خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

گپ و چای. حضور عادل فردوسیپور در روزنامه ایران سپید

در پایان گزارش، می توانید فایل صوتی این مهمانی را هم دانلود کرده و گوش کنید.

در نخستین هفته بعد از عید سعید فطر، عادل فردوسیپور، کارشناس و مفسر فوتبال، مترجم و مجری برنامه پر طرفدار نود میهمان روزنامه ایران سپید شد.
همان صمیمیت و سادگی و صراحت بیان و ریتم پرشتابی که حین گزارش فوتبال یا اجرای برنامه اش احساس میکنی، وقتی از نزدیک میبینی. هیچ تفاوتی با آنچه در مقابل دوربین رفتار میکند، ندارد. شاید همین هم باعث شده محبوب اقشار مختلف شود.  به سختی فرصت میکند به تماسهای تلفنی پاسخ دهد، نه از سر کبر و نخوت، حقیقتاً به علت گرفتاری بیش از حدی که به واسطه موقعیتش، گریبانش را گرفته و رها نمیکند. مهم نیست کسی که راجع به «عادل فردوسیپور» صحبت میکند، صرفاً علاقه مند فوتبال باشد، چرا که وسعت محبوبیت این مجری توانا، مفسر و مترجم شناخته شده قابل توجه است که حتی آنانی که اهل ورزش، خاصه فوتبال نیستند، شیفته منش و رفتار صادقانه او شده اند و بر این نکته اتفاق نظر دارند که عادل فردوسیپور از آن دسته چهره های مقابل دوربین نیست که مجذوب و فریفته زرق و برقهای تصویر شود. به بهانه همین محبوبیت او، دعوتش کردیم تا لحظاتی با او خارج از محیط تلویزیون و با حضور چند تن از علاقه مندان فوتبال، گپی بزنیم. بزم گپ ما چنان داغ بود و فردوسیپور را چنان مفتون خود کرده بود که هنگام خداحافظی، فراموش کرد کیفش را با خود ببرد. آنچه در ادامه میخوانید، گزیده ایست از صحبتهای عادل فردوسیپور در جلسه گپ و چای ما که در پاسخ به سؤالات فوتبالدوستان نابینا بیان کرده است.
من با حمایت مردم همچنان کار میکنم. اگر حمایت مردم نبود، نمیتوانستم در طول این سالها کار کنم. وقتی میبینم جمع زیادی از نابینایان با وجودی که تماشای تصویر برایشان ممکن نیست، با عشق و علاقه برنامه 90 را تعقیب میکنند، انرژی میگیرم.
متأسفانه برنامه 90 امکان پخش زودتر از ساعت 10 را ندارد، اما بخشهای مختلف برنامه، در روزهای بعد از پخش، در وبسایت برنامه بارگذاری میشود.
من کماکان از فوتبال لذت میبرم و شاید همین موضوع کمک میکند که گزارشهای من برای مخاطب لذتبخش باشد.
معمولاً زمان گزارش یکی دو گوشی و لپتاپ مقابلم هست و حواسم به آنهاست. البته این کار در مواردی حسن است و در پاره ای دیگر، عیب.
زمانی که گوشیهای غیر لمسی رایج بود، راحت میتوانستم در حین گزارش پیامک ارسال کنم، اما از زمان رواج گوشیهای لمسی، کار ارسال پیامک سخت شده، چرا که باید به صفحه گوشی نگاه کنی تا بتوانی پیامک بفرستی. اما میتوانم چشمبسته با گوشی غیر لمسی پیامک بفرستم. – تنیس را به شدت و با علاقه دنبال میکنم.
در بین گزارشگرها، کار مزدک میرزایی را دوست دارم و دوست دیگری که اخیراً به جمع همکاران ملحق شده، فرشاد محمدیمرام هم خوب گزارش میکند.
کار گزارشگری را با گزارش تورنمنت تنیس آغاز کردم. البته به سراغ فوتبال هم رفتم، اما نپذیرفتند و گفتند برای گزارش فوتبال سنت پایین است. آن موقع 20 سالم بود.
در میان فعالیتهایی که انجام میدهم، طبعاً گزارشگری را بیشتر دوست دارم.
طبیعتاً مطالبی که انسان را مورد ستایش قرار میدهند، لذتبخش است. اما درباره مطلبی که هفته نامه نیویورک تایمز درباره من نوشته و مرا در بین قدرتمندان ایران، در رتبه نوزدهم قرار داده، باید بگویم با اینکه مطالعه و شنیدن آن مطلب لذتبخش است، اما مسئولیت من را سنگینتر میکند و به من گوشزد میکند که چه جایگاهی دارم.
برنامه نود از دو بخش آیتمهای ضبط شده و برنامه زنده تشکیل شده که آیتمهای ضبط شده حتی خلاصه مسابقات باید به قسمت بازبینی در پخش ارسال شود تا موارد مد نظر بازبینی شده و اگر نیاز به اصلاح باشد، آن اصلاحات انجام شود. اما سیر کلی تولید نود به این شرح است: روزهای پنجشنبه و جمعه که 8 بازی برگزار میشود، در هر ورزشگاه دو دوربین به عنوان دوربینهای اختصاصی برنامه نود، حواشی بازی را ضبط میکنند. بعد از آن، تصاویر ضبط شده را اعضای تیم به شبکه برده و کپچر میکنند و همکاران من، نکات مهم بازی، اعم از نحوه داوری و اتفاقات حاشیه ساز را یادداشت میکنند. روز شنبه من بر اساس یادداشتهای همکاران، تک تک بازیها را میبینم، حتی اگر لازم شود با سرعت بالا تمام بازیها را میبینم و بعد از آن، موارد را دکوپاژ کرده و تقسیم میکنم که فلان قسمت در مثلاً «نود درجه» آن یکی در فلان آیتم گنجانده شود. این قصه به اضافه بازبینیها و کارهای موازی مثل تقویم نود تا دوشنبه ادامه دارد؛ یعنی بخشهای پیشتولید نود، از پنجشنبه شروع شده تا روز دوشنبه ادامه مییابد که نهایتاً دوشنبه شب، برنامه بعد از اخبار ساعت 22 به روی آنتن برود. روند تولید نود با تیمی متشکل از حدود 120 نفر در تهران و شهرستان انجام میشود.
من مهندسی صنایع خوانده ام و این رشته، نگاه سیستمی به من داده است. در کارم بسیار به من کمک کرده، نگاه مدیریتی داده؛ مخصوصاً الآن که من حدود 140-150 نفر را مدیریت میکنم. ارزیابی نیروی انسانی، پیگیری اینکه آن تعداد نیرو به روز باشند و مواردی مثل این، محتاج نگاه دقیق مدیریتیست که رشته من در این زمینه کمک زیادی به من کرده است.
هزینه های برنامه برآورد میشود و از طریق سازمان تأمین میشود؛ اما هیچ ریالی از اسپانسرهای برنامه نصیب ما نمیشود.
همیشه سعی میکنم برنامه های تلویزیونی معروف دنیا را تعقیب کنم تا ببینم از چه شیوه هایی میتوانم استفاده کنم تا برنامه به روزی تولید شود. ضمن اینکه من از مشاوره های دوستانم در مطبوعات همیشه استفاده میکنم. – برنامه نود تا زمانی که برای مردم تازگی داشته باشد، پابرجاست؛ اما وقتی به ورته تکرار افتاد، یعنی پایان برنامه نود.
فایل صوتی این مهمانی را به مدت 50 دقیقه و با حجم 46 مگابایت
از اینجا
دانلود کنید.
منبع: وبسایت ایران سپید

۴۲ دیدگاه دربارهٔ «گپ و چای. حضور عادل فردوسیپور در روزنامه ایران سپید»

سلام. خب حالا مگه چقدر مهمه که تو اونجا بودی هاااان؟
بچه ها شهروزم اونجا بوده. شهروزم تو اون مهمونی بوده. شهروزم اومده بوده. شهروزم بوده. شهروز تو این مهمونی حضور داشته. شهروز هم مثلا خیلی آدم مهمیه خخخخخ.
برو عمو من به تبسمم مدال ندادم. تو که جای خود داری.
راستی یه امضا میدی.
این کلیپ جدیدت بدجوری تو شبکه های اجتماعی ترکونده.

سلام محمد.
شهروز خیر ندیده اون روز مصاحبه شغلی داشت و وسطای جلسه رسید.
بعد چون معمولا دو ماه یکبار ما برنامه گپ و چای داریم، امروز گزارش اون منتشر شد.
قربوووونت. اون کار خلاقانت رو هم امروز دیدم و کلی خندیدم.
دمت گرم.

اما چند نکته که امیدوارم به دست آقای معینی برسه:
۱: مدعووین این جلسه خیلیهاشون خیلی ربطی به فوتبال نداشتن. به هر حال بهتره وقتی در یک زمینه ای مهمانی دعوت میکنید، کسانی را در جلسه شرکت دهید که حد اقل شناخت را از آن زمینه ی خاص داشته باشن. خیلیها بودن که میتونستن توی اون جلسه باشن و خیلی بار فنی و گفتگویی این گپ و چای رو بالا ببرن ولی به دلیل دعوت شدن افراد متفرقه پشت در موندن. کسانی در این جلسه بودن که حتی نمیدونستن یک تیم فوتبال چند نفره هست. امیدوارم در جلسات بعد که مهمانان مشابه را دعوت میکنید این مسأله بیشتر لحاظ بشه.
۲: مدیریت در این جلسه وجود نداشت. افرادی در این جلسه حتی از خود فردوسیپور بیشتر حرف زدن و آن هم حرفهای نه چندان مهم و به جا. مثلاً از سوتیهای فلان مجری و فلان گزارشگر حرف زدن در مقابل ایشون فکر نکنم کار شایسته ای بود. در صورتی که افراد زیادی در این جمع حتی ثانیه ای وقت صحبت کردن پیدا نکردن. بهتر بود در این جلسه مشخص میشد که هر کس مثلاً در هر دور دو دقیقه فرصت دارد و اگر یک دور همه صحبت کردن و زمان باقی موند باز هم فرصت به اعضای شرکت کننده داده شود.
۳: شاید ده درصد از مباحث مطرح شده توی این جلسه به نابینایان ختم شد. ما میتونستیم خیلی بیشتر از این حرفها از حضور چنین شخصیتی استفاده کنیم ولی تمام همت خودمون رو گذاشتیم در مرور خاطرات، اون هم خاطراتی که خیلیهاشون مربوط به افراد دیگر بودن نه عادل فردوسیپور. میشد در مورد نحوه ی مناسب سازی برنامه و سایت برنامه و حتی استفاده از افراد توانمند نابینادر نریشنها و آیتمهای تولیدی برنامه صحبت کرد. میشد در مورد پوشش بیشتر فوتبال پنج نفره ی نابینایان حد اقل روی سایت برنامه صحبت کرد، میشد در مورد دسترس پذیرتر شدن اپلیکیشن نظرسنجی برنامه صحبت کرد. میشد اجازه داد که فردوسیپور در مورد ماها کنجکاوی کنه و او پرسشگر و ما پاسخ دهنده باشیم. مثلاً این که چه طور با گوشی و کامپیوتر کار میکنیم، چه طور کتاب میخوانیم، چه طور کار میکنیم و خیلی سؤالات دیگه. کما این که چند ثانیه این اتفاق افتاد و خیلی زیاد مورد استقبال فردوسیپور قرار گرفت ولی خیلی سریع باز برگشتیم سراغ خاطرات سوتیهای همکاران ایشون که نقطه ی تاریک این جلسه بود.
به هر حال اینها تجربه ای شد تا اگر باز هم شخصیت مطرح دیگری را در ایرانسپید مهمان کردید، حد اقل اهالی آن حرفه و هنر را دعوت کنید و سؤالات هدفمند باشه و سیاست جلسه به سمت معرفی نابینایان به اون شخص پیش بره. خاطره بازی هم خوبه. ولی نه به قیمت خورد کردن همسنفان فرد دعوت شده و در زمان محدود و معقول.
امیدوارم از انتقادات من مکدر نشده باشید.
موفق باشید.

برو بچه خودتو بکشی هم بهت مدال نمیدم.
معمولا فضای مهمانی های گپ و چای، تخصصی نیست.
به همین خاطر زیاد مباحث رو تماماً تخصصی نکردن.
در خصوص مهمان ها هم طبق روال گپ و چای های گذشته ایران سپید، سعی میشه از همه اقشار نابینایان در حوزه های مختلف دعوت بشه نه فقط مهمانان متخصص در اون حوزه.
به همین خاطر این بار هم صرفا نابینایان فوتبالی اونجا نبودن.
در هر حال مرسی بابت نقدی که کردی. میتونی این نقد ها رو برای خود روزنامه هم ارسال کنی.
اینو هم بگم که مباحث مربوط به دسترس پذیری سایت نود در حال پیگیریه و اینکه نابینایان چی جوری با کامپیوتر و موبایل هم کار میکنن، در آخر جلسه بهش پرداخته شد.

درود. حرفای جالبی زدی آقا شهروز. من تو اون جلسه نبودم ولی خبراش به گوشم رسید اکثر حرفات را تأیید می کنم. من خودم از پیشگامان این جلسات بودم البته در قسمت سینمایی. مخصوصا بازیگران سینمای قدیمتر. ولی هر چه به جلوتر می رفت این جلسات خیلی بی انگیزه می شدم. آقا شهروز باید بگویم جانا سخن از دل ما می گویی. چرا جلسه باید دست کسانی بی افتد که فقط با اسمشان همه جا پیشرو هستند حال یا تخصص دارند و یا ندارند. بندگان دیگر خدا چه کنند با توجه به علاقه شان با تمام مشکلات رفت و آمد به آنجا می آیند بعد فقط در حاشیه قرار می گیرند. با سپاس

درود آقای سرمدی. چرا باید همه نابینایان از همه اقشار دعوت شوند مگر ما می خواهیم به فردوسی پور نابینا متنوع نشان دهیم شما باید نابینایی را دعوت کنید که تخصص و علاقه فوتبالی داشته باشد آن هم تخصص واقعی و علاقه درست و حسابی. چرا با دعوت کسانی که علاقه ندارند فرصت حضور یک عده را که علاقه دارند را ضایع کنیم. مثلا من بیشتر به بحث سینما علاقه دارم و در آن جلسه ورزشی حضور نیافتم در صورتی که می توانستم بیایم. به هر حال در این جلسات کسانی بالای منبر می روند که ۱ اجازه به دیگران نمی دهند ۲ بحثهای غیر تخصصی می کنند. البته این بدان معنا نیست که تمام جلسات بی فایده بوده است نه جلساتی هم بوده که توانستیم جلسه را به دست بگیریم و خداییش هم حال داد و لذتی بردیم.

درود آقا اسماعیل. من فقط روال حاکم در این جلسات رو گفتم.
درستی یا غلط بودن اون رو تصدیق نکردم.
از نظر من هم این نقد شما، نقد درستیه.
این موارد را با دفتر روزنامه تماس گرفته و منتقل کنید تا برای جلسات بعدی مد نظر قرار گیرد.
با تشکر.

سلااام سلااام سلااام و دروووود دروووود دروووود درووود و صد درووود بر امییییر جوووون واااااییی بااازم دیییر رسییدم پسر برو کنار میخوام بااا عاااادل جووون هم صحبت بشم آخ جون عادل خودمون آخ جون مصاحبه ی عادل این جاست آخ جون عجب پستی رو الآن خوندم عادل دوست داریم عادل شیره عادل مرده عااادل عااااشقتم
امیییر جووون واقعاً عند مرامی با این پست تووووپت این پست حال من رو که این گوشی یه کم گرفت و همین الآن درست شد تازه لینک پستت رو توی واتسآپ دیدم گفتم بیام بخووووونم و کامنت بدم شک نکن که فایل صوتیش رو هم دانلود میکنم و میگوشم یعنی عااااااشقتم امیییر جوووون با این پستای تووووپت راستی سلااامم رو به تبسم خانم هم برسون امیییر دوست دارم شدیید مرسی بابت این پست و مرسی بابت این فایل و این مصاحبه در پناه یگانه دادآر دادآفرین بدرود و خدا نگه دار

سلام محسن جان. تو لطف داری عزیز.
از دوران نوجوانی علاقه شدیدی به فوتبال و کشتی داشتم و همیشه در برنامه های مختلف رادیو ورزش مسائل ورزشی روز رو نقد و تحلیل میکردم.
یاد مهدی رستم پور مفسر و کارشناس خوب کشتی بخیر.
الان رفته کشور دانمارک.
در حال حاضر هم به خاطر شغلم تمامی اخبار ورزشی رو دنبال میکنم.
اونم با جزئیات کامل.
قبلنا تمامی بازیهای فوتبال داخلی و خارجی رو کامل مینشستم و ۹۰ دقیقش رو دنبال میکردم.
اما الان انقدر مشغله هام زیاد شده دیگه فرصت نمیکنم همه ی فوتبال هارو دنبال کنم. مگر بازی های مهم رو.
فقط به خوندن گزارش و حواشیش از طریق نت اکتفا میکنم.
یه میلانی و بارسلونایی دوآتیشه هستم.
فقط حیف که سیلویو برلوسکونی و آدریانو گالیانی میلان رو نابود کردن.
اما بارسا با مثلث MSN داره درخشان بازی میکنه.

سلام حسین. ایشالا گپ و چای های بعدی اگه تهران بودی در خدمتیم.
راستی علاقه مندان به سینما هم میتونن جلسه قبلی گپ و چای ایران سپید که با حضور رضا کیانیان برگزار شد رو از لینک زیر بخونن و فایل صوتیش رو هم دانلود کرده و گوش بدن.
http://iransepid.ir/News/8651.html

سلام ممنون از فایلی که در اختیارمون قرار دادید. نمیدونم شما دسترسی به آقای فردوسیپور یا یکی از عوامل برنامه ۹۰ دارید یا نه. در این فصل از برنامه ۹۰ که تازه شروع شده یک مشکلی برای نابینایان به وجود اومده. هنگامی که وارد سایت ۹۰ میشیم نمیتونیم نتایج رو پیشبینی کنیم. یک مشکل دیگر هم وجود داره که اپلیکیشن ۹۰ برای نابینایان خیلی قابل استفاده نیست. من الان اپلیکیشن چند چند رو دارم خیلی راحت میشه از این برنامه استفاده کرد. اگر میتونید من و بقیه دوستان نابینا را راهنمایی کنید. با تشکر از شما.

سلام هادی جان. خب من شماره تلفن و آدرس میل عادل رو دارم.
اما معمولا در مسائل اینچنینی باید این موارد رو به مسئول سایت نود منتقل کنیم که مسئولش چیا فوادی هستش.
با ایشون در ارتباطم.
نکاتی که گفتی رو حتما به ایشون منتقل خواهم کرد.
ممنون از بیان نظرت.

سلام پریسیما.
روزی که فردوسیپور مهمان ایران سپید بود، دقیقا شب قبلش بازی فرانسه پرتغال در فینال جام ملت های اروپا رو داشت گزارش میکرد.
به قول خودش تا بیاد خونه و بخوابه، ۴ صبح شده بود.
اما بازم وقتی اومد ایران سپید بسیار سر حال و پر انرژی بود.
شادکام باشی.

درود بر شما پست جالبی بود همین طور کامنت ها و نحوه پاسخ گویی به اون ها هم جالب بود من توی جلسه نبودم ولی یه حدس هایی می زنم من نمی دونم چرا بعضی چیز ها انگار وارد خون ما نابینا ها شده یکی نیست بگه برادر من شما وقتی از طرف چنین نشست بزرگی دعوت میشید به عنوان قشر فرهیخته و به عبارتی نخبه جامعه هدف دعوت شدید مثلا چرا شما باید فلان همکار این آقا را به چالش بکشید و برای این که چیزی بگید که همه را بخندونه هر چیزی را به زبون بیارید حالا اگر چهار روز دیگه جواد خیابانی را دعوت کردید شروع می کنید جلوی اون به بهبه و چهچه که جواد این جوری هست و اون جوری هست نظرات شهروز و اسماعیل را هم به شدت لایک می کنم و همین طور پاسخ های به جا و صبورانه امیر دوست داشتنی را هم به شدت لایک می کنم بازم سپاس

سلام. اولا که خوب حالشو جا آوردی! بچه پررو مدال میخواد! اما خود تو هم داری رو به سمت خساست قدم میذاریا! حواست باشه!… خخخخ.
اما دور از شوخی با نقد شهروز موافقم! از این جهت که خب به هر حال این جلسات و جلساتی از این دست فرصت مناسبی برای جا انداختن نابینایان در موقعیتهای پر ارزشتر به ویژه اینکه روزنامه ایرانسپید به عنوان یک نهاد فرهنگی که فراتر از حد وظایفش داره عمل میکنه، متولی این امر مهم باشه.
خب موضوع سایت برنامه نود و مناسبسازیش برای نابینایان چهطوری در دست پیگیری؟! بگو بدونیم پسر!… .

