خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

پاسخ خانه نور به اشکالات پارس آوا 3

با عرض سلام خدمت نابینایان عزیز،

مجید هستم از اعضا تیم برنامه نویسی نرم افزار پارس آوای 3،

نکاتی را خدمتتون عرض می کنم:

اول: دوستان پارس آوا متعلق به خانه نور ایرانیان بصیر می باشد. خانه نور ایرانیان بصیر توسط خود شما نابینایان عزیز اداره می شود و وابسته به بنیاد شهید می باشد. یک نهاد و شرکت خصوصی نمی باشد. به دنبال تنها فروش و کسب درآمد و رها کردن محصول خود نمی باشد. خانه نور ایرانیان بصیر دغدغه شما نابینایان عزیز را دارد. درست است در نسخه اولیه پارس آوای 3 مشکلاتی وجود دارد. این مشکلات بدلیل حجم بالای کارهای انجام شده و انجام بعضی تغییرات در دقیقه 90 می باشد. روند تست بدلیل مختلف شدن برنامه و تعدد برنامه ها دشوار شده است و …. ما دنبال بهانه آوردن نیستیم. اما مطمئن باشید که خانه نور به دنبال تنها کسب درآمد و فروش این محصول نمی باشد. خانه نور می خواهد محصولی به شما عرضه کند که شما بتوانید با طیب خاطر از آن استفاده نمایید. بدین منظور هم بزودی update هایی را منتشر خواهیم کرد. ما کلا سعی خواهیم کرد در فواصل زمانی مناسب update های مناسب را ارائه نماییم تا برنامه مناسب و در جهت رفاه حال شما عزیزان باشد. بنده به شما اطمینان می دهم ما با تمام توان و تا آنجا که بتوانیم مشکلات گزارش شده را برطرف نماییم و نسخه بهینه به شما ارائه نماییم. لازم به ذکر است آقای درفشیان در ایمیل به بنده گفتند کاش پارس آوای 2 را مناسب ویندوز 64 بیتی کرده بودید و آن را فقط ارائه می کردید. ما اینکار را هم در صورت لزوم می توانیم انجام دهیم. اما مطمئن باشید کار و تلاش گسترده ای بر روی پارس آوای 3 صورت گرفته است که اشکالاتی چند مانع از دیدن آنها شده است. ما با تمام توان سعی می کنیم که شما خود پارس آوای 3 را به پارس آوای 2 ترجیح دهید.

دوم: برای ساخت و ارتقاء نرم افزار پارس آوا 2 به پارس آوا 3 زحمت بسیار زیادی کشیده شد. اشکالات گزارش شده توسط خود شما نابینایان عزیز در پارس آوا 2 جمع آوری گردید و سعی شد در نسخه پارس آوا 3، این اشکالات برطرف گردد. نرم افزار توسط تعدادی از نابینایان مورد تست قرار گرفت. یکی از جانبازان نابینای عزیز همواره بعنوان ناظر پروژه در حال تست پروژه بوده است و سعی شده است در روند کار نقصی وجود نداشته باشد. اما بنظر می آید که حاصل کار مطلوب نبوده است. بنده سعی می کنم با تبادل نظر با شما عزیزان، اشکالات این نرم افزار را برطرف و سعی کنیم نرم افزاری مناسب شأن شما عزیزان ارائه نماییم.

سوم: نرم افزار دارای امکان دریافت نسخه های update می باشد. سعی می شود اشکالات گزارش شده توسط نابینایان عزیز در نسخه های update برطرف شود.

چهارم: از شما نابینایان عزیز خواهشمندم ایرادات و اشکالاتی که به آن برخورد می کنید را از طریق صفحه ارسال نظر برای ما ارسال نمایید. در صورت وجود اشکال در صفحه ارسال نظر، لطفا از طریق ایمیل های suggestion@parsava.ir و یا irankhana@gmail.com اشکالات برنامه را برای ما ارسال نمایید.

پنجم: روند بهبود واژگان پارس آوای 3، نیازمند همکاری شما عزیزان می باشد. لطفا کلماتی که به user dictionary را اضافه می نمایید را به ما send نمایید تا به واژگان اضافه کرده و کم کم واژگان پارس آوا تکمیل گردد.

ششم: بنده آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشم.

 

به مرور هم به بررسی اشکالات مطرح شده در این سایت توسط آقای درفشیان می پردازیم:

 

اشکال اول: کیفیت صدای TTS به طور محسوسی نسبت به ورژن ۲ پارسآوا کاهش پیدا کرده

پاسخ: واقعا اینطور نیست. صدای مینا و سینا هیچ تغییری نکرده است. اتفاقا صدای Eloquence به مقدار قابل توجهی بهبود یافته است.

اشکال دوم: نا هماهنگی سرعت صوت بین زبان فارسی و خارجی به خصوص در صفحه خوان NVDA مشهوده

پاسخ: در صفحه خوان NVDA افزایش سرعت کند عمل می کند و با رسیدن سرعت ، به سرعت مطلوب فارسی نمی رسیم. این اشکال پذیرفته شده است و سعی می شود در نسخه update برطرف گردد. اما در جاز تصور نمی کنیم که این ناهماهنگی وجود داشته باشد. اما برای رفاه حال بیشتر شما عزیزان در نسخه update گزینه جدیدی برای تعیین سرعت Eloquence دقیقا مشابه پارامتر Rate در Voice Eloquence جاز به Voice Manager اضافه گردیده است.

 

اشکال سوم: در بین پردازشهای صوتی چندان تفاوتی بین حالت معمولی خوانش با حالت نوشتاری نیست و پردازش صوتی آهنگین به شکل خنده داری صرفا یک آزمون و خطای ناموفق به حساب میاد

پاسخ: ما در تست هایمان متوجه شدیم که پردازش آهنگین کیفیت مناسبی ندارد. بطور کلی موتور صدای ما کیفیت مناسبی برای آهنگین شدن ندارد و قرار شد که این گزینه را حذف نماییم. اما متاسفانه فراموش کردیم. در نسخه update این گزینه از voice manager حذف می گردد.

 

اشکال چهارم: هنگام حرکت سریع بین گزینه ها در یک لیست صدای اضافی شنیده میشه و این طور به نظر میاد که TTS وسط حرف خودش میپره

پاسخ: لطفا جناب درفشیان در این زمینه توضیحات بیشتری بدهند. تسترهای ما با چنین مشکلی برنخورده اند.

اشکال پنجم: دیکشنری نرم افزار ظاهرا دارای ضعف خیلی زیادی هست تا جایی که حتی عبارات ساده ای مثل حد اقل رو نادرست تلفظ میکنه.

پاسخ: در این عبارتی که شما نوشته اید کلمه حداقل را درست ننوشته اید و بین دال و الف یک فاصله گذاشته اید که باعث می شود کلمه غلط خوانده شود وگرنه خود کلمه حداقل درست خوانده می شود.

اشکال ششم: حرکات اضافی آخر کلمات رو موقع خوندن به وفور میشنوید و من حتی وقتی توی تنظیمات نادیده گرفتن همه حرکات رو تیک زدم باز هم این مشکل رفع نشد

پاسخ: این اشکال وارد است و در نسخه update برطرف شده است.

اشکال هفتم: تلفظ به صورت تک حرف و به خصوص در صفحه خوان NVDA اشکالات زیادی داره. به گونه ای که مثلا الف رو در هر شرایطی آ، م رو ام و ش رو اش تلفظ میکنه

پاسخ: این اشکال هم وارد است و در نسخه update برطرف شده است.

اشکال هشتم: خوانش متون دارای کلمات عامیانه بسیار اشکال داره و ظاهرا زدن تیک کلمات عامیانه یا نزدن اون تأثیر خاصی ایجاد نمیکنه

پاسخ: واقعیت این است که کلمات محاوره ای کمی به پارس آوا  3 اضافه شده است. اما تغییراتی در الگوریتم آن برای تشخیص پسوندها و پیشوندهای عامیانه داده شده است. اضافه کردن کلمات محاوره در طی update ها کم کم با استفاده از کلماتی که از طریق user dictionary برای ما می فرستید صورت می گیرد و ما امیدواریم با مرور زمان مجموعه کاملی از کلمات محاوره ای گرد آوری کنیم. لازم به ذکر است که فعلا واژگانی برای کلمات محاوره ای در منابع دانشگاهی وجود ندارد که ما بتوانیم از آن استفاده کنیم.

لازم به ذکر است کلمات محاوره ای خواندن و تشخیص آن ها در زبان فارسی بسیار دشوار می باشد. پسوندها به نحو عجیبی تغییر می کنند و تغییر معنی می دهند. بهرحال خواندن کلمات عامیانه بطور کلی دشوار و سخت می باشد. اما سعی می شود که دیکشنری آن با استفاده از کلماتی که شما برای ما می فرستید کم کم به روز و غنی گردد.

 

اشکال نهم: بالاخره این که بعضی هجاها رو غلط تلفظ میکنه و این به خصوص در مورد هجای (بَ) کاملا مشخصه. به گونه ای که معمولا بَ وَ تلفظ میشه و مثلا کلمه (برای) رو (ورای) میشنوید

پاسخ: این اشکال را ما با آن روبرو شدیم ولی آن را به گواهی تست کننده ها برطرف کردیم. باید آقای درفشیان توضیح دهند در چه سرعتی به این مشکل برخورده اند. تست کننده های دیگر ما چنین مشکلی ندارند. اما بعضی نابینایان چنین مشکلی دارند. فعلا در حال بررسی بیشتر این مشکل می باشیم و لازم است بیشتر بررسی کنیم.

۱۳۴ دیدگاه دربارهٔ «پاسخ خانه نور به اشکالات پارس آوا 3»

شمارو به خدا
جان عزیزتون چطور میشه همچین ادعایی کرد که خیلی کلمات رو درست میخونه؟؟؟
من همین الان میتونم ۶۰۰ کلمه مثال بزنم که اشتباه میخونه . بگیم ۴۰۰ تاش محاوره ای . بقیه اش چی جناب؟؟
همین الان مثال بزنم ؟؟؟
من از شما خواهش میکنم . مردونه این لینکی که میذارم رو خوووب مطالبش رو بخونید . با همون پارس آوایی بخونید که هنوز آپدیتی داده نشده .
http://shaberoshan.ir/1395/05/%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84%d8%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c%d8%8c-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d9%88-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c%d8%8c-%d9%86/

عاجزانه از شما میخوام این پست رو خوب بخونید
بجز یکی دو جا ، بقیه چیز ها رو اگه حل کنین یعنی شاهکار کردین .

سلام
من قانع نشدم
این که شد کلا أن شاء الله و اما و اگر!!!
کاش یه زمانی برای آپدیت مشخص میکردید مثلا یه ماه بعد دو هفته بعد!
به نظر من شما پست انتقادی آقای درفشیان رو خوب مطالعه نکردید پیشنهاد و انتقادهای دوستان خیلی بیشتر از این ۹ مورد بود اگه کامنتهای اون پست رو هم بخونید و به بقیۀ سؤالها هم پاسخ بدید بهتر میشه
اینکه شما اقدام به پاسخگویی کردید عالیه و میتونه یه گام مثبت تلقی بشه امیدوارم این گام مثبت همراه با عمل و رفع اشکالات باشه و فقط در حد قول و وعده باقی نمونه

زمان را در تقریبا بیان کردم انشاء الله.
اما درباره اشکالات، بله اشکالات بیشتر از این نه مورد می باشد که بخشی از آنها در سایت شب روشن بیان شده بود و در حال پاسخگویی به آنها نیز می باشم. می توانید آن ها را مشاهده کنید البته هنوز تکمیل نشده است.

جناب رضا نظری،
من تست کردم کلمه حداقل را درست می خواند.
اما درباره کلمه نگام باید بگویم این یک کلمه عامیانه دشوار می باشد. شما می توانید براحتی آن را به یوزر دیکشنری اضافه کنید. اما کلمه دشواری می باشد چرا؟ باید کمی تخصصی توضیح بدهم.
کلمه درست نگاهم می باشد. اما در عامیانه ه وسط حذف شده است و تبدیل شده به نگام. این کلمه ترکیب اسم ناموجود (نگا) + پسوند ی ملکی می باشد و تشخیص آن توسط واژگان ما غیرممکن می باشد. امیدوارم قانع شده باشید.
درباره volume صدا، بنظر شما سر کم کردن صدا مشکل دارید. من سعی می کنم در نسخه update در الگوریتم آن تغییراتی بدهم. امیدوارم این مشکل برطرف گردد.

سلام آقای سعیدی.
سعی فراوانی در توجیه ساختار و مثبت بودن این نرم افزار در این ورژن کردید، و سعی در کم اهمیت جلوه دادن اشکالات اساسی پارسآوای ۳ دارید که اصلا قابل قبول و پذیرفتنی نیست.
ماجرای خوندن کلماتی مانند برای در هر سرعتی کاملا مشهوده و بیشتر کلماتی که حرف ب رو دارن با مشکل مواجه هستن، مثل همین با که همینجا وا خونده شد.
یا قبل از خیلی از جملاتی که با حرف م آغاز میشن و یه حرکت ُ در اونها شنیده میشه که با برداشتن یا گذاشتن تیک حرکات عربی هم حل نمیشه.
من به عنوان سه نفر کاربر شدیدا به این نرم افزار که اشکالات فراوانی دارد اعتراض دارم و میخوام که این مشکلات تا حد قابل قبولی مرتفع بشه.
من اینو بطور جدی از تیم برنامه نویسان پارس آوا خواستارم.

سلام
عجب؛ امیدوارم که این اشکالات رفع بشه
یه ایرادی که نگفتید وقتی هست که طرف کامپیوترش را عوض میکنه اگر اینکار را کرد دیگه نمیتونه از پارسآوا استفاده کنه
من امیدوارم که این مشکلات همه حل بشه
من که یه سه کاربرش را خریدم راضی نیستم

از اینکه شما از طرف تیم برنامه نویس پارسآوا اقدام به پاسخگویی بر اومدید ما از شما سپاسگزاریم اما ای کاش به قول دوستمون پریسیما برای اونچه که وعده فرمودید زمانی رو معین میفرمودید اینطوری تأثیر بیشتری داشت

جناب نظری،
ما فعلا در حال جمع آوری اطلاعات و مشکلات می باشیم. هنوز از وسعت مشکلات اطلاع چندانی نداریم و لذا این مسئله دادن زمان را دشوار می کند.
تیم برنامه نویسی بسیاری از مشکلات واضح و عموم مشکلات گزارش شده در پست شب روشن و گوش کن را برطرف نموده. بجز موارد مربوط به خطای کلمات و … . البته خطاهای مبهمی هم وجود دارد که لازم است بررسی بیشتری شوند. کلا تیم تست کننده تابحال به موارد هنگ و عدم امکان ارسال نظرات و … برنخورده بود و این موارد نیاز به بررسی دقیق دارد.
ما فرجه یک ماهه را در نظر گرفته ایم. دو هفته برای تیم برنامه نویسی تا سعی کند خطاها را برطرف نماید و همچنین ناظر فنی تست ها را انجام دهد. دو هفته برای تست های لازم توسط خانه نور توسط تست کننده های آنها و در نهایت یک ماه.

امکان داره توضیح بیشتری دهید؟ ما تابحال با هنگ در این نرم افزار برخورد نکرده ایم. یعنی با Telegram Desktop کار می کنید. بعد وقتی یک Video را انتخاب می کنید و سعی می کنید Forward کنید جاز هنگ می کند؟ یا وقتی که ویدیو مستقلا ارسال می کنید هنگ صورت می گیرد؟ هنگ به چه صورت است خطای Dont send می آید؟ یا کلا صدای جاز قطع می شود؟
آیا همین تست را با نرم افزار NVDA نیز انجام داده اید؟

خیر .من با تلگرام وب کار میکنم .بله n v d a هم همین مشکلو داره …نمیدونم چطور توضیح بدم .مثلا وقتی یک فایل ویدیو رو دریافت میکنم به اون فایل که میرسه کلا جاز قطع میشه و پیغام application error file for jaws میاد اگه درست یادم باشه و بعد کلا جاز رو ریست میکنم ..اصلا به forward و اینا نمیرسه متاسفانه .×!
این مشکل رو با پارس آوای ۲ نداشتم .

من این را هم تست کردم هنگ روی نداد. البته برای من اصلا بخش منوی تلگرام وب را نمی خواند، نمی دانم شما چطور با آن کار می کنید؟
با چه مرورگری کار می کنید؟ کامپیوتر سیستم عامل و چند بیتی می باشد؟ ممنون می شوم اینها را پاسخ دهید.
البته تست من با سیستم بهینه شده بود.

لطفا به ناظر پروژه بی احترامی نکنید. ایشان از جانبازان محترم نابینا و با قطع ید، دارای مدرک دکترا می باشند که با وجود مشقت و سختی فراوان با سعی و کوشش فراوان بر این پروژه نظارت و بخش های مختلف آن را تست نموده اند.

دوستان من!
از همه تقاضا میکنم با کمال احترام و بدون کوچکترین توهین به هر شخص حقوقی یا حقیقی، فقط در بحث مشارکت بفرمایید.
از آقای سعیدی هم خواهش میکنم پستشون رو مدیریت بفرمایند.
اینجا رسم اینه که نویسنده پست به سؤالات و خواسته های بازدید کنندگان پستش پاسخ بده!
به هر حال من استنباطم اینه که شما میدونستید صرفا با گفتن مطالب بالا کسی راضی نمیشه و باید کم کم بتونید برادریتون رو ثابت کنید.
من امیدوارم توی همین پست خبر از اولین به روز رسانی اونم به همین زودیها بشنویم.
به هر حال این همون فرصتی هست که شما برای صحبت با بچه ها طلب میکردید و امیدوارم ازش به خوبی استفاده کنید.

سلام عزیزان آقای سعیدی میفرمایند اگر پارسآوای ۳ کلمات را درست نمیخواند دیکشنری اشکال دارد یعنی این گناه را کلاً به گردن دیکشنری بدبخت می اندازند من که خوشبختانه پارس آوای ۳ نخریدم اما دوستان میگن که بسیاری از کلماتی که پارس آوای ۲ درست میخونه پارس آوای ۳ غلط میخونه این که دیگه نباید ربطی به دیکشنری پارس آوای ۳ داشته باشه برادر من! این رو چطور توجیه میفرمایید؟ چرا بسیاری از کلماتی که در پارس آوای ۲ درست تلفظ میشد یعنی هنوز هم میشه در پارس آوای ۳ به طرز فجیعی اشتباه تلفظ میشه؟ وای که چقدر من این واژه پارسآوا نه پارس آوا رو تکرار کردم بعد میگن از تولید ملی حمایت کنید اینم تولید ملی!!!!

سلام.این کامنت من فقط به شخص آقای سعیدی مربوط نمیشه.بلکه مربوط به کل تیم تولید پارس آوا میشه.
خداییش کدام محصول توی دنیا تولید میشه و پس از فروش با قیمت گزافش از مشتریان خواسته میشه اشکالات محصول رو به شرکت اطلاع بِدن.این واقعا عین بی تدبیری هست.مگه میشه توی تستر های نرم افزار از آدم های ریزبین و دقیق استفاده نشه.من دقیقا یادم هست که شاید ۲روز از انتشار نرم افزار نگذشته بود که آقای درفشیان با یه پست که توش پر اشکال از پارس آوا بود اومد و بعدش هم کلی از بچه ها به این اشکالات اشاره کردند.
به خدا وعده وعید الکی فایده نداره.حداقل یه عذرخواهی از خریداران بکنید و از همین آقای درفشیان یا هر آدم اهل فنی بخواید بیاد جز تستر های شما و بهتون کمک کنه.
دقیقا مشخص هست که کار شما یه جاییش میلنگه.
امیدوارم بتونید ضرری که به بچه های نابینا رسوندید رو جبران کنید.

سلام. اولا ممنونم از وجدان کاری که داشتید و پاسخگو هستید. اما در ادامه، من بدلیل اینکه ویندوز ۶۴ داشتم، از پارسآوای ۲ بیبهره بودم. اما گاهی نزد دوستان باهاش کار میکردم. با تمامی ایراداتی که داشت، اما خیلی خیلی بهتر از نسخه ۳ بود. اصلا من به دلیل اینکه امید به دریافت نسخه بهتری یا اقلا همون نسخه ۲ برای ویندوز ۶۴ را داشتم، نسخه ۳ را اون هم ۳ کاربرش رو خریدم! اما چه شد، وقتی نصبش کردم، دیدم فاجعهست واقعا فاجعه. من نمیخوام حرفهایی رو که دوستان زدند، دوباره بزنم چون با همهشون موافقم. اما، ای کاش، با اعتماد ما بازی نمیشد. اما چند نکته فنی میخواستم بگم. وقتی من ماهور رو خریدم، تنها ایرادش این بود که کند بود. یعنی، صداش انسانی بود، علامتهای نگارشی مثل تعجب، سوال، و غیره رو رعایت میکرد. حالا اینکه پارسآوا چرا اینقدر روباتیه و هیچی رو رعایت نمیکنه، نمیدونم. متاسفانه من برای همین سرعت خوبش ۳ رو خریدم اما این سرعتش هم از ۲ بدتره. و نکته ی پایانی. این ایسپیک رو چرا از روش الگو نمیگیرید؟ بالاترین سرعت رو داره، روباتیک نیست، علامتهای نگارشی رو حتی تو فارسی بخوبی رعایت میکنه. و فقط ضعفش صدای بدشه که خوبیهای دیگهش جبرانش میکنه. طوری که من همون روز اول بعد خرید و نصب پارسآوا، حذفش کردم. تشکر.

اولا درود. دوما من توی ویندوز هفت ۳۲ بیت وقتی در برنامه ی جاز از هر پروفایل صدا به مینا یا سینا سوییچ می کنم، هنگ می کنه، ی بار پراسس مربوط به جاز بسته میشه و نهایتا جاز با پروفایل سینا یا مینا که انتخاب کرده بودم اجرا میشه. سوما بازم به شما که اینقدر ارزش گذاشتید جواب دادید! بعد از این کاری که اینجا کردید، دیگه حتی اگه کوچکترین اصلاحی هم انجام ندید، تهش اینه که واقعا از کار شما خوشم اومد! کاش مشابه ها از شما یاد بگیرند حداقل سعی به دلداری دادن کنند نه گارد گرفتن!
من توی ی مرکز تماس کار می کنم. اونجا اگه یه مشتری از یه محصولی شاکی باشه، دو سری فرد هستند که دو سری برخورد متفاوت با مشتری دارند. یه سری میگن گارانتی نداری، یا اگه هم گارانتی داری هیچ چاره ای جز صبر کردن برای مراجعه ی تکنسین نداری، و خلاصه تهش میگن همینه که هست. آش کشک خالهست. مشتری را در حد مرگ عصبانی می کنن. یه سری دیگه هم که خودمم جزو‌شونم، سعی می کنند مشتری رو آروم کنند، ازش به خاطر ناراحتی هایی که خرابی محصول ما براش به وجود آورده عذرخواهی کنند، وعده ی رسیدگی بدند و مسئله رو به سطوح بالاتر منتقل کنند. مشتری ای بوده که گفته من حاضر بودم یک میلیون پول تعمیر این محصول رو بدم ولی مثلا اپراتور بهم نگه همینه که هست یا کم محلیم کنه. اینه که کار شما رو پسندیدم. البته که اگه من مسئول کنترل کیفی و قرارداد فیمابین بودم قضیه خیلی فرق می کرد. من اونقدر سختگیرم که پدر خودمم در مییارم چه برسه به بقیه. خلاصه که اگه این سوییچ هنگی ما رو هم ی حالی به فکرش کنید ممنون میشم.
لذت ببرید از زندگی!

با سلام جناب خادمی،
خواهش می کنم،
عجیب است. البته هنگام تغییر voice یک کندی و قطعی داریم. زمانی که طول می کشد سیستم لود شود.
بطور کلی یک موضوعی را خدمت نابینایان عزیز عرض کنم که برنامه جاز از نظر برنامه نویسی و تطبیق با موتورهای فارسی بسیار ضعیف تر از NVDA می باشد. NVDA امروزه به سرعت در حال پیشرفت می باشد و جاز پشتیبانی خود را از فارسی قطع کرده است. ما در طی انجام پارس آوا با مشکلات مختلفی در زمینه جاز برخورد کردیم ولی به هیچ وجه چون ما کرک استفاده می کنیم پاسخگو نمی باشند. پیشنهاد کلی ما به شما نابینایان سوییچ کردن از جاز به NVDA می باشد. البته این بدین معنی نیست که پارس آوا می خواهد جاز را پشتیبانی نکند، خطاهایش را نمی پذیرد. نه ما موظف هستیم که جاز را پشتیبانی کنیم و هنوز برای ما برنامه اصلی محسوب می شود و تست ها عموما با جاز انجام شده است. اما این نکته را بطور کلی دوستانه خدمت نابینایان عزیز گفتم.
در زمینه مشکل شما جناب آقای خادمی سعی می کنیم رویش کار کنیم. شاید در این update نشود. اما حتما در update های بعدی این مشکل برطرف خواهد شد.

جناب نظری با کامپیوتر بنده مشکلی وجود ندارد. چندین سوال: کامپیوتر چه سیستم عاملی دارد و چند بیتی هست؟ با جاز چند کار می کنید؟ با چه مرورگری کار می کنید من با فایرفاکس تست کردم.
اینطور که من فهمیدم خطای Don’t send نیامد، شما زمان کمی مکث کردید و گفتید صدای جاز قطع شده و هنگ کرده است درست است؟
ببینید برنامه پارس آوا ۳ یک مشکلی که دارد این است که به ندرت در بعضی مواقع که باگ جاز هم هست، یک توقف و درنگ در قطع صدای جاز بوجود می آید شاید مشکل این باشد. بیشتر صبر کنید ببینید صدا وصل می شود؟
نکته دیگر اینکه شما تهران هستید؟ کامپیوترتان شخصی است یا لب تاپ؟ می خواهم ببینم در صورت لزوم می توانید به خانه نور تشریف بیاورید. (البته اگر لازم شد). نکته دیگر اینکه اگر ممکن است ایمیل خود را اینجا یا خصوصی به من بگویید تا در صورت لزوم یک راه ارتباطی با شما داشته باشم.

این پاسخ بالایی غلط بود و مرتبط با فایل ویدیویی شما بود. من همین جمله بالا یکو را با جاز خواندم، یکو را فقط yeku می خواند. مکث و درنگ ندارد. البته با سیستم update شده. شاید مشکل برای سیستم پارس آوا ۳ بیرون داده شده باشد. در این بخش تغییری دادیم و الگوریتم آن را به پارس آوای ۲ برگرداندیم. همچنین چته را هم فقط غلط می خواند که می توان به یوزر دیکشنری اضافه کرد یا به ما گزارش کرد تا به واژگان اضافه کنیم. البته این کلمه را من خودم به لغات عامیانه اضافه می کنم.

با سلام من یه خواهشی از دوستانی که اینجا نظر میگذارند منظورم در این پست است دارم دیگه از به کار بردن عبارات و جملاتی که در پستهای قبل که راجع به پارس آوا بوده خودداری کنید جملاتی مثل بابا این چی بود یا سرمون کلاه رفت یا پشیمانم که این نرم افزار رو خریدم و از این حفرها حالا که میتونید با یکی از برنامه نویسان صحبت کنید خب فرصت رو غنیمت بشمرید و اشکالات رو خیلی دقیق و قشنگ بگید
سوالی داشتم از دوست گرامی اینکه ما یه دیکشنری که برای خودمون درست کردیم چه جوری برای شرکت خانه نور ارسال کنیم البته من از خود گزینه مربوطه در دیکشنری استفاده کردم ولی متوجه نشدم که دیکشنری ارسال شده یا نه و اینکه آیا امکانش هست که پارس آوا بتونه از دیکشنری espeak استفاده کنه

با سلام،
وقتی که با یوزر دیکشنری send می کنید، اگر با موفقیت ارسال شود یک صدایی باید بیاید.
اگر تعداد کلمات زیاد است می توانید فایل user dictionary خود را به suggestion.parsava.ir ایمیل کنید.
در زمینه دیکشنری espeak هم باید بگویم، باور کنید یا نه؟ دیکشنری پارس آوا غنی تر از espeak می باشد. من دیکشنری آن را دیده ام. حتی نظر ناظر ما این بود که بعضی از واج ها در نسخه espeak پارس آوا ۳ بهتر از خود espeak بیان می شود. البته اصراری روی این قضیه اصلا نیست و فعلا کلا قصد وقت گذاشتن و تمرکز روی بخش espeak نداریم.

من این ایراد رو قبلتر تو سایت شب روشن هم مطرح کردم اما انقدر به نظرم مشکل بدی اومد که ترجیح می دم باز هم بنویسمش کلمه چته رو پارسا آوای سه چی کار می خونه، از اونجایی که ما نابینایان کل اطلاعات رو از طریق گوش دریافت می کنیم اینکه نتونیم به چیزی که پارس آوا می خونه اطمینان کنیم خیلی بد هست تلفظ اشتباه لغات رو می شه یه کاریش کرد اما اینکه کلا کلمه رو یه چیز دیگه بخونه به نظر من غیر قابل چشم پوشی هست. لطفا این مورد رو هم بررسی کنید. من تو ویندوز ۱۰ ۶۴ بیت هنگ ندارم اما تو ویندوز ۷ ۳۲ بیت تا دلتون بخواد. سپاس از پیگیری شما.

نمیدونم چرا جناب سعیدی کلا منو نمیبینن
آقای سعیدی ، انصافا کار خانه نور عالی بود که شمارو فرستاد برای بررسی و مستقیم از بچهها ایراد ها رو بگیرین .
فقط این چیزایی رو هم میگم رو اگر میشه توجه کنین بهشون .
راجع به ولوم سینا با اکونس باور کنین امکان نداره تنظیم بشه کمتر از الکونس باشه
سرعت جاز رو هم اگر فایل منو دانلود کرده باشید متوجه میشید که نمیشه نه از توی خود جاز تا این حد بالا برد، نه از توی پارس آوا .

جناب نظری با کامپیوتر بنده مشکلی وجود ندارد. چندین سوال: کامپیوتر چه سیستم عاملی دارد و چند بیتی هست؟ با جاز چند کار می کنید؟ با چه مرورگری کار می کنید من با فایرفاکس تست کردم.
اینطور که من فهمیدم خطای Don’t send نیامد، شما زمان کمی مکث کردید و گفتید صدای جاز قطع شده و هنگ کرده است درست است؟
ببینید برنامه پارس آوا ۳ یک مشکلی که دارد این است که به ندرت در بعضی مواقع که باگ جاز هم هست، یک توقف و درنگ در قطع صدای جاز بوجود می آید شاید مشکل این باشد. بیشتر صبر کنید ببینید صدا وصل می شود؟
نکته دیگر اینکه شما تهران هستید؟ کامپیوترتان شخصی است یا لب تاپ؟ می خواهم ببینم در صورت لزوم می توانید به خانه نور تشریف بیاورید. (البته اگر لازم شد). نکته دیگر اینکه اگر ممکن است ایمیل خود را اینجا یا خصوصی به من بگویید تا در صورت لزوم یک راه ارتباطی با شما داشته باشم.

این سیستمی که باهاش کار میکنم رم ۲ داره ، ویندوز XP ، و توی فایل همونطور که گفتم جاز ۱۵ . و با لپتاپ رم ۶ و جاز ۱۵ و ویندوز ۷ و ۶۴ بیت هم همین مشکل بود .
ایمیل من reza.nazari.s1993@gmail.com
اگر با اسکایپ هم خواستید بهتر میتونید با من ارتباط بگیرید جناب سعیدی
آیدی اسکایپ من: reza.nazari911
نه متاسفانه مازندران هستم . خیلی مشتاق بودم بیام خدمدتون ، اما ممکن نیست.
من که امیدوارم توی آپدیت جدید حل شده باشه . .
اگر اینطور هست ، دوستانی که الان این فایل رو دانلود کردن این تست رو بکنن . و اینجا یکی دو نفر هم اعلام کنن کافیه . فقط میخوایم ببینیم که برای شما مشکلی نداره ؟ یا اگه داره شاید چون آقای سعیدی دارن با آپدیت شدش کار میکنن براشون مشکل نداره .

عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما دوست عزیز که در محله حاضر شده و دارید به مشکلات پیش آمده در خصوص پارسآوای ۳ پاسخ میدهید ببینید من این پارسآوا را نخریدم ولی همین که شما در این جا هستید و دارید پاسخ میدهید خیلی خوب است و یک اتفاق عالی است ولی خواهشمندم چه دوستان که میخواهند مسئله ای را بیان کنند با زبان شیوا و بدون هیچ گونه جر و بحث و به طور مسالمت آمیز مشکل را بیان کنند و خواهشمندم شما هم حتماً این مسائل را به طور جد و حتمی بررسی نمایید اما به نظر من اگر شما هم مثل شرکت پکتوس که در ایران سفید جلسه ی برگذار کردند و دوستان نقطه نظرشان را بیان کرده و به ذکر بیان مشکلات پرداختند اگر شرکت شما هم چنین کاری می کرد و در یک جلسه ی حضوری در ایران سفید حاضر میشد و دوستان اهل فن و خبره هم در آن جلسه حضور به هم میرساندند و به طور مستدل و مستند به شما با اعلام نمونه و نشان دادن عملی مشکل مسئله را بیان مینمودند شاید نتیجه ی بهتری حاصل میشد مع الوصل من هیچ وقت کور کورانه قضاوت نمی کنم امیدوارم که شما هم همه ی مشکلات و موارد ایرادی که این نرم افزار دارد و دوستان مطرح میکنند را بررسی کرده و سعی کنید در اسرع وقت واقعاً حلشان کنید دوستان ببخشید در جایی که من نباید نظر میدادم آمدم و نظرم را گفتم و امیدوارم که روزی یک پارسآوای ۳ چابک قوی و سر حال داشته باشیم بازم معذرت میخواهم که وقت گرانقدرتان را گرفتم همه را به ایزد منان می سپارم در پناه یگانه دادآر دادآفرین بدرود و خدا نگه دار

سلام جنابِ سعیدیِ گرامی…
بیشترین استفاده ای که از پارس آوا انجام می‌دهم در محیطِ مایکروسافت وُرد هست…
من از jaws استفاده نمی‌کنم و در NVDA متاسفانه تعدادِ قابلِ توجهی از حروف اشتباه خوانده می‌شوند…
فرمودید که این مشکل برطرف شده… می‌خواستم خواهش کنم لطف کنید تک‌تکِ حروفی که می‌گویم را در nvda آزمایش کنید تا مشکلی باقی نمانده باشد…
در نسخه ی ارائه شده از پارس آوای سه «شین » «اَش»، «ت» «اَت»، «ا» «به جای اَلِف آ»، «ه» «اِ»، «ئ» «به جای ی حمزه مانندِ ی تنها یِ»، «م» «اُم»، «ۀ» «به جای هِ حمزه هِع» خوانده می‌شوند… توجه فرمایید که هنگامِ فشردنِ کلیدِ مربوط به هر یک از این حروف این اتفاق می‌افتد… پس از نگاشته شدنِ هر یک اگر کلیدِ فاصله فشرده شود این بار حرف صحیح خوانده می‌شود اما هنگامی که با کلیدهای جهت‌نمای راست و چپ به مرورِ حرف به حرفِ متن نیز پرداخته شود به همین ترتیب اشتباه خوانده می‌شوند…
انتظار می‌رود در نسخه ی به روزرسانی که ارائه می‌شود این مشکلات به کلی برطرف شده باشند…
ضمنا هنگامِ خواندنِ حروفی مانندِ «ب» و «ی» که نامشان شاملِ یک هجای کوتاه است به جای «بِ» «بِع » خوانده می‌شود که صامتِ پایانی طبعا اضافی‌ست و باید حذف شود… امیدوارم با تلاش و درایتِ شما عزیزان نسخه ای بی‌اشکال از این نرم افزار داشته باشیم… پیشاپیش از حسنِ نیت و همکاریِ شما سپاسگزارم…

سپاس از شما… مشکلی که جنابِ درفشیان فرمودند برای من نیز وجود دارد… «با NVDA و پارس آوا موقع خوندن کل متن، کرسر جا به جا نمیشه و این باعث میشه اولا چند خط رو بیشتر نخونه و دوما وقتی متوقف شد کرسر همون جایی هست که خوندن رو باهاش شروع کردیم و باید دستی بیاریمش تا برسه به نقطه ای که متوقف شده.» پاسخی که احیانا به این دیدگاهِ آقای درفشیان داده اید را ندیده ام… برای همین خواستم من هم یادآوری کنم… امیدوارم این اشکال هم برطرف شده باشد… پاینده باشید…

یه نکته رو توی ایمیلها یادم هست براتون نوشتم.
این که ظاهرا با NVDA و پارس آوا موقع خوندن کل متن، کرسر جا به جا نمیشه و این باعث میشه اولا چند خط رو بیشتر نخونه و دوما وقتی متوقف شد کرسر همون جایی هست که خوندن رو باهاش شروع کردیم و باید دستی بیاریمش تا برسه به نقطه ای که متوقف شده.
اما در مورد تلفظ حرف ب در اول هجا با بررسی بیشتر به این نتیجه رسیدم که اولا توی سرعتهای پایین اشکال تلفظ محسوستره، دوما این اشکال همیشگی نیست و در بعضی موارد به خصوص وقتی مصوت بعد از ب فتحه باشه بیشتر شنیده میشه و سوما در واقع این طور نیست که ب و خونده بشه.
بلکه یه حالت خاصی براش پیش میاد.
مثل این که نرمتر از اون چه باید تلفظ میشه.
اگه بخوام درست توضیح بدم مثل اینه که کسی که داره ب رو میگه آب دهنش توی لبش جمع شده و موقع تلفظ ب حباب هم بیرون میده خخخخ!
به هر حال اگه سرعت خوانش رو خیلی پایین بیارید متوجه میشید من چی میگم.
خیلی خوشحالم که این پست از حالت خشک و صرفا اعتراضی اول خارج شده و الان داریم سؤال و جوابهای فنی رو مطرح میکنیم.
یعنی همون انتظاری که در بحث با یه برنامه نویس میرفت.
این جوری میتونیم با فراغ بال حتی اگه لازم باشه چند روز هم بشینیم و با هم جزئی ترین مسائل رو مطرح کنیم تا در جهت رفعش تلاش صورت بگیره و پارس آوا بشه همون نرم افزاری که همه ی کاربران انتظار داشتن باشه.

سلام.
اول از پاسخگویی شما سپاسگزارم.
یه نکته همین اول بگم و روی صحبتم با بچه های خودمونه. بهتر بود این پست یه جا متمرکز منتشر میشد و پاسخها یه جا داده میشد.
الآن بچه ها هی باید بپرن برن شب روشن کامنتهاشو بخونن، دوباره بیان اینجا کامنتهاشو بخونن و کلی وقتشون گرفته میشه. منظورم این نیست که این پست تو گوشکن فقط زده میشد. حتی اگر تو شب روشن هم این پست رو میزدیم دیگه تو گوشکن لزومی به انتشارش نبود و همه میرفتیم همونجا سؤال جوابا رو انجام میدادیم. به هر حال بهتر بود کمی متحدتر عمل میشد.
اما نکاتی که من باید خدمت جناب سعیدی عرض کنم:
۱: توی اشکال سوم نفرمودید که بین حالت معمولی و نوشتاری چه فرقی وجود داره. ما که فرقی ندیدیم. هرچند که به نظرم فراموش کردن حذف حالت آهنگین رو فکر کنم به عنوان شوخی مطرح کردید. مگه میشه که فراموش کرده باشید؟
۲: من دو ساله اینجا دارم پست ویرایش میکنم و منتشر میکنم. به جان خودم حد اقل با فاصله درسته. یا من و کلی آدم دیگه داریم اشتباه میکنیم یا شما مرتکب اشتباه شدید. در املای فارسی و عربی، وقتی اول یه کلمه ای ا وجود داشته باشه، اگر کلمش دو بخشی باشه، بخشی که اولش ا داره با فاصله از قسمت اول نوشته میشه.
مثل حد اقل، حد اکثر، عکس العمل، فوق العاده و کلی کلمه ی دیگه. فکر کنم به جز تستر فنی باید تعدادی کارشناس زبان فارسی هم توی تیمتون اضافه کنید. در کل خیلی جالبه که شما و آقای جعفری دو هفته هست به صرافت افتادید که به ما ثابت کنید که سواد خوندن و نوشتن نداریم و مشکل از محصول شما نیست.
۳: اگر واژه نامه ی مناسبی برای محاوره وجود نداره، چه طور پارس آوای دو و ماهور و حتی ایسپیک و پکجاز دارن محاوره ها رو خیلی بهتر از محصول شما میخونن و توجیه اینچنینی هم نیاوردن؟
۴: به قول عادل فردوسیپور در مورد پاسخ نهمتون اجازه هست با سر برم تو این میز جلوم؟ این همه آدم دارن میگن ب رو و میخونه بازم شما سر حرفتون مصر هستید!؟ یعنی فقط تسترهای شما درست میگن؟ توی تمام پاسخهاتون این یکی دیگه شاهکاری بود واسه خودش!
۵: شما دقیقاً با چه سیستمهایی تست نرم افزار رو انجام دادید؟ آیا توی تستهاتون از سیستمهای قدیمی هم استفاده کردید؟ الآن بچه ها با سیستمهای قدیمی با نرم افزار مشکل دارن. آیا منطقیه که بچه ها به خاطر عدم تدبیر شما برن با وجود مشکلات اقتصادی که بین نابیناها وجود داره سیستم جدیدتر بخرن؟ درستش اینه که شما با حد اقل امکانات ممکن نرم افزار رو تست کنید. اگر روی سیستمهای ضعیفتر جواب داد دیگه روی سیستمهای جدیدتر مشکلی پیش نمیاد.
۶: شما برنامه نویس هستید و حرفه ای. آیا منطقیه که یه نسخه از برنامه رو بفروشن و نسخه های بعدش رو به همون افراد گرونتر بفروشن؟ درسته که این سؤال به شما مربوط نمیشه. ولی وقتی خانه ی نور شما رو جلو فرستاده، لابد باید در این مورد هم جوابی به شما محول کرده باشن که به ما بفرمایید.
باز هم از حسن نیت شما تشکر میکنم.
موفق باشید.

سلام،
اول: تفاوت حالت معمولی و نوشتاری در پاسخ آقای درفشیان گفتم.
دوم: گفتم کلمات اضافه می شود، باوجود اینکه امروزه مصطلح نیست و از نظر فارسی رسمی غلط می باشد.
سوم: اینکه پارس آوای ۲ بهتر می خواند گفته شد، در نسخه update یک برگشت به پارس آوای ۲ خواهیم داشت امیدوارم مشکلات حل شود.
چهارم: درباره اشتباه ب و، جدا می گویم ناظر و تسترها بیشترشان مشکلی نداشته اند. اما یکی از تسترها به این مشکل اشاره کرد ما هم سعی کردیم برطرف کنیم و تاییدیه گرفتیم. ما در حال بررسی این مشکل هستیم.
پنجم: دوست عزیز شرایط تست نسبت به پارس آوای ۲ بسیار سخت تر و متفاوت تر شده است. نرم افزار NVDA آنموقع نبود. فقط یک Windows XP بود، فقط ۳۲ بیتی تست صورت می گرفت. الان شرایط تست بسیار متنوع تر شده است. ما هم دنبال برطرف کردن مشکلات می باشیم هدف فقط سیستم های کامپیوتری جدید نبوده و نیست. حجم تغییرات هم بسیار بیشتر نسبت به پارس آوای ۲ بوده و این امر تست را دشوار و سخت نمود. انشاءالله در نسخه Update این دلخوری ها برطرف گردد.
پنجم: مشکل فقط سیستم های قدیم و جدید نیست. بطور مثال بخش ارسال نظرات برای بعضی ها کار می کند برای بعضی ها کار نمی کند. این احتمالا ارتباط به آنتی ویروس، تنظیمات فایروال، سطح دسترسی کاربر، نوع ویندوز و … دارد. این مشکل هم برای ما فعلا دلیلش نامعلوم می باشد. از دوستان خواهشمندم کسانیکه با ارسال نظر مشکل دارند، پیام خطایی که دریافت می کنند، همراه با نوع آنتی ویروس، سطح دسترسی (ادمین بودن یا نبودن)، نوع ویندوز به ما اطلاع دهند.
ششم: بنده سخنگوی رسمی خانه نور نیستم. عضو تیم برنامه نویسی پارس آوا هستم که سعی می کنم به مشکلات پاسخگویی و در جهت رفع آنها بکوشم.
با احترام

اینم که جا مونده بود الان یادم اومد این که جالبه ، صدا رو بعضی ها روی مینا میذارن کلماتی مثل مثال قبل زدم و حتی بیستم ، و کلماتی شبیح این رو اشتباه میخونه . اما با سینا نه
جالبه انگار دیکشنری این دوتا متفاوتن.
راستی اکثر کلماتی مثل خودمون . که حرف و استفاده شده، به جای این که او تلفظ کنه ُ تلفظ میکنه. و برعکس

با سلام به شما دوست عزیز. جالب اینجاست که این نرم افزار که عملا باید از ورژن قبلیش بهتر کارایی داشته باشه و تلفظاش بهتر باشه، در صورتی که اینطور نیست، توجه کردین که کلمه “تیم” “تِم” تلفظ میشه “تیم برنامه نویسی” می خونه: “تِمِ برنامه نویسی” در موارد زیادی قبل از افعال مضارع یه صدای ُ اضافه شنیده میشه مثلا میگه ُمیگه شنیده میشه، برخی کلمات تو جمله یه جور خونده میشن و وقتیم که تک به تک روی کلمات حرکت می کنی یه جور دیگه، مثلا کُنَد در جمله کُندِ تلفظ میشه و وقتی تک به تک روی کلمات حرکت می کنی کُنَد تلفظ میشه. در برخی کلمات با این که کلمه سر هم هست و جدا نیستش نرم افزار یکی از حرفاشو جدا می کنه و تلفظ می کنه و حالت خنده داری به کلمه میده مثلا کلمه “شِشُم” “شین شُم” تلفظ میشه البته اینا مشتین از خروار. حرف “ب” هم اکثرا “و” تلفظ میشه و این اظهر من الشمسه چطور تسترای ناپیدای شما نمی شنون؟ یه ضعف دیگه این نرم افزار نسبت به ورژن دوش اینه که اگرم ورژن دو چیزیو غلط تلفظ می کرد اگه اون کلمه رو با اعراب درست می نوشتی تلفظ درست می شد یعنی نرم افزار اعرابو تشخیص می داد ولی این با یا بی اعراب واسش فرقی نداره مثلا همین مثالای با اعرابی که من زدمو اصلا درست تلفظ نمی کنه. خلاصه ایرادات زیادن جالب اینه که اکثر این ایرادات توی ورژن دوش نیستن، خیلی جاها ورژن دویی که عامیانه نداره کلمات عامیانه رو بهتر از این ورژن می خونه. در آخر باید خدمتتون بگم که اگه میشه بگین تستراتون کیا بودن. اگه منظورتون جانبازای خانه نورن اونا اولا که خودشون ذی نفعن ثانیا این که خیلی در امور کامپیوتری خبره نیستن و احتمالا نظرشون کارشناسی نبوده. با تشکر.

برای من سؤاله که چرا بعضی آپشنها باید توی نرم افزار انتخابی باشن.
چون همین انتخاب حالات مختلف ما رو در این که بالاخره کدوم حالت از همه بهتر هست سر در گم میکنه.
منظورم اینه که نرم افزار باید کلماتی که غلط نوشته میشن رو در هر حال غلط بخونه و اگه این طور باشه دیگه نیازی نیستهم حالت معمولی و هم نوشتاری داشته باشیم.
در مورد واژه های عربی و عامیانه هم وضع به همین منوال هست.
قاعدتا وقتی نرم افزار داره کاملا درست عمل میکنه که محاوره رو سر جای خودش درست بخونه، نوشته رو هم همین طور و خوانش عربی صحیح هم همیشه در اختیار کاربر باشه.
حالا وقتی شما برای همه این موارد آپشن گذاشتید، باعث میشه ترکیب حالات مختلف خوانش رو دستخوش تغییر کنه.
مثلا در حالت معمولی اگه پارس آوا رو سر هم بنویسیم، درست خونده میشه و در حالت نوشتاری همین ترکیب غلطه.
خب شما در مثال بالا خواستید به کاربر چی بگید؟
آیا منظورتون این بوده که اگه دلت میخواد املات افتضاح باشه و به قول معروف در جهل مرکب ابد الدهر بمانی بهتره که حالت خوانش رو معمولی انتخاب کنی که هر طور عشقت کشید بنویسی و نرم افزار هم درست بخونه؟
قطعا چنین منظوری در میان نبوده و اگه این طور فکر کنیم وجود دو حالت معمولی و نوشتاری برای نرم افزار بی معنیه.
همین طور وجود دو حالت خواندن یا نخواندن کلمات عامیانه و عربی.

