خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

مقایسه ای میان سازمان به اصطلاح بهزیستی و سایر سازمانها : واقعا چقدر مظلومیم

بسم الله الرحمن الرحیم

سلااام دوستان . امیدوارم شاد و سرزنده باشید
مطلبی که می خوام بگم شاید بعضی ها رو برنجونه . ولی میگم
خودم حدود پنج ساله که به بهزیستی یا مجتمع های ارائه خدمات به نابینایان و کم بینایان مراجعه نکردم . چون هیچ نتیجه ای نمی دیدم و هنوز هم دوستانی که مراجعه می کنند دست از پا درازتر برمی گردند و هیچ خدمتی از این سازمان نمی بینند و نمی گیرند فقط اسم و کد ملی شان ثبت می شود و با جملاتی مثل بودجه نیست , امکانات نیست و … مواجه می شوند .

در شرکتی که مشغول به کار هستم در بخش اداری هفده کارمند هستیم . از بین اونها سه نفر بازنشسته و بقیه اداره کاری به بالا حقوق می گیرند [فقط من اداره کاری می گیرم . خخخ ] نکته ای که ذهن من رو مشغول کرده این است که چند تن از همکاران جزو خانواده شهدا هستند و از آنجا حقوق می گیرند . دو تن آنها نیز به جز اینکه از بنیاد شهید چیزی می گیرند از سازمان ایثارگران هم حقوق می گیرند و تازه به جز حقوق بازنشستگی از شرکت هم حقوق می گیرند .
نوش جانشان . حقشان باشد . مدتی پیش می خواستند چند شغله ها را یا کسانی که از چند جا حقوق می گیرند ساماندهی کنند ولی با یک نامه محکم , نه تنها نتوانستند آنهارا از کار بیکار کنند تازه بنیاد اثارگران توبیخیه ای برای شرکت فرستاد که اگر با دلیل یا بی دلیل آنها را اخراج کنند از شرکت شکایت خواهد شد .
با خودم گفتم به به . چه حمایتی از ایثارگران می کنند . نوش جانشان .
تازه از طرف این سازمانها مزایای عالی چون وامهای خوب و گاها بدون سود , سفرهای زیارتی سیاحتی تقریبا رایگان , حمایت های خاص می شود . نوش جانشان .
باز هم متوجه شدم که افراد تحت پوشش این سازمانها از پرداخت مالیات و بیمه تامین اجتماعی معاف هستند . فقط با کمی نامه نگاری حق بیمه و مالیات از حقوقشان کم نمی شود . یعنی چیزی حدود دویست الی سیصد هزارتومان بیشتر می گیرند .
از حقوق من ماهانه چیزی حدود هشتاد هزار تومان مالیات و حدود یکصدو بیست هزار تومان حق بیمه کسر می شود . هههیییی بابا

حالا بعد از چند سال به بهزیستی مراجعه کردم که ببینم آنها هم این حمایت ها را می کنن که کلاهم را گذاشتم روی سرم و الفرار . تازه می خواهند یک کاری هم برای آنها بکنم .

شهدا , جانبازان , ایثارگران و خانواده های محترمشان حقشان است که به آنها رسیدگی شود . ولی ما حقمان نیست ؟
آنها برای رفاه حال مردم و بویژه حتما امثال ما جانشان را به خطر انداختند ولی الان حقمان نیست . من باید با انبوه مشکلات مالیاتم را بدهم ولی او نه . او حق بیمه اش رایگان است ولی من نه .
تهِ حمایت بهزیستی برگزاری یکسری کلاسهای آموزشی میشه که شاید در آینده بتونیم اشتغال زایی کنیم . البته شاید . ولی ته حمایت آن سازمانها ته نداره .

آنها حقشان است . بیشتر از ما هستند . خطر کرده اند برای آسایش ما و معلولین . ولی بهزیستی تازه میاد چارت اداری نابینایان و کم بینایان را هم حذف میکنه . شاید ما رو بعنوان مددجو قبول ندارند .

و صد البته این موضوع ها ما را قوی تر می کند . چه شعار بی مزه ای . طرف با جمع حقوق های مختلفه ماهیانه حدود سه تومن میگیره و به حقوق هشتصدی من حسادت می ورزه .

خدایا شکرت .

تازه قصد مقایسه با ککمیته امداد یا نهادهای حمایتی دیگه رو ندارم . همین و بس

و من الله توفیق . یا علی .

۱۷ دیدگاه دربارهٔ «مقایسه ای میان سازمان به اصطلاح بهزیستی و سایر سازمانها : واقعا چقدر مظلومیم»

سلام. هی دنیاااا از همشون شکایت دارم ای بابا دلم از تک تکشون پره این ساززمانا واس ما کاری نمیکنن طلبکارم میشن
آخخخ چراچراچرااا اینجورین بعینه این یکی دو هفته که درگیر کارای اداری ک به همین سازمانها مربوط میشه افتادم از همه بیتوجهیاشون اذیت کررناشون وااااای رسیدم
بکل از زندگی کردن توی کشور خودم خسته شدم. دلم پره از همه چی خخ زیاد حرف زدم

سلام و وقت بخیر
عجب . این ره که می رویم به ترکستان است .
دوستی دارم به اسم آقای سامان خدادادی . ایشون هم آرپی داره . سه سال پیش مهاجرت کرد رفت آلمان . تو فیسبوک با هم در ارتباطیم . بهم گفت تا اقامتش اوکی شد بهش کارت معلولیت دادن و از هر فعالیت معاف و حقوقی بیشتر از افرادر سالم برای ایشون تخصیص داده شد . مددکاری به ایشون معرفی شده که هر ماه خودِ مددکار به خونش مراجعه میکنه و شرایط و مشکلاتش رو بررسی و اقدام میکنه . تازه خودِ مددکار شماره ای بهش میده که اگه شکایتی از اون یا هر کی داره به اون شماره زنگ بزنه و بگه .
هههعععییی بااابااا
موفق و پیروز باشید . ممنون از نظرتون

سلام کاملن حرفتون رو قبول دارم من چند وقط پیش پستی گذاشتم شکایت از بهزیستی ولی منتشر نشد
من یه بار رفتم بهزیستی یه ساعت گویا بهم دادن که یکی از دکمه هاش نمیدونم کجا گم شده بود فکر کنم این وسیله هارو برای اسباب بازی بچه هاشون میبرن وقطی خراب شدن میارن میزارن تو انبار بهزیستی
من که خیلی شاکی هستم ولی هیچ کاری از من ساخته نیست
پس با صدای بلند بگید
مرگ بر بهزیستی
مدال هم فرا نشه خخخ در پناه عشق

سلام بر شما دوست گرامی. واقعا که دست مریزاد که حرفهای ناگفته ی دلهای داغدار خیلی از ما همنوعانت را با قلمی روان نوشتید. ایکاش حد اقل یک جفت چشم بظاهر بینا از یکی انی مسؤولین بی مسؤولیت و از خدا بیخبر بر این نوشته ی حقانی شما روشن میگشت.

سلام بر کیان عزیز
ممنون از نظر لطفت
باید تو بهزیستی انقلاب به پا بشه . یکی اعلامیه پخش کنه و یکی هم رو درودیوارش بنویسه . یکی که نه همه باید اینکار رو بکنن .
واقعا چرا طرح یا لایحه ای به مجلس نمیره که حداقال معلولینی که سر کار میرن از مالیات و حق بیمه مثل جانبازاان یا خانواده شهدا معاف بشن .
موفق و پیروز باشید

سلام در بهزیستی فقط سیاه لشکر جمع میکنند برای دزدی بیشتر به من نه کمک هزینه ازدواج داده اند نه کمک بلاعوض مسکن برای ازدواج ۲ سال هست مدارک تحویل داده ام برای مسکن هم از سال ۸۸ اقدام کردم که تا یک سال و نیم کش دادند که بخشنامه به شهرستان نداده اند بعد هم مدت مجوز ساخت تمام شد من یک نابینا مطلق بیکار و متاهل هستم بهزیستی به من تا امروز کمکی نکرده است مستمری هم خبری نیست واقعان بهزیستی کجا و به کی قرار هست کمک کند شرایت لازم برای حمایت بهزیستی کدام هست

سلام سید بزرگوارم
حق با شماست . منم سال ۸۶ برای کمک هزینه خرید منزل که ۴ میلیون بلاعوض میدادن اقدام کردم . ۳۰ میلیون وام و قرض و خونه ای گرفتم به امید این ۴ میلیون . حدود ۶۰۰ هزرا هزینه کردم ولی ندادن و منهم مجبور شدم خونه رو پس بدم و فقط لاکار رفتم . خخخ
به قول یکی از مسوولین مخفی بهزیستی حیاط خلوت اختلاس های بعضی مدیران شده . موفق باشین

سلام با تشکر از شما دوست عزیز که این پست را منتشر کردید به قول معروف مدینه گفتی و کردی کبابم… سازمان بهزیستی امسال یک میلوین و پانصد هزارتومان به من ضرر زد چون برای خانه سازی مراجعه کردم تا برای گرفتن کنتر برق که از طرف دولت معین شده را بگیرم گفتند چون کارت معلولیت هوشمند شما نیامده نمیتوانیم معرفی بدهیم گفتم کارت قبلیس که هنوز اعتبار دارد گوش نکردند و اینفرصت از دستم رفت .. به قول همان معروف خان بخشیده خان علی خان نمیبخشد …در بهزیستی دزدی و زور با هم انجام میشود چه خوش گفت آن دوستمان که گفت مرگ بر بهزیستی و کارمندانش به استثنای بعضیهاشان ..

سلام مهدی جان
این بهزیستی را باید درش را بست چرا که به درد ما معلولین نمی خورد آنها فقط به امور معتادین مهد کودک ها و گرفتن پول و بودجه به اسم ما و خرج کردن در جاهای دیگر مشغولند و دیگر چیزی برای ما نمی ماند
جدی گفتی که ماهیانه هشتاد هزار تومان مالیات میدهی و ۱۲۰ هزار تومان حق بیمه
اگر اینطور باشد حقوقت باید بیش از ۲ میلیون باشد
با تشکر و آرزوی موفقیت
۰۹۱۳ ۲۰۸ ۵۰۰۲

سلام رضا جان
درود بی کران بر شما . بععله . بهزیستی حیات خلوت اختلاس های بزرگانِ .
ن بابا . کجا بیش از دو میلیون . خخخ
کار شرکت ها شده پرونده سازی و اینجور کارها . روی کاغذ شاید اینجور باشه ولی در حقیقت اینجور نیست . بخاطر خود شیرینی برای بالا سری ها کلی آمار غلط قولوت میدن ولی حقیقت چیز دیگه ایه . من حدود هشتصدوپنجاه دریافتیمه . شکایت متایتم نمیشه کرد و گرنه همین آب باریکه هم قطع میشه دوست عزیز
موفق و پیروز باشید

سلام و عرض ادب
ببخشید دیر جواب دادم
واقعا حق مالیات و بیمه از ماها نباید کسر بشه . خیلی ظلمه . این شماره آقای معینی رو بدید به من اگه میشه تا ببینم پی گیرشونو به کجا رسوندند . من می تونم این قضیه رو رسانه ای کنم تا زودتر به نتیجه برسه .
ممنون از نظر لطفتون . موفق و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید