خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

بازگشت بینایی افراد نابینا از امید تا واقعیت!

وب سایت کلیک نوشت: هم اکنون یک فناوری در حیطه‌ی ایمپلنت‌های مغزی در دانشگاه علوم پزشکی هاروارد در مرحله‌ی آزمایش است که می‌تواند بدون ایجاد زخم در بافت مغز کار گذاشته شود و بینایی افراد نابینا را بازگرداند.
 بازگشت بینایی افراد نابینا از امید تا واقعیت

در این فناوری جدید، ایمپلنت داده‌ها را به مغز ارسال می‌نماید و تفاوت‌ آن با سایر نمونه‌های موجود در این است که آسیبی به بافت مغز وارد نکرده و در ارتباطات الکتریکی مغز تغییری ایجاد نخواهد کرد.

ایمپلنت از طریق جمجمه روی سطح مغز تعبیه می گردد و با استفاده از سیم‌پیچ‌های میکروسکوپی، میدان‌های مغناطیسی قدرتمندی به منظور القای الکتریسیته در بخش‌های مختلف مغز ایجاد می‌نماید.

هم اکنون این ایمپلنت‌ها در مرحله‌ی آزمایش روی حیوانات بوده و بر روی میمون‌ها در حال تست است. سیگنال‌هایی را که چشم به مغز ارسال‌ می‌کند بوسیله این ایمپلنت بازآفرینی می‌شود. محققان انتظار دارند این ایمپلنت قادر باشد بدون سیگنال‌های ارسالی از چشم، حس بینایی افراد را به آن‌ها بازگرداند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم که در این ایمپلنت‌ها وجود دارد، عدم افت کیفیت عملکرد آن‌ها می باشد چون بر خلاف جریان‌های الکتریکی، میدان‌های مغناطیسی بافت مغز را تغییر نمی‌دهند.

اگر چه محققان بر این باورند که هنوز راه زیادی برای رسیدن به مرحله‌ی آزمایش انسانی این ایمپلنت‌ها باقی است، اما اگر تست حیوانی آن با موفقیت انجام شود گام بزرگی در جهت بازگرداندن بینایی افراد نابینا برداشته می‌شود.

۳۰ دیدگاه دربارهٔ «بازگشت بینایی افراد نابینا از امید تا واقعیت!»

سلام آقای چشمه! خوش خبر باشید! ای خدا یعنی میشه که بشه؟ از ما که گذشت بقیه ها رو دریاب! میگم شاید من درست نخوندم ولی به هر حال۱چیزی رو نفهمیدم. واسه آر پی ها هم این کارسازه آیا؟ افرادی رو می شناسم که شبیه خودم آر پی هستن، شبیه خودم شبکیه هاشون درگیر شد و دکتر بهشون گفت به زبون آمیانه عصب چشمت زنده نیست. واسه این افراد این روش جواب میده آیا؟ کاش جواب بده خیلی هاشون حسابی زمان دارن تا برسن به از ما گذشت ها!
امید همیشه خوبه. واسه فردای این بچه ها که گفتم، امید رو از دست نمیدم. منتظر صبحی هستم که این جوون ها درش شبیه همه پرواز کنن، اوج بگیرن و شب رو بذارن پشت سرشون!
ممنون بابت خبر های خوش همیشهتون!

سلام پسرم. خوش خبر باشی الهی. شالله جواب بده آزمایشاشون. برم بیشینم تو مسجد دعا کونم هی. یا ربِ یا ربِ یا ربِ یا رب.
میگم ننه یه افزونه ای سامانه ای دسگاهی چیزی ندارن تو بساطشون تو کله من بذارن بلکم جوون شم باز دندونام در بیاد؟ کمرم راس شه؟ موهام سیا شه؟ شوهر خدا بیامرزمم زنده شه از اول؟ خخخخخخخخخخ

درووود. خوشحالم که پیگیریات جواب داده و به نتیجه رسیده. وگرنه وای به حالت بود.
آخه یعنی چی؟ ساخت دستمال کاغذی برای نابینایان.
ساخت کمربند برای نابینایان.
ساخت کوفت و زهر مار برای نابینایان.
ما ساخت چشم برای نابینایان میخوایم. مرسی که داری محققش میکنی. ایول. بیشتر پیگیر باش.
راااستی این واس نابیناهای مطلق هم جواب میده یا نه. مرسی عمویی از این پست. ولی خعییلی کلی بود. مثلاً مشخص نشده بود واس کیا کاربرد داره و چه شرایطی باید داشته باشیم تا بتونیم از این فناوری استفاده کنیم. منتظر اخبار دقیقتر هستیم. چاااکریم.

سلام علی.
من که گفته بودم که دارم یه کارایی میکنم.
ضمنا همه چیز رو که نمیشه الآن فاش کنم.
صبر داشته باش و مطمین باش که این تحقیق برای نابینایان مطلق هست، در مطلب کاملا محسوسه.
صفای شما رو عشقه داشعلی.

درود بر عموی بزرگوار خودم چه خبر خوبی سلامتی عمو خوش خبر باشی. عمو از دست بشر هر چه بگیم برمیاد من مطمین هستم بالاخره درست خواهد شد صد درصد خدا بزرگه از شنیدن این خبر جدی خوشحال شدم و از یک طرف هم که پرسپولیس برد امروز بیش از حد خوشحالم ارادت فراوان خوش باشید. چشم واقعا یک نعمت هستش

سلام کامی.
ما هرجا باشیم در خدمت خلقیم.
منتظر اون روزی باش که میبینی ولی نمیدونی که میبینی و بعدش متوجه میشی که میبینی و باورت نمیشه که همه چیزو میبینی، اون وقته که باید قانعت کنیم که بابا به خدا داری میبینی، حالا از تو انکار و از ما اصرار خخخ.

سلام و درود بر عمو چشمه ی عزیزم
خوبی عمو خوش میگذره عمو یا نه
خب عمو حیف شد که فقط توی هاروارد هست و توی آمریکا
شک نکن خودم اولین کسی هستم که داوطلب میشم تا این ایمپلند توی مخم کار گذاشته بشه تا بتونم ببینم
به هر حال دم این دانشمندان بلاد کفر گرم که این طور حواسشون به همه هست
به هر حال مرسی عمو
شبت خوش و خدا نگهدار

درود به آقای چَشمه.
راستش من حدود ۱ سال قبل در باره به دست آوردن بینایی با یکی از معروفترین فوق التخصص های شبکیه شهر شیراز, به اسم جناب دکتر علی توللی صحبت میکردم.
ایشون نظرشون این بود که برای اونایی که مادر زادی نابینای مطلق بودن بینا شدن امکان پذیر نیست چون بر فرض که ابزاری اختراع بشه که دقیقا کار چشم رو انجام بده, سیستم اعصاب بینایی که توی مغز قرار گرفتن به نوعی تنبلی و از کار افتادگی دچار شدن. به دلیل این که فرد هرگز توی زندگیش چیزی رو ندیده.
وقتی مطلب شما رو خوندم این سؤال برام پیش اومد که آیا این ابزار جدید که قراره ساخته بشه, میتونه مشکل عضوی به اسم چشم رو حل کنه و کار اون رو انجام بده, یا قراره اعصاب بینایی از کار افتاده و تحلیل رفته رو جبران کنه, یا این که قراره هم کار عضو چشم رو انجام بده و هم اعصاب رو؟
به هر حال متشکرم از انتشار این مطلب. موفق باشید.

سلام خانم آیت.
از این مقاله بر میاد که این تحقیق همه چیز رو شامل میشه و نباید خیلی به اجزای تشکیل دهنده ی سیستم بینایی ربطی داشته باشه.
امید دارم که این واقعیت روزی برای همه به وجود بیاد و همه ازش لذت ببرن.

سلام دوست عزیز
مطلب علمی خوبی است . ممنونم
و خوشحالم که شما هم پی گیر درمان و بینا شدن هستید . حس می کنم تنها نیستم . آخه فکر می کردم فقط خودم دارم پی گیری می کنم و حس بدی داشتم . باز هم تشکر می کنم . خوشحال میشم یافته هاتون رو به منم بگید . من فقط به حرف پزشکان بسنده نمی کنم و برای درمان در عمق تاریخ فرو رفتم .
۰۹۳۸۶۷۲۲۱۲۲ موفق و پیروز باشید

سلام بر ۳۱۳ گرامی.
بله، مدتهای مدیده که من دنبال اینجور تحقیقاتم و دور و برشون پرسه میزنم.
اما همونطور که میدونید هنوزم اندر خم یک کوچه به نام نابینایی هستم.
امیدوارم که این کوچه هم بره توی طرح و تبدیل به آزادراهی چیزی بشه خخخ.
ممنون از حضور شما دوست محترم.

دیدگاهتان را بنویسید