خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
Kurzweil نسخه 14 منتشر شد!

دوستان سلام

خوبین؟

در این پست من نسخه 14 برنامه Kurzweil رو در اختیارتون قرار میدم و تا اونجایی که در توانم بوده، جدیدترین امکاناتی که به برنامه اضافه شده رو از قسمت راهنمای برنامه ترجمه کردم و در اختیارتون قرار دادم.
این اولین کار ترجمه من هست و قطعاً ایراداتی درش هست. اگر مطلبی بود، خوشحال میشم در قسمت نظرها، اعلام کنید.

Kurzweil چیست؟

Kurzweil یک برنامه ای است که میتواند متون اسکن شده یا پی دی اف را با استفاده از OCR به یک فایل متنی قابل ویرایش تبدیل کند و این نوع از فایلها را برای افراد نابینا، مناسبسازی کند.

راهنمای نصب و فعالسازی

راهنمای نصب

  1. فایل exe را از پوشه Kurzweil1000V14.0\Software اجرا کنید.
  2. در اولین مرحله بعد از اجرای setup، برنامه به شما خوش آمد میگوید که با زدن دکمه next به مرحله بعد بروید.
  3. در مرحله اطلاعات مشتری Customer Information، برنامه از شما میخواهد که اطلاعات مربوط به نام کاربری یا نام سازمانی که این برنامه را خریداری کرده است را در فرم داده شده، وارد کنید که میتوانید آن را رها کنید و با زدن دکمه next وارد مرحله بعد شوید.
  4. در مرحله انتخاب نوع روش نصب برنامه، Setup Type، برنامه از شما میخواهد که نوع نصب برنامه را از بین (complete) کامل یا (custom) شخصی شده، انتخاب کنید. اگر میخواهید برنامه به صورت پیشفرض و کامل نصب شود گزینه complete را انتخاب کنید اما اگر قصد دارید که تغییراتی در چگونگی نصب برنامه به وجود آورید گزینه custom را انتخاب کنید و بعد دکمه next را بزنید تا وارد مرحله بعد شوید.
    • اگر در مرحله قبل، گزینه complete را انتخاب کرده اید، در این مرحله برنامه از شما میپرسد آیا حاضرید که برنامه نصب شود؟ اگر حاضرید دکمه install را بزنید اما اگر قصد دارید ویرایشی در چگونگی نصب برنامه به وجود آورید، دکمه back را بزنید تا به مراحل قبل بازگردید.
    • اگر در مرحله قبل گزینه custom را انتخاب کرده اید، در این مرحله شما میتوانید تغییراتی در نحوه چگونگی نصب برنامه به وجود آورید مثل محل نصب برنامه یا تصمیم گیری در مورد نصب یا عدم نصب برنامه ها و امکانات جانبی Kurzweil.
  5. بعد از زدن دکمه install، برنامه میپرسد آیا برنامه به همراه ویندوز راه اندازی شود که اگر تمایل به انجام شروع خودکار فعالیت Kurzweil به همراه ویندوز را دارید دکمه yes و در غیر این صورت دکمه no را بزنید. پس از زدن دکمه yes یا no، برنامه شروع به نصب شدن میکند و در پایان هم به شما دکمه finish را نمایش می دهد که با زدن آن، فرایند نصب برنامه، به اتمام می رسد.

راهنمای فعالسازی

توجه: برای فعالسازی برنامه، شما نیاز به اینترنت دارید.

  1. برنامه را از محیط desktop اجرا کنید.
  2. اگر اولین باری است که برنامه را اجرا میکنید، یک پنجره توافقنامه باز میشود که با زدن کلید enter میتوانید توافق نامه را تأیید کنید.
  3. از منوی help، آیتم register را فعال کنید.
  4. در این قسمت بایستی شماره سریال 10700190526-10 را وارد کنید و دکمه next را بزنید.
  5. در این قسمت نوع روش ثبت نام را بر روی online قرار دهید.
  6. در این قسمت بایستی گزینه existing را انتخاب کنید و نام کاربری ramiو رمز عبور rami را وارد کنید و دکمه next را بزنید.
  7. سایر موارد داده شده را با کلید next رد کنید تا به دکمه finish برسید.
  8. در پایان Kurzweil به شما پیام congratulate میدهد و در واقع به شما اعلام میکند که برنامه با موفقیت فعال شده است.

پیوست

چه خبر از نسخه جدید Kurzweil نسخه 14 به زبان فارسی

چه خبر از Kurzweil نسخه 14 به زبان انگلیسی

دانلود Kurzweil نسخه 14 با حجم 1.62 گیگابایت

موفق باشید. در پناه حق.

۲۶ دیدگاه دربارهٔ «Kurzweil نسخه 14 منتشر شد!»

سلام و درود بر آقا رضای عزیز و گل خب با وجود این که این کار و گذاشتن این نرم افزار خیلی عالیست و شاید بتواند راه کاری مهم و مشکل گشا واسه ما نابیناها باشد و به کارمان هم صد درصد میاد ولی من که فعلاً اسکنر ندارم و میدونم که واسه استفاده از کرزوایل باید اسکنر داشت به هر حال مرسی رضا جون از بابت گذارتن این نرم افزار در این جا و مرسی بابت این پست در پناه یگانه دادآر دادآفرین بدرود و خدا نگه دار

سلام، خواهش میکنم. برای استفاده از kurzweil حتماً نیازی به استفاده از اسکنر نیست. خیلی از کتابها امروزه نسخه پی دی افشون در اینترنت موجود هست و نیازی به اسکن شخصی کتب نیست.

سلام، مرسی بابت اطلاعرسانیتون. از این که مطلب تکراری در اختیارتون قرار دادم، ازتون عذر خواهی میکنم.
من تازه متوجه شدم که این برنامه قبلاً در سایت با تو منتشر شده.

سلام، اگه از نظر زبان فارسی منظورتون هست، شما هیچ مقایسه ای نمیتونین انجام بدین چون kurzweil اصلاً از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنه اما در مورد زبان انگلیسی، تقریباً نزدیک به هم هستند و به نظر من این برنامه بهتر هست چون به صورت ویژه داره روی حوضه OCR فعالیت میکنه اما شرکت گوگل تقریباً به صورت عمومی داره در همه حوضه ها فعالیت میکنه.

درود جناب بخشی سپاس از لطفی که کردین.
دوستان در این نسخه قابلیتی در کرزویل وجود داره که به نظرم می تونه به شما کمک زیادی بکنه.
این نرم افزار بیشتر به درد افرادی می خوره که سر و کارشون با اسکن کتاب های خارجی هستش. ولی شما دوستان می تونید با کمک موتور صوتی espeak در این برنامه متون فارسی خودتون رو شیک و تمیز به فایل صوتی تبدیل کنید. من از پارسآوا خبر ندارم چون با اون تست نکردم ولی ماهور که نتونست این کارو بکنه.
بازم زنده باد espeak.
گفتم بگم نگین نگفتا.
راستی آقای بخشی update هشتم برای این نرمافزار اومده رو سایت.
بازم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید