خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

پست اول: آشنایی با موسسه رفاه نابینایان شهرستان سقز

درود بر دوستان عزیز محله نابینایان

امیدوارم همگی سلامت باشید. از اینکه وارد جمع دوستان با نشاط و خوب  محله نابینایان شدیم بسیار خرسندیم. در ذیل برای پست اول به معرفی خودمان که موسسه رفاه نابینایان است، میپردازم. امیدوارم دوستان گرامی طی مسیر کاری موسسه مارا از راهنماییها و ایده های ارزشمند  خودشان در راستای بهبود کارمان محروم نسازند.

موسسه رفاه نابینایان شهرستان سقز مستند به ماده 8 آئین نام ثبت موسسات غیر تجاری مورخ19/3/1381به شماره 7 در اداره ثبت شهرستان سقز به ثبت رسید. ودر حال حاضر به 100نفر از اعضای خود ارائه خدمت میدهد.از جمله اهداف موسسه: استقلال افراد با آسیب بینایی و فراهم کردن فرصت های برابر برای آنها با سایر اقشار جامعه- فراهم ساختن زمینه مناسب در راستای تحقق آرمانهای فرهنگی، آموزشی، علمی، توانمندسازی و ورزشی افراد با آسیب بینایی- ایجاد ارتباط میان اعضای موسسه و دیگر نهادها و مراکز مرتبط با امور افراد با آسیب بینایی در راستای همکاری هدفمند و مناسب- ایجاد انگیزه برای کمک به همنوع در سطح جامعه- تبیین جایگاه و دفاع از حقوق صنفی افراد با آسیب بینایی- جذب امکانات مورد نیاز اعضا و ارائه خدمات رفاهی، آموزشی و فرهنگی- تلاش در جهت فراهم نمودن امکانات ورزشی برای حضور هر چه بیشتر در سطح جامعه- تلاش برای جلوگیری از انزوای افراد با آسیب بینایی.
موسسه رفاه نابینایان شهرستان سقز در کنار پیگیری و تلاش برای رسیدن به اهداف ذکر شده، جهت تسهیل فعالیت¬های خود در سال 1391 به کمک نهاد¬های مختلف شهرستان و استان اقدام به خریداری قطعه زمینی به مصاحت 174 نمود که در سال 1393 ساخت ساختمان موسسه شروع و در سال 95 به مرحله بهره برداری رسید. اقدام صورت گرفته به منظور احداث ساختمان مستقل برای موسسه در سطح استان امری بی¬نظیر و در سطح کشور امری کم نظیر است. از اینرو اعضای هیئت مدیره موسسه رفاه نابینایان شهرستان سقز بر خود لازم می¬دانند، مراتب تقدیر و قدردانی خود را از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که در تهیه زمین و احداث ساختمان یاریگر موسسه بوده اند؛ را اعلام دارد. همچنین اعضای هیئت مدیره موسسه بر آن است، ضمن تلاش برای بهره برداری کامل ساختمان از همه ظرفیت¬های ایجاد شده در جهت ارتقاء جایگاه شهروندان با آسیب بینایی در سقز از رهاورد اهتمام هرچه بیشتر به فعالیت¬های فرهنگی بکوشد. بر اساس همین رویکرد فرهنگی و به مناسبت فرا رسیدن 15 اکتبر (24 مهر در سال 1395) روز جهانی نابینایان برنامه¬های متعدد و متنوعی به منظور شناخت و تعامل هرچه بیشتر شهروندان با افراد با آسیب بینایی پیش بینی شد. فراخوان شرکت در مسابقه فرهنگی از طریق مجازی، همایش کوه نوردی، برگزاری مسابقات در رشته  ورزشی  گلبال نابینایان در سطح شهرستان، و نشست هم¬اندیشی اعضای با آسیب بینایی موسسه با مسئولین شهری از جمله برنامه¬های پیش بینی شده است.

عبدالواحد اسماعیل پور: مسئول روابط عمومی موسسه رفاه نابینایان شهرستان سقز

۳ دیدگاه دربارهٔ «پست اول: آشنایی با موسسه رفاه نابینایان شهرستان سقز»

سلام. هم از پست اول شما و هم از کار ارزنده ای که کردید خوشحالم!
من واسه همکاری جهت تشکیل کارگاه های آموزشی در خصوص فنآوری اطلاعات و ارتباطات و مسیر یابی خصوصا برای دانش آموزان نابینای اون منطقه، در صورتی که نیاز داشته باشید، از همینجا اعلام آمادگی می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید