خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

دانلود سخنان جناب معینی مدیرعامل شبکه تشکلهای نابینایان و کمبینایان، (چاووش) در دومین همایش جامعه بینا شهروند نابینا و بیانیه همایش

درود بر یاران همیشه همراه. احتمالا آگاهی دارید که هفته گذشته یعنی 23 و 24 آذرماه همایش دوم جامعه بینا شهروند نابینا به همت جامعه نابینایان کاشان و دانشگاه این شهر در شهر کاشان برگزار شد که دوستان عزیزمون از انجمن سقز گزارشی از این همایش را در محله منتشر کردند.
من امروز فایل صوتی سخنان آقای معینی را تقدیم محضرتون میکنم. دوستان عزیز توصیه میکنم این بیانات را حتما بشنوید. آقای معینی میتونند در خیلی جهات الگوی مفیدی برای ما نابینایان باشند، ایشان هم قدرت سخنوری بالایی دارند تا جایی که اصلا سخنانشان نیازی به ویرایش ندارد چون فصیح و بلیغ سخن میگویند، و هم اینکه دارای قدرت تجزیه و تحلیل بالایی هستند که متاسفانه بسیاری از ما این توانمندی را نداریم و بخوبی نمیتوانیم نظرات و دیدگاههایمان را تبیین و تحلیل کنیم. ویژگی دیگر جناب معینی توانایی ایجاد حساسیت و توجه نسبت بمسائل معلولین و بویژه نابینایان در جامعه، بین مسؤولین و خود معلولین و نابینایان است.
پس باز توصیه میکنم که سخنان ایشان را بشنوید و شما هم سعی کنید توانمندیهاتون در زمینههایی را که گفتم افزایش بدید.
تا یادم نرفته باید از تلاشهای جامعه کاشان تشکر ویژه و مخصوص داشته باشیم که واقعا سنگ تموم میذارند. برگزاری چنین همایشهایی دیگه امروزه به یک آرزو برای خیلی از تشکلها تبدیل شده ولی این کاشانیها دو سال پی در پی همایش جامعه بینا شهروند نابینا را در سطحی عالی و مثال زدنی برگزار کردند و ظاهرا بنا دارند هر ساله تکرارش کنند.
و صد البته این هم مقدور و میسور نبود جز با همت و تلاش سرکار خانم دکتر نیکخواه که بخوبی از استعداد و توامندیشون در این زمینه استفاده کردند و موفق شده اند همه امکانات دانشگاه و دیگر ارگانها را به خدمت بگیرند. خلاصه که برگزاری چنین همایشی نیازمند وقت، انرژی و هزینه بالایی است که در توان هر کسی نیست.
این دوستان برای هر امری برنامهریزی داشتند که یکی از آنها آموزش دانشجویان کاشانی برای همراهی و راهنمایی اعضای شرکت کننده بود که چه بچهها و جوانان نازنین و دوست داشتنی بودند. فقط حیف که وقت اندک بود و بسیاری از دوستان نتوانستند یکدیگر را ملاقات کنند که هم بخاطر فشرده بودن برنامهها بود و هم بخاطر محدودیت نابینایی ماست که نمیتونیم به راحتی همو پیدا کنیم و چه بسا اطلاع نداشتیم که فلان دوستمون هم در همایش حضور داره که جا دارد در همایشهای بعدی قبل از شروع رسمی همایش، افراد به معرفی خودشون بپردازند. همچنین اگر محل خوابگاه و استراحت در مکانهایی باشد که افراد بتوانند به خونه همسایهها سر بزنند باز امکان بهتری برای آشنایی و گفتگو و رایزنی برای شرکت کنندگان بوجود میاد.
راستی قراره مصاحبه ای با دکتر نیکخواه داشته باشم که امیدوارم بزودی محقق بشه و شما نازنینان بیشتر با این فعال اجتماعی و علمی آشنا شوید که امروزه خانم دکتر نیکخواه یکی از سرمایههای جامعه نابینایان هستند که امیدوارم همیشه سالم سعادتمند سربلند و پیروز باشند.
یکی از خوشبختیهای من در این همایش آشنایی با دوستان و عزیزان سقزی بود که واقعا از دیدنشون بسیار خوشحال شدم و بوجودشون افتخار میکنم. همچنین هم محله ای بسیار دوست داشتنی و نازنین یعنی فرهاد جعفری عزیز رو دیدم که دیدن این مهربان پسر هم موجب افزایش خرسندیم شد که امیدوارم فرهاد همچون گذشته حضوری روشن و علنی و سبز در محله داشته باشه.
خب دیگر بس است بابا ول کن اون میکروفون رو چقدر کشش میدی خخخخ.
سخنان جناب معینی را میتونید از
اینجا با حجم 19مگ

و بیانیه همایش را از

اینجا با حجم4مگ
دانلود بفرمایید.
امیدوارم بزودی بتونم مقالات ارائه شده در دومین همایش جامعه بینا شهروند نابینا را هم تقدیم شما گرامیان کنم.
پیروز و مهربان باشید.

۲۲ دیدگاه دربارهٔ «دانلود سخنان جناب معینی مدیرعامل شبکه تشکلهای نابینایان و کمبینایان، (چاووش) در دومین همایش جامعه بینا شهروند نابینا و بیانیه همایش»

سلام و درود بر عمو حسین خوب عزیز و دوست داشتنی خودم
عمو واقعاً دستتون درد نکنه بابت این فایل آخه من اون پستی رو که گفتید بخاطر مشغله و اعتیاد به واتسآپ نتونستم بخونم خب این فایل صوتی رو باید گوش کنم
و شک نکنید که حتماً دانلود میکنم چون که من یکی از سبک صحبت های کارشناسی آقای معینی گرامی و عزیز همیشه خوشم میاد
و همیشه میگم افرادی امثال معینیها یا امثال صابریها باید سکان دار امور اجرایی معلولین بشن که بتونن به طور جدی راهبردی مسائل رو حل کنند
به هر حال عمو مرسی بابت این پست روزتان هم خوش و در آرامش حق نگهدارتان باد بدرود و خدا نگهدار

سلام عمو جان. میگم این همون همایش نبود که شما مقاله هاش رو تا شماره خاطرم نیست چندمی اینجا منتشر کردید تا مقاله ها تموم شد؟ من داخل نمایشگاه شرکت نماد امسال یکی از عزیز های کاشان رو دیدم. زیاد طول نکشید ولی۱کوچولو در مورد همایش با هم حرف زدیم و تازه فهمیدم۱عالمه دونستنی رو از دست دادم!
ممنون عمو به خاطر پست و تلاش و همه چیز!
همیشه شاد باشید!

درود پریسا. اول بگو ببینم این درسته:
(cake)

It’s parisa jahanshahi’s birthday today.
Give the gift of birthday calls to mobiles and landlines with a Skype Gift Card.
دوم اینکه نه، این همایش پارسال نیست، همایش امساله. اگه متن رو درست بخونی میبینی که گفته ام ۲۳ و ۲۴ آذرماه همایش دوم جامعه بینا شهروند نابینا برگزار شد.. پس سخنان آقای معینی هم مال همین چند روز پیشه. مقالاتی هم که احتمالا در آینده منتشر میشند مقالات جدیدی مال همین امسال هستند. محوریت مقالات و همایش امسال، تشکلها بودند. سوم اینکه تشکر از حضور خوبت در این پست. اگرم که خبر اسکایپ درست باشه که تولدت مبارک و خجسته و فرخنده و میمون و میمنت باااااد.
پیروز باشی پریسا.

درود بر عمو حسین بزرگوار
از اینکه سخنان جناب معینی رو جهت اطلاع هم محله ای های عزیز در دسترس گذاشتید صمیمانه تشکر میکنم.
برای بنده نیز آشنایی با نازنین اصفهانی محله باعث خرسندی و سعادت بود. بیشک این فرصت خوب آشنایی که ایجاد شد را از دست نداده و ارتباطم را با شما بزرگوار حفظ خواهم کرد.
باز هم از لطف و پیام پر از مهرت سپاس گزارم. انشاالله به تدریج در همین محله سایر مطالب و زوایای دیگری از بحثهای همایش منتشر گردد. راستی اگر عمو حسین عزیز دسترسی به متن بیانیه همایش دارید لطفا آنرا نیز منتشر کنید که متن بسیار خوب و پر از نکات و مطالبه گریهای بجا و به حقی بود.
پاینده باشید.

درود بر دکتر سرگران عزیز. از لطف و حضورتون در پست بسیار سپاسگزارم. ارتباط با افرادی چون شما موجب افتخار است. با کمال میل در خدمت هستم. اطاعت امر کردم فایل صوتی بیانیه را هم گذاشتم. تشکر از یادآوریتون.
همیشه سربلند و پر افتخار باشید.

سلام بر عموی بزرگوار محله . واقعا متشکرم که اینقدر فعال و پویا هستید در چنین زمینه هایی و امیدوارم بیشتر از سرمایه فکری چون شما در جامعه ی ما نابینایان استفاده بشه . منم واقعا جا داره به نوبه ی خودم از مسئولین این همایش و به خصوص خانم دکتر نیک خواه تشکر کنم که موقعیت مناسبی رو برای هم فکری دوستان نابینا و به خصوص گردهمایی نابینایان فراهم کردند . امیدوارم این دسته همایش ها در شهر های ایران بیشتر برگذار بشه و خودم هم بتونم در آنها شرکت داشته باشم. راااستی مگه آقای جعفری هم حضور داشتند !!! پس چرا کلا من هیچ کسی رو ندیدم البته خب ندیدن بخاطر نابیناییه دیگه خخخخخخ

درود بر سمانه نازنین. از اظهار لطف و محبتت سپاسگزارم دختر اندیشمندم. بله فرهاد هم حضور داشت خوشبختانه ایشون منو دید. اینم یه مشکله دیگه باید پیشنهاد کنیم که در همایشهای بعدی همون اول کار شرکت کنندگان خود را معرفی کنند. منم متاسف شدم که نتونستم مهدی یا همون جوانمرد دانای محله رو ببینم. به هر حال از اینکه افتخار دادی به پست سر زدی بسی بسیار سپاسمندم همیشه پیروز و مهربان باشی خانم مهندس

دوباره سلام عمو جان. نه منظورم این نبود حواسم هست که این مال امساله خواستم بگم این همایش از همون سری همایش هاست؟ ولی مثل اینکه طبق معمول بد توضیح دادم معذرت.
دومیش هم نه عمو جان اسکایپ داره دروغ میگه تولدم۲۹شهریور بود که بچه های گوش کن حسابی داخل محله خجالتم دادن و دوباره دست تکی تکیشون درد نکنه واسه خاطر خاطره اون روز که واسم موندگارش کردن! سومیش رو یادم رفت ببخشید اینهمه سر به هوام و شکلک نمی دونم چی از اون پرت هاش! ممنونم عمو جان از محبتتون!
شاد باشید تا همیشه!

خواهش میکنم پریسا. تقصیر من بود که منظورتو متوجه نشدم، هی جوانی کجایی که یادت بخیر خخخخ. و بدتر اینکه یادم رفته بود که ۲۹شهریور بچهها برات جشن تولد گرفتند. پس دست کمی ازت ندارم ناراحت نباش که رفیق شفیق داری و تنها نیستی.

سلام . منم تونستم این هفته ی ده بیستایی نبین و نیم بین رو یک جا ببینم . جالبه که متوجه شدم که خیلی حواسشون جمع بود که من بهم بر نخوره خخخخ و یا ناراحت نشم از دستشون .
چون یکی بهم یاد داد چگونه به نبین ها چایی تعارف کنم که اون یکی سریع حرف دوستشو ماست مالی کرد که مبادا من ناراحت شوم . هههه خیلی برام جالب بود . یکی از نبینک ها هم خیییلی خوب ظرف شست اساسی . در ضمن چون غذا رو جلوی هر فردی میبردم دیگه وقت نکردم که به خوردنشون توجه کنم خخخ

چه کنیم دیگه رعد درد خودمون کمه باید فکر ناراحتی ببینها هم باشیم یا از قضاوت کردنشون باید همش استرس داشته باشیم که مبادا چیزی بگیم که بیناها قضاوت بدی دربارهمون نکنند و بدتر از همه به دیگران تعمیم ندند. از اینکه اینقدر علاقهمند به ارتباط با نابیناها هستی هم خوشحال و هم سپاسگزارم. تشکر میکنم از حضورت در این پست. همیشه پیروز و مهربان باشی رععععد کبیر.

درود بر ریحان بانوی گرامی محله. از اینکه دان میکنی و میگوشی سپاسمندم. امیدوارم روز به روز شاهد ظهور و حضور تعداد بیشتری از افراد خوش فکر و صاحب نظر باشیم، تلاش کن که یکی از آنها باشی ریحان بانو. تشکر از حضورت در این پست. پیروز باشی مهرت جاودانه.

سلام عمو. خب ما پارسال که هم مقاله دادیم و هم در همایش شرکت کردیم. یادش بخیر شب دوم رفتیم یه منطقه کوه پایه ای در حاشیه شهر غمسر و محل اسکانمون عوض شد. چقدر اون شب سرد بود و نصف شب صدای شغال ها هم بگوش میرسید خخخخ. فکر کنم شما هم شب دوم با ما اومدین به همون خونه های ویلایی.
خب امسال که نشد مقاله بدیم و بیاییم، این فایل رو سر فرصت گوش خواهم کرد، هر چند با کلیت صحبت های آقای معینی در این روز ها آشنام.
راستی. منتظر مقاله های امسال هم هستیم، نمیدونم سطح مقالات نسبت به پارسال بهتر بوده یا نه.

درود امیرم. راستش خیلی منتظرتون بودم. آره پارسال ما هر دو شب اونجا بودیم. مقالات رو هم باید بیشتر مطالعه کنیم تا بتونیم دربارهشون داوری داشته باشیم. امسال چون محور مقالات تشکلها بود شاید برای محققین کمی سخت باشه که یه جوری امورات رو به تشکلها مرتبط کنند یکی دو مقاله ای را که اونجا ارائه شد را دیدم که هیچ ارتباطی با تشکلها نداشت. تشکر از حضورت در این پست. راستی نگفتی پیشنهادم رو میپذیرید یا نه خخخخ.

دیدگاهتان را بنویسید