خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

چراغ های راهنمایی چهار راه های شهر اصفهان به هشدار صوتی مجهز می شوند

با پیگیری های انجمن علمی، فرهنگی موج نور اصفهان در جلسه ای که روز پنج شنبه 27 آبان 1395 در مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با حضور نمایندگان انجمن موج نور و مدیران و کار شناسان آن مرکز تشکیل شد؛ مجهز کردن چراغ های راهنمایی به هشدار صوتی برای نابینایان مورد تأیید و تأکید قرار گرفت و قرار شد بودجه ی لازم برای اجرای این طرح در برنامه ی سال آینده لحاظ گردد؛ همچنین قرار شد تا پایان امسال به عنوان نمونه و به صورت پایلوت چراغ راهنمایی یک چهار راه به این امکان مجهز گردد تا با بررسی بازخورد ها معایب طرح بر طرف و این طرح در دیگر چهار راه های شهر نیز به تدریج اجرا شود.

امید است با پیگیری های انجمن موج نور و همکاری مرکز مدیریت ترافیک شهر اصفهان این طرح به زودی و به صورت مطلوب به نتیجه برسد و یکی از مشکلات عمده ی نابینایان شهر اصفهان حل شود.

به امید روز های روشنتر.

۱۲ دیدگاه دربارهٔ «چراغ های راهنمایی چهار راه های شهر اصفهان به هشدار صوتی مجهز می شوند»

درود. مرسی که پیگیرین و ظاهراً اصفهان رو به یه ایالت جدا گونه واس نابیناها تبدیل کردین ولی در خصوص این سیستم, نحوه کارش و اینکه تو چه کشورهایی این طرح اجرا شده و بازخوردش چی بوده هم اگه توضیح میدادین بد نبود.
باز هم مرسی از فعالیتهای صادقانتون و در خصوص گویاسازی اتوبوسهای اصفهان هم بگین واقعاً این طرح اجرایی شده یا نه و اینکه وقتی طرحی اجرایی میشه و نقاط ضعفش هم برطرف میشه, سعی کنین با رایزنیهای متداوم و مختلف, این طرحهای موفقیت آمیز رو به ایالتهای دیگه ی ایران هم منتقل کنین.
باز هم ممنون از زحمات خالصانه تون.

سلام، در مورد اینکه این طرح در کشور های دیگر و یا حتی در شهر های دیگر ایران اجرا شده یا نه و کیفیت آن چگونه بوده باید در مجالی دیگر بحث کنیم. اگر کسانی در این زمینه اطلاعات کامل و جامعی دارند منتشر کنند. در مورد گویا سازی اتوبوس ها هم این کار که خیلی کار خوبی هم هست به صورت ناقص اجرا شده و در همین حد هم موفق بوده و برای نابینایان بسیار مفید است. در شهر های دیگر هم اگر کسانی هستند که می خواهند از تجربیات انجمن استفاده کنند با ما تماس بگیرند؛ ۰۳۱۳۶۶۸۷۰۳۳ روز های زوج از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و روز های فرد از ساعت ۱۲ تا ۱۴ به جزء روز های تعطیل.با تشکر.

سلامی خالصانه دارم خدمت یکایک شما هیأت مدیره ارجمند خاصه مدیرعامل گرامی انجمن نور. جهت همه ی خدمات شما و این مورد متشکرم. اگه ممکنه در خصوص مجهز شدن همه ی اتوبوسهای شهری ائم از BRT و غیره و همچنین گویا شدن کلیه عابربانکها به انضمام برچسب بریل نیز پیگیریهای جدیتری داشته باشیند. با سپاس مجدد پیروز باشیند.

سلام، بسیاری از این طرح ها توسط انجمن موج نور و دیگر تشکل های اصفهان پیگیری شده و بعضی تا حدی اجرا شده و بعضی هم برای اجرایی شدن نیاز به عزم ملی دارد و بعضی هم به سختی اجرایی خواهد شد. به هر حال ما تا آخرین حد توانمان برای اجرای طرح های مختلف تلاش می کنیم. متشکریم.

سلام بر طرف کردن موانع خوب هست و باید انجام شود
ولی بهتر نیست رفت و آمد های غیر ضرور کم بشه
قبول کنیم که بعضی از رفت و آمد ها ضروری نیستند
شخصی که میتوانه با کامپیوتر کار های بانکیش را انجام بده چرا میره بانک

کم کردن رفت و آمد های ضروری بهتره یک نابینا نباید رفت و آمد های غیر ضرور داشته باشه
در خصوص مناسب سازی محیط های شهری اگر تمام پول ها را هم خرج کنند باز هم مناسب سازی امکان پزیر نیست
چرا که حزینه بر است و الان زمانش نیست
متشکرم

سلام، با بخشی از نظر شما موافقیم؛ اصلاً هدف ما از تأسیس انجمن موج نور نهادینه کردن استفاده از رایانه و تلفن همراه توسط نابینایان و کم بینایان بود و هست و خواهد بود. اما در اینکه ما باید تلاش کنیم دسترس پذیری شهری و غیره برای گروه هدف انجام شود هیچ شکی نیست. و به هر دلیلی نباید ذره ای از این تلاش بکاهیم. از ابراز نظر شما تشکر می کنیم.

سلام و تشکر از اقدامات مفید آن انجمن من هم امیدوارم که به نتیجه برسد در شیراز هم دوسال قبل در یکی از چهار راه ها یک چراغ راهنمای صوتی نصب کردند که به قول خودشان اگر جواب داد بعداً ادامه بدهند اما بعداً که من مراجعه کردم متوجه شدم که همان چراغ صوتی قبلی را هم برداشتند یک تععداد از عابر بانکها هم که به سیستم صوتی مجهز هست آنقدر صدایش را کم کرده اند که صدای آنها قابل شنیدن نیست به هرحال باز هم نباید نا امید باشیم…چون که در نا امیدیها بسی امیدست و البته نیازی به گفتن نیست که پایان شب سیه سپیدست…

دیدگاهتان را بنویسید