خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
عیدی من به شما دانلود espeak جدید اندروید

با عرض سلام خدمت همه شما دوستان عزیز در محله نابینایان.

امیدوارم هفته ها و ساعات باقی مانده تا شروع سال 1396 رو بخوبی سپری کنید و سال جدید سالی باشه توام با موفقیت و بهروزی برای همه شما.

ما هم به همین مناسبت یه عیدی کوچک برای شما در نظر گرفتیم با کمک و همکاری صادقانه دوست خوبم جناب آقای محمد جواد جمشیدیان نسخه جدید و به روز شده espeak 1.48.05 رو براتون آماده کردیم.

یکی از مهمترین خصوصیات این نسخه بالاتر رفتن دایره لغات فارسی میباشد.

خوب بیشتر از این سرتون رو درد نمیارم.

برای دانلود espeak new روی اینجا کلیک کنید و حالشو ببرید.

۴۴ دیدگاه دربارهٔ «عیدی من به شما دانلود espeak جدید اندروید»

سلام و تشکر از شما اما دوست عزیز کاش بیشتر توضیح میدادین چرا که این نسخه و حتی نسخه ی بالاتر این برنامه یعنی نسخه ی ۴۸ ۱۵خیلی وقت پیش در همین سایت دانلود کرده ایم.به هر حال امیدواریم دوستان بیشتر توضیح بدهند.با سپاس از شما

نسخه رسمی که در خود سایت espeak فارسی است ۱.۴۸.۱۱ است که طبق فرموده خود دوستان تنها منبع منتشر کننده نسخه جدید espeak همین سایت گروه برنامه نویسی espeak است ولی خب متاسفانه این نسخه ۱.۴۸.۱۱ که در سایت espeak است تقریبا برای دو سال قبل است و ما که نتونستیم رو اندروید ۶ به بالا نصب کنیم بنابراین از نسخه espeak 1.48.15 که در همین سایت گوش کن منتشر شد استفاده کردیم که متاسفانه اون هم مشکلاتی داره و بعضی اوقات به خصوص در واتساب هنگ میکنه و پیغام espeak متوقف شد بر صفحه گوشی ظاهر میشه بعضی وقتها هم که کلا چپلکی میخونه
امیدوارم دست اندرکاران espeak فارسی اگر نوشته ما رو میخونند بگند که آیا قرار است نسخه جدیدی از espeak فارسی منتشر بشه یا نه
اگر قرار نیست و پروژه به حال خود رها شده دوستان نابینای با سواد و معلوماتی هستند که می‌تونند این espeak موبایل رو به روزرسانی کنند

سلام دوست عزیز شما برای بر طرف شدن مشکلتون باید از پارسی گو استفاده کنید که بروی اندروید ۶ به بالا نصب میشه و مشکلات کمتری نسبت به espeak داره شما اگه تونستید و پیداش کردی که هیچ اگه نتونستید با بنده در واتس اپ با شماره ی ۰۹۳۵۶۹۶۵۳۴۹ تماس بگیرید تا لینکش را تقدیم کن

سلام دوست عزیز. این ایسپیک روی androyd7.0 روی گوشی galaxy s7ej قابل نصب هست یا نه؟
اگه تست کردین لطف کنید بگین. چون اگه نصب نشه گوشی تاچش هنگ میکنه. من نسخه ۱ ۴۸ ۱۱ رو نصب کردم این اطفاق برام افتاد. ولی با ایسپیک tts که توی گوگل پلی هست علان کار میکنه.
ممنون از ضحمتتون بابت برنامه!
ایام به کام!

سلام خدمت دوستان عزیز
لازم میدونم چندتا نکته رو در باره ی این ایسپیک بگم.
۱: این نسخه از ایسپیک روی اندروید ۶.۰.۱ به راحتی نصب میشه,
دلیل این که این نسخه رو انتخاب کردم این بود
چون شما اگر ایسپیک ۱.۴۸.۱۱ رو روی گوشیتون که اندرویدش ۶.۰.۱ هست نصب کنید گوشی به شدت هنگ میکنه و کار نمیکنه!
۲: ایسپیک ۱.۴۸.۱۵ هم در گوشیهای سامسونگ مشکل داشت و اون هم این بود که وقتی به صفحه ی اصلی میرفتی زبان ایسپیک به english تغییر میکرد و فارسی رو درست نمیخوند.
اون موقع باید شما برنامه ی auto tts رو نصب میکردید تا مشکل حل بشه.
پس من ایسپیک ۱.۴۸.۰۵ رو انتخاب کردم چون بهترین کارایی رو داشت و دیکشنریش رو به آخرین دیکشنری espeakNG آپدیت کردم این همون دیکشنریی هست که در nvda2017.1 هست
امیدوارم به دردتون بخوره
پیشاپیش سال نو رو به شما دوستان عزیز تبریک میگم و سالی پر از شادی, و تموم اون چه که دوستارید رو برای شما عزیزان از خدای مهربان آرزومندم.

نکته! کامنت کمی خصوصیست!
سلااااااام!
چطوری بچه!
خوبی؟
سلامتی؟
چه خبرا؟
گوشیت خوبه؟
ایسپیکت خوب حرف میزنه؟
چه خبر از کامپیوترت؟
هنوز مثل پاندول ساعت بین ویندوزها تاب میخوری؟
بپا یه وقت از میله در نری!
هارد کامپیوترت خوبه؟
دوباره به خوب سِکتُر نن داخ تیش؟
اخبار! اخبار داغ!
پارس آنلاینی دو آتیشه ISP عوض میکند!
Nokia E66 از صحنه روزگار محو میشود!
به گزارش QB News یک عدد Nokia E72 به همراه یک E52 تا لحظات دیگر به ملکوت اعلا خواهند پیوست! لطفا پیگیری کنید!

مشروه اخبار در تلفن ارائه میشود!
شرمنده که اون لعنتی ها دیوار بزرگی بین ما درست کردن!
میدونی کیا رو میگم؟
عربی، ادبیات، فلسفه، باز هم بگم؟
خبر خوش! از فردا تا جمعه بیکارم!
پس فعلاً؟ ّت ّپ ّت ّس ّش،

سلاااااااااااااام خوبم بزرگ, گوشیم خوبه, حرفم میزنه! کامپیوترم حالش بده! هاردش یه سری وقتا صدا میده! فک کنم بد سکترش دادم! چون بد سکتر داره دیگه فعلا بین ویندوزا نمی پرم! آخجوووون ببلاخره از پارس آنلاین در اومدی! خخخخخخخخخخخخخ! تو که یکی دیگم از روزگار پرت کردی بیرون! خخخخخخخخخ یا ابُل فضل به اون دوتا چیکاااااااااااداریییییییییییییییی؟ ولشون کن! ما به شدت به شما ارادت داریم! منتظر زنگت هستیم! هر چه قد دیوار بیاد من دیوارا رو می پُکونم! ممنون از این که به یادمی!

با عرض سلام از انتشار این برنامه تشکر میکنم ضمناً من کاری با آقای جمشیدیان عزیز داشتم لذا تقاضا دارم از ایشون که به محض مشاهده این کامنت بنده با من ارتباط برقرار کنند. پست الکترونیک بنده m.azizzadeh.amol@gmail.com هست و شماره تلفن بنده ۰۹۱۱۴۱۴۰۵۸۳

سلام و خسته نباشید من تنها کاری که کردم این بود که دیکشنری espeak ng nvda 2017.1 رو در این نسخه از ایسپیک جای گزین کردم میتونید فایل دیکشنری این ایسپیک رو با فایل دیکشنری ایسپیک nvda با برنامه ی winmd5 مقایسه کنید سپاس از نظری که دادید

با سلام و درود.
این نسخه از eSpeak تنها نسخه ای است که همراه با زبان فارسی، انگلیسی با لهجه آمریکایی همگام شده است.
و این بسیار جای خوشحالی دارد.
از دست اندرکاران، توسعه دهندگان و هر دوست صاحب دانش برنامه نویسی خواهش میکنم در انتشار نسخه های بعدی eSpeak همانند eSpeak NG قابلیتی را برای انتخاب هر دو لهجه UK و US قرار دهند.
پیشاپیش سپاسگزارم.

سلام به امید بروز شدن و بهتر شدن ایسپیک اگر این دوستان نبودند تا ایسپیک رو فارسی کنن به هیچ وجه ما به این راحتی نمیتونستیم با سیستم عاملهای اندروید, لینوکس, کار کنیم.
من به نوبه ی خودم از این دوستان تشکر میکنم
امیدوارم من رو که پا توی کفش این عزیزان کردم و این نسخه از ایسپیک رو تغییر دادم و منتشر کردم ببخشند
من فقط خواستم تا زمانی که ایسپیک جدید منتشر میشه کاری کرده باشم و هرگز قست جسارت ندارم و نخواهم داشت شرمنده پر حرفی کردم

سلامی مجدد یک نکته ی دیگه راجع به این نسخه از ایسپیک, این نسخه از espeak روی گوشیهای a3 2016 و a5 2016 مشکل داره!
ظاهرا این دو گوشی نمیتونن فونیمها رو در جای درستش قرار بدن و زبان فارسی به صورت غلط خونده میشه خواستم اطلاع رسانی کنم. به امید این که ایسپیک بروز بشه و مشکلاتش حل بشه

درود
دوست عزیزم ممنون از تلاش ارزشمندتان .گوشی بنده سامسونگ g5 با اندروید ۶.۰.۱ است که فارسی را خیلی بهتر به نظرم اکنون می خواند اما کلمات انگلیسی را کمی بم و طوری دیگر می خواند مثل شرایت و یا همراه موبایل بانک و فایر فاکس را کمی عقب مانده تلفظ می کند .به نظر باید تنظیماتی را اعمال نمایم .یا خیر ؟ به هر حال سپاسگزار هستم .

با درود
من شادیار خدایاری برنامه نویس ایسپیک فارسی هستم. از آشنایی با آقای جمشیدیان و دوستشان خوشبختم.
از آقای جمشیدیان و دوستان دیگر که به ما لطف دارند سپاس گزاریم، امیدواریم ایسپیک فارسی برای شما مفید باشد.
آنچه آقای جمشیدیان انجام داده اند و نیت خیر ایشان برای ما کاملا قابل درک است. و جدا امید واریم کار ایشان بخشی از نیازهای کاربران را برآورده کند.
لازم دانستیم مواردی را در مورد پروژه ایسپیک فارسی و NVDA و ایسپیک برای موبایل شرح دهیم. و برخی سوالات را در این رسانه پاسخ دهیم. اگر مدیران وب سایت “گوش کن” زحمت کشیده این نوشتار را به عنوان یک پست منتشر کنند به ما خیلی لطف کرده اند.

قبل از همه، برای اطلاع جناب جمشیدیان و دیگر دوستان باید عرض کنم، علا رقم نیت خیر آقای جمشیدیان در ایسپیک پس از نسخه ۰۵ تغییراتی در ساختار آن داده شده که باعث می شود با درون ریزی فایل به قول ایشان واژگان که البته بر خلاف نام فایل، فقط شامل واژگان نیست از نسخه NG تطابق کامل ایجاد نگردد و شاهد برخی مشکلات باشید که کاربران به آنها اشاره کرده اند. این فایل باینری است و باید برای هر نسخه ایسپیک مجددا توسط همان نسخه کامپایل گردد.
اما نتیجه اگر از نظر کاربران کار کند مفید خواهد بود.
باید متذکر شویم خطاب سخن و مواردی که در ادامه به آن اشاره می شود آقای جمشیدیان نیستند چون ایشان تنها فایلی را جای گزین کرده اند که به طور پیش فرض نرم افزار ایسپیک نیز اجازه جای گزین کردن آن را فراهم کرده است و کار ایشان چندان هم ناقض حقوق پدید آورندگان ایسپیک نیست هر چند که امنیت برنامه تولید شده قابل تایید از سوی ما نیست. تنها مجال را برای پاسخ دادن به برخی سوالات و ذکر موارد حساس برای کاربران مناسب یافتیم.

۱. همان طور که می دانید، پروژه ایسپیک فارسی و NVDA یک پروژه open source یا کد منبع باز هستند؛ ولی به این معنی نیست که این گونه پروژه ها بی نظم و بدون مدیریت یک پارچه اداره می شود. هر گونه تغییر در کد برنامه توسط مدیران ارشد پروژه بررسی و پس از تایید آنها به نسخه بعد نرم افزار افزوده می شود. در ضمن در فاصله ای که کاربران عادی از یک نسخه استفاده می کنند ده ها نسخه تست توسط تیم توسعه دهنده تولید و توسط کاربران داوطلب و مسلط آزمایش می شود. کدهای جدید بارها و بارها مورد تجدید نظر قرار می گیرند. این موضوع زمانی که یک برنامه برای موبایل تولید می شود که صدها مدل مختلف با سیستم عاملهایی با نسخه های متفاوت، دارند، امری بسیار حساس است.
۲. با تمام تلاشهایی که در کنترل پروژه انجام می شود، و در مورد یک به آنها اشاره شد، گاه نسخه هایی ایجاد می شوند که دارای نقص هستند. نسخه ۱۵ ایسپیک نیز نمونه ای از این گونه خطاها بوده است.
۳. چرا نسخه ۱۵ ایسپیک برای اندروید در وب سایت espeak.ir منتشر نشد؟ چون همان طور که بسیاری از کاربران ما خود تجربه کرده اند، نسخه ۱۵ نسخه سالم و قابل قبولی از نظر ما نبوده است. و متاسفانه با وجود مشکلاتی در بسیاری از زبانها منتشر گردید. به نظر ما تشویق کاربران به نصب این نسخه و درگیر کردن آنها با مشکلات ناشی از آن ضرورتی نداشته است. البته بدیهی است این مشکلات در تمام دستگاه ها و در تمام نسخه های اندروید بروز نمی کند. و تعداد کمی از کاربران نیز بدون مشکل از این نسخه استفاده کرده اند.
۴. کد برنامه نویسی ایسپیکی که توسط پروژه اصلی منتشر نمی شود مراحل بازبینی و تست را که ذکر آن رفت، نگزرانده است. و حتی ممکن است حاوی کدهای مخرب باشد. حتی اگر فرض کنیم تولید کننده قصد سویی نداشته است، ممکن است حتی بدون این که شخص تولید کننده بداند به دلیل آلودگی کامپیوتر یا موبایل او برنامه ای که تولید کرده است آلوده به ویروس یا بد افزارهای دیگر باشد که ممکن است اطلاعات حساس کاربران را سرقت کند.
۵. ایسپیک برای اندروید در گوگل پلی ثبت شده است و توسعه دهنده آن که آقای ریس دان است به عنوان یک توسعه دهنده رسمی گوگل پلی شناخته شده است. این برنامه چون در گوگل پلی منتشر می شود، توسط گوگل از نظر امنیتی بازبینی می شود. این برنامه یک برنامه رایگان نیست. ولی چون کاربران ایرانی نمی توانند پرداخت دولاری روی گوگل پلی داشته باشند، برای رفاه حال کاربران نابینا و کم بینای ایرانی من چون خود توسعه دهنده رسمی ایسپیک زبان فارسی هستم اجازه کتبی انتشار رایگان این برنامه را از آقای دادینگتون مدیر پروژه ایسپیک بین المللی البته فقط برای استفاده نابینایان و فقط در داخل ایران دارم.
۶. با تمام این احوال زمانی که شما TTS خود را از حالت پیش فرض به ایسپیک منتقل می کنید اندروید به شما هشدار می دهد که این برنامه به پسوردها و اطلاعات حساس شما دسترسی خواهد داشت در صورتی که به آن اطمینان دارید آن را اجرا کنید.
۷. کد برنامه نویسی ایسپیکی که توسط پروژه اصلی منتشر نمی شود برای ما و برای گوگل پلی ناشناخته و قابل تایید نیست. توجه داشته باشید که عواقب نصب آن از قبیل سرقت اطلاعات شخصی، پسوردهای کاربر یا آسیب احتمالی به موبایل تنها بر عهده خود کاربر است.
۸. پروژه ایسپیک فارسی تحت لایسنس GPL V3 است. این لایسنس نیز در مورد حقوق پدید آورندگان است شبیه لایسنس کپی رایت اما با چند تفاوت یک این که کسی حق فروش نرم افزارهای تحت این لایسنس را ندارد و این کار جرم است. دوم ارائه این نرم افزارها باید حتما به همراه کد منبع آنها باشد سوم در صورتی که کسی کد این نرم افزارها را خارج از سیستم مدیریت پروژه اصلی تغییر دهد دیگر نمی تواند نرم افزار تغییر داده شده را با نام پروژه اصلی منتشر کند. به عبارت دیگر نام نرم افزار در مالکیت شاخه اصلی آن پروژه و مدیران آن است. و هر گونه تخلف سو استفاده از نام آن پروژه خواهد بود. قابل ذکر است که دولت جمهوری اسلامی ایران قوانین پدید آورندگان مرتبط با نرم افزارهای کد منبع باز را به رسمیت می شناسد. تخطی از آن می تواند پیگرد قانونی داشته باشد.
۹. ما در مورد این موارد بارها توسط خبرنامه به کاربران خود اطلاع رسانی کرده ایم. اما متاسفانه به دلیلی که برای من روشن نیست بسیاری از کاربران ایسپیک عضو این خبرنامه نمی شوند. در حالی که بدون مزاحمت، تنها حداکثر ماهی یکبار خبرنامه دریافت می کنند. برای دوستانی که آشنا نیستند، ما در وب سایت espeak.ir خبرنامه ای داریم که کاربران با ارسال یک ایمیل خالی به آدرس subscribe+espeakfarsi@googlegroups.com می توانند به عضویت آن در آیند.
امیدوارم دوستان درک کنند که برنامه نویسی از کشور شما که یک جورایی نماینده ایران در این پروژه است، از اعتبار خود خرج کرده است و قولی داده است، که ایسپیک برای اندروید که که در واقع یک برنامه غیر رایگان است، تنها به شکل رایگان و آن هم برای استفاده فقط نابینایان و کم بینایان و فقط در داخل کشور ایران بدون هیچ تغییری منتشر شود.
این روزها اما به لطف برخی اشخاص انتشار ایسپیک برای اندروید مد روز شده است، و گاه به گاه با اندک تغییری تولید می شوند این گونه کار های نسنجیده دارد قول و اعتبار برنامه نویسی از کشور ایران و شاید اعتبار نام ایران را به عنوان یک کشور نابود می کند.
من هنوز نفهمیده ام برخی افراد ایرانی با اندک دانشی از برنامه نویسی چگونه به خود اجازه می دهند نوشته های یک برنامه را که رایگان هم نیست و مالک دارد به فارسی ترجمه کنند و بعد با نام “فارسی گو” یا “پارسی گو…”به نام خودشان در اپلیکیشن بازار بفروشند و از دست رنج دیگری نان خود را چرب کنند. و فقط با اقدام حقوقی بر علیه آنها و بازار که در سود فروش با آنها سهیم بوده برنامه از روی بازار حذف شود.
من هنوز نفهمیده ام، اگر برنامه نویس هستند چرا کسی برای نابینایان برنامه مفیدی که وجود ندارد و دزدی هم نیست و مشابه خارجی رایگان یا پولی ندارد نمی نویسد تا از سود فروش آن بهره مند شود. و اگر اعتقادات مذهبی دارد به قول معروف یک در دنیا و صد در آخرت ببرد… در این ضمینه که جای کار زیاد است ۱۰ دقیقه خلاقانه فکر شود می شود ۲۰ برنامه مورد نیاز نابینایان را طرح ریزی کرد که هنوز وجود ندارند.
سخن را کوتاه کنم، با سپاس از توجه شما

آرزومند آرزوهای زیبای شما هستیم.
شادیار خدایاری و احسان اسمایلی

با سلام و عرض خدا قوّت، خدمت مهندس خدا یاری.
در فروشگاه گوگل، برنامه ای با نام eSpeak TTS وجود دارد که علاوه بر رایگان بودن، مرتبا بروز رسانی میشود.
و حتی در آخرین نسخه با نسخه ۷ اندروید نیز سازگار شده.

نام توسعه دهنده آن هم Red Zoc میباشد.
پرسش من این است که آیا این نسخه از eSpeak مورد تایید شما میباشد؟
و اگر نیست، چگونه این فرد این برنامه را بروز رسانی و منتشر می کند.
پرسش دوم من روش کار با بخش Import Dictionary در eSpeak اندروید است.
یعنی چگونه میتوان دیکشنری eSpeak NG را از کامپیوتر وارد نسخه اندروید کرد؟
البته من برای یافتن پاسخ این پرسش تمام سایت پروژه eSpeak فارسی را گشتم، ولی متاسفانه آموزشی نیافتم.

پیشاپیش از زحمات و وقتی که برای ما میگذارید نهایت سپاس را دارم.
شاد و تندرست باشید

درود
با سپاس فراوان از حضور مدیران اصلی این پروژه و ارائه نقطه نظرات و شفاف گری مناسب .
این را اعتراف می کنم علی رغم ابراز علاقه وافر نسبت به خدایار و احسان و لزوم حمایت از حقوق بین المللی این پروژه اظهار می دارم که علاقه بسیار عجیب به جناب آقای جمشیدیان دارم و این بزرگوار را دارای صداقت و توان بالا در خدمت به هم نوعان و ایجاد و خلق نرم افزارهائی در این زمینه می دانم .این را نیز متذکر می شوم که هیچ کدام از این بزرگواران را ندیده و با هیچ کدام نیز صحبتی نداشته ام تا کنون و تنها راه ارتباطی تا کنون همین کامنت ها بوده است .اما حس این حقیر توان و همت والای شما را همواره متذکر می شود .اگر با راهنمائی های ارزشمندتان و با شناسائی افراد توانمند و با اخلاق بتوانید یک تیم بزرگ و سراسری با حضور تمام توانمندان از سراسر استان ها را گرد هم بیاورید قطعا راه نیل به اهداف بلندی که در هاله ای از ابهام برای همگان است را مرتفع و از ایراد پیامدهای منفی به نحو چشمگیری جلوگیری خواهید نمود .
خیلی دلم می خواست که این کامنت شما را منتشر می کردم اما چون درخواست شما درج شده و این انتشار به عهده مدیران و صلاحدید اینان گذاشته است لذا بنده حقیر هم مطیع صلاحدید مدیران محله هستم .با امید روزی که افراد توانمند همچون شما و آقای جمشیدییان گامهای مهم در پیشرفت سریع بردارید.پیروز و مانا باشید .

دیدگاهتان را بنویسید