خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

سرانجام ساعت هوشمند ویژه نابیناها وارد بازار شد!

وب سایت یک پزشک نوشت: ساعت‌های مخصوص نابیناها تا به حال بیشتر گویا بودند و کاربر آن نمی‌توانست به صورت خصوصی، متوجه زمان بشود اما ماه آینده میلادی ساعت هوشمند «دات» با طراحی گرد و زیبا توسط یک شرکت کره ای بنام، روانه بازار خواهد شد.
 سرانجام ساعت هوشمند ویژه نابیناها وارد بازار شد

همان طور که در تصویر می‌بینید، صفحه نمایش این ساعت، حاوی قطعات متحرکی است که فرد نابینا را قادر می‌سازد با لمس آن، علایم بریل روی آن را حس کند. به علاوه این ساعت دکمه‌هایی در دو سو دارد که از طریق آن می‌توان پیام‌های ساده ارسال کرد.

 سرانجام ساعت هوشمند ویژه نابیناها وارد بازار شد

شرکت کره‌ای دات از سال ۲۰۱۴ مشغول توسعه این ساعت بوده. مشکل عمده‌ای که تا به حال این شرکت داشت، طراحی قطعات متحرک ساعت بوده، طوری که به خاطر لمس‌های مکرر کاربر، آسیب نبینند و ساعت بادوام باشد.

این ساعت همین الان هم آنقدر محبوب است که ۱۴۰ هزار نفر آن را پیش‌خرید کرده‌اند. یکی از افراد مشهوری که ساعت دات را پیش‌خرید کرده است، خواننده مشهوری نابینای آمریکا استیو واندر است.

 سرانجام ساعت هوشمند ویژه نابیناها وارد بازار شد

انتظار می‌رود که ۱۰۰ هزار دستگاه از ساعت‌های دات سال ۲۰۱۷ تحویل مشتری‌ها بشود و بقیه ساعت‌ها، یعنی ۴۰ هزار عدد، سال بعد تحویل داده شوند. در این میان هزار دستگاه از ساعت‌ها، وارد فروشگاه‌های خرده‌فروشی لندن خواهند شد و با بهای ۳۲۰ دلار به فروش خواهند رسید.

ساعت‌های هوشمند، تنها گام نخست شرکت بات در جهت تولید وسایل هوشمند برای افراد نابینا هستند.

دات همچنین یک قرارداد یک میلیون دلاری با دولت کنیا، برای تحویل ۸ هزار دستگاه کتاب‌خوان بریل آموزشی «دات مینی» بسته است. قیمت هر یک از این دستگاه‌ها حدود ۲۰۰ دلار است.

این شرکت همچنین در نظر دارد با مشارکت گوگل در سال ۲۰۱۸، یک کتابخوان الکترونیک شبیه کیندل به نام دات پد را وارد بازار کند که این تبلت به جای نشان دادن واژه‌ها با اجزای متحرک قابل لمس، مجهز به صفحه نمایش تکتایل است، یعنی به صورت مجازی حس لمس و برجستگی را القا می‌کند.

و دست آخر، یکی دیگر از پروژه‌های شرکت دات یک سامانه هوشمند بریل است که در زیرساخت‌های عمومی، امکان اطلاع‌رسانی و تعامل با نابیناها را خواهد داد.

 

 

منبع: برترینها

 

 

 

۳۶ دیدگاه دربارهٔ «سرانجام ساعت هوشمند ویژه نابیناها وارد بازار شد!»

سلام. وایی خوش به حالشون! خداییش دلم عجیب لمسش رو خواست! یعنی چه جوریه؟ و اون کتاب خوان! یعنی هر کتابی دلمون بخواد می خونه آیا؟ کاش من چند سالی دیر تر متولد می شدم!
ممنونم از این پست و باقیه پست های جالب شما و خوشحالم از حضور مجدد شما!

خب این اختراع هم مثل بقیه اختراعهاشون به درد خودشون می خوره و بس . یک نبین از طریق گوشی هم میتونه متوجه بشه ساعت چنده .
اینجانب فتوی میدهم که هیچ نبینی از این ساعتهای گلو گنده خریداری نکنه . همون بهتر که سرو کلشون توی ایران پیدا نشه خخخ سلام مهرداد علیه السلام . من تازگیا فتوی هم صادر میکنم ههههه خوبی پسر خواهرم؟من که کم کمکی بهترم

سلااام دایی رعد بزرگ.
خب نابغه، اونا میخوان از صوتی شنیدن ساعت جلوگیری کنن دیگه.
بهتره یه تجدید نظری در فتواهات بکنی که خیلی بنیادگرایانه نباشن خخخ.
به ننم یعنی آبجی رهگذرت هم سلام و دعای فراوون بفرست و بگو پسرت توی زندون پوسید، دندوناش مث موهات سفید شد یه کاری براش بکن.
بیخیال، شوخی کردم، حالا بگی راه میفته میاد زندون، منم اصاب مصاب ندارم دستی دستی میزنم یه کاری دست خودم میدماااا!
ممنون که به ما سر زدی.

وخی پسرم ملاقاتی داری. سند آلونک هزارمتریمو آوردم آزادت کونم. ولی نه هنوز یه دونه از موهای پس کله ت رنگ دندونت نشده. باس بومونی تا خوب یه دس شی. خخخخخخخخخخخخخ
این ساعتا چیه؟ داییت راس میگه. خو از بغل دستیتونم میتونید بپرسید ساعت چنده. منکه ساعت ندارم. گوشیمم همیشه ته کیفم گمه. همیشه از اینوریا و اون وریا میپرسم ساعتا. خخخخخخخخخخ.

سلام بر ماه محله.
فقط مونده ستاره و کهکشون.
خورشید خانم، ماه و غیره خخخ.
یه بار تجربه کافی نیست.
وقتی خریدی و دستت کردی دیگه باید همیشه تجربه کنی، چه بخوای و چه نخوای.
حالا نگفتی هلال ماهی یا ماه بدر؟

سلام
دو سؤال
این اگه قراره ساعت نشون بده چرا اسمش هوشمنده؟ موزیکم پخش میکنه آیا؟ یا مثلا ضربان قلب میسنجه؟ در کل چرا اسمش شده هوشمند؟ حالا مثلا اگه ما ساعت رو به جای دیجیتالی همون آنالوگ بخونیم چی میشه؟
سؤال دومم یادم اومد میام میپرسم. 🙂
پست جالبی بود. ممنون

فقط یه نکته یادم رفته بود که بگم و اونم اینه. میگم یکی از علایقتو کشف کردم خَخ. فک کنم به شدت به کره ی شمالی مباحث و اخبارش علاقه مند باشی. آخه تو چشمه سرا خعیلی به این موضوع پرداختی.
حالا نمیدونم تا چه اندازه درست گفته باشم. ای کاش میشد کامبیز رو هم بفرستی همونجا.

دیدگاهتان را بنویسید