خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

موتورخونه؟ من که نفهمیدم علتش چیه

سلامی گرم خدمت دوستان گلم تو سایت پر بازدید gooshkon دوستان چه خبر این روزا خوش میگذره؟ اینجا که آدم از سردی یخمک میشه هوا ۲۵ درجه زیر صفره هدود ۸۵ سانت برف تو کوچه هست نمیدونم خوشتون از برف بازی میاد یا نه؟
من که یه آدم برفی درست کردم از خودم بزرگتر بود جاتون خالی اگر اینجا بودید یکم برف بازی با هم میکردیم
خب بگذریم زیاد دارم طولش میدم پستی که من میخواستم اینجا بزارم به یک دلیل بود گفتم اینجا این پست رو بزارم شاید بچه ها بلد باشن جواب این سؤال منو بدن
سؤال من اینه که چرا دستامو میزارم در گوشم یه صدای عجیبی می شنوم؟ مثل صدای موتور خونه. شما هم امتحان کنید
دو دستتون رو بزارید در گوشتون فشار بدید ببینید چه صدایی رو می شنوید؟ سعی کنید این کار رو در جایی ساکت و خلوت انجام بدید.
خوب دقت کنید به صدایی که می شنوید. آیا این صدای چیه؟ چه چیزی باعث میشه این صدا به وجود بیاد؟
اگر به نتیجه رسیدید، جواب منو بدید خب دیگه وقتتون رو زیاد نگیرم ممنون که وقت گذاشتید!

تا پست بعد خدا نگهدار

۳۰ دیدگاه دربارهٔ «موتورخونه؟ من که نفهمیدم علتش چیه»

درود بر شما.
جناب مهدوی عزیز! این صدای که در زمان گذاشتن دست‌ها در گوشتان یا گذاشتن یک صدف یا گوش ماهی در گوشتان یا حتی گذاشتن یک لیوان کوچک در گوشتان می‌شنوید که به قول شما شبیه صدای آتشدان موتورخانه است، درواقع صدای گردش خون در رگ‌های اطراف گوش و جمجمه است که از طریق استخوان‌های جمجمه به پرده گوش منتقل می‌شود و شما آن را می‌شنوید. این صدا همیشه هست ولی همیشه به دلیل ضعیف بودن آن، ما آن را در میان همهمه صداهای محیط نمی‌شنویم. در این زمان حتی اگر دقت کنید می‌توانید اندکی صدای ضربان قلب را نیز که توسط ضربان خون به مغز منتقل می‌شود بشنوید.

سلام حسین جان اون صدای خون هستش.
چرا؟
چون رگهای زیادی از بنا گوش به صمت مغز کشیده شده به تواسبات میکنم برو بخواب وقتی که شب خوابیدی فشار خون پایین میاد وقتی که برای دستشویی یا نماز که میخواهی بیدار بشی در همون لحظه امتحان کن یعنی قبل از این که از سر جایت بلند بشی میشنوی که صدا کم و کمتر شده به قول مجتبی اون صدای هور هور کمتر شده یا صدای فاصله ی هور هورها کمتر شده.
من قبلن این ماجرا را امتحان کردم و از پزشک هم پرسیدم.
جواب همین هست که میگم خیالت راحت.
موفق باشی عزیزم.

دیدگاهتان را بنویسید