جناب درفشیان و دیگر دوستان، من باید مطالبتون را تست کنم و این زمان می برد تا پاسخ دهم.
اما درباره گزینه های انتخابی بگویم
ببینید حالت نوشتاری برای وقتی است که شما دارید تایپ می کنید. مثلا در پارس آوای ۲ آذر و آزر و آظر هر سه یک جور خوانده می شود و کاربر تصور می کند که درست نوشته است. در حالیکه اولی با ذال، دومی با ز و سومی با ظا نوشته شده است. در حالت نوشتاری به غلط های املایی سعی می کند یک فتحه نهایی دهد. در حالت معمولی و شنیداری این نیازی نیست.
درباره دیکشنری های عامیانه و عربی. هم ما مجبور به انتخاب بین سرعت و حجم واژگان می باشیم. اگر انتخابی گذاشتیم برای این بود که کاربر اگر نیاز نداشت غیر فعال کند تا سرعت کاهش پیدا نکند. همچنین در آینده جز برنامه ها این می باشد که دیکشنری های دیگری همچون پزشکی، کامپیوتری و … هم اضافه شود. همچنان که شما می توانید در برنامه voicemanager دیکشنری های تخصصی تعریف کنید. هدف و دلیل این بوده است.

دلیل دیگر این تقسیم بندی این می باشد که ما یک فارسی رسمی، یک فارسی محاوره ای و یک زبان عربی و یک سری کلمات عربی برای آن داریم و منطقی نبود که این ها همگی در یک واژگان قرار گیرند. عموما این ها از هم منفک می کنند.

یه نکته کوچولو بازم به دوستان خودم!
کلمه حد اقل رو اگه توی گوگل سرچ کنید، تقریبا همه جا میبینید که سر هم نوشته شده.
متأسفانه حد اکثر هم همین طوره.
درسته که از نظر لغوی اینها عبارات دو کلمه ای هست ولی من نمیدونم به چه علت در متون بینایی سر هم نوشته میشن.
به هر حال من به عنوان کسی که خودم اولین بار این اشکال رو گرفتم سر در گمم که چرا بعضی کلمات این طورن.
طبعا کسی که میخواسته این کلمه رو وارد دیتابیس برنامه کنه به احتمال بسیار به همین متون توجه کرده و در چنین حالتی گرچه کار نادرست بوده ولی خیلی بهش ایرادی وارد نیست.
بازم تقاضا میکنم دیدگاه منصفانه تری داشته باشیم.

مشکلی نیست،
بنده این کلمات را به واژگان اضافه می کنم.
اما نکته ای که وجود دارد این است که دوستان می توانند این کلمات را از طریق یوزر دیکشنری به ما ارسال کنند تا ما آنها را به واژگان اضافه کنیم. یا اینکه اصلا در یوزر دیکشنری خودشان این کلمات را وارد کنند تا درست خوانده شود. این مشکلات براحتی قابل حل می باشد.
درباره کلمه محاوره ای هم باید بگویم بطور مثال ماهور به همین صورت عمل کرد. ما با جلسه ای که داشتیم و آنها هم حضور داشتند گفتند که گذاشتن امکان ارسال کلمه برای آنها بسیار سودمند بوده و باعث غنی شدن واژگان آنها شده است. شما دوستان هم می توانید کلمات محاوره ای را برای ما ارسال نمایید.

تیم برنامه نویسی در حال حاضر با یک سری مشکلات گزارشی روبرو می باشد که به اهم و مهم تقسیم بندی می شود. بطور مثال مشکل هنگ بسیار مهم و اهم بوده و لازم است که برطرف گردد. یا تعداد دیگری از مشکلات گزارش شده. اما مشکلات این چنینی از نظر ما در درجه اهم نمی باشد و در نسخه update کنونی هدف برطرف کردن مشکلات دسته اهم می باشد.
لازم به ذکر است نسخه update ای که منتشر می شود آخرین نسخه نخواهد بود و ما سعی خواهیم داشت در فواصل زمانی مناسب بطور مرتب نسخه های update منتشر کنیم.

سلام
من هم به نوبه خودم از این که ارزش قائل شدین و تصمیم گرفتین در حل مشکلات محصولتون بر بیایین ازتون کمال تشکر رو دارم.
یه پیشنهاد که قطعا بچه های دیگه هم مطرحش کردن اما من بازم میگم که تاکید کرده باشم!
دیکشنری ای که آقای پناهی ساخته بودن خیلی دیکشنری خوبی هست و در پارساوای دو انبوهی از مشکلات تلفظی رو حل کرده و حتی محاوره ایها رو هم عالی میخونه. اگر لطف بفرمایید و از اون دیکشنری هم استفاده کنین بخش قابل توجهی از مشکلات تلفظ کلمات محاوره ای قابل حل میشه.

دوست عزیز شما در پارس آوا ۳ از اون دیکشنری هم می توانید استفاده کنید. کافی است آن را بجای دیکشنری پیش فرض پارس آوا کپی کنید. سپس آن را باز کرده و دکمه Save را بزنید. از این به بعد پارس آوا ۳ از این هم استفاده می کند.
درباره اشکالات مطرحه و اشکلاتی که می گویند بعضی کلمات خیلی عجیب خوانده می شود. باید بگویم ما سعی کردیم الگوریتم حدس تلفظ کلمات ناموجود در واژگان را برای پارس آوا ۳ بروز رسانی کنیم. این یک الگوریتم هوش مصنوعی می باشد. اما بنظر می آید این الگوریتم برای نابینایان نامناسب باشد و باعث خطاهای شنیداری اینها می شود. لذا همان الگوریتم پارس آوا ۲ را در نسخه update جایگزین کردیم.

با سلام
تست کننده های ما با بخش ارسال نظرات مشکلی نداشته اند. در حال حاضر هم ما از تعدادی از کاربران نظرات دریافت می کنیم. اینکه بعضی کاربران با این بخش مشکل دارند، ریشه مشکل از نظر ما فعلا ناشناخته است.
این مشکل احتمالا ارتباط به آنتی ویروس، تنظیمات فایروال، سطح دسترسی کاربر، نوع ویندوز و … دارد. از دوستان خواهشمندم کسانیکه با ارسال نظر مشکل دارند، پیام خطایی که دریافت می کنند، همراه با نوع آنتی ویروس، سطح دسترسی (ادمین بودن یا نبودن)، نوع ویندوز اعلام نمایند.
با تشکر

سلام مجدد
من مدتیه که تو این سایت ویرایشگر هستم و یه کم بیشتر از بقیه با کلمات سر و کار دارم
با نظر آقای درفشیان دربارۀ اینکه خوانش عربی و خودمونی هم وارد خوانش اصلی بشه موافقم
یه نکته ای هم هست که عرض میکنم
امیدوارم دوستان هم تستش کنن و اگه با این مشکل مواجه هستن مطرحش کنن
علامت فتحه و کسره و ضمه و تنوینها هیچ کدوم تلفظ نمیشن و همگی به صورت َ و ً یعنی فتحه و تنوین نصب تلفظ میشن
مثال لِنا که تو حالت عادی اگه بدون هیچ حرکتی نوشته بشه لَنا میخوندش من لُنا هم نوشتم ولی باز لَنا خوندش و همچنین لِنا هم نوشتم باز لَنا خوندش
تنوینها هم همینطور امتحانشون کردم و در هر سه حالت به صورت تنوین نصب خونده شد
این مشکل تو پارسآوای ۲ وجود نداره
بازم اگه مطلبی بود خدمت میرسم

من دیکشنری که دوستمون جناب پناهی ساختند رو با دیکشنری خود پارس آوا جایگزین کردم ولی متاسفانه نمیدونم چه اتفاقی افتاد که سرعت پارس آ>ا پایین اومد و دیکشنریش که کلا به زحمت باز میشد و یک سری از لغاتی که خود پارس آوا سه درست میخوند رو غلط میخونه جوری که ما ناچار شدیم کلا پارس آوا رو حذف کنیم و دوباره نصب کنیم

دلیلش این است که در پارس آوا ۳، پسوندهای تصریفی همچون ها، های، و … خود به خود به کلمات یوزر دیکشنری تشخیص داده می شوند. در دیکشنری آقای پناهی تمامی این ترکیبات وجود دارد که خوب اشتباه است و همچنین موجب خطا هم می گردد. لازم است دیکشنری جناب پناهی ویرایش شود بگونه ای که فقط ریشه کلمات باقی بماند.

پیشنهادم اینه که به صورت هدفدار به بعضی از خریداران پارسآوا که امکان بررسی فنی هم دارن نسخه به روز رو با ذکر اسامیشون بدید تا تست کنن و بعد هم خودشون به عنوان تستر داوطلب بیان و مستقیما مثل شما با بچه ها موارد حل شده و نقایص باقی مونده رو در میون بذارن.
آخه این جوری که شما بیاید بگید تسترهای ناشناس فلان مسئله رو تأیید و فلان رو رد کردن چون ما مستقیما با خود این تسترها بحث نمیکنیم شاید نشه بازخورد کاملی دریافت کرد.

با سلام، خواستم یک مشکلی که فکر میکنم وجود داره رو مطرح کنم:
اول اینو بگم که من هنوز نرم افزار رُ نخریدم، اما چیزی که فکر میکنم، فعال سازیش تقریبا شبیه ماهور هستش. یعنی با computer_ID فعال سازیمیشه.
اگه حدس من درست باشد، اگر شما ویندوز خودتون رُ از هفت به هشت مثلا تغییر بدید و نام username کامپیوتر رو تغییر بدید، دیگه کد فعال سازی، همون کدی که برای کاربر فرستاده میشه رُ نمیشناسه. مثلا من الان کد ماهورم رو ندارم، وقتی خواستم نصب کنم، نتونستم فعالش کنم.
اگر حدس من درست باشه و پارس آوا هم از همین نوع activation استفاده کنه، این مشکل وجود داره.

درود آقای سعیدی. یک هنگی دیگه اوردم براتون .
این فایل راجع به کامنت دوستی بود که گفتند من توی صفحه تلگرام که با وب میرم و به ویدیو ای میرسم هنگ میکنه ، من هم رفتم امتحان کردم و برای منم هنگ میکنه. خواستم دقیق توی این فایل براتون توضیح بدم . و راجع به مشکل دیگه ای هم که داشتم توی این فایل کوتاه بهتون گفتم . ممنون میشم این فایل رو هم دریافت کنید
http://tiktotik.ir/user/reza/parsava%203%20web%20telegram.MP3
پیشاپیش ممنونم

با سلام.
من پارسآوای دو رو از شرکت خریدم اما سه رو تهیه نکردم به دلیل مشکلات مطرح شده و همچنین عدم وجود قفل سخت افزاری.
اما میتونم چندتا سؤال بپرسم؟
۱/ فرمودین جاز پشتیبانیش رو از فارسی قطع کرده میشه بفرمایین دقیقا از کدوم ورژن اینطوری شده و بهترین ورژن جاز که دقیقا با فارسی سازگاره کدومه؟

۲/ چرا espeak برای خوندن متون عربی و محاوره تنظیمات انتخابی نداره اما بازم سرعتش پایین نیست و هرچی در دیکشنریش وجود داره رو دقیق میخونه؟
۳/ تشکر میکنم بفرمایین پارسآوای دو و سه دیکشنریش هر کدوم دقیقا چند هزار کلمه دارن.
تشکر میکنم که میتونیم با شما که سازنده برنامه هستین مستقیم در تماس باشیم.
پارسآوای دو رو هم شما سازندش هستین؟

خانم آیت با سلام،
سوال یک: نسخه های جدید جاز کلا هنگام نصب فارسی نمی خوانند و باید فارسی ساز نصب کرد تا فارسی را بخوانند .
سوال دو: پارس آوا هم توانایی افزایش سرعت مثل espeak دارد و در نسخه update این امکان را قرار می دهیم. دلایل دیگر فنی و تخصصی هم دارد.
سوال سوم: تا آنجا که یادم هست حدود ۶۰ هزار کلمه ریشه دارد. که کلمه ریشه تعریف خاص خود را دارد.

یه سؤال دیگم یادم اومد اگه اجازه بدین بپرسم.
۴/ اینکه میفرمایین پارسآوای سه ویندوز ۶۴ بیتی رو پشتیبانی میکنه یه مژده برای کاربران و طرفداران جازه.
وگرنه من شنیده بودم با nvda در ویندوز ده ۶۴ بیتی همون پارسآوای دو هم جواب میده.
پس عملا اینکه نوشتین پشتیبانی از ویندوز ۶۴ بیتی قابلیت جدیدی نیست و بهتر بود بنویسین پشتیبانی از ویندوز ۶۴ برای کاربران جاز!
ببخشید طولانی شد یک عالمه سؤال دارم یک آموزش هم ضبط کرده بودم راهکاری پیدا کرده بودم برای عربی خوندن پارسآوای دو که در شب روشن منتشر شد!

خب من اشکال عدم جا به جایی کرسر در NVDA رو بیشتر بررسی کردم و به نتایج جدیدی رسیدم.
زمانی این اشکال پیش میاد که از dual voice به عنوان سینتیسایزر استفاده کنیم.
ولی خب از جهتی شاید بهترین گزینه در NVDA فعلا همین dual voice باشه.
چرا که لااقل با استفاده از این سینتیسایزر میشه سرعت خوانش رو تا حد مطلوبی بالا برد.
خوبه توی آپدیت جدید این سینتیسایزر رو هم جزء مواردی که برنامه میشناسه قرار بدید.

جناب درفشیان،
با این روش کاری آشنا نیستم باید از ناظر سوال کنم تا متوجه شوم.
اما افزایش سرعت در NVDA در نسخه کنونی پارس آوا مشکل دارد که در نسخه update برطرف شده است. همچنین امکان افزایش سرعت پارس آوا بسیار بیشتر نسخه پارس آوا ۲ فراهم شده است بگونه ای که حتی کلمات نامفهوم می شود.

درود
اینجانب اگر اولین خریدار پارس آوای دو نباشم جز اولین ها بوده ام و مرا از دنیای تاریک و سخت به دنیائی ر<یائی وارد نمود و من سرمست از ورود به این دنیا جدید زندگی تازه ای را شروع نمودم .اما با گسترش امکانات و نرم افزارهای جدید به سراغ جدید ها رفتم وفعلا هم این نوع نرم افزارها مرا اقنا نموده است و چون تجربه چنین صفحه خوان هائی را قبل از آن نداشتم هیچ برتری را جز همان که در بالا گفتم برایم نداشت و هم اکنون نیز پک جاز و در سیستم قدیمی ام ماهور برایم کافیست .البته قبل از پک جاز پارس آوای دو خریداری شده در ویندوز هشت و شصت وچهار بیتی برایم کار می کرد .این را گفتم که اهمیت پارس آوا را متذکر شوم ولی اقدام برای نسخه جدید نداشتم و با این پرسش و پاسخ ها و اعتراضات پیش از این سخن اصلی من و سایرین همین نکته است که چطور شرکت مزبور که تنها هدفش در متن هویداست چنان اقدامات مهم و با مزیت را بخاطر اجحافی که در نسخه قبلی برایش به وجود آمد ، نسخه جدید را تبدیل به یک نسخه ناکارآمد تبدیل نموده و این سوء ظن را پدید آورده که شرکت از اعتماد نابینایان سوء استفاده نموده است و نوعی ضعف مدیریتی را به نمایش گذاشته است .البته که از آقای سعیدی و همچنین آقای جعفری که من قبلا از سعادت هم کلامی با ایشان برخوردار شده ام بخاطر نگرش مثبت و ایجاد فضای مناسب برای تعامل متقابل تشکر می کنم و از این اقدامات ایشان سپاسگزارم ، همچنین از آقای درفشیان و رضا نظری عزیز و سایر هم محله ای ها هم بخاطر ایجاد و همکاری در برقراری فضای دوستی و رفع اشکالات تشکر ویژه دارم .جدیدا با تولید نرم افزارهای جدید و بروز اشکالات عدیده تصور این حقیر بر روی تاثیر مثبت بخش اقتصادی و درآمدی بر ارائه خدمت برتری یافته و خدمت به نابینا فدای اقتصاد شده است .البته آقای سعیدی با عنایت به وظیفه و تخصصش نباید به این سوالات پاسخ دهد اما انتظار این حقیر انتقال این مباحث به مدیریت و بازخورد مناسب مدیریتی قطعا مشکلات برنامه نویسان و کاربران این نوع سفارشات را به حداقل خواهد رساند و از ویرانی ها و اثرات مخرب جلوگیری خواهد نمود و اعتماد کاربران را روز به روز فزاینده خواهد نمود .پس خواسته این حقیر و شاید سایرین همانا قوت بخشیدن به اعتماد ها است که در کنار آن بخش اقتصادی نیز به فراخور اعتماد و دریافت بازخور از نرم افزار حتما عاید خواهد شد و پاسخ گو بودن مدیریت در کنار رفع مناسب خطاها به امنیت و اعتماد بیشتر کمک خواهد نمود.
اما سخنی با آقای درفشیان به عنوان مدیر فنی من شخصا زا شما سپاسگزارم قطعا اولویت شناسائی خطاها توسط شما ستودنی است و همچنین بخاطر اطلاع رسانی هایتان هم ممنون هستم اما دوست دارم رویگرد شما برای موضوعات رویگرد مناسب تر باشد و سخنم را اینگونه بیان می کنم که چون معامله در کار بوده است شرکت مزبور باید خدمات پس از فروش را پشتیبانی نماید و حتی یک نفر هم اگر نسبت به محصول معترض باشد باید شرکت مزبور پاسخ منطقی برایش داشته باشد و نواقص احتمالی محصول را مرتفع نماید و در این بخث تعداد مطرح نبوده و نیست و حتی شرکت باید پاسخگوی افرادی که هنوز محصول را دریافت نکرده اند و نخریده اند هم باشد و ما باید تلاش کنیم تا این موارد را در اعمال مدیریت هایمان در نظر بگیریم و شما هم به عنوان یک مدیر ضمن تجلیل از خدماتتان نسبت به تمایز رفتار های مدیریتی و عدم تعمیم موارد نسبت به اقدامات مناسب و پیگیری های جدی اقدامات مقتضی را به عمل آورید .
باز هم از همگی شما سپاسگزار هستم و از آقای سعیدی درخواست دارم تا همان نظر که در کامنت های اخیر را که بیان داشتند یعنی انتشار نسخه آزمایشی به منظور رفع سریع تر اشکالات و افزایش اعتماد هرچه سریعتر اقدامات لازم را مبذول فرمایند و توفیق روز افزون تیم مزبور برای خدمت به هم نوعان را خواستارم و ببخشید که طولانی شد .

دوست عزیز،
شما باید ممنون گذار ناظر پروژه پارس آوای ۳ هم باشید.
ایشان کسی است که ایده ساخت سیستم سخنگوی فارسی برای کامپیوتر را برای اولین بار مطرح کرد، آن را دنبال کرد و با تلاش ایشان آن زمان که هیچ برنامه ای وجود نداشت، پارس آوای یک ساخته شود و بعد هم پارس آوای دو بیرون آمد.

درودی مجدد
آقای سعیدی عزیز دقیقا سخن شما را می پسندم و ارج می نهم .ما باید ممنون از افراد متخصص باشیم و دقیقا هم بیان کردم که مرا از دنیای تاریک به دنیائی رویائی وارد ساخت پارس آوای دو و این قابل ستایش وافر است ولی من چون قبلا سختی های خاص خودم را داشتم و تجربه پارس آوای یک و زندگی سخت قبل از آن را نداشتم اشرافی بر اعتمادی که دوستانم از اعتماد به محصولات خانه نور داشتند را نداشتم .دوستان من بیشتر از آنچه که شما در پاسخ گفتید اعتماد داشتند و این اعتماد را در خرید محصول جدید توسط کاربران با تجربه که آمارش توسط شما دقیق تر به دست خواهد آمد را داشتید این خودش نوعی سپاسگزاری بوده و هست و همچنین نگرش شما بسیار مثبت و با مدیریت می باشد که توان اداره این مطلب را تاکنون به خوبی داشتید پس نوشته من این نوع شکر گزاری را نفی نکرده است بلکه به عملکردهای قبلی نیز ارج گذاشته است اما سخن اصلی من علت بروز چنین پیشامدی بعد از آن همه توانمندی ها و عملکردهای خوب است .قطعا با شناخت علت اصلی بروز این مسئله توسط مدیریت و بعد از این همه سختی هائی که پشت سر گذاشته ایم می تواند در رشد و تعالی سریع به ما مدد برساند .
آقای سعیدی با بروز کردن نسخه آزمایشی و دریافت توسط کاربران که نرم افزار را خریده اند زودتر به نسخه کامل آن دست خواهید یافت که خودتان هم این مسئله را مطرح نموده اید پس با مدیریت مشورت نموده و بروز رسانی های آزمایشی خودتان را با تعداد کاربران که به آنها محصول را فروخته اید نسبت به حصول سریعتر و کامل تر و رسیدن به نقطه رضایت اقدامات لازم را انجام فرمائید با تشکر و تاکید بر ارج نهادن بر زحمت شما عزیزان .

جناب آقای درفشیان و آقای نظری خیلی با حوصله و دقت خوبی اشکالات رو میگند از شما جناب سعیدی درخواستی داشتم که اگر امکان داره این آپدیت جدید که ساختید رو در اختیار این دو دوست عزیز ما قرار بدید که بتونند تستش کنند به نظر من نیازی هم نیست که حتما تشریف بیارند خانه نور و روی سیستمهای خانه نور تست کنند با سیستم شخصی خودشون هم میتونند تست کنند

سلام.
من یه سؤال غیر فنی داشتم.
میشه بگید که تسترهای شما خودشون اصرار دارن که اسمشون فاش نشه یا این سیاست خود شماست که اسم تسترهاتون رو اعلام نمیکنید.
خب خیلی جای سؤاله که چرا ما نباید بدونیم این دوستان که از همنوعان خودمون هستن دقیقاً کیا هستن.
دیگه دانشمندان هسته ای هم به این شدت اسامیشون محافظت نمیشه.
من فکر میکنم به نوعی این مسأله ظلم در حق شماست. خیلی از مشکلات وجود داره که شما میگید تسترها گزارش نکردن. خب اگر اینطور باشه بیدلیل دارید متهم میشید.
ولی از طرفی هم توی پست قبلی تسترها گفتن که مشکلات رو گزارش کردن و شما ترتیب اثر ندادید.
الآن این وسط ما نمیدونیم کی داره راست میگه. به هر حال من فکر نمیکنم خیلی اشکالی داشته باشه که بدونیم تسترهای شما در پارس آوای سه کیا بودن و الآن توی به روز رسانی کیا هستن.
موفق باشید.

درود خدمت همه ی دوستان و آقای سعیدیگرامی.
اول از همه متشکرم که احساس مسئولیت کردید و به طور مستقیم با ما در ارتباط هستید. خوب مشکلاتی که دوستان گفتن دقیقا منم مواجهم. از جمله این که قسمت ارسال کلمه رو به هیچ وجه باز نمیکنه، ویندوزم ۱۰، ۶۴بیت، آنتی ویروسم nod32 نسخه ۹ و جاز ۱۷ دارم.
و اما یه مشکلی که به نظرم مهم میرسه اینه که مثلا ما اگه بعد از عوض کردن ویندوز و نصب پارسآوا به هر دلیلی کد نداشته باشیم نمیتونیم register کنیم. در حالی که یه بار کد دادیم باید سیستم ما رو بشناسه دقیقا ماهور همین طوره که من کدش رو که یه بار دادم هر بار ویندوز عوض کنم به اینترنت وصل باشم دریافت کد فعالسازی رو بزنم حل میشه ولی متاسفانه پارسآوا نه.
فرض کنیم من ۱۰ تا کد خریدم، نمیدونم مثلا کدوم کد مال کدوم سیستمه همشم به اسم خودمه دچار مشکل میشیم. ممنونم توجه فرمایید. ببخشید طولانی شد. پاینده باشید.

با سلام
send word پنجره یا دیالوگی باز نمی کند، همینطور کلمه انتخابی را برای ما می فرستد. در صورت ارسال موفقیت آمیز یک صدای تیکی می آید.

ببینید شما ویندوز عوض می کنید کد Software Key که دریافت کرده اید را وارد برنامه Activation نمایید و دکمه Receive License Key را بزنید لایسنس را دریافت نموده و برنامه باید روی کامپیوترتان فعال شود. حالا شما می گویید تست کرده اید اینطور نبوده است؟؟ ممنون می شوم پاسخ بنده را بدهید؟

من دنبال حاشیه نیستم.
شایدم اگه خودم جای تسترها بودم، با وضعیتی که پیش اومده دلم نمیخواست کسی اسمم رو بدونه.
چون به احتمال زیاد بعدش باید سرزنشها رو تحمل میکردم.
ولی از طرفی هم هر کی خربزه میخوره باید پای لرزش هم بشینه!
شما وقتی میای میگی فلان و بهمان از نظر تسترهای ما مشکلی نداشته، یا ادعایی که میکنی دروغه یا راست و هیچ کدوم از اینا به صرف گفتن شما ثابت نمیشه.
پس علیرغم نظر شما اتفاقا باید دنبال مقصر گشت.
به این خاطر که ما با تستر شما دشمنی نداریم!
بنا به اون چه در پست قبلی بحث شد، تسترها یا برای تولید کننده کار میکنن و مزد میگیرن، یا داوطلبن.
اگه مزد میگیرن که کارشون به ما ارتباطی نداره و از طرفی هم متأسفانه استناد به گفته های اونها برای ما به عنوان کاربر ملاک راستی آزمایی نیست.
چون اونها در برابر شما به عنوان تولید کننده مسئولیت دارن نه ما!
پس لطفا اگه تسترهای شما برای شما کار میکنن و مزد میگیرن، در عین حال که مختارید به کسی معرفی شون نکنید، انتظار نداشته باشید ادعاهای اونها رو الزاما ما هم باور کنیم.
اما اگه تسترها داوطلب هستن، میرسیم به همون خوردن خربزه!
یعنی من نوعی مجبور نبودم تست فلان برنامه رو قبول کنم و حالا که قبول کردم، در مقابل جامعه هدف مسئولم و اگه اهمال کرده باشم باید برای کارم توضیح داشته باشم و اگه توضیحم قانع کننده نبود، انتظار طبیعی اینه که مورد ملامت کاربران قرار بگیرم.
حداقل چیزی که در این حالت باید نصیبم بشه اینه که دیگه کسی به روش من اعتماد نداشته باشه و در آینده چنین کاری رو به من نسپارن.
پس باید چنین تستری رو همه بشناسنش.
با این وصف به نظرم هر کسی تکلیف خودش رو بدونه!
من قبل از این که بقیه حرفام رو بزنم آمادگی خودم رو برای تست بی طرفانه پارس آوای ۳ به روز شده صریحا اعلام میکنم و مسئولیت هر گونه قضاوتم رو هم میپذیرم.
البته هر قضاوتی هم بخوام بکنم، علاوه بر گزارش به تولید کننده عینا در اختیار گروه هدف هم قرار میدم.
اگر هم مستحق توبیخ و سرزنش کسی باشم یا حتی نباشم، حاضرم حرف همه رو بشنوم و در صورت لزوم از بی دقتی خودم عذر خواهی کنم.
اصلا تا همین حالا هم هر چی در مورد پارس آوای ۳ گفتم و صحیح نبوده رو مسئولیتش رو میپذیرم و خودتون شاهد بودید که در مقابل ایراداتی که خودم گرفتم و بعدا بیشتر بررسی کردم هم سریعا اومدم و توضیح تکمیلی دادم.
اما خطابم به تسترهای داوطلب پارس آوای ۳ اینه که شما هر جور حساب کنیم در حق هم نوعان و دوستان خودتون ظلم کردید و کارتون خیانت در امانتی به نام اعتماد هست.
شاید از نظر خودتون همین که بدون چشم داشتی حاضر شدید یک برنامه رو تست کنید رو منتی بر سر ما میدونید و الان هم بر این باورید که لا اقل اگه کسی نشناسدمون وجهه مون حفظ میشه.
اما ما اصرار داریم که وجهه شما آدمهای ترسویی که پشت بی مسئولیتی خودتون قایم شدید، حتما خراب بشه مگر این که شجاعانه بیاید و در مورد کارتون توضیحی هرچند غیر قابل اقناع داشته باشید.
شما اگه بی پروا بیاید و بگید با تمام سعیی که کردید کارتون خوب از آب در نیومده ما به عنوان دوستان همنوعمون ازتون قبول میکنیم، اما این که به خاطر حفظ وجهه و موقعیتتون با افتضاحی که به بار آوردید ساکت بمونید، مطمئن باشید که از این به بعد به خاطر این سکوت، ما سعی میکنیم به هیچ تستی از هیچ نرم افزاری اعتماد نکنیم و یادمون بمونه که این به اصطلاح دوستانمون چطور در حق ما نامردی کردن!

آقای درفشیان،
زیاد سخت نگیرید برادر من، پروسه تولید یک نرم افزار پیچیده می باشد. همچنین گفتم دوستان در پارس آوای یک و دو ، نابینایان اصلا با کامپیوتر امکان کار نداشتند، تست ها بگونه ای بود که کاربران بتوانند کارهای ابتدایی با کامپیوتر انجام دهند. با word کار کنند اینترنت گردی کنند و …. . بنده یکبار دیگر هم گفتم اگر الان شما دوستان نابینا می توانید با کامپیوتر کار کنید و دنیای جدیدی برای شما باز شده است حاصل تلاش ناظر پروژه های پارس آوای ۱و۲و۳ می باشد. ایشان این ایده را و لزوم ساخت چنین نرم افزاری برای نابینایان را مطرح کرد، با سازمان های مختلف تلاش کرد تا رضایت آنان را جلب کند و خالصانه و صمیمانه و بدون دریافت هزینه ای مسیر ارتقاء و تولید پارس آوای ۱و۲و۳ را دنبال کرد تا به نتیجه رسید. ناظر پروژه پارس آوای ۲و۳ عوض نشده است. اگر ۲ خوب بود پس اشکالی بر ناظر پروژه نیست.
اما خدمتتون گفتم شرایط نسبت به پارس آوای ۱و۲ عوض شده است. شرایط تست دشوارتر و پیچیده تر شده است. دیگر نابینایان در این دنیای جدید پیشرفت کرده اند با محصولات جدید کار می کنند و … ویندوزهای متفاوت، نرم افزارهای متن خوان متفاوت، همچنین گسترده تر و پیچیده تر شدن خود پارس آوا و …. یک محصول وقتی خود توسعه می یابد، تغییر دادن آن سخت تر می باشد، چون براحتی ممکن است در جاهای دیگر تولید خطا کند.

همچنین در آن زمان محصولات رقیبی وجود نداشت. الان شما مقایسه می کنید. پس می گویید چرا محاوره ای پارس آوا نسبت به فلان محصول ضعیف تر است و …. ، یا می گویید پس چرا مثلا فلان محصول چنین مشکلی ندارد؟ ببینید بهرحال واقعیت این است که پارس آوا اولین محصول و قدیمی ترین محصول می باشد. محصول های بعدی خیلی از پارس آوا یاد گرفتند و از آن کپی کردند، سعی کردند پیشرفت کنند و از نظر زمینه های دارای کیفیت بهتری می باشند. پارس آوا اگر بخواهد به محصولات رقیب برسد باید بدود نه اینکه راه برود. البته ما اصلا بنای رقابت با محصولات رقیب نداریم. هدف فقط دادن یک محصول بهتر از پارس آوا به مشتریان و استفاده کنندگان قدیمی پارس آوا بوده و می باشد. محصولی که بتوانند در ویندوزهای جدید و ۶۴ بیتی استفاده کنند. حالا جالب اینطور شده است که مثلا در ۶۴ بیتی هنگ نداریم اما در ۳۲ بیتی خیلی بد کار می کند.

یک مسئله ای که خوب واقعیت است بنیه ضعیف مالی خانه نور ایرانیان بصیر می باشد. واقعیت این است که پارس آوا قیمتی ندارد که خانه نور از آن درآمد کلانی کسب نماید تا بتواند بر روی آن بطور پیشرفته و اساسی سرمایه گذاری کند و سعی کند آن را ارتقا دهد. اگر پارس آوا شاید قریب به ۶ سال نسخه جدیدی برای آن داده نشد مشکل اساسی مالی بود. یک مثلی است هر چقدر بدهی همان قدر آش می خوری. این واقعیت است. شاید اصلا شرکت پیمانکار پروژه پارس آوا ۳ اشتباه انتخاب شد. مسلما اگر بنیه مالی بود یک شرکت قدرتر و خیلی قویتر انتخاب را انتخاب می کردند تا این مشکلات پیش نیاید. اما خوب شاید دلیل اصلی انتخاب آن بنظرم مسئله مالی بود. واقعا خیرینی که بنیه مالی دارند می توانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند و بنده پیشنهاد می کنم خانه نور را در زمینه توسعه پارس آوا مورد حمایت مالی قرار دهند. ثوابش شاید خیلی بیشتر از بعضی اعمال خیر دیگر باشد.

دوستان فرض کنید همه تقصیرات وضعیت پیش آمده بر عهده بنده می باشد. جدی می گویم، این قدر دنبال مقصر این ها نباشید. این کار فایده ای ندارد. بهر حال همه دست اندرکاران این پروژه به سهمی مقصر هستند ولی مهم این است که جهت تلاش رفع مشکل، رفع خطاها و مشکلات می باشد و اینکار واقعا خالصانه و بطور جدی دارد انجام می گیرد. شاید خیلی از شرکت های دیگر با چنین مشکلی روبرو می شدند چنین روندی در پیش نمی گرفتند و جور دیگری عمل می کردند.

بنده دقیقا نمی دانم تسترها چه کسانی بوده اند. اما شما فرض نکنید تسترها افراد کمی بوده اند، معلم های نابینایان، افراد معروف (تا آنجا که بنده می دانم) و … بوده اند. اما زمان کمی برای اینکار گذاشته شد.

حالا بنده سعی میکنم بعنوان تست کننده از شما دعوت کنم تا با شرایط بیشتر خانه نور آشنا شوید.
شرایط یک محیط کاری رسمی ، با برنامه های محدود و رسمی که فقط امکان تست های روتین وجود دارد، با کامپیوترهای که شاید همه ۶۴ بیتی بوده باشند و ….. ، نابینایان با توانایی های مختلف کار کردن با کامپیوتر و …،

اما درباره ناظر و بطور کلی پروسه تولید نرم افزار باید بگویم، خیلی وقت ها خطاهایی گزارش می شود و اصلاح آن خطاها منجر به وقوع خطاها و حالت های جدید می گردد. مثلا درباره حروف در NVDA بنده یادم هست ناظر پروژه به بنده گفت حروف را نمی خواند. بنده آن را درست کردم، بعد به بنده گفت اعداد فارسی خراب شده است که ناشی از همین درست شدن حروف فارسی بود. NVDA اعداد تک فارسی را هم به صورت تک حروف گزارش می کند. در این زمینه کلا رفتارش با جاز متفاوت است. بنده سعی کردم اعداد فارسی را درست کنم غافل از اینکه اعداد فارسی درست شد اما حروف دوباره خراب شد.
سیستم جاز واقعا باگ های مختلف دارد و رفتارهای ثابت و استاتیکی ندارد. کلا در شرایط مختلف رفتارهای متفاوتی نشان می دهد. همچنین کار کردن با این نرم افزار برای برنامه نویسان واقعا دشوار می باشد. سیستم NVDA هم بهتر از جاز عمل می کند اما آن هم باز هم رفتارهای خاص خودش را دارد، بهرحال یک سیستم Open Source است که در حال پیشرفت می باشد. بنده الان به خاطر ندارم، یک باگی در این نرم افزار بود ما گزارش کردیم تا برطرف کردند.
همچنین مسئله اینجاست که الان جاز ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ داریم. خوب تهیه کنندگان جاز هم دارند کار می کنند، الگوریتم ها را تغییر می کند. شاید جاز ۱۴ بگونه ای که اطلاعات را به ما می فرستد پیچ را تنظیم می کند با جاز ۱۵ فرق می کند. واقعا هم فکر می کنم همینطور است. مثلا در ویندوز ۳۲ سون که الان پارس آوا مشکل اساسی باهاش دارد، اصلا پیچ را بگونه ای می فرستد که با ویندوز ۶۴ بیتی نسخه جاز متفاوت است. شما اگر گوش کنید می بینید بعضی وقتها پیچ Eloq خیلی تغییر می کند و یک طوری می شود در حالیکه در نسخه ۶۴ بیتی پارس آوا اینطور نیست. حالا آیا مشکل از پارس آوا است؟ نه پارس آوا طبق ۶۴ بیتی تنظیم شده و دارد آن طور کار می کند. دیگر فکر نمی کردیم که نسخه ۳۲ بیتی آن بخواهد جور دیگری کار کند و …………………..

در این پروژه ما با حجم کار بسیار زیادی روبرو بودیم. واقعا کار انجام شده و تغییرات انجام شده توسط شرکت پیمانکار خیلی فراتر از مفاد قرارداد بسته شده بود. این تغییرات زیاد باعث دگرگونی های خیلی زیادی نسبت به پارس آوای ۲ گردیده و رفتار خوب آن را تغییر داد. این تغییرات زیاد به حد کافی و لازم مورد تست قرار نگرفته اند. هدف بهینه سازی الگوریتم ها بوده است و واقعا هم بنظر من بهینه سازی صورت گرفته است. انشاء الله وقتی نسخه Stable پارس آوا بیاید شما این را متوجه می شوید. اما تست ها کافی و در حد لازم نبوده است. مثلا در زمینه درست خوانی پارس آوای ۳ نسبت به پارس آوای ۲ و …..، سرعـت، و …

تست کردن توسط تیم برنامه نویسی در مقایسه با نابینایان تفاوت می کند. بهرحال افراد بینا و تیم برنامه نویسی همانند نابینایان با میانبرها و رمز و رموز جاز و NVDA آشنا نیستند. از طرف دیگر تفاوت عملکرد وجود دارد. تیم برنامه نویسی با موس کار می کند نابینایان با کی برد. مثلا همین دیشب بود موضوع صحبت سر خطاهای عدم روی دادن میانبرهای VoiceManager.exe. ما در VoiceManager.exe دکمه Esc را که بزنیم کلا برنامه خارج می شود و دیگر میانبرها کار نمی کند. این خطا در پارس آوای ۲ هم وجود دارد. خوب این خطا گزارش شده بود. اما مسئله اینجاست که تیم برنامه نویسی هیچوقت با Esc کار نمی کرد هنگام کار کردن با VoiceManager . همیشه روی دکمه انصراف برای بستن این برنامه کلیک می کردند. اینکه چرا میانبرها کار نمی کردند جای سوال بود؟ تا اینکه مشخص شد نابینایان بعضی مواقع برای بستن برنامه بجای موس از دکمه Esc استفاده می کنند و …..

سلام مجدد خدمت شما. مشکل ارسال کلمه به این صورته که اصلا اجازه نمیده کلمه رو بنویسم فورا خارج میشه.
اما مشکل دوم: بله شما کاملا صحیح میفرمایید، من منظورم اینه که بلکه من کد رو به هر دلیلی گمش کردم و قبلا مثلا کد رو وارد کردم یه بار فعال شده بار دیگه ویندوز عوض کردم software key رو ندارم، مثلا وقت اداری تموم شده و کسی هم شرکت نیست که بگم واسم کد رو بخونن تکلیف چیه؟ ولی ما تو ماهور چنین مشکلی رو نداریم. بعد نصب فقط دریافت کد فعالسازی رو میزنیم و حل میشه، دیگه چون قبلا کد رو فعال کردیم دیگه نیازی به وارد کردن دوباره کد بعد از تعویض ویندوز نیست.
البته سو تفاهم نشه فقط منظورم از مقایسه توضیح واضحتر این مشکل بود.

در ایمیلی که بهتون فرستاده می شود کد software key تون وجود دارد. به ایمیلتون مراجعه کنید. راه دیگری وجود ندارد مگر اینکه از خانه نور کمک بگیرید.

مشکل ارسال کلمه به این صورته که اصلا اجازه نمیده کلمه رو بنویسم فورا خارج میشه
یعنی چی؟ در ارسال کلمه، یک کلمه را انتخاب می کنید بعد ارسال کلمه را می زنید، دیگر آن را می فرستد. یعنی برنامه user dictionary کلا خارج می شود؟ منظورتون را از اینکه اجازه نمی ده کلمه را بنویسم متوجه نمی شوم.

نکنه شما UserDictionary.exe را از جای اصلی اش جای دیگری کپی کرده اید؟
یا نکند فایل دیکشنری پارس آوای ۲ را با آن باز می کنید و هنوز عملیات Save انجام نداده اید؟
بهرحال اگر در خصوصی یا اینجا امکان Attachment وجود دارد فایل User Dictionary تون را بگذارید تا بنده بتونم بررسی بیشتری بکنم.

با سلام.
من نه از پارسآوا استفاده میکنم و نه علاقمند به استفاده از این نرم افزار هستم.
فقط خواستم عرض کنم که با نرم افزارتون گرهی از زندگی نابینایان باز نکردید چون هم tts فارسی خوان رایگان هست و هم غیر رایگان.
در ضمن بهتر است حق را به حقدار بدهیم، شما فرمودید قبل از شما tts فارسی خوانی وجود نداشته باید عرض کنم که تاریخچه شرکت pactos را حتما بهش نگاه بندازید.
درسته هزینه اش زیاد بود ولی خوب…
این جمله را که از زبان خودتان هست را یک بار دیگر بخوانید:
اگر الان شما دوستان نابینا می توانید با کامپیوتر کار کنید و دنیای جدیدی برای شما باز شده است حاصل تلاش ناظر پروژه های پارس آوای ۱و۲و۳ می باشد.
یعنی من که توی عمرم از پارسآوا استفاده نکردم و مهندس کامپیوتر هستم فقط و فقط و فقط به دلیل تلاش ناظر پروژه پارسآواست؟
خیلی جالبه.
و اینکه شما خودتون هم خوب میدونید که همه مشکلات از tts شماست چون اگر باگ از صفحه خوانها بود، ttsهای بین المللی هم با این نرم افزارها مشکل داشتند.
و اینکه ترجیح میدم درباره پروژه امبرولا که شما ازش استفاده تجاری کردید حرفی نزنم.
خدا را شاکریم که NVDA از زبان شیرین پارسی استفاده میکنه و ما نیاز نداریم از tts های فارسی یا به قول خیلیها صفحه خوانهای فارسی استفاده کنیم.

سلام.
از دفاع تمام قدی که از خانه ی نور فرمودید نهایت تشکر رو دارم.
شما هر وقت لازم باشه دفاع میکنید و هر وقت به ضررتونه میگید من مسئول فنی هستم به من مربوط نیست.
دو حالت داره. یا شما خیلی زرنگید و دارید با سیاست رفتار میکنید، یا خیلی ساده هستید و از بازیی که دارن با شما میکنن غافلید.
در حالت اول برای کسانی متأسفم که کفایت کافی رو ندارن و در حالت دوم واقعاً برای آینده ی وحشتناکی که در انتظارتونه متأسفم.
دوست عزیز. تستری که جرأت نداره خودشو معرفی کنه، تستری که به دانش خودش، به توانایی خودش شک داره بیجا کرده تست کرده. مگه پول بچه ها و اعتماد بچه ها سیب زمینیه که انقدر دوستان ما راحت دارن لگدمالش میکنن؟ اما اگر تسترها ایرادات رو گزارش کردن و شما نادیده گرفتید و الآن مدعی هستید که تسترها به شما گزارش ندادن، این دیگه عدم صداقت شما رو نشون میده.
این پست قراره برای احقاق حق بچه ها تلاش کنه. مشکلات فنی همه چیز نیست دوست عزیز. بازی ناجوانمردانه ای که با ما شده کثیفتر از چیزی هست که شما با یه تعارف شاه عبد العظیمی سر و تهشو هم بیاری.
میگید تمام مشکلات تقصیر شماست. باشه. بیا و یه اطلاعیه بزن و رسماً از همه از طرف خانه ی نور معذرت بخواه.
ما سر نحوه ی عرضه ی این نرم افزار از ریشه مشکل داریم. بعد شما دارید حرف از آپدیت میزنید. من پارس آوای دو رو خریدم. چه دلیلی داره که پارس آوای سه رو هم حتی گرونتر از دو بخرم. اگر هم آپدیت رایگان به من نمیدن، حد اقل باید تخفیف بالای ۸۰ درصد به من تعلق بگیره.
شمایی که دم از مشکلات مالی خانه ی نور میزنی، آیا مشکلات مالی خانه ی نور بحث فنی هست که اینجا مطرحش کردی یا این موضوع چون در دفاع از آقایون بود اشکالی نداشت که بگی؟ به ما چه که خانه ی نور مشکل ماری داره. چون مشکل مالی داره باید هر مزخرفی رو بده به ما و پولش رو هم بگیره؟
کی مجبورشون کرده بود که این کارو بکنن؟ در ضمن، تو همین یک ماه مطمئنم که درآمد ملیونی از پارس آوای سه نصیب خانه ی نور شده. شما دوست عزیز یا درست و حسابی جواب بده، یا من و همکارام بهت اجازه نمیدیم فضای این سایتو به نفع خودت و دوستات تغییر بدی. قرار نیست هرچی که دوست داشتی و به نفعتون بود رو جواب بدی و هرچی که به ضررتون بود بگی من مسئول فنی هستم و از زیرش در بری.
ما برای پنج سال اعتماد بچه ها به خودمون خیلی زحمت کشیدیم. خیلی بزرگتر از شما هم حق ندارن این اعتماد رو از بین ببرن. مطمئن باشید که اگر بخواید تو این سایت سفسطه کنید، اولین کسی که جلوتون در میاد خودمم. پس جواب ما رو درست بدید. وگرنه دیگه اجازه ی کامنت گذاشتن به شما رو اینجا نخواهیم داد.

سلام مجدد. اتفاقا ایمیلی بهم ارسال نشده. من بعد از خرید کد رو تو notepad نوشتم، بعد از نصب پارسآوا سیستمم ریست شد، کد رو یادم رفته بود ذخیره کنم، به ایمیلم مراجعه کردم چنین چیزی ندیدم و با خانه نور تماس گرفتم.
بلکه مثلا عصر این اتفاق برامون افتاد باید چیکار کنیم دقیقا. خوب پس قبول دارید که عدم ارسال کد به ایمیل و نیاز همیشگی به وارد کردن کد یه مشکل بزرگه!
منظورم اینه که وقتی من رو ارسال کلمه اینتر میکنم کلا صفحه بسته میشه. نمیتونم حتی کلمه رو بنویسم.
ضمنا بریل کیبورد من هم فعال نمیشه، البته با بریل کیبورد تایپ نمیکنم ولی برای تست زدم به طور کلی کار نمیکنه. از راهنمای خود برنامه هم استفاده کردم.

سلام.
من نمیدونم شما اطلاعات به این خوبی رو از کجا آوردید.
ولی باید خدمت شما عرض کنم که حدود بیست و پنج سال پیش توی ایران بحث استفاده ی نابینایان از کامپیوتر پیش اومد و شرکت پکتوس تأسیس شد. من دفاع از کسی و جایی نمیکنم. ولی انقدر این جمله ی غلط رو نگید که اولین هستید.
در ضمن. انقدر هم منت هوش و ذکاوت خودتون رو سر نابینایان نذارید. شما هر کاری کردید دستمزدتون رو هم گرفتید. کی گفته که اگر شما نبودید نابیناها نمیتونستن از کامپیوتر استفاده کنن؟ یعنی این همه آدم که پارس آوا ندارن و از کامپیوتر استفاده میکنن از یه کشور دیگه اومدن؟
به هر حال دوتا مشکل هست.
اول این که امکان لغو اکتیویشن وجود نداره.
یعنی اگر من امروز لپتاپم بسوزه و دیگه قابل استفاده نباشه و مجبور شم عوضش کنم، باید برم یه پارس آوای دیگه بخرم و امکان این که اکتیویشن لپتاپ قبلیم رو لغو کنم و روی سیستم جدیدم راهش بندازم وجود نداره. حد اقل این کار باید از طرف پشتیبان انجام بشه که اگر این مشکل برام پیش اومد باهاشون تماس بگیرم و ازشون بخوام که کد من رو لغو کنن و با مشخصات جدید سیستمم فعالش کنن.
مشکل دوم هم اینه که صدای پیچ جاز در حالت جاز تو پیسی قابل تغییر نیست و همیشه ثابت میمونه و خیلی هم صدای بدی داره. این یکی به جان خودم فنیه.
موفق باشید.

سلام. به عندازه کافی ایراد ها گفته شده من تکرار نمیکنم. فقط ی سعال داشتم. پکجاز اول اومده یا پارسآوا یا ب قل خودتون پارس آوا
این چه نرم افساری هست که اسم خودش هم درست نمیخونه؟
امیدوارم در آب دیت بعدی این مشکلات برطرف شود
با تشکر
بای

جناب هژبری من خیلی شما رو قبول دارم ولی انصافا پارس آوای یک وقتی اومد تحولی در کار کردن افراد نابینا با رایانه ایجاد کرد قبل از سال ۸۷ که پارس آوا بیاد من در مرکزی مشغول یادگیری رایانه بودم در اون مرکز از موتور صوتی پکتوز هم داشت رو رایانه برای خواندن متون فارسی استفاده میشد اما جالب اینجا بود که هیچ کدام از بچه هایی که در اون مرکز داشتند هم آموزش میدیدند و هم آموزش میدادند روی رایانه های شخصی خود پکجاز نداشتند دلیلش هم قیمت بالا و کیفیت بسیار پایین پکجاز بود که کسی حاضر نبود از این محصول استفاده کنه تا اینکه پارس آوای یک اومد پارس آوای یک مشکل زیاد داشت حتی صدای انگلیسی خوانش هم در سطح پایینی بود خیلی هم صداش قطع میشد اما وقتی مطالب فارسی سایتها رو برای من و بقیه بچه هایی که اونجا بودند میخوند ما خیلی ذوق میکردیم که چون قیمتش هم خوب بود بالای ۹۵ درصد از بچهای اون مرکز این محصول رو تهیه کردیم که واقعا شرایط خوبی رو برای ما ایجاد کرد حالا میتونسیم از اینترنت و مطالبش استفاده کنیم
بو بعد هم که سال ۸۹ پارس آوای دو اومد و واقعا پیشرفت بسیار خوبی داشت
دوستان توجه داشته باشید که سطح دانش کامپیوتری افراد با هم بسیار متفاوت است یکی مثل دوست ما جناب محمود عزیز میتونه با جاز حف به حرف مطالب فارسی رو بخونه اما واقعا فکر میکنید چند از نابینایان در سال ۸۷ چنین توانایی رو داشتند
نکته بعدی زبان فارسی رو با زبانهای دیگر مقایسه نکنید زبان فارسی زبان پیچیده ای است از این زاویه هم به قضیه نگاه کنید
اما عده ای مدام به نحوه فروش پارس آوا ایراد میگیرند ببینید وقتی ما محصولی رو میخریم شرایط فروشش رو قبول کردیم

سلام دوست عزیز. بنده شما رو نمیشناسم ولی خوب شما به بنده لطف دارید.
بنده شخصا تا قبل از پشتیبانی ESpeak از زبان فارسی از هیچ tts غیر از eloquence استفاده نکردم و الان هم از NVDA و ESpeak استفاده میکنم چون سرعت کارم رو به هیچ وجح کند نمیکنه. همون موقع که شما میفرمایید هم من خیلیها رو میشناختم که مثل بنده حرف به حرف فارسی رو میخوندن و یا از نرم افزار نور حضرت محمد و… استفاده میکردن. شما درست میفرمایید قیمت پارسآوا ۱ از همه موتور صوتیهای فارسی پایینتر بود ولی قرار نیست به خاطر قیمت پایین نرم افزار منتش رو سر همه دوستان بذارن. توی پارسآوای ۱ از پروژه رایگان امبرولا استفاده شد و فقط بانک کلمات بود که پارسآوا رو یه tts فارسی کرد و به داد نرم افزار رسید.

یه مقدار در نقد کردن منصف باشید و این قدر تند و گزنده صحبت نکنید چون اون وقت من هم میتونم بگم که دو سال قبل که بهزیستی اومد صد میلیون پول داد و نرم افزار پکجاز رو که بعید میدونم پنج درصد از نابینایان هم ازش استفاده میکردند رو خرید یه سری اعتراضاتی شد و شرکت پکتوز قول داد که این نرم افزار پیشرفت میکنه اما با گذشت دو سال درسته که نرم افزار بهتر شده اما پیشرفتش نه با زمان جور در میاد و نه با قیمت
حساب کنید صد میلیون پول چند تا نرم افزار پارس آوا میشه
بعد نمیدونم چی شد که یکدفعه ای دیگه انتقادی از این شرکت نشد که چرا بعد از دو سال نرم افزار پیشرفت در خور زمان و قیمتش نکرده البته میدونم و بقیه هم میدونند ولی ترجیح میدهیم نگیم
ببخشید این قدر رک گفتم

دوست عزیز.
بحث در مورد شرکتهای دیگه رو اینجا مطرح نکنید.
مگه دو سال پیش پدر پکتوس رو در نیاوردید؟
مگه بدترین و تندترین انتقادات رو خود مجتبی و بقیه اینجا ننوشتن؟ صد ملیون بابت اون برنامه داده شد. ولی نه از جیب من و شما.
بهزیستی میخواست این پول رو خرج کنه. اگر نمیداد به پکتوس، میداد ویلچر میخرید واسه معلولین حرکتی یا سمعک میخرید واسه ناشنواها.
فکر نکنید حالا بهزیستی دلش واسه من و شما سوخت و پکجاز رو خرید. ما شرایط فروش پارس آوا رو قبول کردیم چون چاره ای نداریم.
چه طور گاتا ماهور رو آپدیت میکنه و رایگان هم این کار رو میکنه. ولی پارس آوا هر ورژنش گرونتر از ورژن قبلیش فروش میره؟
در ضمن کسی از کیفیت پکجازهای سال ۸۷ حرف نزد. ما فقط میگیم آقایون انقدر نگن اولین نفر هستن که این کار رو کردن. این دوستان اولین نیستن و انقدر روی این موضوع مانور تبلیغاتی ندن. همین.
شما هم اگر در مورد مطالب غیر مرتبط با این پست بخوای کامنت بدی مجبور به حذف کامنت شما هستیم.
این پست فقط مربوط به پارس آوا هست نه شرکتهای دیگه.

من که پدر کسی رو دو سال قبل در نیاوردم خودتون هر چی دل تنگتون خواست به شرکت پکتوز گفتید
در مورد اینکه چرا پارس آوا تخفیف به خریداران نسخه قبلی پارس آوا نداد شاید به خاطر این بود که نسخه قبلی این نرم افزار با قفل سخت افزاری فروخته شد و اینکه اگر قرار بود نسخه جدید به خریداران قبلی پارس آوا رایگان داده میشد باید ملت قفل سخت افزاری رو یا میبردند به شرکت میدادند یا پست میکردند که شاید شرایطش مهیا نبوده و این کار رو میکردند دیگه نسخه جدید پارس آوا با توجه به نرخ تورم دیگه ۴۰ هزار تومان برای خریداران جدید پارس آوا در نمی اومد چون نسخه دوم این نرم افزار هم ۴۰ هزار تومان بوده و با توجه به نرخ تورم و قیمت دلار در سال ۸۷ قیمت نسخه سوم پارس آوا برای خریداران جدید این نرم افزار حدود ۱۴۰ هزار تومان در میاد به نظر من قیمت نسخه جدید پارس آوا نسبت به نسخه قبلیش کمتر از یک سوم شده
بعد شما به من میگید که در کامنتتون اسم شرکتهای دیگه رو نیارید بعد خودتون راحت دارید اسم فلان شرکت رو میارید بعد میگید چرا فلان شرکت محصولش رو آپدیت میکنه رایگان میده
قضاوت با مخاطب است
مدیران سایت بهتر است اول از خودشون شروع کنند و هی اسم فلان شرکت رو نیارند وسط که چرا این شرکت فلان کرد شما نکردید

دقیقاً قضاوت با مخاطب هست دوست عزیز.
دقیقاً دهها و صدها نفر اشتباه میکنن و شما یه نفر درست میگی.
برای ارائه ی رایگان پارس آوای سه به کاربران نسخه ی دو هیچ احتیاجی به جمآوری قفلها نبود. لازم بود فقط پارس آوای سه رایگان در اختیار ما قرار میگرفت. چه لزومی داشت که قفلها جمع بشن؟ مهم اسم من هست که اونجا به عنوان کاربر نسخه ی دو ثبت شده.
مگه الآن که به جانبازان عزیزمون نسخه ی سه رو رایگان دادن قفلهای نسخه ی قبلی رو ازشون گرفتن؟ اگر هم میخوای دفاع کنی، با اطلاعات دفاع کن.
در ضمن اولین کسی که اینجا پای شرکتهای مشابه رو وسط کشید شخص شما بودید و من مجبور به پاسخگویی شدم.

جناب شهروز حسینی،
دوست ندارم صحبت غیر فنی کنم، اما بعنوان یک کامپیوتر خوانده الان دارم صحبت می کنم. شما کمی عصبانی هستید و بنده هم حق می دهم که عصبانی باشید. ازتون یک سوال دارم؟
اصلا هم قصد مقایسه یا تبلیغ پارس اوا ۳ ندارم. پارس آوا ۳ نسخه اولیه منتشر شده مسلما محصولی خوبی نیست، باگ های فراوان دارد.
اما سوال: میکروسافت چرا وقتی ویندوز خود را ارتقا می دهد و مثلا اسم آن ویندوز ۹۵و۹۸ و …. می گذارد آن را به همه کاربران به فروش می رساند، هیچ تخفیفی هم نمی دهد. CD آن را ارائه می دهد و هر کس خواست باید بخرد؟ سوال دیگری هم داشتم اگر می توانید یک تحقیق بکنید و به بنده بگویید قیمت یک CD ویندوز مثلا ۷ در خارج چند دلار می باشد؟
اما درخواست دیگری هم داشتم. اگر ممکنه الان جاز ۱۰ را نصب کنید و سعی کنید با آن کار کنید، ببینید آیا توانایی کار کردن با آن را دارید یا اینکه خطای Expire Date می دهد.

جناب حسینی من از کسی دفاع نکردم ولی انصاف هم خوب چیزی هست منصف باشیم پارس آوای سه داره با قیمت یک سوم پارس آوای دو فروخته میشه و اینکه من که خودم از امضاء کنندگان نامه اعتراضی بودم
در ضمن چرا باید شرکتها برای ما مجانی کار کنند مگر عاشق چشم و ابروی ما هستند که بخواهند برای ما رایگان کار کنند
بعد اینکه کی گفته که تمام شرکتها که نرم افزار خود رو می فروشند باید نسخه های جدید رو رایگان به خریداران خود بدهند ببخشید اگر اینطوری هست چرا آنتی ویروس که من خریدم بعد از یک سال منقضی شده و من باید برای تمدید شماره سریال دوباره پول پرداخت کنم
و اینکه شما به جای اینکه بیایید مشکلات پارس آوا رو اینجا متذکر بشید با لحنی تند به موضوعاتی پرداختید که هیچ فایده ای نداره و منو دیگه وادار به واکنش کردید فکر کنم دیگه کافی باشه به اندازه کافی در مورد پارس آوای سه و نحوه فروشش و نحوه تستش بحث شده

سلام.
خب خیلی جالب بود که دوستان خودشون رو با مایکروسافت مقایسه کردن.
دوست عزیز ویندوز ۷ با ویندوز ۸ زمین تا آسمون فرق داره و اصلاً ربطی به هم ندارن. ولی شما کی دیدید که ویندوز ۷ رو کسی بخره و برای آپدیتهاش هم پول بده؟؟
خیلی بچگانه هست اگر انقدر ماها رو بیسواد فرض کردید که این جواب رو به من دادید.
من دارم از یه نرم افزار ساده حرف میزنم نه یه سیستم عامل. ضمن این که شما یه برنامه ی با جامعه ی هدف خاص رو با یه سیستم عامل جهانی مقایسه کردید. آنتی ویروس هم طبیعیه که آپدیت کردنش رایگان نباشه. چون به هر حال اون فقط داره آپدیت میکنه. ولی مثلاً شما eset نسخه ی هشت رو داشته باشی برای رفتن به نسخه ی ۹ دیگه نباید پول بدید و فقط فایلهای آپدیت در مقابل ویروس های جدید هست که خریدنیه.
من عاقبت این پست برام مثل روز روشن بود. کاملاً مشخص بود که این آقا از طرف خانه ی نور اومده تا چهارتا جواب سر بالا به ما بده و یه هفته هم شده زمان بخره و جو رو آروم کنه. به هر حال منتظر نسخه ی آپدیت شما هستیم. هرچند که من چشمم آب نمیخوره. در ضمن هیچ کدوم از این مسائل باعث نمیشه که ما نامه ی اعتراضیمون رو پیگیری نکنیم. مطمئن باشید که خیلی محکمتر از قبل هم این کار رو خواهیم کرد.
جناب سعیدی عزیز.
این آخری یه نکته رو از من برادرانه داشته باش.
شاید آدمها با تلاش شبانه روزی و چندین سال زحمت به چندین مدرک دکترا و کلی موقعیت و افتخار برسن. ولی وجدان و صداقت و انسانیت، با صدها سال تلاش هم به دست نمیاد. هیچ دکتر و مهندسی بعد از گرفتن مدرکش صادقتر و باوجدانتر نشده. اگر خوب بوده خوب هم مونده و اگر بد بوده بدتر هم شاید شده باشه.
شما خدای برنامه نویسی هم باشی ولی وجدان کاری نداشته باشی ذره ای ارزش نداره.
خانه ی نور باید پاسخگو باشه و نیست و این وجدانی نیست. حالا شما بگو بحث فنی نمیشه و این حرفا. همه چیز بحث فنی نیست.
اعتمادی که شکسته بحث فنی نیست. خسارتی که به سیستمهای بچه ها خورده و آزاری که دیدن بحث فنی نیست. پولی که از دست رفته بحث فنی نیست. بیکفایتی دوستان بحث فنی نیست.
به هر حال من فکر میکنم شما مأموریتتون رو به نحو احسن انجام دادید و اصلاً در این مورد شک نکنید و مطمئن باشید این لطف شما به خانه ی نور از طرف دوستان بیجواب نخواهد ماند. ولی ما هم هستیم و تا آخرش هم هستیم.
من از سعید خواهش میکنم که خودش بیاد و کامنتهای این پست رو ببنده. چون بیش از این نمیتونم تحمل کنم که یه نفر انقدر راحت ما رو چیز دیگه ای فرض کنه و یه مشت جواب الکی بده که انگار داره با بچه های پنج ساله حرف میزنه.
موفق باشید.

آهان راستی. کدوم سؤال من دقیقاً فنی نبود که جواب داده نشد؟
این که میگم چرا نمیشه لغو اکتیویشن کرد فنی نیست آیا؟ این که میگیم چرا باید بعد از هر بار نصب ویندوز کد رو بزنیم و این خودکار ذخیره نمیشه غیر فنی بود آیا؟ این دو سؤال ما جواب داده نشد در صورتی که فنی هم بود. به هر حال مهم نیست. جوابی که من از این پست گرفتم خیلی کلیتر و جامعتر از این حرفا بود.
پیروز باشید.

با سلام. ضمن تأیید کامنت جناب شهروز جان، جناب سعیدی باید عرض کنم که وقتی شما ویندوز ۷ رو میخرید، بعد از اومدن ویندوز ۸ و یا حتی ۱۰، مایکروسافت به شما وقت میده که با یه قیمت خیلی پایینتر ویندوز جدیدتر رو تهیه کنید. این رو هم بگم که ویندوز ۱۰ رو که کلا به دارندگان ویندوز ۷ و ۸.۱ رایگان داد که خودم هم بی نصیب نموندم و همینجا ازش تشکر میکنم. خخخخخخخ
به یاد بیارید که ویندوز ۸.۱ به قیمت ۱۵$ به دارندگان ویندوز ۷ فروخته میشد.

خب آقای سعیدی من امیدوارم علیرغم این که گفتید دیگه تا ارائه آپدیت چیزی نخواهید نوشت معنیش این نباشه که چیزی رو هم نخونید.
اما در پاسخ به کامنتهایی که بعد از کامنت من نوشتید باید چند نکته رو به دور از همه تعصبات و دعواهای الکی عرض کنم.
ضمنا من فقط بحث فنی میکنم و از حرف خودم نه قبلا برگشتم و نه الان میخوام چنین کاری بکنم.
اول در مورد این که کدوم محصول زودتر اومده و کی از کی یاد گرفته، من خوشبینانه ترین حالت رو در نظر میگیرم.
این که شما بی اطلاع بودید که چنین اظهار نظر کردید و شاید به شما هم این طور گفتن که پارس آوا اولین محصول بوده.
خب در این مورد به خصوص که بچه ها البته به طرزی یه کم ناجور حضورتون اطلاع رسانی کردن و دیگه مطمئنا متوجه شدید.
گرچه اصولا اهمیتی هم نداره که کی اول اومده و کی دوم؟
اصل ماجرا اینه که اگه ما بدون تعصب بخوایم نگاه کنیم، هر کسی سلیقه ای داره و بر همون اساس کارش رو پیش میبره.
یکی مثل محمود ممکنه تا قبل از ظهور E-speak فارسی رو به صورت حرف به حرف با جاز میخوند و الان هم جز به E-speak فکر نمیکنه.
یکی هم مثل من میگه بهترین فارسی خوان در مجموع پارس آوای ۲ بوده و انگار این جور که بوش میاد خواهد بود.
در خصوص وضعیت مالی خانه نور هم اگه این طور حساب کنیم که باعث شده نرم افزاری غیر مطلوب تولید بشه خب بحثی فنی هست و حرفی نیست.
فقط اطلاعات ما میگه نرم افزار پارس آوا در اصل برای جانبازان نابینا تهیه شده و بعدا به نابینایان غیر جانباز هم فروخته شد.
پس تهیه محصول اصولا باید تحت حمایت و نظارت بنیاد شهید صورت گرفته باشه و بعید میدونم کسی اصرار داشته باشه که بنیاد هیچ نقشی در این کار نداشته.
اما از همه اینها که بگذریم اطلاعات ما باز میگه حدود ۵۰۰۰ نسخه از پارس آوای ۲ به بهزیستی و ۱۰۰۰ نسخه هم به آموزش و پرورش استثنایی فروخته شده که اگه درست باشه، انصافا از دو برابر اون چه که دو سال پیش در مورد پکتوس میگفتیم هم بیشتر نصیب خانه نور کرده.
حالا این اعداد رو من نمیخوام الزاما بگم درسته.
ولی مثلا در مورد بهزیستی اون قدر نسخ پارس آوا زیاد بوده که همین الان به جرأت توی انبارهای بهزیستی هر استانی بگردید، تعدادی نسخه پارس آوای استفاده نشده پیدا میکنید.
پس دیگه این بهانه هم نیست که پارس آوای ۲ کرک شد که اولا نشد و باگ خودش بود و ثانیا تا قبل از به قول معروف کرک شدن فروش وسیعش انجام شده بود و شاهد مدعا هم حلقه های لوح فشرده ای هست که عرض شد.
در مورد تسترها که اصولا خطاب من با شما نبود و خودشون اگه متمایل بودن میان جواب میدن. پس لازم نیست در مورد اونها شما بیخودی خودتون رو ناراحت کنید.
یه نکته هم اینه که هیچ کدوم از ما حتی اشاره به ناظر فنی پروژه هم نکردیم جدی میگم!
نمیدونم چرا ما تا حرف از تسترها میزنیم شما فکرتون میره سمت این بنده خدا!
مگه این که کلا ناظر و تستتر و اینا همین یه نفر بوده باشه که تا جایی که ما میدونیم و آقای راشاد هم قبلا اعلام کردن این طور نبوده و ایشون و آقای هاشمی هم لااقل بودن!
اما از یه نکته فوق فنی دیگه خیلی تعجب کردم.
من تا به حال فکر میکردم گروه برنامه نویسی که میخوان برای نابیناها برنامه بنویسن، همون طور که دارن کلیدهای میان بر برای صفحه کلید تعریف میکنن قطعا خودشون هم سعی میکنن از اون کلیدها استفاده کنن تا نتیجه کارشون رو ببینن.
ولی حالا همه مون فهمیدیم که دوستان زحمت میکشن و برنامه های نابینایی رو که قراره بعدا با کیبورد باهاشون کار بشه با موس مورد تست قرار میدن و ظاهرا این خیلی هم طبیعی هست.
ما یه مربی کامپیوتر داشتیم تو فنی حرفه ای بروجن، که سیدی جاز رو ازمون گرفته بود توی خونهش روی سیستمش نصب کرده بود و هر روز با صفحه کلید کار میکرد تا بتونه به ما بگه چی درسته و چی غلط!
حالا میفهمم که بیخودی وقتش رو تلف میکرده و میشد راحت با موس توضیح بده ما هم با کیبورد یاد میگرفتیم دیگه!
فکرش رو بکنید! مثلا راحت به جای این که بگه با کنترل و شیفت و جهت نماهای چپ و راست کلمات رو انتخاب کنید، میتونست بگه راحت موس رو روی کلمات مورد نظرتون بذارید و بکشید تا انتخاب بشن!
نکته آخر که عاری از خوش مزگی هم سعی میکنم باشه!
اوایل فروش پارس آوا ۳ حرف از ارائه به روز رسانی در طی چند روز بود، ما توی نامه اعتراضی مون خواستار مهلت یک ماهه شدیم که شما هم فرمودید یک ماه زمان برای آپدیت گذاشتید.
لازمه یاد آوری کنم با توجه به این که فروش پارس آوا از ۱۶ مرداد شروع شد، قاعدتا ما تو همین دو سه روز آینده بنا به اون چه خودتون فرمودید منتظر به روز رسانی هستیم که اگه نیاد، این دومین بار در یک ماه اخیر هست که خانه نور و نمایندگانش راحت به بچه ها دروغ گفتن.
پس دیگه نباید انتظار داشته باشن که هر بار باور ما نسبت به حرفهاشون بیشتر از قبل بشه!
توی کامنت بعدی هم یکی دو نکته رو میخوام به بچه های خودمون بگم!

سلام شهروز جان حق با شماست.
من ذی نفع در این قضیه نیستم.
ولی فرافکنی و مغلطه رو به طور واضح از صحبتهای جناب سعیدی میدیدم.
به هرکی دوست داشتن جواب میدادند و به هر کی دوست نداشتن یا جواب نمیدادند یا مظلوم نمایی میکردند یا فقط بخشی را که بی خطر بود جواب میدادند.
ماشاء الله اینقدر این دوستان عزت نفس و اعتماد به نفس بالایی داشتند که حتی یه عذرخواهی ساده هم نکردند.
فقط با دادن اطلاعیه ای مبهم و فرستادن یک توجیهگر وقت خریدند و اوضاع را کمی برای خود آرام کردند.
موفق باشید.

یه سری حرفهای الکی که خودمون هم میدونیم فایده ای از گفتنش نمیبریم رو من نمیدونم چرا باز میگیم!
لا اقل این جوری که ما داریم میگیم فایده ای نمیبریم!
ببینید! مواردی مثل قیمت پارس آوای ۳، نحوه ی فعال سازیش و این که بعدا دیگه غیر از سیستمی که روش فعال شده به درد هیچ سیستم دیگه ای نمیخوره رو ما نمیتونیم به عنوان اعتراض اونم از نوع سختش مطرح کنیم!
چون از وجود این شرایط خبر داشتیم و با آگاهی اقدام به خرید کردیم.
ما این موارد رو هم جزء ایرادات برنامه مورد اشاره قرار دادیم و توی نامه اعتراضی هم هست.
اما بیشتر از پیشنهاد نمیشه بهشون نگاه کرد.
پیشنهاد هم جاش بعد از خوابیدن جنگ و اعتراضات اصلیه!
اون وقت مدام بیایم همونها رو به عنوان حرف اصلی پرچم کنیم فکر میکنید به کجا میتونیم برسیم؟!
بیاید یه کم بیشتر اهل مذاکره باشیم!
البته که تو مذاکره هم دعوا هست!
ولی اقلا سر چیزی که واقعا بشه روش حساب کرد دعوا کنیم!
دیگه علنی تر از این نمیتونستم بگم!

تقریبا یک روز از آخرین کامنتها و مسائل مطرح شده در این پست میگذره و این طور به نظر میاد که آقای سعیدی دیگه تمایلی به پاسخ گویی ندارن.
من کامنتهای پست رو نمیبندم و فقط سنجاقش رو برمیدارم تا امکان ادامه ی پرسش و پاسخ در صورت لزوم هنوز فراهم باشه و امیدوارم که خانه نور به وعده هاش عمل کنه و به زودی شاهد ارائه به روز رسانی پارس آوای ۳ باشیم.

جناب درفشیان. منم به جای ایشون بودم دیگه نوشتن که سهله ، این صفحه رو هم باز نمیکردم .
ما کلا مشکلمون همینه، حالا که همه چی تموم شد رفت، عوض این که فعلا در این حال ما میتونیم تنها همین کار رو انجام بدیم و انجام بدیم، میایم دوباره بنزین میریزیم تو آتیش .
من بشخصه داشتم تمام تلاشم رو میکردم که یه چیزی پیدا کنم تا بگم و این قضیه حل بشه ، اگه نمیشد اونوقت میرفتم یقه شونو میگرفتم که آقا شما کارو خراب کردی .
عوص این که بیایم چارتا ایراد بگیم که حل کنن ، میزنیم تو سرو کله هم که پرتغالفروش کی بود؟؟ کی سرمون کلاه گذاشت ؟ کی زودتر اومد؟ کی اولی بود؟
بابا جمع کنین این حرفها رو.
تا وقتی که ندونیم جا و مکانه چیزی که میخوایم بگیم کی هست و کجا هست ، وظعمون همینه که هست.
اولش فکر کردم این آقا اومد تا چهارتا حرف بزنه تا قانعمون کنه، اما دیدم داره واقعا بررسی میکنه ، دیدم که کامل هرچی که میگیم رو میگیره تا بده به اونا تا حلش کنن . حالا من بیام فحش کشی کنم که چی؟ آقا تو چرا اصلا اومدی؟
من متاسفم برای خودم و تمام نابیناهای ایرانی .
روزتون خوش.
ان شااله هم برین دم خانه نور چاقو کشی کنین شاید ۴۰ تومنتونو دادن بهتون .

درود بر آقای نظری
نحوه مشارکت و تعامل شما را در جریان این بررسی می پسندم و از زحمات شما سپاسگزارم .واقعا بنده هم شرایط را برای ادامه حضور آقای سعیدی مناسب ندیدم و ایشان خودش را محصور در مثلث دانست و خاموش شد .من خانه نور را بدون اشکال نمی بینم و معتقدم که مدیریت خانه نور خدمت رسانی را فدای موارد دیگر نمود و سابقه خودش را به کلی خراب نمود .آخه اعتماد مجتبی ، سعید ، رضا ، مهرداد ، و خیلی های دیگر که اصلا نیاز و وابستگی اینان به این نوع نرم افزار ها به اندازه من بیسواد نیست را از دست داد و مراحل بعدی کار را برای خودش سخت نمود و معضل مدیریتی قطعا موجب حذف خواهد شد ولی دوستان بنده با اهتمام بر مسائلی که مورد نظرشان بود بدون تلاش سعی در خراب نمودن وجهه میهمان نمودند و مشخص شد که اصلا توجهی به دوستان هم محله ای خودشان ندارند موجب شد تا من هم قلبم به درد بیفتد و از این همه جفا خودمان به خودمان ناراحت شوم .ما حرمت دیگران را می شکنیم تا خودمان بتوانیم حرفی برای زدن داشته باشیم .ما برتر از همه هستیم .واقعا دوست دارم علاوه بر رفع مشکلات عدیده این نرم افزار خودمان هم با نگاهعمیق به مسئله و نحوه مدیریت افراد توانمند سعی کنیم تا تجربیات مدیریتی خودمان را بالا ببریم .من این تجربه را گامی مهم در رسیدن به استقلال مدیریتی می دانم و از سعید تشکر می کنم که علی رغم درخواست دوستان کامنت دانی را باز گذاشتند.

درود
با عرض خسته نباشید خدمت شما مدیران محله ، از اینکه امکان چنین مسئله ای را با همکاری آقای سعیدی به وجود آوردید کمال تشکر را دارم .
اینکه آقای سعیدی حضور یافتند و به دنبال ایجاد رابطه برای رفع مشکلات بودند تا زودتر به نتیجه حصول پیدا کنند شکی نیست و به قول دوستان با نگرش خاص به کامنت ها توجه داشتند و پاسخ می دادند .اما آنچه که محرز شد همانا اعتراف به وجود نقص جدی و مشکلات عدیده بود که ایشان اظهار نمودند و شاید همین معضل خانه نور را مجاب نمود تا این رابطه را برقرار نماید .همچنین اعتراف بر این نکته که علاوه بر مشکلات مالی و ایده امنیت بیشتر این محصول در مقابل نسخه دو بعلاوه رفع معضلش در ویندوزهای شصت وچهار که گویا تمام تسترها بنا بر برداشت شخص بنده در محدودیت زمانی خاص و با ویندوزهای شصت وچهار آزمایشات خودشان را انجام دادند خود بروز این جریان را علنی نمود .حالا اگر با زبان منطق عذر خواهی نکردند مشکلی نیست .همینکه در حال تلاش برای رساندن به نقطه سربه سر هستند جای شکر دارد .ضمن اینکه این مسئله صرفا بحث مدیریتی و ضعف مدیریتی است و نتیجه آن سلب اعتماد کاربران محترم که از نسخه دوم آن نهایت رضایت را داشتند بوده است و در آینده حتی با رفع عیوب دیگر آن اعتماد که در توانمندان این محله بود و بنا بر تجربه خودشان علی رغم عدم نیاز به صفحه خوان به سهولت توان اداره رایانه خودشان را داشتند رغبت به خرید نسخ جدید را نخواهند داشت تصور بفرمائید الان نسخه چهار بیاید دیگر کاربران رغبت به خرید ندارند . بعد هم کاربران در این محله از ابتدا سعی بر رفع عیوب و همکاری با منتشر کننده داشتند تا زودتر به ساحل بهره برداری برسد .. در نهایت هم نه سخنان بنده و برداشت بنده و نه اغتشاش و شلوغی در فرایند موثر خواهد بود بلکه میزان رضایتمندی از محصول موجب شده تا این پروژه کلیک بخورد و قطعا با ایجاد نارضایتی های اینگونه جایگاه و تولیدات این نوع محصول هم متزلزل خواهد گشت .. به هر حال همانطور که نقد بر جناب سعیدی و خانه نور وارد است بر دوستان عزیزمان نیز در محله وارد است و دوست دارم این مثل را تکرار نمایم که یک سوزن به خودتان بزنید و یک جوالدوز به دیگران .فعلا بروم نان بخرم بعد خدمت دوستان خواهم بود و مطمئن هستم که کامنت دانی بسته نخواهد شد .فعلا بای

درود
آقای درفشیان عزیز با نگرش بنده یعنی اینکه هر کاربر و یا متقاضی نرم افزار می تواند توضیح بخواهد و شرکت نیز باید پاسخگو باشد می توان البته شاید بتوان یک فرصت دو یا سه روزه را برای این شرکت در نظر گرفت تا اشکالات را مرتفع نماید و چنانچه دوست عزیزمان نیز بیان نمودند که خیلی از اشکالات گویا فعلا با بررسی ها رفع شده است ولی بنا به درخواست خودتان و با نگرش شما مبتنی بر خریداران توضیح بخواهند کمی اجحاف است که بخواهیم شرکت مزبور را تحت فشار بگذاریم همانطور که اینان زمان می خرند شما هم اتهام هائی را بر عملکردتان وارد خواهند نمود .اگر همانطور کهبه صراحت بیان نموده اید در این کامنت ها قصد و نیت خودتان را برای رسیدن به مقصود و نتیجه بصورت شفاف بیان کنید لااقل ما دوستان هم بدانیم دنبال چه هستیم شاید بد نباشد .لاجرم سکوت آقای سعیدی بخاطر حمله هدفمند و مبتنی بر به رخ کشیدن توان عده ای بوده و شاید این نوع عملکرد منطقی هم برسد که در چنین شرایطی خاموش باشند .به هر حال فقط همه حقوق را متعلق به خودمان ندانیم و کمی فرصت به طرف مقابل هم بدهیم شاید بد نباشد .با تشکر از شما و سایر دوستان عزیزمان .من کامنتی نوشتم اما نمی دانم کجا رفت شاید زیاد طولانی بود و منتشر نشد .

درود
برای من آپدیتش اومد
اما تا وقتی که رفتم اینستال کنم همچین پیغامی داد:
Error dialog
Abort Button
Retry Button
Ignore Button
C:\Program Files\ParsAva3\nlp.dll

An error occurred while trying to replace the existing file:
DeleteFile failed; code 5.
Access is denied.

Click Retry to try again, Ignore to skip this file (not recommended), or Abort to cancel installation.
فکر کنم میگه با زبونه خوش بکش کنار خخخ

دیدگاهتان را بنویسید