خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

مهندس جواد حسینی نازنین، تولدت مبااارک

بچه هااا امروز روز تولد جواد دوست داشتنیه، دوستی که چند سالی بیشتر نیست که به جمع ما پیوسته، ولی از نظر تلاش و کوشش برای

مستقل شدن و کمک در همکاری و همیاری با همنوعان جدیدش، از خیلی از ما جلوتر و موفقتره.

این روز را اول به پدر و مادر مهربان و دلسوزش که افتخار مهمانیشان را داشته ام و بعد بخود جواد بسیار دوست داشتنی شادباش میگویم. برایش بهترینها را آرزو دارم امیدوارم همیشه پر افتخار و پر تلاش و پر انرژی باشه و همواره بتونه به همنوعانش کمک و همیاری بکنه. جواد دوست داره آنچه را که داره و بلده با دیگران قسمت کنه. بارها پیشنهاد همکاری داده و گفته که اگه نابیناها در نوشتن و تایپ کردن مهارت کسب کنند میتونه براشون کار جور کنه.

این رو هم بگم که جواد سرش خیلی شلوغه ممکنه همین امروز باید فایلی رو تبدیل کنه و به کارفرما تحویل بده پس اگه کم اومد یا دیر اومد یا اصلا نیومد به این پست سر بزنه بذارید به حساب همین پر مشغله بودن هرچند که جواد با معرفتتر از اینهاست و قطعا خواهد آمد و قطعا به ابراز احساسات شما گرامیان پاسخ خواهد گفت با این حال شایسته همین بود که ما این جوان دوست داشتنی هم وطن را بیشتر بشناسیم بلکه الگویی برای نوجوانان و جوانانمان باشد. بار دیگر جوادم تولد تولد تولد تولدت مبارک. شاد کامروا کامیاب بهروز بهکام پیروز و همچون همیشه مهربان باشی و بمانی.

در ادامه توجه شما مخاطبین عزیز را به زندگینامه جواد از سایت خودش جلب میکنم.

همیشه سربلند و پر افتخار باشید.

 

جواد سال ۱۳۶۱ در شیراز متولد گشت. نام او را همنام عموی شهیدش گذاشتند. از دوران کودکی علاقمند به یادگیری بود. دیپلم ریاضی-

فیزیک را در سال ۱۳۸۰ گرفت. مادر و خاله اش از کودکی او و خواهرش عاطفه را با شعر و ادبیات آشنا نمودند به طوری که از نوجوانی شروع به سرودن اشعاری کوتاه کرد.
جواد از ۱۷سالگی، متوجه مشکلی در بینایی چشم راست گشت. ضعف بینایی از کلاس دوم دبیرستان باعث مشکلاتی در تحصیل و همچنین رفت و آمد او شد. با این حال زبان انگلیسی را با تشویق و حمایت پدرش در کانون زبان ایران فرا گرفت و در زمان اخذ دیپلم، تنها دانش‌آموز دبیرستان احسان بود که با دریافت عالی‌ترین مدرک موجود کانون Senior Proficiency Certificate معادل لیسانس زبان انگلیسی، تسلط مناسبی به این زبان پیدا کرد.
وی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته ی مهندسی آب دانشگاه آزاد شیراز به پایان رساند. همزمان با تحصیل، زبان عربی را نیز فرا گرفت و با فارغ‌التحصیلی از آخرین سطح کانون زبان ایران به عنوان زبان آموز ممتاز، مدرک معادل لیسانس عربی را دریافت کرد. به دلیل علاقه به تحقیق و ترجمه، از زمان تحصیل، همواره در این زمینه فعال بود و پروژه های تحقیق و ترجمه ی وی مورد تحسین و تقدیر استادان، دانشگاه و کمیته ی ملی آبیاری و زهکشی قرار می‌گرفت. از جمله، برای اولین بار، روش محاسبه ی پارامترهای حوزه ی آبریز با استفاده از کامپیوتر را در قالب یک خودآموز طراحی کرد که باعث تحولی در دروس مرتبط با حوزه های آبریز و بی‌نیاز شدن دانشجویان از دستگاه گرانقیمت پلانی متر Planimeter گشت که کمبود آن برای دانشجویان آن دوره معضل شده بود.
چندی بعد جواد به دلیل تغییر محل کار پدرش به تهران آمد . او بارها افراد نابینا را دیده بود ولی هرگز نمی‌توانست خود را جای آنها بگذارد و بداند چه تصوری از زندگی دارند. در سال ۱۳۸۵ خواهرش عاطفه که دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه تهران بود، با راهنمایی یکی از بیماران نابینای خود که جوانی فعال و با نشاط به نظر می رسید، وی را تشویق به یادگیری مهارت های ویژه نابینایان کرد. همزمان دکتر محسن حسینی، از بستگان ایشان، که در کانادا در رشته ای مرتبط با ژنتیک چشم تحصیل می کرد ایشان را به انجام فعالیت های اجتماعی ترغیب نمود. جواد هرگز فکر نمی‌کرد بدون بینایی بتوان به ادامه تحصیل، اشتغال، فعالیت‌های اجتماعی یا کار با رایانه پرداخت در حالی که امروز، تصوری کاملاً متفاوت دارد. وی اکنون با امید به آینده و توانمندی‌های بیشمار انسان می‌کوشد دامنه ی دانش، آگاهی، شناخت و مهارت‌های خود را گسترش دهد تا پنجره ای به سوی افق های تازه برای نابینایان بگشاید. این کار با کمک موسسه مردم نهاد عصای سفید به انجام رسید و کلیه ی مهارت های لازم را به سرعت فرا گرفت.
همزمان با یادگیری مهارت‌های ویژه کم بینایان و نابینایان، پدرش توانمندی‌های او را به صاحبان و مدیران مؤسسات مختلف معرفی می‌کرد و بالاخره با راهنمایی آقای مهندس بهنام نصیری، مدیر مؤسسه ی پژوهشگران بین‌المللی آگاه (نماینده انجمن تحقیق بازار اروپا در ایران) شروع به انجام کارهای تحقیق و ترجمه برای آن مؤسسه نمود. در ابتدا تصور نمی‌کرد نتیجه فعالیت هایش مورد توجه قرار گیرد ولی بعد معلوم شد کاملاً برعکس است. به دلیل کیفیت کارها، سفارش‌های بیشتر و بیشتری داده می‌شد و افراد قبلی، او را به دیگران نیز معرفی می‌کردند.کم کم مشغول به انجام فعالیت‌های تحقیق و ترجمه برای دانشگاه ها، مراکز پژوهشی، مؤسسات بین‌المللی داخل و خارج کشور و سازمان‌های دولتی گشت. با توسعه ی این فعالیت‌ها،، در سال ۱۳۸۷ یک شرکت آنلاین با مجوز انجام انواع پژوهش، ترجمه و خدمات فناوری اطلاعات، ارتباطات و رایانه را به نام نوپندار تأسیس نمود و به عنوان رئیس هیئت مدیره، با کمک از راه دور (آنلاین) دو کارمند در آن به فعالیت پرداخت.
، به تدریج، به دلیل کم شدن بینایی، فعالیت‌های خود را از تحقیق و ترجمه ی متنی، به سمت پیاده سازی و ترجمه صوت و فیلم برد. او با روش‌هایی ابتکاری و نرم‌افزارهای انحصاری که طراحی نمود، کیفیت و استانداردهای جدیدی را در زمینه ی پیاده سازی فایل‌های صوتی تعریف کرد به طوری که هم اکنون سایت نوپندار، رتبه ۱ بخش فارسی گوگل در زمینه ی پیاده سازی فایل‌های صوتی می‌باشد.
بنا به درخواست و سفارش بعضی مؤسسات، جواد گویندگی، دوبله و صداگذاری فارسی و انگلیسی تعدادی فیلم‌های ترجمه شده را نیز بر عهده گرفت. حاصل ۷ سال همکاری وی با قریب ۳۰ مؤسسه مختلف، از جمله مرکز مطالعات شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز مطالعات شهرداری تهران، بنیاد ملی نخبگان، دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران، دانشگاه مالک اشتر، وزارت بهداشت و مؤسسه پژوهشی TCFX در مالزی، تاکنون ترجمه بیش از ۲هزار ساعت فایل صوتی و تصویری، ترجمه ۵ کتاب، دوبله ۲۰ عنوان فیلم آموزشی و طراحی ۴ نرم‌افزار و ۴ وبسایت بوده است.
وی در سال ۱۳۸۷ برای گرفتن مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی ( FCE که از لحاظ دانش زبان معادل کارشناسی ارشد زبان یا نوعی تافل دائمی است) همراه با ۸ نفر دیگری که از طرف مؤسسه عصای سفید معرفی شده بودند به آموزشگاه ارشد (نمایندگی ایرانی دوره های زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج) رفت. پس از دو سال توانست با تلاش خویش و تحت آموزش های استاد دکتر علوی مدرک مذکور را دریافت نماید. وی تاکنون بیش از ۲۵ مقاله ی پژوهشی را بنا به سفارش پژوهشکده ها تدوین کرده است که برخی از مقالات در مجلات تخصصی آن مراکز، به چاپ رسیده اند.
جواد با توجه به کمبودهایی که در گروه های فعال در حوزه خدمت‌رسانی به کم بینایان و نابینایان می‌دید، از جمله تفوق رویکرد توانبخشی بر پیشگیری، عدم شناخت عوامل آسیب‌های بینایی، فقدان مرکز دانلود نرم‌افزارهای نابینایان، نبود رویکرد مدیریت استراتژیک برای سامان دادن به نارسایی‌های موجود در این بخش، نداشتن رسانه های قوی و عدم اتحاد بین گروه ها، تصمیم به راه اندازی انجمن پژوهشی آسیب‌های بینایی (راوی) در قالب یک سایت اینترنتی گرفت که با هدف گردآوری و به اشتراک‌گذاری کلیه ی اطلاعات، آموزش‌ها، کتاب‌های صوتی و نرم‌افزارهای مورد نیاز نابینایان و کم بینایان و همچنین زمینه سازی تشریک مساعی بین علاقمندان و فعالان پیشگیری و توانبخشی در این حوزه به دو زبان فارسی و انگلیسی در دو بخش داخلی و بین‌المللی فعالیت می‌کند. مشاوره های تخصصی او اکنون نه تنها برای جامعه نابینایان داخل و خارج ایران، بلکه برای سایرین نیز حائز اهمیت فراوان می باشد. وی همچنان معتقد است توانایی‌های بالقوه ی فراوانی در این حوزه وجود دارد که با حمایت و تلاش افراد درگیر، خانواده ها، نهادهای دولتی و غیردولتی و تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کلان شکوفا خواهد شد.

 

 

۵۲ دیدگاه دربارهٔ «مهندس جواد حسینی نازنین، تولدت مبااارک»

درود. من هم تبریک میگم تولد استاد مهندس عزیزمونو و امیدوارم در همه ی عرصه های زندگی موفق باشند. افتخار میکنیم که چنین همنوع کوشای و موفقی در بین خودمون داریم. از عمو حسین فیلسوف زمان هم می تشکرم واس انتشار این پست. مرسی کُمُللاه.

سلام من نیز به نوبه خود تولد شما دوست گرامی را تبریک گفته و برای شما آرزوی سلامتی و طول عمر از یزدان پاک خواستارم از زحمات شما تشکر میکنم از عمو حسین عزیز نیز بابت انتشار این پست و یاداوری این روز مهم کمال تقدیر و تشکر را دارم

منم از شما دوست گرامی و نازنین جناب جابر خان جعفری بخاطر حضور پر مهرتان در این جشن تولد کمال تشکر و سپاس را دارم. راستی جابر خیلی کم پیدا شدییااا. نداشتیماا که همسایههای خوب محله به مدت طولانی در خونههاشون رو ببندند و بدون اطلاع برن داا. بیشتر با ما باش جابر گرامی.

درود فراوان خدمت عمو حسین گرامی که تولد آقای حسینی بزرگوار را ارج نهادند و انصافا باید قدر انسانهای والا و توامندی چون ایشان را دانست. من هم بینهایت برای آقای حسینی آرزوی سلامتی و هر آنچه که براشون بهترین است ,دارم. من هم اولین بار از طریق سایت راوی این سایت ارزشمند را شناختم و از فعالیتهای بینظیر نوپندار هم آگاهم. امیدوارم که افراد کوشایی مثل ایشان در جامعه ما به جایگاه شایسته شان برسند. باز هم زادروزتان فرخنده باد جناب حسینی گرامی و مرسی فراوان عمو حسین مهربان.شاد باشید.

منم از شما ۴ هم محله ای گرامی یعنی خانم زهرا آیت مرد اردیبهشت لنا و محمد جواد همایون نثار گرامی بخاطر حضور سبزتون در این جشن ساده تولد صمیمانه سپاسگزارم. انجام وظیفه ای بیش نبود. همین چند روز بود که جواد دست و دلبازانه کلی آموزش را در اختیار همنوعانش قرار داد. این کمترین کاری بود که میشد به پاس خدمات این جوان فهیم و فرهیخته کرد. همگی پیروز و مهربان باشید.

سلام و درود بر عمو حسین عزیزم که این روز رو به ماها یاد آوری کردند
آقای جواد حسینی عزیز تولدتون رو از صمیم قلبم و از اعماق وجودم بهتون تبریک میگم و به خودم میبالم که هم شهری به این گلی دارم که این قد پیشرفت کرده و به سطحی رسیده که مایه ی افتخار جامعه ی نابینایان ایران هستش به هر حال تولدتون مبارکا باشه و انشالله که دیگر قله های موفقیت رو مث قله های قبلی که فتح کردید فتح کنید و ایشالله که صد و بیست سال هم با عزت و با کرامت و با سلاوت زندگی کنید ایامتان به کام روزتان خوش و خدا یار و نگهدار همیشگیتان بادا خدا نگهدار

برید کنار که رعد بزرگ سوار بر کامیونش داره با بوق میاد وسط حیاط. یوهاها . حسین الزمان من جواد حسینیو زیاد نمیشناسم . کو کجاست ؟رفته گل بچینه یا گلاب بپاشه ؟
راستی امروز تولد ی نفر دیگه هم هست. کلا آذر ماهیا هم خاصه و بی بدیلند.

خب فعلا این کیک دو قلو رو بخورید تا بگم تولد اون یکی کیه ؟

خب بذارید آذر ماهیا رو تا اونجا که یادم میاد بگم سعیید ویسی پور
کیوان شریعتی یا همون صد سال تنهایی . دیگه سعید شریفی . و رهای رهگذری و رعد بارانی و ی چند تا پسر کرد که اسمشون توی خاطرم نیست .
ولی خدایش آذر ماهیا خیلی تکو خاصند. محبوبو خوش زبانند. جواد خان شما هم که سر دسته محبوبها هستی خخخ محبوبه نه ها . محبوب .

ترق تورق عصا زنون. رعد بزرگ میاد به صحنه . سعید شریفی بیا . بیا که این کیک دو قلو رو به خاطر تو و جواد با این دستای پینه بستم پختم. جواد بزن اون سوت بلبلیو . سعید بیا وسط . کی به کیه ؟اینجا باید هم حرکات موزنو یاد بگیرن و شادی کنن .تا شما میخوریدو میخندید من برم چایو قهوه و نسکافه بیارم

سلام
تولد آقای حسینی رو تبریک میگم و امیدوارم به موفقیت هاشون همچنان ادامه بدن!
ممنونم از شما رعد عزیز و گرامی
فکر نمی کردم یادتون باشه که امروز تولد من هس
بهترین دوستام هم یادشون نبوده و نیست
ممنونم از شما کیک بسیار خوشمزه ای هس! خخخ!
از عموحسین گرامی هم به خاطر این پست تشکر می کنم

منم از شما ۵ هم محله ای گرامی و مهربون یعنی احمد رعد بارانی سعید شریفی محسن صالحی و زهره مظاهری بخاطر شرکت زیبا و قشنگتون در این جشن بی ریا صمیمانه سپاسگزارم. از دیگر متولدین آذرماهی عذر میخوام که در جریان نبودم وگرنه یکجا جشن میگرفتیم. تولد همهتون مبارک خجسته و فرخنده باشد. از رعد عزیز هم که با حضورش گرمابخش محفل ما شد بیشتر تشکر میکنم. بچهها تولدتون مبارک رعد سعید شریفی سعید ویسیپور رهگذر و هر کی دیگه آذرماهیه بازم و بازم و بازم تولدتون مبارک و بازم شرمنده کمیش هم تقصیر خودتونه که احتمالا جایی ثبت نام نکرده اید جاهایی مثل فیسبوک یا اسکایپ یا منو اد نمیکنید خخخخ. من از اسکایپ تولد جواد را متوجه شدم. پوزش میطلبم آذرماهیهای نازنین و دوست داشتنی. پیروز باشید مهرتان جاوید.

کیوان شریعتی و سامی پاتر و ی پسر آذری به اسم امید که میدونم چند تا داداش هستن ولی فامیلیش یادم نیست خخخ تولداشون یادمه ولی فامیلیش یادم نیست دیگه کی آذریه آها سیتا همون دختری که هرزگاهی میاد و میره . بازم هستن مطمینم که بازم هست .
بچه ها و دور جواد حلقه بزنید و بخونید تولدت مباااارک

اینم چند جمله ناب تقدیم به آذر ماهی های گل :
جای خالی ی آذر ماهی درست مثل کفش سیندرلاست ؛ هیچ وقت نمی تونید جای خالیشو با کس دیگه ای پر کنید ههههه
فقط ی آذر ماهی می تونه مغرور باشه ولی کسیو تحقیر نکنه ،شوخ و شیرین زبون باشه ولی اهل لودگی نباشه ، تو اوج غمو غصه باشه ولی بهت روحیه بده ،غمگینو تنها باشه ولی هیچکس متوجه نشه ، در ضمن وقتی از روی لج بازی بگه ماست سیاهه ! بگو چشم حق با توئه ، در غیر این صورت جوری با حرفات قانعت می کنه که به دیده ها و اعتقادات خودت شک می کنی هههه
مهمتر از همه با اعصاب ی آذر ماهی بازی نکن و الا دنیا برات تبدیل به شهر بازی میکنه خخخخ

اینم ی فال برای فان و تفریح تقدیم به جواد والا مقام.
مرد متولد آذر صادق و راستگو، دمدمی مزاج، در عشق کم اعتنا، خواهان آزادی و بی قیدی، و طرفدار تنوع و مسافرت و بطور خلاصه خطرناکترین شوهردنیاست.

حقیقت این است که مرد متولد آذر از نظر بعضی ها خیلی دمدمی مزاج است، لحظه ای او را می بینید که شمشیر به دست و سوار بر اسب سفید به وسط میدان می تازد تا به رتق و فتق امور بپردازد و اندکی بعد او را مشاهده می کنید که خود را نخود هر آشی می کند و پابه پای تمام برنامه ها نقشی ایفا می نماید.

کنجکاوی مرد متولد آذر و بی قراری او در فیصله دادن هر چه زودتر مشکلات چنان زیاد است که به راستی گاهی نمی توان حدی برای آن قائل شد. یکی دیگر از ویژگی او این است که پیوسته گروهی در اطراف وی دیده می شوند و بالنتیجه برای دستیابی به چاره ای جز این ندارید که راه خود را از بین این جمع باز کنید، از سوی دیگر لازم است عنوان کرد که به هیچ وجه جایز نیست نسبت به این شخص بدبین باشید، چه او بلاشک یکی از خوشبین ترین افرادی است که خداوند کرده است. و آنقدر خوشبین است که اگر یکی از دشمنایش یک دهانه اسب برای او ارسال دارد، به خود می گوید حتما اسبش را فراموش کرده است. طبیعی است یک چنین خوشبینی ممکن است خطرناک باشد زیرا در اثر آن چنان به مردم اعتماد می کند که حدی بر آن متصور نیست، البته من منکر آن نیستم که این خوش بینی از نظر زن و فرزندانش یک امتیاز جالب محسوب می شود.

خوشبختانه برای او و احتمالا برای او و احتمالا برای شما، مرد متولد آذر آدم فوق العاده خوش شانسی است و این شانس اغلب در لحظاتی که خوشبینی های بی دلیل او برایش گرفتاری ایجاد می کند، به داد او می رسد، او آنقدر خوش شانس است که اگر به مس دست بزند، طلا می شود و طبیعی است که آدمی با چنین خوش شانسی خوش بین هم می شود. خوش شانسی او در مسائل عاشقانه نیز قابل رؤیت است و اگر احیانا پای عشقی در میان بیاید که نتواند عاقبت خوشی برای او داشته باشد، زود به ریشه آن پی می برد و دست از آن می شوید.

مرد متولد آذر صاحب بزرگترین کلکسیون دوست و آشنا در دنیاست و این دوستان اغلب دوستان واقعی و هستند زیرا به هنگام انتخاب مرد متولد آذر به جای توجه به ظاهر دوستان، دقت خود را متوجه باطن آنها می سازد، در مقابل تعداد دشمنان او بسیار محدود است. کسانی که از رک گویی او آزرده خاطر می شوند، چند روزی و یا چند هفته ای با او بد می شوند و در جرگه مخالفین در می آیند، اما پس از مدتی پی می برند که او بدون هیچ گونه قصد و غرضی حقیقت تلخ را گفته و منظور آزار و اذیت نداشت است.

همانطور که قبلا گفته شد، سیاره کسی که در ماه نهم سال متولد شده، مشتری است و کسی که تحت تأثیر این غول منظومه شمسی قرار داشته باشد، کمی در رفتار و گفتار بی ملاحظه است، اما بدجنس و موذی نیست.

راجع به بد زبانی و نحوه سخن گفتن او باید گفت که مقصود خود را به راستی شبیه تیرهایی که صورت فلکی او یعنی « کماندار» در چنته دارد، بیان می دارد. یعنی بدون سیاست و ملاحظه کلمات را از چله کمان دهان رها می سازد. کلام او ممکن است درست مانند این تیر قلب شما را جریحه داز کند، اما اگر قدری مقاومت به خرج دادید و به آن عادت کردید، ‌آن وقت تا آخر عمر از قرار داشتن در جوار مردی که دل و زبانش یکی است، چنان احساس آرامشی خواهید داشت که بی شک برای بسیاری از زنان رشک آفرین خواهد بود. یکی از اشکالات بزرگی که این مرد با آن مواجه است، پیدا کردن و بکار بردن لغات مناسب در موقع حرف زدن است. در نتیجه اغلب مجبور می شود گفته های خود را با جملات دیگری حل و اصلاح کند. برای مثال او ممکن است در یک گردش عاشقانه در زیر مهتاب با لحن مؤثری به شما بگوید: « عزیزم، بدون شک تو مناسب ترین زنی هستی که یک مرد ممکن است به عنوان دوست خود انتخاب کند» سپس با مشاهده آثار عصبانیت در قیافه شما با دستپاچگی اضافه می کند که : « آخر عزیزم، مرد وقتی اقدام به گرفتن دوست دختر می کند که زنش پیر و زشت شده است»، آن وقت سعی می کند زیباترین دختران دنیا را برای معشوقه بودن پیدا کند. به هر صورت اگر این اصل مهم خاصی نیست و به هیچ عنوان مایل به آزرده خاطر ساختن کسی نمی باشد، آن وقت می توانید با خیال آسوده در جوار او قرار بگیرید و از داشتن نامزد یا همسر صادقی چون او لذت ببرید. از نظر امور عاطفی باید بگویم که عشق در قلب او نه تنها به کندی صورت می گیرد بلکه هرگز نمی تواند شور عشق به اعماق آن برسد اما شما می توانید به همین رسوخ سطحی اعتماد کامل داشته باشید، اگر شما به دورویی هایی که در برخی مردان وجود دارد واقف باشید، آن وقت می بینید که خداوند با قرار دادن یک مرد متولد آذر در سر راه شما چه نعمتی را به شما ارزانی داشته است، آن وقت دیگر وقتی او از عشق های قدیم خود یا خاطرات خوش گذشته خویش برای شما صحتب می کند . یا گاهی با زخم زبان شما را کمی می آزارد، قلبا ناراحت نمی شوید. دخترها و در دوستی خود با مرد متولد آذر اغلب دچار اشتباه می شوند و رابطه خود را خیلی جدی تر از آنچه که واقعا هست فرض می کنند و این امر بالطبع منجر به قضاوت های ناروایی درباره او می گردد، اما در اینجا نیز شانس معروف به کمکش می آید و دیری نمی گذرد که این دخترها پی می برند اشتباه از ایشان بوده و او نظر خاصی از این دوستی نداشته است. دمدمی مزاجی او در روابط عاشقانه ای که در دوران تجرد و جوانی با جنس مخالف بر قرار می سازد، به خوبی مشاهده می گردد و به قول معروف هر روز با یکی سر می کند و اگر در این میان کسی پیدا شد که این رابطه را جدی گرفت و خواست قدمی فراتر بگذارد، به احتمال قوی از عکس العمل طنز آمیز او افسرده خاطر می گردد.

از امتیازاتی که موجب جلب این مرد به طرف یک زن می گردد، هوشمندی است، مرد متولد آذر هرگز حاضر نیست با زنی سبک سر دوستی خیلی نزدیک داشته باشد و و یا احیانا با او پای سفره عقد بنشیند. از اینکه مورد سؤال های متعدد قرار بگیرد، بیزار است و اگر میخواهید که او را همیشه از آن خود بدانید، سعی نکنید غل و زنجیر به پاهایش بزنید یا در حقش حسادت به خرج بدهید و بخواهید که از همه اسرار دل او باخبر شوید. او را آزاد بگذارید، به صداقت و رک گویی وی تکیه کنید و خیالتان از هر جهت راحت باشد، اگر بتوانید دنیا را از همان دیدگاهی که او به آن می نگرد، نگاه کنید و انسان ها را به همان صورتی که هستید، قبول داشته باشید، آن وقت می توانید حتم داشته باشید که علیرغم نشاط عمیقی که به هنگام برخورداری از آزادی سراسر وجود وی را بر می گیرد، شما آن هم فقط شما عزیزترین زن دنیا برایش خواهید بود و او هرگز شما را به دیگری نخواهد فروخت.

برای آنکه عزیزترین زن دنیا برای او باشید، راه های دیگری هم وجود دارد: سعی کنید پیوسته هوشیار باشید، بگذارید او فرمانروای خانه باشد، به ورزش عشق بورزید، او را در سفر و کوهنوردی همراهی کنید، دست و دلباز باشید، احساسات به خرج بدهید، ناز و کرشمه داشته باشید . بالاخره هرگز نخواهید که مانع آزادی و رفت و آمد او بشوید. لطفا زود قضاوت نکنید، در مورد این قسمت اخیر او حاضر است همین امتیاز را برای شما قائل بشود، فقط کافی است به او گوشزد کنید که شما هم روح آزادمنشی دارید.

هرگز با افکار « انقلابی » او مخالفت نکنید و یادتان باشد که پس از ازدواج با مردی که تحت تأثیر صورت فلکی کماندار است، بیش از هر زن دیگری در معرض خطر طلاق و از دست دادن شوهر خود قرار گرفته اید، وقتی دیدید که او کمان خود را در دست گرفته و تیرهایش را یکی پس از دیگری به سوی هدفی غیرممکن رها می کند، بهترین کار آن است که فکر خود را به موضوع دیگر معطوف سازید و ان وقت در یک شب عاشقانه خواهید دید که صادقانه به شما می گوید: به راستی همسر ایده آلی برای او هستید.

اغلب مردان متولد آذر به طرز و حشتناکی از تشکیل دادن خانواده امتناع دارند، اغلب آنه ها به خاطر اینکه اعضای خانواده او هستند، آنها را دوست دارد و به همین دلیل همیشه بین ایشان و سایر اعضای خانواده مثل خواهران، برادران، پدر و مادر نوعی جدایی آشکار مشاهده می گردد. او درست مثل متولدین ماههای دیگر با پدر و مادر و برادر و خواهر خود رفت و آمد می کند و نسبت به آنها علافقه مندی نشان می دهد، اما هرگز مایل نیست و اجازه نمی دهد که آن ها در زندگی خصوصی او دخالت بکنند. شما هم اگر زن عاقلی باشید، می توانید از این موضوع سرمشق خوبی بگیرید و هرگز به دنیای خیلی اختصاصی او قدم نگذارید. از جمله چیزهای عجیبی که باید در منزل یک شوهر متولد آذر داشته باشید، یک چمدان کاملا آماده برای مسافرت است زیرا بدون شک مسافرت های زیادی انجام خواهید داد. شما در این مسافرت ها می توانید با خیال راحت سگ و گربه خود را هم همراه ببرید زیرا شوهرتان عاشق حیوانات است. در این مسافرت ها او خواهان آزادی بیشتری است، پس با کمال سخاوتمندی بر تعداد شب هایی که او می تواند بیرون بماند، بیفزایید و طبق معمول یادتان باشد که صبح روز بعد سئوالی درباره صداقت و وفاداری او نکنید. اگر مرد متولد آذر عصبانی بشود، به صورت موجود خطرناک و غیر قابل کنترلی در می آید و به قول معروف تا عقده خود را خالی نکند، آرام نمی گیرد. بین زحمت ترمیم خرابی هایی که او به هنگام عصباینت به بار می آورد و زحمت خودداری از متهم کردن او به نادرستی، انجام این آخری به مراتب راحت تر از آن دیگری است. اگر او کار خلافی انجام بدهد، بدون شک خودش به شما می گوید( در حالی که معلوم نیست شما تاب تحمل شنیدن آن را داشته باشید.)

علاقه او به کودکانش در سنین بالا زیادتر می شود، اما علی الاصول از مشاهده بچه مخصوصا بچه های کوچک شاد می گردد. متولد آذر مردی است که کودکان خود را خیلی زیاد برای انجام کارهای ورزشی به گردش می برد و به این دلیل روابط او با پسرهایش نزدیکتر از دخترها برای ورزش، مخصوصا ورزش هایی نظیر کوه نوردی دارند و بهتر می توانند پابه پای او قدم بردارند، از سوی دیگر بچه های پسر هم او را خیلی به خود نزدیک و صمیمی احساس می کنند به نحوی که پس از سن سیزده چهارده سالگی نوعی حالت رفاقت بین ایشان پیدا می شود و هر قدر بچه ها بزرگتر می شوند، این رفاقت عمیق تر و افزون تر می گردد. رک و راستی این پدر گاهی اوقات که کودکانش نیاز به همدردی دارند، ممکن است توی ذوق ایشان بزند، از آن گذشته کنجکاوی او هم گاهی موجب ناراحتی بچه هایش می شود زیرا بچه ها نسبت به اسرار خود سخت حساس هستند و وقتی با سئوالات پشتسر هم پدر خود مواجه شدند، ناراحت می گردند.

تنها موردی که پدر متولد آذر از خود خشونت و سختی نشان می دهد، موقعی است که از بچه های خود دروغ بشنود. یادتان باشد که به خاطر بچه ها او را فراموش نکنید و وقتی دیدید که می خواهد با شما و در کنار شما باشد، بچه ها را فورا فراموش کنید، ممکن است بگویید مگر این کار ممکن است، اما به هر صورت همیشه یادتان باشد که تا چه حد در جوار این مرد دمدمی مزاج و تند که ریشه های عشق به انتهای قلب او رسوخ نمی کند، در معرض خطر طلاق قرار دارید، اگر نمی خواهید او را از دست بدهید، بچه ها را به وی ترجیح ندهید.

مرد متولد آذر با مغز و دل خود به تناوب فکر می کند، به همین دلیل اصلا نباید انتظار داشته باشید که پیوسته احساساتی و عاشق پیشه و یا دائما منطقی و عادل باشد

سلام گوش کنی های عزیز
خیلی خوشحالم که دوستان خوبی مثل شما دارم. از دیدن نوشته هاتون لبخند شادی به لبم اومد.
از عموحسین عزیز که پست را گذاشتند و علی کریمی عزیز یا همان آقای بی ادعا که مرا خبر کرد و دیگر اشخاصی که تلفنی یا از طریق کامنت و ایمیل تولدم رو تبریک گفتند بینهایت ممنونم. اگر اسم کسی رو از قلم انداختم عذر می خواهم.

تولد دیگر متولدین آذرماه رو هم به اونها تبریک میگم.

سلام عمو جان. ببخشید واقعا دیر کردم معذرت.
آقای حسینی رو خیلی کم می شناسم ولی هر جا فعالیت مثبتی در اینترنت واسه نابینا ها بود اسم ایشون رو دیدم هنوز هم دارم می بینم. ایشون از نظر من یکی از افراد با ارزش جمع ما هستن و ای کاش از این افراد با ارزش بیشتر و بیشتر داشته باشیم!
تولدتون مبارک آقای حسینی. امیدوارم هر روز و هر سال از روز و سال پیش برای شما بهتر و بهتر باشه!
با آرزوی بهترین ها برای شما و با تشکر خیلی خیلی زیاد از شما عمو جان به خاطر زدن این پست.
ایام تا همیشه و همیشه به کام!

منم از شما گرامیان ثنا، شهروز، مریم شیبانی، مهدی عابدی، وحید، پریسا، بخاطر حضورتون در این پست و جشن تولد جواد عزیز صمیمانه تشکر میکنم. همگی پیروز سربلند و پر افتخار باشید. ظاهرا جواد آقای گل نتونستند به تکتک کامنتها پاسخ گویند که همونطور که عرض کردم بخاطر مشغله کاری زیاد ایشونه. به هر حال هم از شما هم محله ای های با مرام و با معرفت که کلبه حقیرمان را صفا بخشیدید و هم از جواد گرامی صمیمانه و صادقانه تشکر میکنم. در پایان یه شوخی کوچولو با پسر خوبم شهروز جان بکنم و اون اینکه پسر خوبم احساس میکنم با این کمترین سر سنگینی. اگه چوب تری یا خشکی بهت فروختم یا از جایی از چیزی گله ای شکایتی حرفی سخنی داری بگو تا جبران کنم عزیزم. چرا از بردن نام من ابا داری و چرا به پیامها پاسخ نمیدی. واقعا نتونستم نتیجه دیگری بگیرم جز اینکه ناراحتی. به هر حال من که همگی شما نازنینان و فرزندان خوب را با همه وجود دوست دارم و بوجود تکتککتون افتخار میکنم. همیشه پیروز و مهربان باشید دوستان عزیز و بخصوص شهروز نازنین.

سلام من هم میلاد آقای حسینی را تبریک عرض میکنم و هم چنین تشکر از آقای موحدزاده گرامی به خاطر این پست مخصوصاً خوشحالم از این که آقای حسینی شیرازی و همشهری من هست برای هردو عزیز آرزوی موفقیت دارم …

درود بر همه دوستان.
اول تشکر می کنم از عمو حسین گرامی بابت نوشتن پست و برگزاری جشن مجازی و بعد هم صمیمانه تولد آقای حسینی رو بهشون تبریک میگم و امیدوارم در تمام لحظات زندگی موفق و پیروز باشند و روز به روز قله های پیشرفت رو یکی پس از دیگری فتح کنند.

سلام خدمت دوستان ارجمند گوش کن. اگه تولدشون ۱۶ آذرماه باشه تولدشون امروز میشه. من هم تولدتون رو جواد گرامی. شاد باش میگم و بهترین ها رو براتون آرزومندم
ارادتمند شما
همچنین از رعد گرامی سپاسمندم که یادش به من بود و از بقیه دوستان هم. برقرار باشید

درود بر جناب حسینی بزرگوار و عمو حسین .
تولد آقا جواد گل رو به تمام نابینایان تبریک میگم . بعد از خودشون !
دلیلش هم تلاش این عزیز برای روشنگری و تبیین راهی برای زندگی راحت تر و مستقل تر برای جامعه نابینا و بینا بوده .
ایشون معنی کردند که میشه زندگی رو ادامه داد با وجود ضعف بینایی و به قله های موفقیت رسید و در این بین , همزمان هم به هم نوعانشون این راه رو نشون داد .
این روز رو به ایشون و خانواده محترمشون تبریک میگم و آرزوی موفقیت روز افزون برای ایشون در زندگی دارم .
شاد باشین و از عمو حسین هم تشکر میکنم برای یادآوری ورامی داشتن این روز .

سلام عمو حسین
تبریک جناب آقای حسینی
شاد باشید.

تقدیم :

این معجزه‌ی توست که پاییز قشنگ است
هر شاخه‌ی با برگ گلاویز قشنگ است

هر خش‌خش خوشبختی و هر نم‌نم باران
تا یاد توام هرکس و هرچیز قشنگ است

کم‌صبرم و کم‌حوصله دور از تو، غمی نیست
پیمانه‌ی من پیش تو لبریز قشنگ است

موجی که نپیوست به ساحل به من آموخت
در عین توانستن پرهیز قشنگ است

بنشین و تماشا کن از این فاصله من را
فواره‌ام، افتادن من نیز قشنگ است

بنشین و ببین زردم و نارنجی و قرمز
پاییز همینست، غم‌انگیز قشنگ است

مژگان عباسلو

خیلی زیبا . واقعا شعر زیبایی بود سارای .
راستی جا داره تولد صد سال تنهاییو که فک کنم ۱۹ آذر بهش تبریک بگم پیش پیش .
دخترا نترسید گربه نیست. گفتم پیشی میشی خخخ یعنی ما آذریا کمی میشی نه کمی شرو شیطونیم .
صد سال ساکتی ،کیوون شاه عروضی تولدت پیشاپیش مبارک.مواظب برادرات شبو شور و پرواز باش . شما سه تا ی موقع خبر از پدر پیرتون نگیرید و الا میمیریداااااا ههههه

سلاااااااااااااااام!
واقعا هم عمو حسین و آقا جواد ببخشین که خیلی دیر رسیدم!
اما، تبببریییییک میگم!
خخخخخخ!
چن روز بعد از تولد!
خخخخخ!خخخخخ!
واقعاً ممنونم عمو حسین!
ببخشین دیگه!
از همه دیرتر رسیدم با این که از همه بیشتر مزاحم آقا جواد میشم!
خب خیلی حرف نزنم.

باز هم می خواهم از تمام شما خوبان قدردانی کنم. واقعاً نمی دونم چطور لطفتون رو جبران کنم.
از دوستان خوبم امیر سرمدی، علی کریمی، عموحسین، ریحانه، نازنین، جابر، محمد، صادق، بانو، زهرا، مرد اردیبهشت، لنا، محمدجواد، احمد عبدالله پور، رعد بارانی، سعید، محسن، ثنا، شهروز، مریم، مهدی عابدی، وحید، پریسا، مجتبی، گوشه نشین، حسین آگاهی، صد سال تنهایی، مهدی ترخانه، احمد صابری با شعر زیبای تولد، سارای با شعر زیبای پاییزه علی اکبر و از بقیه که شاید بعداً بیایند صمیمانه قدردانی می کنم. بالای این صفحه نوشته ۵۶ کامنت ولی من فقط ۴۶ تا رو دیدم. امیدوارم اسم کسی رو از قلم نیانداخته نیانداخته باشم.

سپاس فراوان از جشن تولدتون

دیدگاهتان را بنویسید