خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

مسابقه ترسناک ویژه دانش آموزان: به زیرزمین نزدیک نشو!

اگر شما دانش آموز هستی و کاربر سایت گوشکن نیز هستی، می توانی شانست را برای کسب جایزه ی شارژ ده هزار تومانی تلفن همراه امتحان کنی!

تا دوشنبه، چهارم بهمنماه، یعنی یک هفته ی دیگر فرصت داری کتابی که اینجا گذاشته شده را دانلود کنی، گوش کنی، و در کامنت های همین پست، بهترین خلاصه ای که می توانی را از داستان بنویسی. خلاصه ای که می نویسی، نباید از پانصد کلمه کمتر و از هزار کلمه بیشتر باشد. یعنی خلاصه را طوری بنویس که بین پانصد تا هزار کلمه بشود.

برای اینکه متوجه بشوی تا این لحظه خلاصه ای که نوشتی چند کلمه شده است، پیشنهاد ما استفاده از واژه پرداز Microsoft word می باشد. چنانچه از نسخه ی 2007 یا بالاتر این برنامه استفاده می کنی، میتوانی با فشار کلید اف شش، نوار وضعیت یا status bar را پیدا کنی و با کلید های جهتی چپ و راست، گزینه ی word count را پیدا کنی. عددی که بعد از این گزینه می شنوی، تعداد کلمات متنت است.

به نویسنده ی بهترین خلاصه، شارژ صد هزار ریالی، از اپراتور انتخابی خودش هدیه داده می شود.
خلاصه هایی که توسط اشخاص غیر دانش آموز نوشته شده باشند، در مسابقه شرکت داده نمی شوند.

از مجموعه ترس و لرز

نام کتاب: مورمور ۲ – به زیرزمین نزدیک نشو

نویسنده: آر ال استاین

مترجم: شهره نور‌صالحی

مجموعه: ترس و لرز

انتشارات: پیدایش

زبان: فارسی

تعداد صفحات: ۱۷۲ صفحه

اطلاعات پشت جلد کتاب:

با مجموعه داستان های ترس و لرز، واقعا مو به تن آدم سیخ می شود! دختر پسر های معمولی ولی شجاع و کنجکاو، با داستان، تجربه های بسیار ترسناکی را از سر می گذرانند. گیاه های زنده! آدم های مرده! دکتر بروارد در زیرزمین خانه اش گیاهان مختلفی را آزمایش می کند. او معتقد است که این کار خطری ندارد اما مارگارت و کِیسی با دیدن گیاهان غول پیکر، نگران می شوند. از طرفی پدر هم عادت گذشته اش را از دست داده و بیشتر کار هایش گیاهی شده اند. همه ی این ها بخشی از آزمایش های بی خطر پدر هستند یا…

خلاصه داستان

مدتی بود که پدر “کِیسی” و “مارگارت” با آنها رفتار سابق را نداشت و بعد از اخراج شدن از محل کارش اکثر اوقات در زیرزمین خانه مشغول به کار بود و دیگر وقتی برای بازی کردن یا حرف زدن با بچه‌ها را نداشت. یک روز کِیسی و مارگارت هنگام بازی درباره کار و رفتار پدرشان با هم حرف زدند و تصمیم گرفتند خودشان به زیرزمین بروند و حالش را بپرسند. وقتی از پله‌ها پایین رفتند و به زیرزمین نزدیک شدند، ناگهان پدرشان به سمت پله‌ها آمد و نگاه غضبناکی به آنها کرد. پوست او زیر نور مهتابی، رنگ سبز به خود گرفته بود و از دست راستش خون می‌چکید و فریاد می‌زد طرف زیرزمین نیایید! بعد از آن …

اطلاعات کتاب

  • کتاب به زیرزمین نزدیک نشو ترجمه ای است از کتاب Stay Out of The Basement (به فارسی: به زیرزمین نزدیک نشو) از آر ال استاین که در سال ۱۹۹۲ توسط انتشارات Scholastic در آمریکا منتشر شد.
  • این کتاب جلدِ دوم از مجموعه کتابهای Goosebumps (به فارسی: مورمور) است که در ایران تحت عناوین مورمور (توسط انتشارات پلیکان)، دایره وحشت و سایه وحشت (توسط انتشارات ویدا) و ترس و لرز (توسط انتشارات پیدایش) به فارسی ترجمه شده اند.

زندگینامه آر ال استاین

رابرت لارنس استاین معروف به “آر. ال. استاین”، رمان نویس و فیلمنامه نویس معروف آمریکایی در ۸ اکتبر سال ۱۹۴۳ در شهر “کلموبوس” در ایالت “اوهایو” آمریکا در یک خانواده یهودی به دنیا آمد. نویسندگی را از نه سالگی، با نوشتن لطیفه و داستان‌های فکاهی برای همکلاسی‌هایش آغاز کرد. اولین کتاب او “راه و رسم مسخرگی و خنداندن دیگران” نام داشت. استاین ادبیات ترسناک را از سال ۱۹۸۶، با کتابی به نام “وعده ملاقات با یک غریب” شروع کرد که در مجموعه “خیابان وحشت” در سال ۱۹۸۹ به چاپ رسید. او در سال ۱۹۹۲ شروع به نوشتن مجموعه محبوب Goosebumps (به فارسی: مورمور) کرد. با استقبال زیاد خوانندگان، او نوشتن “مورمور” را در قالب مجموعه هایی همچون Goosebumps Series 2000 (به فارسی: مورمور سری دو هزار) و Give Yourself Goosebumps (به فارسی: خودتان را مورمور کنید) ادامه داد. از دیگر مجموعه های معروف او می توان به The Nightmare Room (به فارسی: اتاق کابوس) و Fear Street (به فارسی: خیابان هراس) اشاره کرد. از استاین با عنوان “استفان کینگ” کودکان یاد می‌کنند. کتاب‌های او با فروش بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه در سطح جهان او را به پر فروش‌ترین نویسندهٔ کودک تبدیل کرده‌ است.

تنها پسر استاین که “متیو” نام دارد افتخار می‌کند که تابه حال یک جلد از کتاب‌های پدرش را هم نخوانده است! استاین هم اکنون همراه همسرش “جِین” و پسرش مَتیو زندگی می‌کند.

استاین می‌گوید:

  • «وظیفهٔ بزرگی دارم و آن سیخ کردن مو بر اندام بچه هاست.»
  • «من عاشق این هستم که خواننده‌هایم را به جاهای ترسناک ببرم. آیا می‌دانید ترسناک‌ترین مکان کجاست؟ این محل ذهن خود شماست.»
  • «بعضی از داستانها خیلی ترسناکند، ترسناکتر از آن هستند که بتوان تعریفشان کرد و این داستانها همان هایی هستند که در تاریکترین گوشه ی ذهنی من زندگی می کنند، داستانهایی که عرق سرد بر تن من می نشانند، داستانهایی که باید همین حالا برایتان تعریف کنم وگرنه تا ابد درونم باقی خواهد ماند»

لینک دانلود کتاب

لینک دانلود فقط برای اعضای محله نابینایان قابل دسترس است.