خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

راه اندازی اپلیکیشن گویاسازی ایستگاههای مترو:

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: نرم افزار کاربردی «گویاسازی ایستگاه‌های مترو» به منظور مسیریابی و دسترسی راحت مسافران به مترو تهران طراحی و تولید شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، دکتر محمد احمدی بافنده با بیان اینکه سعی شده تا با استفاده از فناوری‌های روز، بهترین و کاربردی ‌ترین امکانات به کاربران ارائه شود گفت: فاز اول اپلیکیشن گویاسازی ایستگاه‌های مترو که برای گوشی‌های هوشمند و تبلت طراحی شده با استفاده از موقعیت یاب مکانی (GPS) و فناوری واقعیت افزوده (Augmented Reality) می‌تواند افراد را به نزدیک ‌ترین ایستگاه راهنمایی کند.

وی با بیان اینکه به همت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل و مدیریت فناوری اطلاعات شرکت بهره برداری مترو تهران، نسخه آزمایشی این اپلیکیشن در حال حاضر برای سیستم عامل اندروید آماده شده و از طریق سایت شرکت به نشانی metro. tehran. ir قابل دانلود است افزود: در این اپلیکشن لیست ایستگاه‌های مترو به ترتیب نزدیک‌ترین فاصله به کاربر نشان داده می‌شود که با انتخاب هر ایستگاه اطلاعات و موقعیت مکانی آن مشخص خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ضمن اشاره به امکانات گسترده این نرم افزار تصریح کرد: این اپلیکیشن از دو طریق فرد را برای رسیدن به ایستگاه مورد نظر راهنمایی می‌کند. اول آنکه کاربر می‌تواند با استفاده از دوربین گوشی همراه و فناوری واقعیت افزوده در محیط واقعی مسیر را پیدا کند و دومین مورد هم استفاده از نقشه ماهواره‌ای است که در نقشه تهران بزرگ موقعیت ایستگاه‌های نزدیک نشان داده می‌شود.

احمدی بافنده از شهروندان خواست تا نامی مناسب برای اپلیکیشن گویاسازی ایستگاه‌های مترو پیشنهاد دهند. وی افزود: افراد می‌توانند اسامی پیشنهادی خود را برای ما ارسال کنند که به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

پل‌های ارتباطی شرکت بهره برداری مترو تهران برای ارسال اسامی پیشنهادی:

– پیامک ۱۳۷۰۰۰۰۰۹۰۴

 

تلگرام Metroco@

 

اینستاگرام tehranmetro@

 

برای دانلود اپلیکیشن گویا سازی ایستگاه‌های مترو اینجا را کلیک کنید.

 

منبع: شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه

 

 

۲۰ دیدگاه دربارهٔ «راه اندازی اپلیکیشن گویاسازی ایستگاههای مترو:»

سلام عمو
خوبی زدم برا دانلود مرسی
راستی من تو واتساپ براتون پیام گذاشتم ببخشید که خیلی اذیتتون کردم این دفعه دیگه برای بار آخر تو گروه محله ادم کنید ممنون میشم ببخشید بار اول که گوشیمو دزدیدن و بار دوم هم یه اتفاق برام افتاد شرمنده ببخشید

سلام علی.
با توجه به توضیحات متن پست، چون برای رفاه نابینایان هم قراره که این اپلیکیشن کاملتر هم بشه، مسلما نابیناها هم باید بتونن ازش استفاده کنن.
با این حال دوستان عشق مترو و مترو سوار میتونن با استفاده از این برنامه اطلاعات و تجربیات خودشون رو در اختیار بقیه ی بچه ها قرار بدن.

سلام و درود عمو مرسی بابت این پست ولی این فقط بدرد پایتخت نشینان میخوره خب توی شیراز هنوز مترو بی مترو و فعلاً در حال ساخته و فک کنم زمان نوه های ما ساختش به پایان برسه به هر حال مرسی بابت این پست روزت خوش و خدا نگه دار

سلام احمد.
بالاخره پایتخت نشینان نابینا هم بخش اعظم جامعه ی نابینایان رو تشکیل میدن که این مطلب میتونه براشون جالب باشه.
تازه در هر شهری که خطوط مترو کشیده بشه و راه اندازی بشه هم این اپلیکیشن قابل استفاده خواهد بود.

داداش چشمه سپاس از اطلاعرسانیت. واقعا که مترو برای خودش دنیاییه واقعا ملزومات خودشو نیاز داره. برا ما نابیناها هیچی بدتر از سرگردونی در مترو نیست. وقتی پیاده میشی نمیدونی باید بری جلو تا به خروجی برسی یا برگردی عقب. ولی واقعا وسیله مناسب و کارسازیه. راستی مگه قرار نبود الآن با شهروز اینا مشهد باشید؟

سلام بر خاله جون زهره ی خودم.
این اپلیکیشن احتمالا فعلا ایستگاههای متروی تهران و کرج رو ساپورت میکنه و نقشه های تهران و حومه رو مد نظر قرار میده، ولی مسلما با احداث خطوط مترو در شهرهای دیگه این نرم افزار هم فعالتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید