خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

گزارش دیدار ریاست سازمان بهزیستی کشور (دکتر انوشیروان محسنی بند پی) در ساختمان موسسه رفاه نابینایان شهرستان سقز با جمعی از نابینایان آن شهر

دوستان گرامی با سلام و آرزوی بهروزی

ریاست سازمان بهزیستی کشور جناب آقای دکتر انوشیروان محسنی بند پی به همراه تعدادی از مدیران ارشد سازمان عصر چهار شنبه ششم بهمن ماه 1395 بازدیدی کوتاه از ساختمان موسسه رفاه نابینایان شهرستان سقز داشتند. در این دیدار کوتاه جمعی از نابینایان شهرستان، آقای مهندس بیگلری، نماینده شهرستانهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، آقای مرادی نماینده شهرستانهای قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی آقای قریشی مدیر کل بهزیستی استان، مهندس ورمقانی فرماندار ویژه شهرستان سقز و معاون استاندار استان کردستان، آقای حکیمی ریاست بهزیستی سقز و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران ادارات نیز حضور داشتند.
در ابتدای جلسه آقای ناصر سرگران عضو هیئت مدیره موسسه رفاه نابینایان شهرستان سقز از طرف جامعه نابینایان آن شهرستان ضمن خیر مقدم به ریاست محترم سازمان بهزیستی و حاضران خواسته ها و انتظارات شهروندان با آسیب بینایی را در دو سطح منطقه ای و کشوری به شرح ذیل مطرح کردند.
یک. اختصاص بودجه برای تکمیل ساختمان نیمه کاره موسسه که به همت سازمانهای عمومی و دولتی و خیرین بخش کوچکی از آن برای استفاده مورد بهره برداری قرار گرفته است.
دو. مساعدت و همراهی در راستای تاسیس کتابخانه گویا در شهرستان سقز با توجه به ضرورت این امر برای رفع نیازهای مربوط به بیش از دو هزار تن از شهروندان با آسیب بینایی شهرستان سقز و شهرهای اطراف چون بانه و بوکان.
سه. واگذاری پرونده مددجویان با آسیب بینایی (با در نظر گرفتن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری) به موسسه.
چهار. نظر به آنکه به نسبت جمعیت تعداد بسیاری از حافظان قرآن کشور از نابینایان هستند؛ حمایت ویژه از حافظان قرآن نابینا در سطح قانون گذاری مطرح گردید.
پنج. طرح مساله مناسب سازی و هشدار به ریاست سازمان بهزیستی مبنی بر عدم توازن در توسعه دسترس پذیری و مناسب سازی میان شهر های محروم و کلان شهرها.
شش. توجه به امر اشتغال نابینایان و تعامل هرچه بیشتر سازمان با بخش خصوصی به منظور بکار گیری افراد با آسیب بینایی.
هفت. تعیین وضعیت موسسه رودکی به عنوان مهم ترین کتابخانه نابینایان کشور و راه اندازی هرچه سریعتر آن.
هشت. اهتمام جدی به پیگیری اجرای ماده 94 برنامه ششم توسعه و پیش بینی بودجه لازم برای اجرای آن از فروردین ماه 96 مبنی بر افزایش مستمری مددجویان بهزیستی به 20 درصد حداقل حقوق کار. چرا که پس از تایید شورای نگهبان با وجود امیدواری که در میان مددجویان ایجاد شده است عدم اجرای آن تبعات روانی بسیاری به دنبال خواهد داشت.
نه. نگاه کارشناسانه به لایحه اصلاحی قانون جامع حمایت از حقوق معلولین و توجه بیشتر به شفاف سازی قانون به منظور پرهیز از تفسیرهای محدود کننده از سوی نهادهای اجرایی پس از تصویب قانون. برای مثال: تعریف دقیق از معلولیت شدید چرا که پرداخت حداقل حقوق کار به افراد دارای معلولیت شدید به دلیل بار مالی که خواهد داشت ممکن است به تفسیرهای محدود کننده ای از سوی نهادهای اجرایی برای کاهش افراد برخوردار از مقرره پیش بینی شده بینجامد.
ده. توجه به حقوق نابینایان برای برخورداری از وسایل کمک توانبخشی.

در ادامه آقای مهندس بیگلری نماینده شهرستانهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن خیر مقدم به دکتر محسنی بند پی و حاضران از تلاشهای جامعه نابینایان سقز برای ساختمان مستقل تقدیر نمودند و از طرف آقای مهندس ورمقانی فرماندار ویژه شهرستان وعده 30 میلیون تومان بودجه برای ادامه ساخت ساختمان موسسه را دادند.
در پایان نیز ریاست سازمان بهزیستی کشور ضمن سپاس از مهمان نوازی مردم سقز وعده 40 میلیون تومان تا پایان سال را برای تکمیل پروژه ساخت ساختمان موسسه را دادند. دکتر محسنی بند پی همچنین از تاسیس کتابخانه گویا در سقز حمایت کردند و در خصوص مساله مناسب سازی نیز به وضعیت بهتر شهرستانها در مقایسه با تهران تاکید داشتند.

شایان ذکر است؛ ریاست سازمان بهزیستی کشور از دیگر مراکز و زیر مجموعه های بهزیستی شهرستان چون: سالمندان، مرکز کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، مرکز شبانه روزی نگهداری از معلولین جسمی حرکتی (شفا) و … بازدید کردند.

به امید تحقق وعده های ریاست محترم سازمان بهزیستی کشور در سفر اخیرشان به استان کردستان.

۶ دیدگاه دربارهٔ «گزارش دیدار ریاست سازمان بهزیستی کشور (دکتر انوشیروان محسنی بند پی) در ساختمان موسسه رفاه نابینایان شهرستان سقز با جمعی از نابینایان آن شهر»

با سلام و سپاس فراوان. آیدی یکی از اعضا: n99sargeran است. و همچنین شما میتوانید با جستجوی عبارت نابینایان کردستان در اسکایپ با گروه نابینایان استان کردستان ارتباط بگیرید. در این گروه ۴۰ نفر از نابینایان استان عضو هستند.

درود فراوان حضور دوستان فعالمان در موسسه ی رفاه نابینایان سقز
فعالیتتان را در رصد مسائل معلولین به ویژه افراد دارای آسیب بینایی را صمیمانه ارج می نهم و این تلاش و خوشدلیها را به شما تبریک می گویم.
انشا الا سایر موسسات دیگر هم در سطح استان و سایر استانهای کشور چنین فعالیت های ارزنده ای را سرمشق کار خود قرار دهند.
در پناه دادار هستی موفق باشید.

دکتر محمدی عزیز با سلام و سپاس فراوان از توجه دلسوزانه شما. ما هم امیدواریم در کنار تلاش گرانی چون شما و سایر انجمنهای دیگر به تکلیف خویش در راستای اعتلای همنوعانمان عمل نماییم. سربلند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید