خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

به بهانه امروز

سلام و روزتون مثل روز من قشنگ. خب امروز از اون روزاییه که آدم نمی تونه به راحتی از کنارش رد بشه. یعنی آدم خودش هم رد بشه، دلش گیر می کنه. ناچار میشی برگردی ببینی دلت چرا همرات نیست، بعد می بینی دلت خیره شده به یکی از روزای قشنگ تقویم آدمی زاد که البته همیشه هم میونۀ خوبی با تقویم رسمی نداره.
امروز اینجا اومدم تا روز فرشته هایی رو تبریک بگم که دنیاشون با دنیای من زمختِ پوست کلفت فرق می کنه، فرشته هایی که اصلا و ابدا و تحت هیچ شرایطی زشت نیستند، فرشته هایی که سنشون هیچ وقت از 20 سال و چند ماه فراتر نمیره، فرشته هایی که اگه واسشون هر روز یه شاخه گل بخری، خیلی خوشحال تر میشن تا اینکه سالی یه النگو واسشون بگیری، فرشته هایی که بودنشون معجزه هست و نبودنشون بدون هیچ اغراقی مصیبته، فرشته هایی که دنیای قشنگشون پل بین دنیای ما و دنیای بچه هاست، فرشته هایی که می دونی زود لوس میشن، اما باز نمی تونی ازشون تعریف نکنی. خلاصه امروز اومدم که روز فرشته های مهربون دنیای آدما رو بهشون تبریک بگم. همون هایی که باید سالی هزار بار به دنیا به خاطر داشتنشون تبریک گفت. یه تبریک ویژه هم به فرشتۀ مهربون خودم که هیشکی واسم مثل خودش نیست و از صبح که ندیدمش دلم واسش یه ذره شده. روزتون مبارک موجودات غریب و به قول انگلیسی ها موجودات نه این جهانی!

۶۵ دیدگاه دربارهٔ «به بهانه امروز»

یه تبریک اختصاصی به فرشته ی مهربون خودم و یه تبریک به همه بانوان محله.
منم حرف امید رو قبول دارم.
دم مترو، یه شاخه گل نرگس یا لاله، یا رز هلندی رو میده شاخه ای سه هزار تومان.
حالا اگه بخوایم در سال های غیر کبیسه هر روز گل بخریم، میشه یک میلیون و ۹۵ هزار تومان.
حالا در سال های کبیسه هم مثل امسال، نهایتا میشه یک میلون و ۹۸ هزار تومان.
تازه اگه هر روز مشتری ثابت باشی، ممکنه تا هزار تومان هم تخفیف بهت بده.
که در این صورت، در سال های غیر کبیسه میشه ۷۳۰ هزار تومان.
در سال های کبیسه مثل امسال هم میشه ۷۳۳ هزار تومان.
تازه تو بهار، از اواسط فروردین تا اواسط تیر ماه، انواع و اقسام گل های خودرو هم رشد میکنه مثل یاس و مریم که میشه از باغچه های محل چید به جای اینکه بخریم.
در این صورت، اگه مثلا از اواسط فروردین تا اواسط تیر سه ماه رو کسر کنیم یعنی ۹۰ روز رو، بازم ۲۷۰ هزار تومان در سال های غیر کبیسه از مبالغ بالا کسر میشه.
با در نظر گرفتن اون تخفیف برای خرید روزانه، ۱۸۰ هزار تومان کسر میشه.
حالا در سال های کبیسه مثل امسال، ۲۷۳ نه ولش کن این دیگه تاثیری رو تخفیف فروردین تا تیر نداره. خخخخ.
با همه این اوصاف، الان یه النگو تکپوش ظریف مریف، دیگه زیر دو و نیم میلیون نیست.
بنابر این، اگه فروردین تا تیر خودمون گل بچینیم و ببریم و با در نظر گرفتن اون تخفیف هزار تومانی، در سال هزینه خرید گل میشه ۵۵۰ هزار تومان.
یعنی کم کم، در بد بینانه ترین حالت، پول چهار سال روزانه گل خریدن، البته با ذکر و رعایت شرایط و محاسبات فوق، با هزینه خرید یک النگو تکپوش ظریف برابری میکنه. خخخخ.
چقدر حرف زدم.
اصلا چه کاریه. چه معنی داره هر روز گل بخریم.
تو هم کار یاد مردم میدی هاااا امید. خخخ
همون یه برگ درخت، یه دوست دارم عزیزم، یه چقدر خوشگل شدی امشب، یه جیگرتو بخورم، یه چقدر تو ماهی کافیه دیگه. کافی نیست؟
مهم اینه که تفاهم باشه. خخ خخخ خخخ.

سلام امید. پستت رو ۲ بار خوندم. یک بار روزنامه ای، و یک بار هم با دقت کامل.

حرف به حرف این نوشته رو لایک میکنم. این روز رو به همه ی فرشته های مهربون روی زمین تبریک میگم. آقا یکی بیاد حزینه ماهانه ی پاستیل رو حساب کنه ببینیم چند چندیم

سلام و روزتون بخیر. من به شماره ها دقت نکردم و لذا کامنت شما جا مونده بود. صادقانه عذر می خوام. این روز رو به شما تبریک میگم و از این که قابل دونستین به پست سر زدین و ابراز لطف کردین هم بی نهایت ممنونم.

مطمئن باش علی جان هرکی حسابش خوبه، کتابش خرابه! ههه. اینو مرحوم بابابزرگم می گفت و منظورش این بود که هرکی دقیق حساب می کنه به فکر کتاب اعمال آخرتش نیست. درمورد امیرجان هم اگر این حکمت متعالیه رو بکار ببریم به این نتیجه می رسیم که قطعا در محاسبۀ سودش هم حسابگر قهاریه.

آفرین امید عزیز که این روز را یادآوری کردی. منم این روز را به همه فرشتگان نازنین زمینی شادباش میگم. هرچند که بعضی وقتها شیطون توشون رسوخ میکنه و حساااابی شیطنت میکنند مثل همون خاطره ای که مهدی داره تعریف میکنه و متاسفانه امروزه جنسیت برای بعضیهاشون شده دکانی برای اخاذی و کسب درآمدهای آنچنانی ولی هنوز اکثریتشون فرشته اند خوب مهربون فداکار دوست داشتنی هستند پس بازم این روز رو بهشون شادباش میگم بویژه به فرشته نازنین خودم یعنی دختر گلم و بقیه دخترای گلم تو محله. بازم امید گرامی از این یادآوریت صمیمانه سپاسگزارم فرزند لایق و شایسته ایران زمین.

امید میخوای مسؤولیت جداول رو خودت برعهده بگیری. آخه چون تو حل جدول خبره هستی شاید بتونی خودتم خلاقیتهایی بکار ببری. اگه این کارو بکنی واقعا خوشحال و ازت ممنون میشم اون وقت دیگه برای جواب دادن هم عجله نمیکنی اون وقت ما میایم زود زود جواب میدیم خخخخخخ. پس خبرم کن. میسی دوست خوبم.

اییسسسستتتتتت!
ایست مجتبی ؟
مدیر پدیر نداریم .
دکتر اون بالا نوشته بود که ورود مجردها ممنوع .!
ضمنا با این جمله که نوشته بودید به ریش ما مردان خندیده بودی یعنی اینکه شما یکی با خیال راحت نسبت به پیشنهاد دکترای اقتصاد اصفهان با آسودگی خیال و تنهائی امشب پیتزار خواهی خورد دیگه و النگو ملنگو هم خرج اضافی ن داری .
مجتبی فرشته ها رو معنی کن .ببین فعلا یکی رو بردار اگه بعدا خواستی تعداد بیشتری را برات فراهم میکنیم .خخخخخ. مجتبی بد جوری دلم شیرینی عروسی می خواد ….

سلام من هم امروز رو به تمام فرشتههای نازنین و دوستداشتنی زمین تبریک میگم. فرشتههایی که چه ۲۰ سالشون باشه چه ۷۰ سال، هم جذابند هم دوستداشتنی. همونهایی که هرچند سال هم داشته باشند قادرند به طور کاملا تخصصی وجود یک مرد را تسخیر کنند.

سلام من که فرشته نیستم ولی به تمام فرشتگان ایران زمین تبریک میگم این روز رو راستش جناب آقای صالحی از خوندن این پست با قلم شما بسیار تعجب کردم نمیدونم چرا حس میکردم خیلی اهل نوشتن این متنها و مطالب نباشید !!! شاید بخاطر اینه که از شما یه شخصیت کاملا جدی تو ذهنم هست حالا چرا نمیدونم !!!! خخخخخ

سلام. فرشته کو کجاست می خوام به آستینش آویزون بشم پرواز که می کنن ببرنم هوا! تبریک باید بگم آیا؟ خوب باشه تبریک هم میگم ولی به جان خودم۱کسی به این فرشتگان بگه۱دونه از اون پر هاشون رو یادگاری بهم بدن کلی ذوقم میشه!
ممنون جناب صالحی پست قشنگی بود!
پیروز باشید!

به نظر من فرشته اصلا وجود نداره که بخواد ارزشی داشته باشه یا نداشته باشه. وقتی هم در معنای استعاری یا تشبیهی بکار میره منظور توصیف خوب بودن یه نفره که البته یه مقدار هم رمانتیک و واجد جنبه های فیزیکی هم هست. راستی حالت چطوره؟

درود
درود شهروز مهروز ، ببینم چیچی نوشتی ها ؟ واقعیت داره یا حقیقت .سرکاریه ؟! اگر اگه باشد دیگه مجتبی مجی مج شده دیگه یعنی تنها مانده است .وای خدا جون این شهروز که اصلا آنقدر با ما جدی جدی بود که نگو ولی ولی ببینمت نوشته بودی چی ؟ … … خودم ! ماشاءالله و ای ول داری شهروز.چقدر بی خبریم نکنه مجتبی هم بععله و ما بی خبریم .

سلام بهمه
و ی سلام و تبریک به همان فرشته ها بخصوص فرشته های ایران زمین
و بویژه به یکی که نمیدونم کیه و کجاست چند ساله است
اصلً بدنیا آمده یا نه
و کی نسبت شراکت با من خواهد داشت
و ی سلامی که امیدوارم آقای صالحی
به دانشگاه بهشتی
به دانشکده ی اقتصادش که بخاطر حسابداریش
در سال پیک کنکور ریاضی را ۹۰ و رتبه را سه رقمی کردم
اما بعد از قبولی راه را به گروه فلسفه
در دانشکده ی ادبیات کج کردم
پس به گروه فلسفه نه اصلاً به همه جاش برساند
جناب برج ۲ هوای دانشگاه را بجای من ببوس آبدار و درشت
تونستی کل دانشگاه را بغل کن و بگو فلانی گفت
اگه تنبلی زنجیرم را ول کنه دوباره میام اونجا
خیلی دوستش دارم
عشق منه اونجا
با سپاس
راستی پوزش از همه که بدون عضویت جفت پا پریدم تو محله

یعنی من اون مدلی نگم حله آیا؟ خوب نمیشه آخه! الان میرم جلوی اسپیکر تمرین کنم. چیه خوب به من چه که بینا ها جلوی آینه تمرین می کنن! عه اصلا من دلم می خواد جلوی اسپیکر تمرین کنم عجب زمونه ای شده! به همه ابعاد مدل آدم گیر میدن! ای بابا!

میگم امید دقت کردی؟ عمو قنبر گفت امید روزت مبارک خخخخخخ منم این روز را به خانم گلم شادباش میگم راستی دکی اگه عید اومدی شیراز حتما با بچه ها یه سری بهم بزن خوشحال میشم اگه خواستی شماره بهت بدم یه میل بهم بزن mirza4761@gmail.com

درود
امید جان و دکتر عزیز ، غیبت دیروز من منجر به خرید یک کیف و یک جفت کفش برای همسری شد که خرج همین یادآوری شما بود ما که روز قمری داشتیم امروز تبدیل به میلادی شد .باز هم دستان شما پر ازی شادی ولی دست ما که خالی شد .خخخ .

دیدگاهتان را بنویسید