خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

گزارشی از برگزاری مجامع عمومی عادی و فوق العاده انجمن موج نور

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه ی انجمن موج نور به منظور انتخاب هیأت مدیره و باز رسین بر اساس اطلاع رسانی قبلی ساعت 15 روز پنج شنبه 8 مهر 1395 در محل سالن اجتماعات خانه ی ریاضیات اصفهان با قرائت قرآن توسط قاری نابینا آقای سعید درفشیان و پخش سرود ملی آغاز گردید. در ادامه ی برنامه مجری نابینا آقای ید ا… قرب علی ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم از آقای نصر ا… رضایی به عنوان مدیر عامل انجمن موج نور دعوت کردند که گزارشی از فعالیت های انجمن در سالی که گذشت را ارائه نمایند.

آقای رضایی با استفاده از نرم افزار Power point که سخنرانی ها از طریق آن ارائه می شود؛ گزارش خود را ارائه نمودند. شایان ذکر است گزارش ایشان با صدا های برگزیده مستند شده بود به عنوان نمونه اگر از تشکیل جلساتی صحبت به میان آمده بود بخش کوتاهی از آن جلسات نیز به صورت صوتی ارائه می شد؛ ضمناً امکان تبدیل این گزارش به قالب های قابل مطالعه برای نابینایان و کم بینایان فراهم است.

به منظور صرفه جویی در وقت و جلوگیری از اطاله ی کلام از ذکر جزئیات آن خود داری می کنیم و ارائه ی آن را در صورت علاقه ی دوستان به مجالی دیگر وا می نهیم.

پس از ارائه ی گزارش هیأت مدیره سر کار خانم هوایی گزارش مالی انجمن را که قبلاً به تأیید باز رسین انجمن رسیده بود قرائت کردند.

در ادامه آقای رجالی در مورد توانمندی های نابینایان و کم بینایان صحبت کردند و به همه ی حضار خوش آمد عرض نمودند.

  • بخش اصلی برنامه یعنی انتخابات با انتخاب هیأت رئیسه توسط حاضرین در مجمع عمومی آغاز شد؛ اعضای هیأت رئیسه عبارت بودند از: آقای محمدعلی هاشم پور به عنوان رئیس جلسه، خانم ها مژگان هوایی به عنوان منشی جلسه، منیره انصاری پور و مریم اسماعیلی به عنوان ناظرین جلسه. ذکر این نکته هم لازم به نظر می رسد که از این افراد آقای هاشم پور نابینا و بقیه بینا بودند.

با اعلام اسامی کاندیدا های هیأت مدیره انتخابات آغاز گردید و نتایج آراء پس از اجرای موسیقی توسط گروهی که آقای مهدی الصاق در آن نوازنده ی نابینای سنتور، آقای درفشیان خواننده ی نابینا و آقای آقالر نوازنده ی تنبک بودند به این شرح اعلام گردید.

  • آقایان اسماعیل رفاهی، علی رجالی، نصراله رضایی، علی اکبر حاتمی، و خانم زهره مظاهری (به عنوان اعضای اصلی و آقای علی اکبر معصوم  زاده به عنوان عضو علی البدل هیأت مدیره) برای مدت 2 سال انتخاب شدند.
  • پس از انتخابات هیأت مدیره، انتخابات باز رسین آغاز گردید و از بین کاندیدا های این بخش خانم افسانه دهقان و آقای علیرضا شریفی به عنوان بازرسین اصلی و آقای جمشید نصر آزادانی به عنوان بازرس علی البدل برای مدت 1 سال انتخاب شدند.

برگزاری مسابقه توسط آقای مجتبی خادمی از بخش های پر طرفدار این برنامه بود که در آن به پنج نفر از برندگان جوایزی به رسم یاد بود از طرف انجمن اهدا گردید.

در ادامه ی برنامه آقای وفایی مدرس دوره های بازار یابی سخنانی ایراد کردند.

پس از پایان مجمع عمومی عادی مجمع عمومی فوق العاده به منظور تغییرات در اساس نامه ی انجمن آغاز شد.

به رسم همه ی مجامع عمومی هیأت رئیسه انتخاب گردید؛ در این هیأت رئیسه بر اساس اساس نامه رئیس هیأت مدیره به عنوان رئیس هیأت رئیسه انتخاب شد و بر اساس آرای  حاضرین در مجمع قرار شد رسیدگی به تغییرات اساس نامه در جلسه ی فوق العاده ای دیگر و به صورت مفصل و با برنامه ریزی قبلی و مطالعه ی بیشتری انجام شود.

برنامه با خداحافظی مجری و آرزوی موفقیت برای حاضرین و همه ی نابینایانو کم بینایان در ساعت 17:45 دقیقه ی همان روز به پایان رسید.

در حاشیه ی این جلسه تعمیر عصا، نصب بر چسب های شب رنگ روی عصا، فروش محصولات انجمن با تخفیف ویژه، تعمیر نرم افزاری تلفن همراه و رایانه و نمایش وسایل مورد استفاده ی نابینایان و کم بینایان، نیز انجام گرفت.

به امید روز های روشن تر.

 

۴ دیدگاه دربارهٔ «گزارشی از برگزاری مجامع عمومی عادی و فوق العاده انجمن موج نور»

سلام. از گزارشتون ممنونم. نه در پست خودم و نه در این پست به نکاتی که تذکر دادم نپرداختید. حال شاید از دو حالت خارج نباشه. یا اینکه ناراحت شدید و از ناراحتی جواب ندادید یا اصلا براتون مهم نبوده یا شکل سومی داشته که من بی خبرم. امیدوارم که احتمال اول و دوم درست نباشه و شکل سومی باشه. چون من شما دوستان را بهتون علاقه دارم و دوست دارم هر روز پیشرفت کنید گاه تذکراتی میدهم. مثلا دوست دارم که هر کس به نقش و جایگاهی که داره توجه داشته باشه که در اون نقش و جایگاه خوب و مؤثر واقع بشه. مثلا رئیس هیئت مدیره منطقا و قانونا مسؤول هیئت مدیره هست و پسندیده است که گزارش هیئت مدیره را رئیس آن و آن هم بطور رسمی و کَتبی تقدیم مجمع عمومی کنه. یا گفتید که خانم هوایی گزارش مالی را که به تصویب بازرسان رسیده بود را خواند. خب چرا خود بازرس این کار را نکند و چرا این گزارش کَتبی نبود و چرا در پایان گفته نشد که مورد بازرسان است یعنی اگر گزارش بازرس کَتبی بود و امضای بازرسان پای آن بود قطعا گزارش با نام و امضای بازرسان خوانده میشد. امیدوارم در مجامع بعدی این نکات مورد توجه قرار گیرد و ما شاهد مجامع رسمیتر و قانونیتر و بی اشکالتری باشیم. همۀ شما برای من مورد احترام هستید فقط خواستار پیشرفتتون در همه زمینهها چه از نظر شکلی و چه از نظر ماهیتی هستم. پیروز باشید.

سلام بر عمو حسین محله، ما حتماً برای صحبت ها و انتقادات و البته )پیشنهاداتی که همیشه جایش خالی است( و متأسفانه انتقادات بی اندازه جای آنها را گرفته است ارزش قائل هستیم و مطمئناً به آن پاسخ خواهیم داد؛ ولی در پستی جداگانه به آن خواهیم پرداخت. باز هم از شما و همه ی کسانی که نقد سازنده و صحیح و از روی مطالعه و تحقیق را ارائه می نمایند تشکر می کنیم و علاوه بر انتقادات، منتظر پیشنهادات شما هم هستیم؛ در پایان هم از همه ی کسانی که زحمت کشیده بودند و در جلسه شرکت کرده بودند کمال تشکر را داریم.

خخخخخخ. خیلی جالبه. خب دوست من، من که همش دارم پیشنهاد میدم. یعنی اگه انتقادها را در نظر بگیری عکسش میشه پیشنهاد. وقتی میگم منطقا بهتره رئیس هیئت مدیره گزارش بده خب مگه پیشنهاد نیست؟ وقتی میگم چرا بازرس گزارش مالی را نخونه آیا معنیش این نیست که پیشنهاد میکنم که بازرس گزارش مالی را بخواند؟ وقتی میگویم گزارش هیئت مدیره شفاهی بود و با سخنرانی اشتباهی گرفته شده بود معنیش این است که پیشنهاد میکنم که از این به بعد گزارش هیئت مدیره کتبی باشه. و وقتی میگم در اساسنامه در برای رئیس مجمع شرط سنی نگذاشته معنیش این است که پیشنهاد میکنم که از این به بعد برای رئیس مجمع شرط سنی در نظر نگیرید. و وقتی میگم در اساسنامه آمده که مجمع باید در خردادماه برگزار شود معنیش این است که سعی کنید از این به بعد برای رعایت اساسنامه مجمع را خرداد برگزار کنید . کافیه یا بازم بگم. پس شماها لطف کنید انتقادها را با دیدی مثبت نگاه کنید و بخونید خخخخ. پیروز باشید. دوستتون دارم.

سلام بر شما، شما که این قدر خوب پیشنهاد می دهید و این جور می توانید قشنگ بنویسید و فکر کنید، چرا این طور منتقدانه و طلب کارانه می نویسید و همه را مجبور می کنید شما را یک منتقد فرض کنند. به هر حال از شما به عنوان نابینایی که پویا و فعال می اندیشد تشکر می کنیم. راستی می خواهم بگویم شما هم نیمه ی پر لیوان را ببینید و سعی کنید همین طور که حالا نوشتید بنویسید؛ البته ای یک پیشنهاد بود نه یک انتقاد. باز هم متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید