خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزشِ اندروید به نابینایان. رفعِ خطای همپوشانیِ صفحه شناسایی شد (Screen overlay detected) در اندرویدِ 6

درود هم محلیها.
دیشب که اسکایپ نصب میکردم، هر بار که وارِدِش میشدم، ازم مجوزهای مربوط به دسترسیهایی رو میخواست که توی مراحلِ نصب من بهشون توجه نکرده بودم و به این ترتیب  نرم افزار نمیتونست به درستی روی گوشیم اجرا بشه.
به همین دلیلم زمانی که اسکایپ رو اِجراش میکردم، اون دسترسیها رو ازم درخواست میکرد، و میخواست که مثلا موافقت کنم که اسکایپ به مخاطبین و میکروفونِ گوشی دسترسی داشته باشه.
منتها یه اشکالِ بسیار بد و حل نشدنی بدجوری یَقَمُ چسبیده بود.
وقتی درخواستِ دسترسی میومد، من چه مجاز کردن رو میزدم و چه مجاز نیست، خطایی بهم میداد با این مضمون که همپوشانی صفحه شناسایی شد یا به انگلیسی،
(Screen overlay detected)

هرررر کااااری هم که فکرشو بکنید کردم. اما حل نشد که نشد.
از خاموش کردنِ دسترسیهای مشابه توی تنظیمات بگیییر تا سرچ به همه ی زَبونایی که به فکرم میرسید.
اما واقعا اشکال کجا بود؟
اول یه توضیحی به اونایی که هنوز اندرویدشون شیش نشده بدم، بعد برم سراغِ ادامه ی ماجرا و اینکه من چطور این مشکل رو حل کردم.
توی اندرویدِ 6، اگر ما برنامه ای رو اجرا کنیم، و برنامه ی دیگه ای که دسترسیها و مجوزهایی که استفاده ی مشترک با اون برنامه داره به طورِ همزمان اجرا بشه یا در حالِ اجرا باشه، یعنی دقیقا دوتا برنامه که احتیاج به مجوزها و دسترسیهای تقریبا مشترک با هم دارن اگه همزمان اجرا بشن یا حتی یکی قبل از اون یکی اجرا شده باشه، این دوتا زمانی که فعال بشن و دسترسیهای یکیشون توی تنظیمات محدودتر از اون یکی باشه، تا برنامه ای که دسترسیهاش محدود نیست رو غیرِ فعال نکنیم، نمیتونیم مجوزِ دسترسیهای جدید رو به برنامه ای که تازه اجرا کردیم بِدیم.
اما اشکالِ کارِ من کجا بود؟
کدوم برنامه بود که هم همزمان با اسکایپ اجرا میشد و یا زمانِ اجرای اسکایپ در حالِ اجرا بود، و هم دسترسیهاش با اسکایپ تقریبا یکسان؟
اول یه نکته ای رو بگم، اینجور وقتها بهتره به برنامه هایی فکر کنیم که همیشه در حالِ اجرا هستند.
برنامه هایی نظیرِ ضد ویروسها، تمیزکننده های پرونده های غیرِ ضروری و…
نرم افزارهایی مثلِ clean master و 360 security.
برای من، اشکال جایی بود که اصلا فکرش رو هم نمیکردم.
google talkback.
بعله. درسته. خودِ خودِشِه!
من زمانی که تاکبک رو از کار انداختم، برای مجاز کردنِ دسترسیهای نرم افزارِ اسکایپ به هیچ مشکلی بر نخوردم و به راحتی تونستم روی دکمه ی مجاز کردن، (aloue) کلیک کنم و کار انجام شد.
اما توصیه میکنم اگر حتی به این شکل هم مسأله حل نشد، از روشهای الکی ای که توی اینترنت هست، مثل رفتن به تنظیماتِ ویژگیهای پیشرفته و مواردی از این دست جداً خودداری کنید که راااهِش این نیست!
نهایتا توی اینترنت بگردید و طریقه ی روشن کردنِ دستگاهِتون در حالتِ امن (safe mode) رو پیدا کنید، با اون روش گوشی یا تبلتتون رو روشن کنید و چون اونجا فقط برنامه های ضروری اجرا میشن، احتمالا دیگه هیچ مشکلی برای دادَنِ هیچ مجوزی به هیچ نرم افزاری نخواهید داشت.
امیدوارم دوستانی که با این مسأله مشکل داشتند و به راهِ حل نرسیدند با خوندنِ این مطلب مسأله براشون مرتفع بشه.
پیروز باشید.

۴۷ دیدگاه دربارهٔ «آموزشِ اندروید به نابینایان. رفعِ خطای همپوشانیِ صفحه شناسایی شد (Screen overlay detected) در اندرویدِ 6»

درود بر مسعود نازنینم. آقا دستت طلا که کار ات درست درسته. من که هنوز اندروید ۶ نیستم ولی قطعا از آموزش مفیدت بعدا استفاده خواهم کرد مسعود جان. ولی فعلا یه مشکلی دارم و اون اینکه هر روز برنامههایی میخواند که به روزرسانی بشند آقا هرچی روی دکمه نصب ضربه میزنم فایده نداره که نداره. رو خودش میزنم جای دیگش میزنم وسط صفحه میزنم میزنم عمل نمیکنه که نمیکنه. اگه لطف کنی بگی که مشکل از کجا میتونه باشه بی نهایت سپاسگزارت خواهم بود پسر خوبم. همیشه مهربان باشی.

درود عمو حسینِ دوست داشتنی، میهنپرست و آزاد اندیشم.
عموجان، به نظرم قابلیتِ کمنور کردنِ صفحه در تاکبک، یا صفحه ی تیره در خودِ منوی قابلیتِ دسترسی براتون فعاله که این مسأله رو براتون به وجود میاره.
پیروز باشید.

سلام رضا. همون طور که گفتم، اگر برنامه ای که دسترسیهای مشابه داره غیر فعال یا دسترسیهاش محدود بشه، ایراد رفع میشه و دیگه میتونیم مجوزهای جدید رو برای نرم افزارِ تازه نصب شده ایجاد کنیم.
مثلا توی مثالِ ما، اگر قابلیتِ دسترسی مستقیم (direct access) فعال باشه، ما میتونیم جای دقیق دکمه ی مجاز کردن روی صفحه رو یاد بگیریم، با سه بار زدنِ کلیدِ home تاکبک رو برای چند لحظه غیرفعال کنیم، دکمه رو بزنیم و مجددا با سه تا home تاکبک رو فعال کنیم.
اگر دیدیم بازم مجوزهای دیگه ای داشت، (چون ممکنه چندتا دسترسی بخواد،) بازم تاکبک رو غیرفعال میکنیم و مجاز کردن رو میزنیم و مجدد فعالِش میکنیم.
همیشه موفق باشی دوست خوبم.

درود بر مسعود عزیز. اولش دمت گرم به خاطر این آموزشت. از حق نگذریم واقعا جالب بود. فقط مسعود خان من یه پرسش داشتم که البته شاید خیلی ابتدایی باشه. میخواستم بدونم چه طور باید نسخه اندروید گوشی را ارتقا بدم. کلا این کار به صرفه هست یا نه؟ باز هم دمت گرم.

سلام
اولا ازت تشکر میکنم بابت این آموزش مفید که مثل همه ی آموزشهات خیلی کارساز هست
بعد هم با اجازه ی مسعود من جوابتون را میدم البته اگر قبل از من کسی بهتون جواب نداده باشه چون من کامنت ها را نخوندم.
شما وقتی برید قسمت تنظیمات گوشی تو قسمت درباره ی دستگاه میتونید سیستم اندروید خودتون را به روز کنید.
البته ببخشید که تو کار استاد دخالت کردم.

درود به ایمانِ متین و دوست داشتنی.
برای دریافتِ نسخه ی رسمیِ ارتقاعِ سیستم عاملِ گوشیت، به تنظیمات\درباره دستگاه\بروز آوری نرم افزار برو، و گزینه ی اکنون بروز شود یا دانلود دستی نسخه های بروز رو انتخاب کن.
اما اگر بخوای از نسخه های غیر رسمی که به تاییدِ سامسونگ نرسیدن استفاده کنی، میتونی با توجه به آموزشهایی که محمدِ میرقاسمیِ عزیز و دوست داشتنی منتشر کرده، بِری و یه نسخه ی رامِ غیر رسمی دانلود کنی و روی گوشیت فلش بزنی.
فقط قبل از تصمیم برای نصبِ یه نسخه ی غیر رسمی، اول حتما از رامِ فعلیت بکاپ بگیر که اگه پشیمون شدی بتونی بَرِش گردونی، بعدشم پییِ هر چیزی رو به تنت بمال خخخ!
برات پیروزی و شادمانی آرزو میکنم ایمان.
در پناهِ خرد.

دوستان گل سلام من j5 دارم! من در حالت عادی نور گوشیم بسته هست! ولی بعد از زمانی که اون ارور رو دریافت کردم به طور اتفاقی نور صفحه مو باز کردم و مشکلم حل شد!
بنابر این حد اقل روی j5 با اندروید ۶ هرگاه این ارور رو دریافت میکنم ارتباط مستقیم با نور صفحه داره! نور صفحه رو باز میکنم حل میشه! دوستان هم تست کنند نظر بدهند یاحق

مخم که تاب دارد به علاوه ی سرسرههه خخخ!
نه. شانسی نیستش. برای مدلهای اف که ۴جی رو هم پشتیبانی میکنن، آپدیت اومده.
مالِ شوما که احتمالا مدلِ h هست برای دریافتِ نسخه ی رسمیِ بروز رسانی یه کم بیشتر باید منتظر بمونی.
اگرم بخوای میتونی بِری آموزشِ محمد رو گوش بِدی تا یه رام مربوط به یه کشورِ دیگه رو روی گوشیت دانلود کنی و فلش بزنی.
اینجورییَم میتونی اندروید شیشی بشی.
ولی به نظرم صبر کن تا بیاد. همون باش تا بیادِ خودمون خخخ!
دمِ تو گرررم کامی.

سلام. وقت به خیر. تنها ترین مشکلی که با اندروید ۶.۰.۱ دارم و میدونم احتمالا به پست مربوط نباشه اینه که برنامه هایی مثل تلگرام و تلگرام plus رو با هم نمیتونم داشته باشم. اصلاً نصب نمیشه. اگه این ایرادات برطرف بشه که دوستمون تو پست فرمودن اندروید شش به نظر من گسترده تر از اندروید ۵ و ۵.۱ هست.

سلام امیر.
با توجه به اینکه این نرم افزارهایی که گفتی نسخه های غیرِ رسمی هستند، به نظر میرسه این مسأله بیشتر به بی در و پیکر بودنِ تلگرام مربوط میشه و پرونده های مشترکِ موردِ نیاز برای نصبِ این نرم افزارها تا اندرویدِ ۶.
یعنی میخوام بگم همین که این نرم افزارها در کنارِ هم روی اندرویدِ پنج نصب و اجرا میشَن، این احتمالا به یک حفره ی امنیتی در اندرویدِ نسخه ی ۵ به حساب میاد.
موفق باشی.

ببین محمد فقط رام رسمی فلش زده و من نمیدونم که اگه بخوام رام غیر رسمی فلش بزنم یا رام مثلا سری f فلش بزنم باید چی کار کنم؟ احتمال داره چون ایران تحریم و اونا نیاد؟ مثلا خیلی برنامهها رو همینجوریبرای کشور شما در دسترس نیست تو گوگل پلی میگه

رامهای غیر رسمی رو هم میتونی برای گوشیت توی سایتا جستجو کنی و دانلود کنی.
فلش زدنشونم فرقی با رسمیها نداره.
در موردِ تحریمم فکر نکنم. میشه که با تأخیر آپدیتها بیاد. اما اگر برای جاهای دیگه بیاد، دیر یا زود به ایرانیها هم میرسه.

وااااای منم یه روز کامل با این درگیر بودم . واتسپ نه میشد ویس بدم نه گوش کنم
این clean master لعنتی نمیذاشت خخخ
توی یه سایت خونده بودم . رفتم توقف اجباری رو زدم حل شده. و الان کلا پاکش کردم . والا چیه
آقا دم شما گرم بسیار

سلام. وقت به خیر. واقعیت مسأله نسخه های انگلیسی رسمی این دو رو نصب کرده بودم. و هنوزم دارمشون. حتی تلگرام plus آپدیت هم خواست نکردمش چون نسخه ی جدیدش contact ها رو نمیخونه. حالا نرم افزارهایی که نرم افزار کمکی یا plus دارن مثل espeak رو امتحان نکردم. اما telegram و telegram plus رو تو اندروید ۵.۱.۱ میتونستم نصبش بکنم اما تو اندروید ۶ نمیشه. آیا تنظیمی داره که نرم افزارهایی که signuture یا امضاهاشون یکی هست رو با هم نصب کرد یا نه. ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.

سلام مسعود ممنون از آموزش خوبت سر این موضوع من بیچاره شدم فکر کنم که حدود ۲ هفته پیش بود که سامسونگ اندروید ۶ رو برای گلکسی j5 2015 منتشر کرد آپدیت کردن همان شروع مشکلات همان برای من که این جوری بود وقتی که آپدیت کردم هیچ کدوم از برنامه هام درست کار نمیکرد مجبور شدم ریست کنم بعد از ریست هم دیگه مشکل همپوشانی برای من پیش نیومده البته تا حالا بعدش رو که خدا میدونه راستی اینم بگم که منو صفحه اصلی و محل سیمکارت های تلفن هم به کل جابجا شده که اینجا حدود ۲۰۰۰ تومن به نفع ایرانسل شد وقتی که من صحبتم تموم شد تازه فهمیدم که ای دل غافل اینا جای تماسها رو عوض کرده بودن و ما خبر نداشتیم آموزشت دقیق و مثل همیشه عالی بود شاد باشی

دیدگاهتان را بنویسید