ادبیات و پیشینه ی تحقیق قوی تر باشه، تحقیق و پایان نامه ارزشمندی نوشته میشه ولی در عین حال موضوع باید بکر و منحصر بفرد باشه. ما باید بعد از ارائه پیشینه تحقیق و موضوعات مشابهی که در تحقیقات پیشین کار شده رو نقد کنیم برای انتخاب موضوع خودمون دلیل بیاریم که بدلیل فلان نقصی که در این تحقیقات بوده این موضوع رو انتخاب کردیم و میخوایم روش کار کنیم.
استاد راهنمام یکی از بهترین اساتید دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهرانه و از شاگردان ریتزِر بوده. بسیاااار سختگیر و دقیقه. به همین دلیل میخوام موضوعمو با یه طرح مسئله ی قوی پیشش مطرح کنم که مبادا همین اول راه ایراد بگیره و تو ذوقم بزنه و نا امید بشم. تو این راه خیلی زیاد به کمک افرادی مثل شما نیازمندم.
ممنون از اینکه هستید و کمک میکنید و نظرهای ارزشمند خودتون رو مطرح میکنید.

سلام عزیزم
تو کی هستی؟ کی؟
نمیشناسم؛
آهاااان تبسم, تبسم خودمون.
به نظر من این موضوع هم خیلی خوبه
استقلال
استقلال نه فقط تو خونه یا بیرون از خونه بلکه تو جاهای عمومی
مثل خرید یا رفتن به پارک های عمومی..
اگر ما تو این زمینه ها استقلال بیشتری داشته باشیم کمک به استخدام نابینایان تو ادارات میکنیم.

سلام خانم کاظمیان. واااا یادت نیس ما اومدیم خونتووون؟ بعدش با هم رفتیم پل خواجو و بعدش رفتیم رستوران vip؟ یادته چقدر خوردیم و خندیدیم؟ خخخ یادت اومد؟؟؟ آره همون تبسمم.
آره شما هم موضوع خوبی رو مطرح کردی. سعی میکنم روش فکر کنم.
ممنون از لطفت.

سلامی دوباره.
من کارشناس ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی هستم و در واقع این رشته هم یکی از ‘گرایش های علوم اجتماعی است.
دقیقا باید بر مبنای نظریات تحقیق شاخص سازی کنید و همان طور که گفتم این شاخص ها را نمی تونید از خودتون قرارداد کنید. واسه همین باید تحقیقات گذشته رو بخونید تا شاخص ها و رده های آنها را پیدا کنید. در واقع چارچوب نظری و پیشینه تحقیق قوی می تونه به شما در ارائه مدل نظری کمک کنه و یه طرح مفهومی رو در ذهن پژوهشگر به وجود بیاره. وقتی این شاخص ها رو پیدا کنید باید متغیر های مستقل و وابسته تحقیق خودتون رو بشناسید و در آن هنگام فرضیات تحقیق خودتان را می نویسید. آزمون های کاری شما هم بر مبنای فرضیه های تحقیق انجام میشه و این دو تا لازم و ملزوم همدیگه هستند. واسه همین شما در انتخاب شاخص های تحقیقتان خیلی باید دقت کنید.
تحقیقات گذشته دارای نقص هستند ولی اونها در آخرشان یک بخشی به اسم پیشنهادات تحقیق قرار داره. این پیشنهادات را با دقت بخونید. مثلا طرف جامعه آماری اش کوچک بوده و پیشنهاد کرده که در تحقیقات بعدی بر روی جامعه آماری بزرگتری کار کنید و یا اینکه از شاخص ها و متغیر های بیشتری استفاده کنید. یا ممکنه پژوهشگر گفته باشه که این کار بر روی بخش های متنوعی انجام بشه تا در تعمیم نیز نتایج کلی تری بدست بیاید. برای همین شما می تونید از این قسمت به جهت بهتر شدن کارتون استفاده کنید. پس پیشینه خیلی مهم و تأثیر گزاره.
در قسمت طرح تحقیق شما باید موضوعتان را به عنوان یک مسئله اجتماعی مطرح کنید و اینکه چه سوالی در ذهنتان می گذرد که باعث شده این موضوع را انتخاب کنید. شما باید موضوع خودتون رو به عنوان یک دغدغه مطرح کنید تا استاد هم به راحتی ازتون قبول کنه.
در قسمت اهمیت و ضرورت تحقیق هم باید اشاره کنید که انتخاب این موضوع چه اهمیتی داشته و چه ضرورتی برای جامعه داره؟
خواهش می کنم من هستم خدمتتون و اگه کمکی از من بربیاد حتما درخدمت هستم.
موفق باشید.

سلام به دوست عزیزم بنظر من درباره کمک کردن به معلولین در خیابا نو جاهای عمومی چیزی بنویس من یک پستی درین رابطه در فیسبوک نوشتم وقتی به خیابان میرویم خیلیها دوست دارند به امثال ما کمک کنند ولی بعضیهاشون کمک را با اشتباهاتی که میکنند خراب میکنند مثلا اشتباهی راهنمایی میکنند بعد قبول ندارند تازه یک چیزی هم بدهکار میشویم برای ما که خودمان خیلی بیرون میرویم زیاد پیش اومده اشتباه که میکنند تازه قرقر هم میکنند که حالا بیا و کمک کن آدمو پشیمون میکنند حالا یکی نیست بهشون بگه بابا شما بد راهنمای کردی انشا الله که پایان نامه ات مورد پسندت قرار بگیره.

دوباره سلام.خواستم بگم اگه میشه در نهایت موضوعی که انتخاب کردی رو لطف کن بهمون بگو و اگه میشه چکیده ای از پایان نامه ات رو بذار.
آخه من خیلی به این بحث ها علاقه دارم.کنجکاو شدم بدونم.امیدوارم همیشه شاد و موفق باشی.و بحترین موضوع رو انتخاب کنی عزیزم

سلام نیایش جان. چشم حتما وقتی طرح مسئلمو نوشتم اینجا منتشرش میکنم. ولی چکیدش میره واسه حد اقل یک سال دیگه. انشاالله کارم خوب پیش بره و سال آینده همین موقع بیام چکیدشو براتون بذارم. برام دعا کنید.
کار خیلی سختی پیش رو دارم. مرسی که هستی

سلام بر تبسم خانمی کم پیدا که نهههه ناپیدا میگم از وقتی که ازدواج کردی چقدر خودتو میگیری ویییش شکلک برچسب و اینا خخخخخخحححححخخخجججججچچچچخخخخ
در مورد موضوع پایان نامه هم فکر کنم برچسب زنی دختران مجرد نابینا و کم بینا به زنان متأهل در حال تحصیل کم بینا و نابینا در حوزه خود گیری و ناپیدایی رو بررسی کن لطفا همه جانبه باشه تحقیقت خخخخخ
ولی فکر کنم برای پایان نامه دکتریت یا اون یکی پایان نامه ارشدت
تأثیر فرهنگ جامعه در اعتماد به نفس نابیناها در روابط اجتماعی رو هم بررسی کنی جالب باشه …..
یادتم باشه خیییلی خودتو میگیریاااااا باشد که رستگار شویم

سلاااااااااااااام بر بانوووووو آمنه قاسمی وکیل باشییی. آره دیدی چقدر خودمو محکم گرفتم؟ خخخ
واااای که چقد خندیدم به موضوع پیشنهادیت خخخخخححححچچچچججج نه من موضوع بهتری به ذهنم رسید. بررسی چگونگی پیدا کردن قرائن و امارات بانو در ازدواج تبسم خخخخ ولی نمیدونم چرا توی پست قبلیت قرائن و امارات کامنتمو نگفتی ؟
اون موضوعتم انشاالله صد سال دیگه واسه دکتریم روش فکر میکنم.
مرسی.

سلام نه به اندازه آقا مراد وفق شما
نه شما دیگه کی هستی
نه چه تعجبی از جاش طلوعیده دیگه
بابا سبکبال
همچین احساسی نمیکنیم عذرخواهی کافی نیست
این وصله ها به ما نمیچسبه آجی جان
انگ انگ بچسب بچسب
موضوع نابو که خودت باید بیابی
بنظرت که نه قطعا از نظر علمی هم همینطوره
نه بابااااا دیگه چی میخوای همه فصلاشم ما بنویسیم
بابا شاااد دنیاااااااا اینم چیچی کنی بود دیگه
بابا عزیزم اینجور که تو نوشتی منم اشکم لرزید همکارامو سیل برد یک عده دستمال به دست اومدن
خخخ خخخخ خخخخ
تبسمی ببخش که باهات شوخیدم پس منو ببشخو ازم نرنج عژیژم
برای پایان نامت آرزوی سلامتی دارم
موفق باشی کارت کمی سنگینه عزیزم

درود بر شما پرسش خیلی سختی را مطرح فرمودید واقعا پاسخ به اون واسه من سخت هست ولی یک نکته را در نظر بگیرید موضوعی را که انتخاب می کنید باید راه حلی جامع و کامل برای رفع یکی از مشکلات بزرگ جامعه هدف شما داشته باشه نمیگم با این پایاننامه قرار هست مشکلات حل بشه ولی میگم اول باید موضوع انتخابی در بین جامعه هدف فراگیر باشه و دوم راه حل هایی اجرایی و نه آرمانی را در بر داشته باشه راستی یه سوال خارج از بحث البته می بخشید که فضولی می کنم شنیدم شما لر هستید آیا حقیقت داره؟ اول بگم من خودم لرم و به این قوم اصیل و ریشه دار بسی افتخار می کنم با سپاس فروان از شما

سلام آقای آرتیمان. ممنون از لطفتون. بله هدف منم دقیقا همینه. میخوام موضوعم کاملا کاربردی باشه که بعدا بتونم مقاله و طرح های خوبی از توش در بیارم.
بله من لر لرستان هستم از طایفه بیرانوند که البته با زبان لکی صحبت میکنیم. زبان لکی شباهت بسیار زیادی با کردی کرمانشاهی داره. و همچنین من متولد یکی از خوش آب و هواترین و سرسبزترین روستاهای بروجردم که الان خییییلی دلم برا اونجا تنگ شده.
فکر کنم شما لر بختیاری هستین. درسته؟

سلام بر شما. انتخاب موضوع همان‏طور که قبلا اشاره کردم بسیار بسیار مهمه و یه جورایی مسیر تحقیقاتی شما رو تعیین می‏کنه. من با رشته علوم اجتماعی آشنایی ندارم اما فکر می‏کنم اگر قصد ادامه تحصیل دارید، بهتره موضوعی انتخاب کنید که در دکتری هم بتونید تو همون حوزه تحقیقتون رو ادامه بدید. من با مطالب جناب وحید کاملا موافقم. شما باید موضوعی انتخاب کنید که پیشینه قوی داشته باشه. من با رشته علوم اجتماعی آشنایی ندارم اما فکر می‏کنم بعضی از موضوعات بیان شده بیشتر در قالب رشته روان‏شناسی کودکان استثنایی قرار بگیره و احتمال تصویبش کم باشه. موضوع تاثیر انحرافات اجتماعی بر معلولان موضوع بسیار خوبیه که یکی از دوستان اشاره کردند. اما انجام پژوهش در این زمینه مستلزم این هست که شما با رشته جرم‏شناسی آشنایی نسبی داشته باشید. جرم‏شناسی از دروس میان رشته‏ای بین جامعه شناسی و حقوق هست. اگر توانایی تسلط بر جرم‏شناسی رو دارید، این موضوع بسیار بکر و خوبه. اما اگر جرم‏شناسی ندونید در تحلیل داده‏هاتون با مشکل جدی مواجه خواهید شد. اون موضوع تحول نگاه جامعه به نابینایان که دوست دیگری بهش اشاره کردند هم موضوع خوبیه. منتهی خیلی کلی هست. ممکن گروهتون موضوع به این کلیت رو تصویب نکنند. بر فرض هم که تصویب کنند، وقتی موضوع خیلی خیلی کلی باشه آدم در تحلیل جنبه‏های مختلفش با مشکل مواجه می‏شه. اگر زبان انگلیسی بلد هستین می‏تونید برای انتخاب موضوع تو سایتهای خارجی جست‏جو کنید و موضوعی که با جامعه ما هم سازگاری داشته باشه رو انتخاب کنید. امیدوارم موفق باشید.

موضوعی که من پیشنهاد می‏کنم، تاثیر رسانه بر نگاه جامعه به معلولان است. البته من در این زمینه مطالعه نکردم. نمی‏دونم آیا قبلا کار شده یا نه. اما به نظرم موضوع خوب و کاربردی هست و مضاف بر این خیلی هم سخت نیست.

سلاااام خانم دکتر تقوی. خوش اومدین. از اظهار نظرهای خوبتون ممنون. بله درسته معمولا همه میگن موضوعی رو انتخاب کنید که توی دوره های بعدی هم بتونید روش کار کنید. موضوع پایان نامه کارشناسیم «بررسی عوامل مؤثر بر بیکاری معلولان تحصیلکرده شهرستان بروجرد » بود . اتفاقا نتایج خوبی هم ازش گرفتم. ولی نمیدونم چرا دوست ندارم ادامش بدم و یکی از عواملشو ریشه یابی کنم؟ در واقع میخوام یه موضوع بکر و متنوعی رو انتخاب کنم که کار کردنش برام جذاب باشه. اتفاقا یکی از نتایج تحقیق این بود که جامعه ی ما نسبت به معلولان و توانمندی هاشون بی اطلاع هستن و این باز برمیگرده به بررسی نگرش جامعه نسبت به معلولان و بطور اخص نابینایان که موضوعی که شما بهش اشاره کردین بطور جزئی میپردازه به میزان عملکرد رسانه در نوع نگاه جامعه به معلولان. اگه بخوایم معلولان رو باز جزئی تر کنیم میشه مثلا نابینایان. اگه رو این موضوع کارای زیادی انجام نشده باشه شاید همینو انتخاب کردم. چون نظر بیشتر دوستان هم همین بود. باید درموردش تحقیق کنم.
بازم ممنون از راهنمایی های ارزشمندتون. آهان راستی کووو تا دکترا؟ شاید ده دوازده سال دیگه خخخ

سلام. تأثیر رسانه بر نگرش جامعه به معلولان (یا توانمندی‌های معلولان) موضوع خوبی است. همچنین شاید به شکل دیگر بتوان اینطور هم گفت: مقایسه عملکرد رسانه در بهبود نگرش جامعه به معلولان در ایران و جهان غرب. البته جهان غرب را می‌توان با گستره‌های جغرافیایی دیگری هم جایگزین نمود.

سلام به شما دوست عزیز. ببخشید من کامنتتونو ندیده بودم.
مقایسه ای بین ایران و غرب که کار خییییلی سختیه ولی بهرحال باید برا تحقیقم یک پیشینه ی خارجی هم داشته باشم. از این طریق میشه فهمید که اونا چه کارایی انجام دادن و به چه نتیجه ای رسبدن.
ممنون از حضورتون. موفق باشید.

درود.
نزدیک به ۱ سال پیش یه کتاب خوندم به اسم روانشناسی اجتماعی. نوشته الیوت ارنسون، ترجمه حسین شکر کن. یکی از مباحثش مربوط میشد به تفاوط های جسمی در محبوبیت. از اون موقع دارم به این فکر میکنم که اگر یه پایان نامه خوب در زمینه تعثیر ظعف بینایی بر محبوبیت اجتماعی نوشته بشه میتونه خیلی از نکات مبهم رو توی ذهن افراد نابینا حل کنه و پیشنهاد من به شما همین موضوعه.

سلام به همه ی دوستان عزیز و گرامی. تشکر از همه ی کسانی که اومدن اظهار نظر کردن و از راهنمایی های خوبشون بهره مند شدم. همه ی موضوعات رو یادداشت کردم. انشاالله با مشورت با استاد مشاورم بهترین و کاربردی ترین موضوع رو انتخاب میکنیم و کارمو شروع میکنم‌. امیدوارم که بتونم قدمی هرچند کوچک در راه پیشرفت همنوعانم بردارم.
ممنون. همگی موفق و مؤید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید