خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

شادباش سال نو با تقدیم شعری از دوست همنوع احمد مکرمی

درود درود و بازم هزاران درود بر شما نازنینان شما خوبان شما بچههای دوست داشتنی شما مهربانان شما صبوران و شما سختکوشان

فرزندانم دخترا و پسرهایم داداشها و خواهرهایم هم کوچه ای ها و هم محله ای ها و همشهریها و هموطنانم

سال نو بر همگی شما خجسته و فرخنده باد.

امیدوارم که سال جدید را با شور و شادی و شعف و مهر و عشق و محبت آغاز کنید. امیدوارم که همه ناملایمات ناکامیها نامهربانیها ناآرامیها ناخوشیها ناراستیها ناکسیها و خلاصه هرچی نای دیگر است را پشت سر گذاشته باشیم و فصلی نو در زندگیمان ورق بخورَد. امیدوارم سال جدید سال وحدت و یکپارچگیها در عین چند دستگیها باشیم. امیدوارم سال نو تصمیم بگیریم که بر صبوری و ظرفیتمان بیفزاییم و با کمترین بی مهری از یکدیگر نرنجیم.

من اگر در این مدتی که هم کوچه و هم محله ای شما بودم و اگر به هر دلیلی سبب آزردگی خاطری شدم از همگی طلب پوزش و بخشش دارم. و از مدیر گرامی سایت و ویرایشگران گرامی هم چنان چه به زحمتشان میاندازم طلب پوزش دارم و خلاصه امیدوارم که هیچ کس از بزرگ و از نظر سنی کوچک از حقیر رنجشی در دل و ذهن نداشته باشد. امیدوارم که سال نو سال خردگرایی در ضمن مهرورزی باشد.

و خلاصه آرزوی هرچی خوبی و خوشی و بهکامی و بهروزی است رو براتون دارم.

در پایان شعری زیبا از دوستی هنرمند یعنی احمد مکرمی با نام هنری فرهید را تقدیم محضرتون میکنم اسم این شعر «زمین» است که در آن شاید حرف خیلی از ما گفته شده باشد.

شاعر خود را به زمینی بایر تشبیه میکند که دارای قابلیتهای بیشماریست ولی کشاورزی باید تا این زمین بایر را آباد و بارور گردانَد.

قطعا هر یک از ما در آرزوی کشاورزی مهربان و کوشا هستیم تا در شکفتنمان نقشی حیاتی داشته باشد پس با آرزوی اینکه تک تک شما نازنینانم کشاورز مورد نظرتون را بیابید توجه پر مهرتون را به این شعر زیبا با صدای شاعر از

این لینک فقط با حجم حدود 4مگ

 

جلب میکنم و در ادامه هم متن شعر رو مطالعه بفرمایید.

امیدوارم در سال نو با این شاعر همنوع و با آثارش بیشتر آشنا شویم.

فعلا خاطر نشان کنم که احمد مکرمی متولد 1330 در شهرستان درود است که بعد به خوزستان و اهواز میرود و ساکن آنجا شده همانجا با دختری همنوع ازدواج میکند و با شروع جنگ به اصفهان کوچ میکند و در حال حاضر ساکن اصفهان و بازنشسته میباشد.

برای این دوست خوب و هنرمند آرزوی سلامتی و سعادتمندی دارم.

زمین

 

من  زمینم

 

و زمینی بایر

 

سینه ام سوخته از تابش هور

 

تنم از هستی دور

 

گام سنگین تهیدستیها بر دلم بار گران،

 

در وجود منِ خشک آن قَدَر شهد و ثمر پنهان است که تو حیران مانی،

 

گر کشاورزی باد که عرق ریزد و تخم افشانَد،

 

من توانم شد دشت،

 

دشتی از لاله ی سرخ

 

پهنی از گندمِ سبز

 

نخل زاری پربار

 

دشتی از هرچه بخواهد انسان

 

گر کشاورزی باد که عرق ریزد و تخم افشانَد

 

باغک خانه همسایه تو هیچ دانی که چرا سرسبز است؟

 

زان که او تن آزرد و شب و روز به راحت نسپرد

 

او دل از لذت آنی برکند و در اندیشه فردایش بود

 

ور نه آن باغک نیز همچنین است که من،

 

گر کشاورزی باد که عرق ریزد و تخم افشانَد

 

من کتابی گردم که ز من آیه ی جاوید بهاران خوانَد

 

حاتمی خواهم شد که بدستی بخشا قُوت هستی و مِی مستی او خواهم داد.

 

عالِمی خواهم شد که به صد نکته ی ناب راز آزادگیش خواهم گفت

 

پس بیا همت کن تو کشاورزم باش

 

پس بیا همت کن تو کشاورزم باش.

۱۸ دیدگاه دربارهٔ «شادباش سال نو با تقدیم شعری از دوست همنوع احمد مکرمی»

سلام عمو جان. متن رو خوندم هنوز لینک رو اینتر نزدم چون اطرافم شلوغه و هر ثانیه ممکنه مجبور بشم سیستم رو اضطراری خاموش کنم برم اینه که فعلا دانلودش نکردم. متن قشنگه و حتما اصلش رو دانلود می کنم.
ممنون عمو جان بابت شعر. سال نو مبارک! ایشالا۹۶از اولش تا آخرش برای شما پر باشه از تمام چیز هایی که شما می خوایی. بهتر از این بلد نبودم شرمنده! تا پیش از زدن اینتر به ایالات متحده متفقه آشپزخانه احضار نشدم اینتر ارسال رو بزنم.
شاد باشید عمو از حال تا همیشه!

اولین کامنتم در سال ۹۶ را در پست خودم به ثبت میرسونم. مبارک مبارک سال نو مبارک. هم محله ای های نازنین دخترا و پسرای خوبم خواهر و برادرهای گلم سال نو بر همگی مبارک. سرشار از مهر عشق محبت باشید آرزوهاتون برآورده لبهاتون خندان و دلهاتون شاد باد.

اسلام و درود فراوان به حضور عمو حسین بزرگ
من هم به سهم خودم سال نو را به شما و سایر دوستان تبریک و تهنیت عرض می نمایم و سالی پر از خوبی و آرامش را برای شما و تکتک دوستان آرزو دارم.
عمو جان در سالی که گذشت برای ما بزرگی کردید، معلممان بودید، از عشق و دوستی برایمان قصه های شیرین خواندید، چون کبوتری بر فراز تعقل و تفکر پروازمان دادید، با دستان مهربانت دستمان را گرفتی و راهمان بردی و ما نیز در مکتب مهرت خوبیها آموختیم. ضمن اینکه تمام ماهیت و پیام پست و شعر زیبایتان را لایک می نمایم من هم به پاس خوبیها و خوشدلیهایتان،قسمتی از پیام نوروزی سال نو خود را حضورتان تقدیم می نمایم. باشد که مورد پسند شما و دوستان گرامی قرار گیرد .
البته قرار شد که فایل صوتی آن را با همکاری دوستان حضورتان تقدیم نماییم که متاسفانه هنوز آماده نشده است.
قسمتی از عیدانه
در این دنیای غریب که آسمان مانند هزاران سال پیش بدون کوچکترین تردید و دریغی همچنان می بخشد،
دریا قلاب هیچ کودک ماهیگیر گرسنه ای را بی نسیب نگذاشته و خورشید مهربان نگاه طلایی خود را حتی یک لحظه از هیچ کسی دریغ نداشته، و هر روز درخشنده تر و سخاوتمندانه تر از روز پیش، انسان را به سپیدی و روشنی امیدوار می سازد،
به جستجوی انسانی آمده ایم که با انرژی محبت دستش را بفشاریم و شادی خود را نثار قدومش سازیم. غباری را از چهره ای بزداییم، سرود مهربانی و خلیفتلاهی انسان را بر بام گیتی طنین انداز کنیم، دیو زشتی ها را از باغ زیبای انسانیت بیرون افکنیم و گوش فلک را از فریاد شادی و جشن و سرور خود کر کنیم.
بیایید تا در فرصت جدیدی که حضرت دوست از نو در اختیارمان قرار می دهد، نگاه خود را آسمانی سازیم، دلهایمان را دریایی نماییم، چشمانمان را خورشید وار بر هیچ حقیقتی نبندیم، گام هایمان را برای شادی دیگران برداریم و دستانمان را جهت بلند کردن افتاده ای حرکت دهیم.
در سایه ی تفکر خوش و خرم باشید.

درود بر استاد بی بدیل خودم جناب محمدی نازنین. سال نو بر شما و بر همه نیکو خصالان مبارک و فرخنده باد. استاد از خجالت دارم آب میشم. شما بسیار بسیار بزرگوارید که حقیری چون بنده را مینوازید. قربان مرام و معرفتت دوست خوب خودم. کاش فایل صوتی پیامت را دریافت میکردم. آنچه که درباره من گفتید حقا که بازتابی از شأن و مقام انسانی خودتان بود وگرنه من کسی نیستم که مستحق اینهمه لطف از طرف استاد مسلمی چون شما باشم. به هر حال از حضور قشنگت از لطف و مهربانیت از حقیر نوازیت بارها و بارها و برای همیشه ممنون و سپاسگزارم. امیدوارم که در سال جدید بیشتر توفیق شاگردی در محضرتان را داشته باشیم.
بهترینها را برایتان آرزومندم استاد. پیروز و پاینده باشید. مهرتان افزون و زندگیتان قرین شادی و شادکامی.

درود مجدد بر عمو حسین بزرگ
من هم احساسات و عواطف دوستانه ی شما را نسبت به خویش می ستایم و اعتراف می کنم که با این ابراز لطف و بزرگمنشی شما بیشتر شرمنده شدم. و امیدوارم که لیاقت دوستان بزرگی مثل شما را داشته باشم. در پناه آگاهی آسوده باشید.

سلام و هزاران درود بر شما با عرض صمیمانه ترین تبریکات عید و بهار نو
و آرزوی بهترینها برای عموی مهربان و سایر هم محله ایهای عزیزتر از جانم از شعر قشنگت بسیار بسیار ممنونم این شعر زیبا مرا با خود برد به زمانهای دور و خیلی گذشته حدود سی و چهار سال پیش که من در حال سپری کردن دوران آموزش ابتدایی بودم آن وقتها این شعر با مفهوم را بارها و بارها دوستان و از جمله شاعر بزرگ این شعر جناب آقای مکرمی در محافل گوناگون قرایت میکردند و سعی در آگاهسازی اجتماع نسبت به تواناییهای نابینایان داشتند به هر حال مرا بردی به گذشته های دور امید است امسال سال برآورده شدن همه ی آرزوهای دوستان و هم محله ایهای گلمان باشد

درود و صد هزاران بدرود

دیدگاهتان را بنویسید