خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

دوستان همنوع خواهشا بیایید از سوء استفاده از اسم معلول و تکدی گری به نام ما نابینایان در سایت دیوار جلوگیری کنیم!

**** به نام خالق زیبایی ها ****
دوستان گرامی، درود به همگی شما.
وقتتون به خیر.
بی مقدمه می رم سراغ اصل مطلب.
ببینید، در سایت دیوار متأسفانه اخیراً به وفور دیده می شه که یه عده ای به اسم نابینا یا کم بینا و یا هر معلولیت دیگه ای، اقدام به تکدی گری از مردم می کنن.
از همگی دوستانی که واقعاً دغدغه شون نابینایان و معضلات پیش روشون و همچنین تغییر نگرش جامعه نسبت به قشر خودمون هست دعوت می کنم شکایت نامه ای رو علیه سایت دیوار تنظیم کنن یا لا اقل به دفتر اصلی این سایت که در یکی از مناطق تهران هست مراجعه کنن و حضوراً یا کتباً نسبت به این موضوع اعتراض خودشون رو اعلام کنن،
توضیحی کامل تر همراه با چند نمونه: سایت دیوار لینک های مختلفی داره که یکی از اون ها اجتماعی هست و یکی از زیر شاخه های این لینک، خیریه و کمک رسانیه که متأسفانه یا محلی شده برای انتشار آگهی آقایانی که دنبال عقد موقت با خانم ها هستن و اغلب هم به اسم کمک به بی سرپرست منتشر می شن، یا افرادی به اسم معلول تحت پوشش بهزیستی میان درخواست کمک می کنن.
مثلاً یه آگهی دیدم که نوشته بود: شما را به فلانی قسم کمک کنید، من سه تا بچه دارم، اجاره خانه ام مانده، غذا نداریم بخوریم، مستمری بگیر بهزیستی هستم و چشم چپمم کوره.
دقیقاً به همین شکل نوشته شده بود.
یا یکی دیگه به این شکل بود که: من مادر چند فرزندم که فرزند بزرگم کلاس پنجم هست و مشکل آر پی داره و من الآن تو خرج عملش موندم تو تهران و به خدا نمی دونم چی کار کنم، تو را فلانی کمکم کنید.
وقتی بهش پیامک زدم و گفتم: خانم لطفاً آدرس اون بیمارستانی که فرزندتون بَستریه رو بدید تا بیام مخارج مربوط به عمل رو بپردازم، طرف پیام داد که نمیشه شرمنده، شماره کارت می دم برام کارت به کارت کنین.
منم که زیر بار این مسأله نرفتم و اتفاقاً دقیقاً دنبال این جواب بودم، چون می دونستم طرف کیسه دوخته واسه پولای مردم که به بهانه ی خرج عمل دخترش، از مردم گدایی کنه.
بچه های عزیز، حالا من همه ی شما رو به خدا قسم می دم، حالا که ما داریم جون می کَنیم تا دید روشنی رو در جامعه نسبت به نابینایان ایجاد کنیم، نذارید یه عده این جوری با آبرومون بازی کنن.
ازتون خواهش می کنم یه اقدامی بکنین که هر چه سریع تر این بساط ها جمع بشه.
یه چیز جالب دیگه هم بگم و اونم اینه که: روز پنجشنبه که برای اجرای برنامه به آموزشگاه امید نابینایان که همون مدرسه ی سابقم بود دعوت شدم، موقع برگشت، آقا فرهاد، دوست بینامون که همراهمون بود، گفت که عکس یک نابینا رو زدن و یه جمله هم خوند که دقیقاً یادم نیست چی بود ولی مفهومش ترحم طلبی اون نابینا بود و باز کنار همون، یه شماره حساب سیبا زده بودن که مردم کمک کنن.
این واقعاً زجر آوره که جلوی مدرسه ی نابینایان چنین کاری رو بکنن تا مردم به مدرسه شون کمک کنن، اونم به اسم نابینایان.
به خدا بعضی مردم حق دارن تا یه نابینا رو می بینن، هی نُچنُچ کنن و با یه متکدی اشتباهش بگیرن، ناراحت نَشین، قصد توهین ندارم، روی سخنم با مؤسسات آموزشی از جمله مدارس و یا مؤسسات خیریه ای هست که به قول خودشون، برای نابینایان دارن تلاش می کنن و هدفشون بهبود زندگی نابینایان مُستمنده و به همین عنوان هم مردم رو سرکیسه می کنن اما حتی یه ریالشم صرف خود نابینایان نمی شه.
متأسفانه وقتی دور مدرسه قدم می زدم و خاطرات گذشته رو مرور می کردم، متوجه شدم که راهروی سالن مدرسه رو خراب کردن و دارن به حساب خودشون باز سازی می کنن.
از مؤسسات خیریه ای هم که به اسم نابینایان مردم رو می چاپن و تخلفات بسیاری هم درشون صورت می گیره هم که خودتون نسبت به من آگاه تَرید.
حرف دیگه ای ندارم، جز این که این پست جدی گرفته بشه و تا جایی که می تونید در گروه های مختلف این مطلب رو به اشتراک بگذارید تا دوستان تحصیل کرده که در مباحث حقوقی خبره هستن، جهت تنظیم شکایت نامه از سایت دیوار یک دل بشن و کار رو به نحو احسن پیش ببرن.
بابت پر حرفیم عذر خواهم، فقط خواستم مطلبم کاملاً برای همه مفهوم و ملموس باشه.
خلاصه ی حرفام اینه که هر چی ما فرهنگ سازی کنیم، چه از طریق فضای مجازی و چه در دنیای حقیقی، باز هم مردم ظاهر بین و سطحی نگر این مملکت میان و این چیزا رو در تصوراتشون نسبت به ما لحاظ می کنن و ما تو ذهنشون می شیم نماد تکدی گری و یه موجود لایق ترحم.
متأسفانه اون کسانی هم که چه واقعاً دچار معلولیت هستن و چه به اسم معلولین، در سطح شهر اقدام به گدایی از مردم می کنن، بر طبل کج فهمی جامعه نسبت به ما می کوبن، اونم با صدای بسیار بلند.
آهای سازمان بهزیستی که مسؤول رسیدگی به امورات معلولین هستی، کجایی که ببینی این وضع رو؟ کی می خوای از خواب بیدار شی و برای بهبود زندگی معلولین اقدام کنی که به این روش ها متوسل نشن، حالا یا خودشون و یا دیگرانی در نقششون.
در پایان ممنونم از تمامی کسانی که وقت گذاشتن و این پست رو خوندن.
با یه دنیا آه و حسرت، همگی تون رو به یزدان بی همتا می سپارم.
**** بدرود ****

۳۲ دیدگاه دربارهٔ «دوستان همنوع خواهشا بیایید از سوء استفاده از اسم معلول و تکدی گری به نام ما نابینایان در سایت دیوار جلوگیری کنیم!»

پوریا مرسی که نسبت بمسائل حساسی، ولی چه باید کرد که این روحیه کمک طلبیدن و تکدیگری فراگیر شده و یکی از گروههایی که بنام نابینایان عملا تکدیگری میکنند خود تشکلهای نابینایی هستند. بهزیستی هم که در رأس همهشون قرار داره، صدقه دادن هم که جزئی از فرهنگ ما شده و هر روز بیشتر روش تبلیغ میشه. پس از چی به کی باید شکایت کرد! چه شکایتی از سایت دیوار باید کرد میگه آقا مگه بهزیستی کمیته تشکلهاتون براتون گدایی نمیکنند از من سایت چه انتظاری دارید که هر کس آزاده تا نیاز هاشو بیان کنه. پس بنظرم شکایت اصلا کار جالبی نیست مگه اینکه دوستانه ازشون خواسته بشه که از انتشار مطالب اینجوری جلوگیری کنند. بازم مرسی داری پسر همه فن حریف. راستی تازگیها یه تغییراتی در نوشته هات میبینم! پیروز و مهربان باشی.

درود بر شما عمو حسین، وقتتون به خیر. از این که به من لطف دارید بی نهایت سپاسگزارم.
آخه نمی شه که هر کسی بیاد یه چیزی سر هم کنه و به اسم نابیناها منتشر کنه تو سایت دیوار.
تازه، برخی کانال های تلگرامی، یه سری آگهی های این سایت رو سوژه می کنن واسه خنده، مثلاً یه آگهی بود که نوشته بود تعویض ۹ پُرس قیمه با ۹ پُرس چلو مرغ، یا یه آگهی دیگه که یه خانمی بچه شو واسه فروش گذاشته بود.
ترسم از اینه که آگهی هایی هم که به اسم نابینا منتشر می شه، بره قاتی سوژه های این کانال ها که اکثراً هم پر مخاطب هستن.
لا اقل یه تذکری چیزی.
ممنون از حضور و دقت نظرتون نسبت به نوشته های من.
آره، تغییر کردن.
شاد باشید

درود وقت به خیر.
همین اول بگم از اینکه بیپرده مینویسم اصن نگرانی ندارم و واسم هم مهم نیست که چه جوری قضاوت میشم.
هر چند اینایی که مینویسم درد دل کسایی هست که به نوعی باهام درد دل کردند ولی خب به هر حال ممکنه که یکی پیش خودش فکر کنه که تو هم آره و چرا آره و اصن چرا تو باید با اونا حرفی بزنی و چرا باید اونا با تو درد دل کرده باشند.
ولی از اونجایی که همیشه عادت دارم ریشه ی مشکلاتو پیدا کنم و دنبال چرایی مشکلات هستم, واس همینم سعی میکنم همه ی جوانب یه مشکل رو بسنجم و در نظر داشته باشم.
ببین عزیز دلم. به اینا میگن آسیبهای اجتماعی. و آسیبهای اجتماعی هم چند وجهی هستند. یعنی فقط از یه جا به وجود نمیان و خلاصه داستان درازی دارند.
وقتی یکی زندگی واسش بی ارزش بشه, وقتی یکی دنیا رو سرش آوار بشه, وقتی یکی دیگه هیچ غروری واسش نذاشته باشند, وقتی یکی از بچگی مجبوره بزرگ باشه و بزرگ بشه, وقتی این حرفی که عمو حسین تو کامنت اول زد واقعیت جامعه و فرهنگ حاکم بر کشور ماست, وقتی که من پای درد دل از تن فروشش بگیر تا گداش نشستم و اگه اینجا بنویسمشون مغزت سوت میکشه, وقتی که ما میخوای زندگی کنی ولی حتی امیدی هم به زنده موندنت نیست مجبوری دست به هر کاری بزنی و با این وضعیتی که به وجود اومده شاید یه روزی هم ما یا اصن بهتره که بگم من قربونی بشم.
هر چند توضیحاتشون و توجیهاتشون به هیچ وجه قابل دفاع نیستند ولی
آخه اینو هم باید بدونیم که ظرفیتها متفاوتند و قرار نیست ما هر جوری هستیم بقیه هم باشند.
به قول شاعر: وقتی دنیا میخواد که من تو آتیش بسوزم, انتظار داری دلمو با نخ سوزن بدوزم.
نع دادا نمیشه عزیزم.
البته منظورم آدما و گروههای تبهکار نیست و این نوشته شامل حال اونا نمیشه به هیچ وجه.
باز هم تأکید میکنم این درد دل کسایی هست که پای حرفاشون نشستم و امیدوارم سو برداشت و سو تفاهم واس کسی به وجود نیاد, ولی اگه بیاد هم تعجب نمیکنم و ناراحت نمیشم.
مرسی از این پست که باعث شد ناگفته هایی رو سربسته از زبون دیگرانی بنویسم که از نظر خیلیا شاید بی ارزشترینند.

درود بر تو. وقتت به خیر.
تموم اینایی که نوشتی درست، همشون هم حقیقت محض، ولی به نظرت اینا توجیه مناسبی هست واسه یه عده سود جوی کثیف که بیان و به اسم معلول، هر غلطی که دوست داشتن بکنن؟ من می گم که آقا، خانم، چرا ما معلولین رو دارن به عنوان یه بِرَند و برچسب واسه گدایی از مردم جلوه می دن؟ خودت بهتر می دونی که مردم ایران، اکثراً یه رفتار رو به کل یه اقلیت نسبت می دن.
حساسیت منم بابت همینه و بس، و الّا کیه که منکر مشکلات و معضلات عدیده ی اجتماعی باشه!؟
ممنون از حضور و اظهار نظرت.
پیروز باشی

با سلام. به نظر من حق با عمو حسین و محمد هستش. و لازم از آقای علیپور هم به خاطر توجه شون به این معزل اجتماعی تشکر کنم. ببینید بهتره ما با دلیل به سایت دیوار و سایر نهادها و از جمله بهزیستی بفهمونیم میشه به جای این کارهای موقت و گدا پرورانه به گسترش ایجاد اشتغال برای معلولین کمک کرد. بعد یادتون باشه مردم همه را با ی دید نگاه نمی کنند مگه مثلا بین افراد غیر معلول کسی تکدی گری نمی کنه. متأسفانه هنوز نهادهای مردمی در کشور ما آن چنان نقش سازنده نداره و تبدیل شده به غارت گرانی که از عواطف مردم سو استفاده می کنند. بهتره

درود بر شما جناب امیدوار. وقت به خیر.
خدمت شما عرض شود که درسته بین بینا ها هم خیلیا هستن که گدایی می کنن، اما مشکل این جاست که خیلی از بینا ها به اسم معلولین گدایی می کنن و از این طریق، هویت خودشون رو پنهان می کنن.
ضمناً، جمعیت ما نسبت به کل کشور چه قدره؟
خودتون واقفید که ما یه اقلیت از جامعه ی ۸۰ میلیونی ایران هستیم، مردم ایران رو هم که می شناسید.
پس نباید بگیم که همه یه چیز رو به بقیه تعمیم نمی دن، حتی اگه فرضاً ۱۰۰۰ تا بی شعور هم تو این مملکت باشن، کافین تا طرز فکرشون رو اشاعه بدن به هزاران هزار نفر دیگه و در نتیجه من وشما، هر کاری هم بکنیم، تو ذهن یه سری از مردم، افرادی لایق ترحم و بدبختیم.
ممنون از حضور و اظهار نظرتون.
شاد و پیروز باشید

سلام پوریا جان از حساسیتت نسبت به همنوعان و دلسوزی برای آنها بی نهایت تشکر و قدردانی مینمایم متاسفانه عمق این فاجعه بیشتر از این چیزاست ضمن این که صحبتهای آقای موحدزاده و آقای ملکی را لایک میکنم عرض میکنم که نباید هم بیتفاوت بمانیم اگر یک صدا هزار صدا بشود البته که تاثیر خواهد داشت موفق باشید دوست من…..

درود
فقط میشه ابراز تأسف کرد.
ما جماعت بدبخت تا وقتی دستمون تو دست هم نباشه و یه اتحادیه مستقل نداشته باشیم که دنبال حقوقمون باشه، با این شکایت بازیا که تازه همینشم هیچ وقت عملی نمیشه به جایی نمیرسیم!
دستمونم که هیچ وقت بنا نیست تو دست هم باشه چون درد مشترک یا نداریم یا نمیفهمیم که داریم!
با این وجود جدا از اونایی که کلاه برداری میکنن و با نامردی تمام از وضعیت معلولین از جمله نابیناها به نفع خودشون استفاده میکنن، تو کشوری که یه نابینا اگه استثنایی نباشه، اگه مهارتهای خاص نداشته باشه، اگه اصلا سوادش سواد دانشگاهی نباشه و هزار اگه دیگه، حتی اجازه ی اینم نداره که بگه من بیکارم و نیاز به امرار معاش دارم، غیر از گدایی واقعا چه چاره ای براش میمونه؟!
خود ما که معترض این قضیه هستیم، اگه یه همچین نابینایی بیاد و بگه کمکم کنید تا مجبور به گدایی نباشم چی داریم بهش بگیم؟!
آیا غیر از اینه که تو کشور ما یه نابینا خصوصا با شرایطی که شمردم، حتی فرصت شغلی به اندازه ی یه باربر هم براش فراهم نیست؟!
بچه ها! ما فقط وقتی میتونیم محکم دنبال حقوقمون باشیم که خودمون در قالب یه اتحادیه ی مستقل مستقل مستقل، یعنی جدا از دولت، یعنی کوتاه دست از دامان دولت، یعنی آزاد آزاد در بیان اهدافش، یعنی بدون قیود مالی دولتی دور هم جمع بشیم که نشدیم، نمیشیم و نخواهیم شد!
تا اون روز با همه ی احترامی که برای شما دوستانم قائلم هر حرف خوشگل و تو دل برو و هیجان بر انگیز و غیره که بزنیم از باد هوا هم ارزشش کمتره!

درود بر جناب درفشیان گرامی. وقتتون به خیر.
خب این تشکیل اتحادیه که اصلاً امکان پذیر نیست و منم باهاش موافقم، چرا که…
بی خیال، فقط خلاصه بگم که خود درگیری و درون درگیری های فراوانی داریم که حالا حالا ها قابل حل نیستن.
اما به نظر من ممکنه همین حرف های خوشگل و هیجان بر انگیز هم تلنگری باشه به جامعه، به کسانی که از بیرون میان و این مطالب رو می خونن، برای تنویر افکار عمومی، برای روشن شدن یه سری واقعیت ها و… به نظر من بد نیست که گفته بشن.
این طور نیست؟
خود من تو این دو سالی که دانشجو هستم، بار ها شده که در مضیقه قرار گرفتم، روزی شده که حتی نون هم برای خوردن نداشتم، اما هیچ وقت نیومدم تو چنین فضا هایی علناً درموندگی خودم رو بنویسم، بار ها شده از دوستانم قرض گرفتم و وقتی که شرایط مالیم کمی مساعد شده، قرضم رو پس دادم.
اینا رو نوشتم که بگم منم طعم این وضعیت ها رو چشیدم و از روی شکم سیری و یا جهت بر انگیختن تشویق و کف و سوت دیگران این حرفا رو نزدم.
البته جسارت به شما نباشه آقای درفشیان، می دونم که شما هم بی تفاوت نیستین نسبت به مشکلات نابینایان و حتی خیلی بیشتر از من هم دغدغه دارین.
ممنون از حضورتون.
سالم باشید

سلام
بابت روشنگری ممنون. در مورد تشکلهای نابینایی چیزهایی شنیده بودم، ولی تا این حد نمیدونستم. شاید خودم هم به همین حس ترحمها و مانند اینها ناخواسته با ندونم کاری دامن زده باشم. در مورد سایت دیوار واقعا چیزی نمیدونم، جز همینا که شما نوشتید. خب معتقدم در درجۀ اول میطلبه یه نابینا مثل من بصیرت بیشتری داشته باشه. البته بگم صدقه بحثش جداست. با فرهنگ صدقه دادن مخالف نیستم، ولی امروزه رو واقعا نمیدونم. کلا همۀ این حرفا جای تأمل داره.
موفق باشید.

درود بر شما، وقتتون به خیر.
با این که جوابم تکراریه، اما بازم می گم که نباید بذاریم یه عده کیسه بدوزن و به اسم معلولین بیان از مردم گدایی کنن.
حتی اگر واقعاً معلولی به اون حدی رسیده که نمی تونه واقعاً زندگیش رو تأمین کنه، فضای مجازی به خدا جای مناسبی واسه اعلان بی چارگیش نیست.
الآن مردم ایران اکثراً چیزایی رو باور می کنن که فقط تو فضای مجازی و خصوصاً تلگرام و دیوار و شیپور و این طور چیزا هست، یه جوری شده که اگه جلو چشمشون یه نابینا مثلاً بیاد به یه گدا کمک کنه، بازم باور نمی کنن!
مردم مجازی پرستی داریم این رو قبول کنید.
و اما در مورد تشکل های نابینایی هم باید بگم که خودم یه دونه درجه یِکِش رو تو همین مشهد سراغ دارم که توش از عقد موقت گرفته تا تخلفات بسیار زیاد مالی صورت گرفته، اما هیییییییییچ، تأکید می کنم هییییییییییییییییییییچ گره ای از نابینایان باز نکردن.
فقط هم این ور اون ور تو بوق و کرنا می کنن که ما کلی کلاس برگزار کردیم برای نابینایان، مهارت های زندگی رو بهشون آموختیم، به دانشجویان نابینا کمک هزینه می دیم و… ولی همش حرف مفته.
شکم آقایون هر روز پهن تر میشه و مشکلات نابینایان هم به همون اندازه بیشتر.
ممنون از حضورتون.
پیروز باشید

سلام و درود بر داداش پوریایا گلم
اول که ممنونتم بابت انتشار این پست
واقعاً که خیلی دیدن چنین آگهیهایی در چنین سایتهایی درد آور و رنج آوره
به نظر من ماها باید از راه قانونی وارد بشیم یعنی یک متن تنظیم کرده و جهت درج در روزنامه های کثیر الانتشار و روزنامه ی ایران سپید ارسال داریم بعدشم با مدیر ارشد و مسؤول اصلی سایت دیوار جلسهی برگزار کنیم و آنان را توجیه کرده که از گذاشتن چنین آگهی هایی جلوگیری شود و بعدش اگر آنان از اقدام مقتضی سر باز زدند دیگر راهی نیست جز تنظیم یک شکواییه ولی نمیدانم بشود تحت عنوان مجرمانه ی توهین به یک قشر بزرگ جرم انگاریش کرد یا خیر
به هر حال که این کار در سایت دیوار خیلی زشت و قبیه است و واقعاً افرادی که چنین سو استفادهی میکنند باید در خلوت خودشان بشینند و از خود و کارشان خجالت بکشند هر چند فکر نکنم چنین آدمهایی چنین کاری کنند و اصلاً فکر هم نمیکنم که وجدانشان ناراحت هم بشود
به هر حال داش پوریا مرسی روزت خوش و خدا نگهدار

درود بر احمد گل و نازنین. وقتت به خیر.
بله متأسفانه دیدن چنین آگهی هایی درد آوره، اما دیگه داره تبدیل به یه اپیدمی میشه، اما ما نباید بذاریم این اتفاق صورت بگیره.
حد اقل شده کار رو به جایی برسونیم که لینک خیریه و کمک رسانی رو حذف کنن از تو سایتشون.
چون فقط ما ها نیستیم که قربانی این مسأله ایم.
همون طور که گفتم، آگهی هایی هم تحت عنوان کمک به بی سرپرست هست که وقتی بازشون می کنی، طرف نوشته من آقایی فلان ساله ام با این شرایط، حاضرم ماهی این قدر کمک کنم به یه خانم بی سرپرست و ضمناً قصد خیر دارم.
مشخصاتتون رو از طریق تلگرام و پیامک برام بفرستین.
نمی تونم یه چیزی رو واضح بگم ولی من یکی شون رو امتحان کردم، دیدم فقط طرف دنبال رد و بدل شدن یه سری حرف های تحریک آمیزه و ارضای خودش.
شاد باشی

درود!از ماست که بر ماست… خوب شما هم میتونید روی دیوار دفاعیه ای از نابینایان بنویسید و کار را تمام کنید…
البته وقتی هرچند نفر بیکار توانسته باشند دفتر خیریه ای به ثبت برسانند و مردم به خیریه ها کمک کنند تا به دست مصرف کننده اصلی برسد و مردم نمیدانند که اول حقوق کارکنان خیریه از حسابها داده میشود سپس اگر چیزی ماند به نیازمندان داده میشود… که این خود نوعی گدایی محترمانه میباشد…
حالا حساب کنیم که هر دفتر خیریه پنج نفر کارکن داشته باشد و تبلیغاتی میشود تا مبالغی در حساب خیریه برود… حالا حساب کنیم که حقوق هر فرد در آن خیریه چقدر میشود و چقدر باقی میماند تا به نیازمندان کمک شود!!!

درود بر تو، وقتت به خیر.
از اظهار نظرت ممنونم.
باید بگم که تو سایت دیوار یه قسمتی هست با عنوان تماس با ما که می تونیم از اون طریق لا اقل حرفمون رو به گوش مسؤولین این سایت برسونیم.
خیریه ها هم که الی ما شاء الله زیادن ولی تعداد اون هایی که واقعاً دغدغه مند افراد نیازمند هستن، انگشت شماره.
ممنون از حضور و اظهار نظرت.
شاد باشی

درود خانم مظاهری بزرگوار. وقتتون به خیر.
متأسفانه امکان کامنت گذاشتن نیست اما میشه از طریق لینک تماس با ما به مدیران این سایت، اعتراضمون رو اعلام کنیم که البته یه بدی داره و اونم اینه که دیگه سایر کسایی که به این سایت سر می زنن، نمی تونن شاهد اعتراضات ما باشن، کاش می شد از یه طریقی مراجعین به این سایت، صحبت های ما رو هم بشنون.
شاد باشید

سلام وقتی قبز های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ تومانی را ۱۰ سال قبل دیدم که به جهت کمک به انجمن نابینایان در اتوبوس تهران اصفهان به دست خانمی جوان به مسافران داده میشد به انجمن مربوط خبر دادم گفتند از ما نیست ولی سالهاست که با این شخص کسی هیچ برخوردی نکرده است شغلی بهتر از این کجا پیدا کند پر درامد بی درده سر

درود علی آقا.
وقت به خیر.
واقعاً چنین کارایی رو هم می کنن؟
جلّ الخالق! این مدلیش رو دیگه نشنیده و ندیده بودم!
افتضاحه، اِفتِضااااااااح.
مرسی بابت حضورتون و آشنا کردن من با نوع دیگری از تکدی گری نوین.
شاد باشید

بخونین و خودتون قضاوت کنین. موضوع فقط سایت دیوار نیست.
مشکل از ریش نیست. مشکل از ریشه هست.
تراژدی مادر نابینا که سرپرست ۲ نوجوان است
از سوی دیگر در اوایل سال جاری به دلیل یک بیماری ویروسی در بیمارستان بستری می شود و در نهایت تاسف در هنگام بستری بدلایل نامعلوم( احتمالا تزریق نادرست دارو یا سرم) نابینا می شود.(لازم به ذکر است که شکایت پزشکی ایشان در مراجع ذیربط درحال پیگیری است)
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خیریه همت در‌آخرین پست خود نوشت:
سلام و خداقوت
این چند خط را بخوانید لطفا.
خانم خ.ر ۳۹ ساله از بیش از یک سال قبل بدلیل اعتیاد شدید همسرشان به شیشه؛ دادخواست طلاق می دهد.
از سوی دیگر در اوایل سال جاری به دلیل یک بیماری ویروسی در بیمارستان بستری می شود و در نهایت تاسف در هنگام بستری بدلایل نامعلوم( احتمالا تزریق نادرست دارو یا سرم) نابینا می شود.(لازم به ذکر است که شکایت پزشکی ایشان در مراجع ذیربط درحال پیگیری است)
ایشان که قبلا در یکی از کارخانه های اطراف تهران کارگری ساده می کرده امکان ادامه کار را از دست می دهد.
همین امر سبب رها کردن کامل همسر ایشان و در نهایت صدور طلاق در مرداد ماه امسال می شود.
این خانم در حال حاضر با کمکهای ناچیز برخی خیرین و همسایگان به سختی سرپرستی ۲ فرزند ۱۴ و ۱۰ ساله خود را نیز به عهده دارد و در شرایط بسیار سختی به سر می برند.
نیاز ضروری
در زمانی که شاغل بوده اند با فشارهای فراوانی واحدی حدودا۳۰متری که که یک اتاق دارد در پشت بام یک خانه در اطراف تهران خریداری می کند که بعد از بیماری و مشکلات فراوان و نیز طلاق ماههاست موفق به پرداخت اقساط وام بانکی که دریافت کرده اند نشده و بانک نیز مرتبا به ایشان بابت عدم پرداخت اقساط اخطار می دهد.
خیریه همت قصد دارد با کمک کاربران خود باقیمانده تعهد مسکن این خانواده گرفتار را که حدود ۱۲ میلیون تومان است پرداخت کند تا لااقل این خانواده دیگر دغدغه سرپناه نداشته باشند
همت کنید و برای کمک اینجا
کلیک کنید
منبع:
http://www.entekhab.ir/fa/news/311135/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%98%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%86%D8%A7-%DA%A9%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA-2-%D9%86%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

درود مجدد. بله متأسفانه مشکل فقط سایت دیوار نیست، اما این سایت یکی از پر مخاطب ترین سایت ها تو ایرانه.
واسه همون تأکیدم رو دیوار بود.
حقیقت یا دروغ بودن متنی که این خیریه نوشته رو نمی دونم، اما این که واقعاً اگه کمکی میشه به دست این خانم برسه، اون موقع لا اقل یه ذره از درد ناک بودنش میشه کاست.
موفق باشی علی جان

درود وحید آقا، وقتت به خیر.
این طور آدم ها واقعاً بد ذات و بی شرم هستن.
من خودم گول آگهی ای رو خوردم که یه خانم جوانی نوشته بود من و خواهرم کسی رو نداریم و دو شب هم هست که غذا نخوردیم.
ازش خواستم بیاد دانشگاه تا یه مبلغی رو بهش کمک کنم.
اونم اومد و اول دیدم که با آژانس و راننده ی در اختیار اومده، دوم این که تماس های مکرری باهاش گرفته میشه که جلو من قطع می کنه و سوم این که بعد ها فهمیدم که یه آدم شیاد عوضی بوده که کارش اصلاً همینه.
این اتفاق پارسال افتاد و هنوزم که هنوزه حسرت می خورم که چرا گول چنین آدمی رو خوردم.
ممنون از حضورت.
امیدوارم همیشه پیروز باشی

سلام
اولا که متاسفم بعدش حالا خیلی هم مطمئن نیستم به اسم معلول باشه شاید طرف واقعا معلوله و بیبضاعت و در نهایت حتی اگه سوء استفاده هم باشه این مسئله باید از بیخ و اساس حل بشه و از دست ماها خارجه
اما ممنون از شما بابت دقت نظر و حساسیتی که دارین

دیدگاهتان را بنویسید