سلام اشکان. آره روش داره زیاد میشه بچه پررو خخخ. از وقتی کلیپ تصویری داده بیرون فکر میکنه خیلی گنده شده. ههه.
اما در خصوص سایت برنامه نود، خب در فصل گذشته، خیلی اوقات کامبو باکس هایی که مثلا میخواستیم جدول لیگ های اروپایی رو نگاه کنیم یا گلزنان برتر اروپا رو، وقتی روی کامبو باکس ها حرکت میکردیم تا لیگ کشور ها عوض بشه، پرش میکرد و میومد بیرون.
یا در حال حاضر وقتی کاربران برای مطلبی کامنت میذارن، این امکان هست که سایر کاربران بیان و نظر اون فرد رو لایک یا دیسلایک کنن. اما این لیبل ها برچسب گذاری نشده و مشخص نیست کدوم نظر موافقان هستش و کدوم مخالفان.
در حالیکه این مسئله در سایت ورزش ۳ مشخص شده هستش.
یا مثلا در حال حاضر کلید میانبر رفتن به محتوا در سایت نود وجود نداره تا برای خوندن مطالب دیگه نیاز نباشه لینک های اضافه رو رد کنیم.
چند نکته هم که امروز دوستان گفتن و به هر حال امیدوارم زودتر رفع بشه.

سلام مجدد امیر جان وااای فایل صوتی این مصاحبه رو گوش دادم میدونستم عاااادل جون خیلی خاکی وارسته و خودمونیه ولی نه دیگه این قد واقعاً شنیدن این مصاحبه یه چیز دیگه بود فهمیدم که عادل خیلی وارسته جووون مرد با حال و خوش مشرب و به معنی واقعی کلمه انسانه و امیدوارم که نکاتی که در خصوص مناسب سازی سایت بهش گفتی رو هم انجام بده به هر حال مرسی و بدرود و روز هم خوش

احمد جون. خوشحالم که خوشت اومد، آره واقعا فوق العاده انسان خاکی و صادقی بود.
خیلی جاها سؤالاتی که از ایشون پرسیده میشد، شاید نیاز نبود رک و شفاف پاسخ بده اما صداقت خودشو در اون جلسه داشت اما میگفت خواهشا این در بین خودمون بمونه و فایل صوتیش منتشر نشه و البته که حقم داره.
خیلی راحت میتونست بپیچونه و شفاف جواب نده تا بلکه واسش دردسر درست نشه.

سلام دوستان. از اوننجایی که قبلنا داداشام همیشه فوتبال رو دنبال میکردن و الان امیر، به این رشته علاقه مند شدم و تا حدودی پیگیری میکنم، خیلی دوست داشتم تو این جلسه باشم و فردوسی پور رو از نزدیک ببینم. خلاصه خودمو بعنوان همراه امیر جا دادم و رفتم خخخخ همانطور که همه ی دوستان گفتن، ایشون بسیااااار متواضع و خاکی بودن. خیلی از شخصیتش خوشم اومد. خیلی علاقه مند بود که درمورد نابینایان و کارکردنشون با نرم افزارها و کامپیوتر بیشتر بدونه.
امیر بهش یک نسخه از روزنامه ایران سپید که اتفاقا برای همون روز ۲۱ تیر ماه بود رو هدیه داد که بیشتر با خط بریل آشنا بشه و همین طور لپتاپشو اورده بود و یه کوچولو نحوه کارکردن با کامپیوتر و صفحه خوان ها رو بهش نشون داد.

واقعا همینطوره.
شاید بیشترین عامل محبوبیتش در میان مردم، همین تواضع، خاکی بودن و نداشتن غرور باشه.
باید درس گرفت و تا به جایی میرسیم، خودمون رو گم نکنیم.
آره منم یه تیکه از گزارش بازی فرانسه پرتغال که در سایت نود منتشر شده بود رو واسش آوردم و نشون دادم بچه ها چی جوری با کامپیوتر و سایت های اینترنتی کار میکنن.
خیلی واسش جذاب بود و تازگی داشت.

درود. مرسی امیر.
میگم چرااا اطلاع رسانی نکردین که ما هم بیاییم و فقط هر کی خودتون دوست داشتین اوردین واقعاً چرااا.
من منظورم خودم نیست چون خودمو در اون حد و بزرگ نمیبینم.
ما هم چااااکر عادل جووون هستیم.
مرسی از پست. حالا مگه چی گفته بود که دوست نداشت همشو منتشر کنین. بگو. من کنجکاویم گل کرده. یا میل بده بگو یا هم به یه شکلی که واست مقدوره بگو. منتظرتم.

سلام علی جون. مگه تو بی ادعا نیستی هاااان! خخخخ
اما دور از شوخی از اونجایی که سالن کنفرانس مؤسسه مطبوعاتی ایران ۲۰ تا نهایتا ۲۵ نفر ظرفیت داره، خب نمیشه اطلاع رسانی عمومی کرد. چون قطعا دوستاران این گزارشگر محبوب چندین برابر این گنجایش هستن.
نه تنها در خصوص عادل، بلکه تمامی مهمانانی که در جلسات گپ و چای دعوت میشن.
هیچی در خصوص مسائل مربوط به سازمان صدا و سیما و فشار هایی که دلال ها در فوتبال میارن.
مخلصیم.

امیر جان به نظرم نیازی نیست به آقای فوادی زنگ بزنی! چون من با کمک آقای امیرحسین بابازاده که قطعا میشناسیش اول با آقای فرجادیان دستیار اول آقای فردوسیپور و بعد با آقای توکلی مسئول سایت برنامه ۹۰ صحبت کردم و کار رو تا جایی پیش بردم که قرار شد از بین نابینایان یک یا دو نفر رو بهشون معرفی کنم که با اونها همکاری کنند جهت مناسبسازی سایت برنامه نود برای سهولت استفاده نابینایان.
اما به نظرم تو هم تو اخلاقت تجدید نظر کن پسر! ببین وقتی به زنداداش مدال نمیدی تو پست بعدیت عمدا آخر میشه! خخخخ.

والا مسئول کار های فنی سایت نود اونطور که من از خود عادل پرسیدم، گفت چیا فوادی هستش.
حتی ۱۵ ۲۰ روز پیش هم یه میل بهش زدم و ایشون گفت که پیگیری میکنه.
در هر حال باهات هماهنگ میکنم تا مواردی که ارسال میکنیم حالا چه برای آقای توکلی و چه فوادی، یکسان باشه و اتفاقا اگه از چند کانال پیگیری بشه خیلی هم بهتره.
به شرطی که مواردی که مطرح میشه، یکسان باشه تا اون عزیزان هم دچار تضاد و چالش نشن.
در خصوص مدال هم خود تبسم میدونست من از این کار خوشم نمیاد و برای اینکه حرص منو دراره اومد گفت مدال منو بده خخخخ.
با احترام به نظر دوستانم این کارو یه بحث پوچ، بی معنی و مربوط به ۱۰ ۱۵ سال پیش میدونم که تازه بلاگفا شروع به کار کرده بود و اون موقع این مسئله رایج بود.
یعنی وقتی یکی وبلاگ داشت و پستی رو منتشر میکرد، همه در کمین بودن سریع هجوم میاوردن تا در اون پست به عنوان نفر اول کامنت بدن.
حتی بدون اینکه پست رو بخونن میومدن مینوشتن اول. بعد اون یکی مینوشت دوم.
بعد تازه میرفتن پست رو میخوندن و کامنت میذاشتن.
اما الان مدت هاست که دیگه این مسئله کارکرد خودشو از دست داده و به قول معروف از مد افتاده.
حالا چرا بعد از ۱۰ سال این ماجرا بین نابینایان ایران در فضای مجازی گل کرده و هنوزم رواج داره، نمیدونم والا.
در هر حال این صرفا نظر و عقیده شخصیه منه و دیگران مختاراً هر طور که دوست دارن پست های خودشون رو مدیریت کنن.

دیدگاهتان را بنویسید