مثبت اندیشی 2

سلاااااااااااااااااام
وقت شما بخیر و نیکی
حالتوووووون چطورههههه
من خیلی عالیییییی هستم چون باید عالی باشیم و باید بتونیم عالی زندگی کنیم
اما جلسه ی قبل گفتم یک ماه جملات مثبت به کار ببریم و از منفیها بپرهیزیم.
گفتم باید راههایی رو امتحان کنیم 1 ایست 2 بعدی 3 کِش کِش.
اما این رو هم به اون نکات اضافه میکنم مثبت گرایی باعث تلاش مضاعف میشه.
یعنی باعث میشه برنامه ی شما مدون بشه. کاربردی بشه و حتی بتونید برنامه ریزی بکنید.
عزیزان جان این نکاتی که امروز مطرح میشه اثبات شدست و مطمئن هستم که اگر این نکات جلسات رو جمع بکنین یک advice خوب یک راح حل درست برای زندگی خودتون پیدا می کنید.
دوستی نظر داده بود در جلسه ی پیشین که چطور میشه کلام تاثیرگذار باشه.
دوست خوبم اظهار به خوبی و تظاهر به خوبی به قول شما مثبت اندیشی نیست.
بلکه القای عملی مثبت گرایی مثبت اندیشی است
یعنی من بیام بگم حالم عااااالیه
بعد یه سکوتی کنم بگم آره ارواح عمه ام
خب این تظاهر هست چون خودم قبول نمیکنم که حالم عالیه هیچوقت
ولی اولش سخته باورش بیاین امتحان کنیم, بیاین با هم دیگه حرکت کنیم قراری که گذاشتیم 1 ماهه.
دوست دیگری نظر داده بود که در راه علاقه قدم بذاری بهتره و یک روزه یک ماهه یک ساله نمیشه به ثروت رسید و موفق شد
دوست خوبم ما قرار نیست انسانها رو یک شبه ثروتمند کنیم بلکه قرار هست اونها رو به راهی بی اندازیم که از اون غافلند. البته بخشی که گفته بودید بعضی از کتابهای عمومی مثبت گرایی جنبه ای تبلیغاتی دارند رو میپذیرم چون خیلی از این افراد روانشناس نیستند.
ولی ما تا حدی می توانیم به نظرات اونها احترام بگذاریم و حد اقل اعتماد رو به اونها بکنیم.
اما اجازه بدین که راهی که میریم رو اول باز کنم براتون.
من قرار نیست پول یا علم یا دانش رو به شما تزریق کنم بلکه قرار هست از خوابی عمیق که همه ی ما توی اون هستیم بیدار شیم.

حالمون چطوره
عاااااااالیییییی
اما اجازه بدین نکاتی که خیلی اهمیت داره رو بهتون بگم و بعد در جلسات بعدی بحث رو بست بدم
امروزه توی این دوره ی پر هیاهوی زمونه همه ی ما می دانیم که چیزهایی هستند که باعث نگرانی و ناراحتی ما می شوند.
برای مثال فشار کاری
یکی از چیزهایی که نمیذاره ما پیشرفت کنیم آزاد نساختن فکر ماست
یک راه برای آزادسازی فکر و دور ریختن افکار بد یا منفی هم هست که باعث میشه همون فشار کاری هم به صفر برسه البته به خودتون بستگی داره که 0 مطلق بشود یا خیر.
روانشناسان بزرگ بر این باورند که برای رسیدن به آرامش و آزاد ساختن فکر نوشتن افکار بهترین راهه.
حالا اگه من بخواهم یک شیوه ی نابینایی رو بگم که در جلسه ای پیشنهاد کردم انجام دادن و دیدیم کاربردی تر هم بود ضبط صدا و گوش کردن به صدای خودتان است.
چطوری؟
خب خیلی ساده است اون چه رو که توی ذهن شماست ضبط کنین البته چند نکته ی خیلی ریز هست که باید رعایت کنین
1 همه چیز رو ضبط کنین
2 از خودتون خجالت نکشین
3 حتی اگه عصبانی هم هستین باز افکار خودتون رو بی هیچگونه ترسی یا خجالتی ضبط کنین
4 با خودتون رو راست باشید.
خب اما, در مورد آخِر باید خدمت شما یاران عارض شم که ببینید رو راست باشید دیگه تظاهر هم محسوب نمیشود
یعنی هم در جملات مثبت رو راست باشید و در واقع افکار مثبت و انرژی های مثبت رو جذب کنین و هم در رهاسازی فکر.
اما الان میدونم همه ی ما عاااااالیییی هستیم
میدونم که شما با تلاش خودتون و افکار مثبت آنچه رو که میخواین به دست می آورید
من الان پر از انرژی هستم انرژی مثبت
من عالی هستم
من خوشبخت ترین آدم روی زمینم که حتما مامور شدم حال شما رو خوب کنم
اول حال خودم خوب شده که اومدم و حال شما رو خوب میکنم
قطعا به زندگی اگه سلام کنیم و نفس عمیقی با دید مثبت بکشیم قطعا روز مثبت و عالی خواهد بود.
خنده درمانی
یکی از راههایی که می توانیم مثبت تر باشیم خنده است.
تو این دوره از جلسات مثبت اندیشی به خنده درمانی هم نیاز داریم
چند راه ساده هست که میتونیم حال خودمون رو خوب کنیم
یکیش خنده است
بدن ما قادر به تشخیص خنده ی واقعی یا الکی نیست.
سیستم عصبی ما علم عصب شناختی رو وادار کرد تا این مسئله رو وا کاوی کنه
پس از تحقیقات عمیق و بسیار به نتایجی باور نکردنی دست پیدا کردند که خنده میتونه یاخته های عصبی ما رو فعال و حال ما رو خوب کنه
الان خیلی هایی که میگن ای بابا این هم دلش خوش هست, اگه این راه رو امتحان کنن مطمئنم که میان و نظر خودشون رو تغییر میدهند
سعی کنیم با 3 دقیقه در روز شروع کنیم بخندیم
بهونه ای گیر بیارید که شما رو بخندونه
قطعا تاثیر مثبتش رو میبینید.
منم مثل شما بودم هر وقت عده ای می خندیدند میگفتم ای بابا چه دل خوشی دارن اما الان خیلی راحت میخندم و اندر پس هر گریه دو صد خنده مهیاست.
اینها باعث میشه مثبت فکر کنیم مثبت حرکت کنیم و تلاشی مضاعف کنیم.
اما بگذارید خنده درمانی رو کمی که جلوتر رفتیم خیلی بازتر بکنیم و برای الان کفایت میکنه.
تمرین خنده
روزی 3 دقیقه بی بهونه یا با بهونه میخندیم
یک ماه فقط یک ماه با ما باشید تا حال خودتون عالی شه. عالی که هست عالیتر بشه و خوب باشید
مثبت مثبت مثبت مثبت
مثبت فکر کنیم
جملات مثبت رو هرگز از خودتون جدا نکنید
توی جلسه های آینده قطعا درباره باور به خود و اعتماد به نفس که اکثر جوان های ما توی اون دچار نقصان هستند و نوسان های زیادی رو در عزت نفس دارا هستند صحبت میکنیم.
همه ی جوانهای ما دچار این مسائل شدند و باید بکوشیم با کمک هم تا حال همه ی ما خوب خوب خوب بشه.
در پایان هم باز تاکید میکنم تلاش ما برای بیدار شدن از خواب عمیق غفلت هست. یادگیری زندگی صحیح در بستر حرکت به سوی موفقیت. صبر کنید تمرین کنید و نتیجش رو ببینید.
یا علی
شاداب باشید عالی باشید سبز باشید
خدای اطلسی ها با تو باشد
پناه بیکسی ها با تو باشد
تمام لحظه های ناب هستی
به جز دلواپسی ها با تو باشد

درباره امید بدویان

سلام! نام؟ امید. نام خانوادگی؟ badvian بدویان. تحصیلات کارشناس روانشناسی و کودکان استثنایی, دانشگاه تهران. حرفه؟ مدرس و مترجم و یه کوچولو هم روانشناس ترک اعتیاد. بچه کجایی؟ تهران. خب از خودت بگو: چی بگم؟ سن؟ 30 سال. تاریخ تولد؟ 7/8/68. حرفه هنری؟ موسیقی چی میزنی؟ هیچی والا معتاد نیستم. درست جواب بده, میگم چه سازی کار میکنی؟ آهان پیانو. زبان؟ نه حالا اگه شیرینی دیگه هم دارین عیبی نداره. میگم زبان هم بلدی؟ در حد تدریس و ترجمه. همین؟ والا چی بگم خو بپرسید میگم. کامپیوتر؟ نه ممنونم دارم یک دونه میگم کامپیوتر آشنایی داری؟ آهان بله. بگو ببینم مسلطی؟ والا به من گفتن به خودت مسلط باش. همین. عجب! میگم به اینا مسلطی؟ به کیا دقیقا؟ بچه اینقدر من رو معطل نکن! میگم به زبان مسلطی؟ گفتم که در حد تدریس و ترجمه. چیزی هست که اعتراف نکرده باشی؟ والا! چی بگم! از بادنجان و کدو متنفرم. قرمز یا آبی؟ ترجیحا بنفش! بچه من رو مسخره کردی؟ میگم پرسپلیس یا استقلال؟ آهان پرسپلیس دیگه چی بلدی؟ والا به زبانهای آلمانی ایتالیایی و اسپانیایی و عربی آشنا هستم. مسلط؟ به خودم مسلطم استرس هم ندارم میگم کامل بلدی؟ در حد این هست که بتونم گلیم خودم رو از آب بکشم بگم مسلط هستم خالی بندیه خو. مطلقی؟ نه نسبی هم میتونم باشم بستگی به متغیر داره. من رو مسخره کردی بچه ی نادان؟ میگم نابینای مطلقی؟ آهان فقط نور و سایه میبینم. راه ارتباط با تو چیه؟ والا! حرف زدن دیگه! منظورم اینه که راه های ارتباطی؟ اسکایپ omid.b25 علاقه هات؟ آشپزی تا حدی فوتبال, فیلم, شنا, موزیک. خب ببریدش بند 8! حکم: مهمون مایی ابد و یک روز یعنی چی؟ همین که گفتم یعنی بخوای نخوای ابد و یک روز حکم تو هست باید به هم محلیات خدمت کنی. فهمیدی؟ راستی تا یادم نرفته اینم بگم خدمت کن, یاد بگیر, و یاد بده بچه جون خسیس هم نباش. چشم حتما خب دیگه روده درازی هم نکن! ببریدش. زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود صحنه پیوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد
این نوشته در آموزش, آموزش های رایگان, اجتماعی, روانشناسی, صحبت های خودمونی ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

15 Responses to مثبت اندیشی 2

  1. 1
    پریسا says:

    سلام. اعتراف می کنم که من خوابم1خورده سنگینه. به نظرم واسه این بیدار شدنه باید خیلی متمرکز باشم. ولی دلم می خواد، به خدا واقعا دلم می خواد که بشه بیدار بشم. دلم آرامش بعد از بیداری از این کابوس های فراگیر رو می خواد. دلم حسابی می خواد همه چیز مثبت بشه. می دونم که اول باید خودم، بینشم، زاویه دیدم عوض بشه و اگر بشه تقریبا همه چیز واسه وروده جنابه آرامش مهیاست. فقط اینکه گاهی1خورده بیشتر از اندازهش واسم سخت میشه. مثلا صبح بیدار میشم و می دونم امروز فلان برنامه رو به مدت چند ساعت در پیش دارم که باید تحملش کنم و اصلا خوشم نمیاد. سعی می کنم بگم امروز عالیه ولی با وجود این آگاهیه اعصاب خورد کن که امروز فلان برنامه رو4یا5ساعت تموم در پیش دارم این مثبت گفتن و باور کردنش رو واقعا نمی دونم چه مدلی انجامش بدم. نمی خوام نه بیارم و بحث کنم واقعا فکر کردم اینجا بگمش شاید بشه حلش کرد و خدا رو چه دیدی1دفعه1راهی واسه این هم بود! خنده هم عالیه. اگر به حساب جنونم گذاشته نشه، به نظر من واسه خندیدن بهانه لازم نیست. گاهی تنها که میشیم هیچ ایرادی نداره بی دلیل هم بخندیم. کسی که نمی بینه بگه1چیزیمون هست ولی اعصابمون این خنده رو جذب می کنن و حسابی خوش می گذره. ببخشید من همیشه پر حرفم و پست های شما جالبن و من پر حرف تر میشم. ادامه بدید.
    به امید داشتن جهانی سراسر مثبت!

    • 1.1
      امید says:

      سلاااام خیلی عالیه که خیلی بی واهمه آنچه که هست رو بیان میکنی پریسا خانم.
      من مطمئنم شما و همه ی دوستان میرسید. راهی که بخواهی از این فرار کنی توی نوشته بعدی که فردا منتشر میشه قطعا هست. پست ها رو دنبال کن قطعا ضرر نمیکنی. سبز باشید و شاداب

  2. 2

    درود. به قول شاعر بخند به روی دنیا, دنیا به روت بخنده.
    کار من یکی از این چیزا گذشته خَخ. باید به صورت عملی بقیه ی عمرمو زیر دست مجربترین روان پزشکای دنیا بگذرونم تا شاید همین وضعیتی که دارم ثابت بمونه. خَخ.
    اصن هرگز سعی نکردم تو خیال زندگی کنم ولی خیال پردازی رو خیلی دوست دارم.
    به نظرم که ما محکوم به زندگی در واقعیتیم نه تخیل چرا که اگه تو واقعیت زندگی نکنیم یه روز این واقعیت آنچنان تو فرق سرمون میکوبه که یادمون میره حتی اسممون چی بوده.
    البته منظور پستتو متوجه شدم ولی به نظرم اینجوری که میگی نمیشه. باید اراده داشت و بتونیم ریاضت بکشیم. بعله اگه ریاضت باشه خیلی چیزا و خیلی مشکلاتو میتونیم از سر راه خودمون برداریم. منتها مشکل اینجاست که هر کسی واس این کار ساخته نشده و قرار هم نیست که همه به اونجا برسند. فقط اگه بشه تو این مسیر قرار بگیریم خیلی خوب میشه.
    اصن تو منو خوب کنی, شک نکن بقیه خوب میشند خَخ.
    مرسی از پست که باعث شدی گزافه گویی کنم و یه کمی چرندیات بنویسم. مرسی کُمُللاه.

    • 2.1
      امید says:

      سلاااااام داش علی سرور! خعلی مخلصم! بذار سومیش فردا که منتشر شه جواب این سوالت رو میگیری. مطمئنم که خوبی.
      واقعیت رو تو میسازی علی
      تو یه برنامه نویسی
      یعنی یه آدمی که باید بگم موفقه خواسته ی خودت بوده که شدی. پس من مطمئنم درست میشی صبر پیشه کن پسر. طول میکشه ولی درست میشه. بزرگ فکر کن کوچک قدم بردار تا به هدفت برسی.

      • 2.1.1
        امید says:

        علی حاج علی یادم رفت بهت یک چیز رو بگم!
        تو عالی هستی خودت فقط یادت رفته
        بهترین روانشناس آدم خود آدمه
        ببین مشاور خوبه ولی نهایت خود ما هستیم که خود واقعیمون رو تغییر میدیم و اینجا من کمک به تغییر میکنم و مطمئنم که میخواهی که تغییر کنی.
        واقعیت همینه
        باید بپذیریم.
        سبز باشی و شاداب

  3. 3

    درود
    هم کارت درسته هم همه حرفات!
    من یکی خوب میدونم هر جور فکر کنم همون جور میشه!
    حالا میخواد اسمش واقعیت باشه یا خیال!
    من که به هدفم با مثبت اندیشی میرسم.
    راستی برای این که کسی شماره ۳ رو زود منتشر نکنه پیشنویسش کردم خخخ!
    دوباره فردا یا یه روز دیگه بفرستش برای بازبینی!

  4. 4
    نیایش says:

    سلام.مرسی که ادامه دادید.
    اگر بشه یه کتاب قانون جذب یا فایلهایی از سخنرانی یا همچین مضامینی هم برامون بذارید واقعا عالی میشه.
    من مطمئنم همه چی بستگی به فکر خودمون داره.ما قرار نیست خیال پردازی کنیم.همیشه با خودم میگم اگر بخوام و اگر تلاش کنم حتما موفق میشم.
    معجزه خنده رو هم واقعا بهش رسیدم.
    فقط همیشه و در همه ی شرایط باید در حد خودمون فکر کنیم نه فراتر از توانمون.البته این نظر منه.

    اگر در حد خودمون فکر کنیم میبینیم که چطور زندگیمون تغیر میکنه و کم کم به جاحای بالاتری هم میرسیم.
    شاد و سر بلند باشید

  5. 5
    فرناز says:

    سلام ممنون جالب بود.

  6. 6
    روشنک روشنک says:

    سلام
    پستهاتون خیلی مفیدن ممنون

  7. 7
    قنبر says:

    درود
    به دلیل ذیق وقت اگر اشتباه ننوشته باشم ، از شما امید عزیز تشکر می کنم .اما برای از خواب بیدار شدن و اصطلاحا تغییر مثبت لازم نیست از خواب بیدار بیدار بشیم و کاملا با تجهیزات نظامی آماده باش باشیم .بلکه برای ورود ضمن بیداری برای تغییر لزوما می بایست ریلکس بود و توجه کافی ولازم به کلیه اعضای بدن هم داشت .دقیقا آرامش در کمال بیداری و هوشیاری و با ریلکس بودن برای ما هدیه آرامش را به همراه دارد .وای برم که الان فرزند ناراحت شد .من می توانم و قادرم البته قنبرم اما قادرم .نمی دانم چی می ن ویسم برم فعلا بای .

    • 7.1
      امید says:

      سلااااام بر قنبر جان عزیزم! بله به ریلکس شدن و تمریناتش اشاره هم خواهم کرد
      حتما
      ممنون که یادم آوردی که تمریناتی رو در این زمینه هم بگم.
      پایدار باشی و برقرار
      سبز باشید و شاداب

دیدگاهتان را بنویسید