خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

دانلود قسمت اول آموزش فیلمنامه نویسی

سلام و درود بیییکرااان بر همه دوستان خوب و مهرباااان

با تاخیر آمدم اما سعی کردم دست پر باشم. اول سال 1396 را به همگی تبریک میگویم. امیدوارم سالی پر از اتفاقهای خوب و پر انرژی پیش رو داشته باشید. اتفاقهایی که اگه ظاهرش هم بد باشه ولی به اتفاقهای خوب براتون منجر بشه. پس سالی خوب, پربرکت, شاد, زیبا و پر از معنویت از صمیم قلبم براتون آرزومندم. دستیابی به آرزوهای شیرینتون من را شادِ شاد میکنه.

 

در تعطیلات, فیلم آموزش فیلمنامه را یافتم. آنهم بخش بندی شده و منظم. با هزار دردسر, چون لپتاپم هنگِ هنگِ, صوتی شون کردم. و حالا بخش اولش رو که تا انجام تکالیف اولیه برای فیلمنامه نویسی است را میگذارم.

چند نکته را باید بیان کنم

اول اینکه این آموزش از استاد سیدفیلد است. او یکی از بزرگترین اساتید آموزش فیلمنامه نویسی در هالیوود است که کتابهای مختلفی هم در این باره نوشته و در بازار کتاب ما هم موجود است. این کارگاه آموزشی حدود دو ساعت است و  میشه گفت کلیات فیلمنامه نویسی را تیتر وار بیان کرده که برای شروع خوب است. پس انتظار نداشته باشید و نداریم که با گوش دادن به این آموزش بر کار مسلط شویم. فقط نمایی کلی از نگارش را خواهیم آموخت و به مرور نکات مهم را بیان خواهم کرد.

دوم اینکه در این کارگاه جناب سیدفیلد سه فیلم خوب را به عنوان مثالهایی برای فهمیدن بهتر بیان میکنند. خوب است قبل از شنیدن و نگارش این سه فیلم را ببینید. فیلمهای محله چینی ها, تایتانیک و رستگاری در شائوشنگ.

نکته سوم اینکه هر جمله و کلام در این آموزش واقعا مهم و کلیدی است. از آن سرسری نگذرید و خوب به جملات و آموزش ها فکر کنید و بعد مشغول نوشتن شوید.

بخش اول آموزش شامل سه فایل مجموعا با حجم 43 مگابایت میباشد که می توانید از لینک زیر دانلود کنید. بخش اول آشنایی با کارگاه فیلمنامه است. بخش دوم انجام و تهیه مقدمات نگارش است. بخش سوم هم انجام تکالیف اولیه است. می خواهیم با هم تا مرحله انجام تکالیف اولیه پیش برویم و قبل از ارائه قسمت دوم آموزش یک خلاصه از داستان مورد علاقه ای که می خواهیم بنویسیم داشته باشیم. پس دست به کار شوید و و بعد از هر بخش تکالیف آن را انجام دهید. ان شاالله بعد از سیزدهم فروردین دوستانی که مایل به همکاری هستند یک خلاصه داستان باید آماده کرده باشند. اوکی؟ حلِ؟ نگید مهمونی بودیما یا مریض شدیما.

یکی از کتابهای آموزشی خوب را دارم اسکن میکنم و بعد تبدیلش کنم به پی دی اف و بعد به ورد و سپس ویرایش. نمیدونم کی آماده میشه ولی آمادش خواهم کرد و در محله خواهم گذاشت.

می خواهیم همگی با هم در تابستان با متن های نهایی بریم تو بازار کارها. جدی بگیریدا.

اینهم لینک دانلود قسمت اول آموزش فیلمنامه نویسی با حجم 43 مگابایت.

 

همگی موفق و پیروز باشید. یا علی

 

۳۰ دیدگاه دربارهٔ «دانلود قسمت اول آموزش فیلمنامه نویسی»

مهدی جان سلام، سال نوی شما هم مبارک، گرفتمش چون زحمت شما برایم ارزش داره و البته چنین آموزشهایی را هم دوست دارم ولی فکر نمیکنم شاگرد خوبی باشم چون خیلی سرم شلوغه. سالی سرشار از موفقیت را برایتان آرزومندم.

سلام و عرض ادب خدمت خانم مظاهری
در این دوره آموزشی حساب ویژه ای روی شما هستا. باید نشون بدید که شاگرد اولید و در پایان قسمت اول بااااید چند ایده و طرح طبق آموزش آماده کنید. میخوایم با همکاری هم اونها رو آماده کرده و پختشون کنیم. اوکی؟ نگین وقت ندارم که اولین صفر رو شما میگیرین. خخخ.
آره دوبله اش خوبه و خوب هم توضیح میده. یک دوره آموزشی هم اصغر فرهادی چند سال پیش برگزار کرده. دارم دنبالش میگردم و پیداش کردم بعد از اتمام این آموزش اون رو هم میذارم. موفق و پیروز باشید

سلام خدمت مهدی حیدری عزیز
خوشحالم که مورد علاقه واقع شد. البته ضمن گذاشتن قسمت های بعدی و انجام تکالیف آن توسط دوستان, فیلمهای دیگری هم خواهم یافت و صوتی شون میکنم و میذارم. اگر علاقه داری وقت بگذار و بنویس و بنویس. بزودی متن چند فیلمنامه رو هم میذارم که با نحوه نگارش متن فیلمنامه هم آشنا بشیم. موفق و پیروز باشید

درود داش مهدی. خوبی عزیزم. سال نو مبارک باشه.
در خصوص زحمتت والا قطعاً ارزشمنده ولی من علاقه ی زیادی به نویسندگی ندارم. و واس همین دانلود نکردم. الکی چرااا بگم دانلود کردمش.
نه الکی دروغ میگم: و نه هم دروغ الکی میگم.
فقط میخواستم یه نکته ای بهت بگم واس کیفیت کارِت, و اونم اینه که تو خودت بر اساس همین کلیاتی که گفتی: جزئیاتو توضیح بده خب.
یعنی اصول کلی و خطدهی رو از روی این فایلها و کتاب بوگو: و از طرفی جزئیات و تجربیات خودتو هم بیار وسط و بذار یه ترکیبی از اینا باشه.
ایجوری, هم کیفیت کار میره بالاتر, و هم بچه ها از تواناییها و تجربیات خودت بهره مند میشند.
میخوااااامت خعییییلیییی زیااااااد. باز هم سال نو مبارک باشه و امیدوارم هر چی از خدا میخوای بهت بده به حق امام زمون.

سلام و عرض ادب ویییژه خدمت بی ادعای محله
قربونت دادا. همین که اومدی سر زدی حال و احوال کردی و چند نکته گفتی خودش خعععیییلی ارزشمندِ.
جزییات رو گذاشتم از مرحله دوم آموزش که یکسری طرح و ایده توسط بچه ها نوشته بشه و در حین اصلاح و تغییر, جزییات هم بیان بشه.
خیلی مخلصیم. موفق و پیروز و سربلند باشی

به نظرم که ی نابینای مطلقی که هیچ درکی از دیدن نداره, نمیتونه به خوبی از پس فیلمنامه نویسی بر بیاد.
دلیلشم اینه که فیلمنامه نویسی یه سری چیزایی میخواد که فقط با درک از دیدن حاصل میشه.چینش درست وسایل, ترکیب دقیق رنگها, حالتها و چهره های مختلف رو باید درک کنه. یا ببینه, و یا هم قبلاً دیده باشه و درک داشته باشه.
خلاصه که این نظر شخصی منه, و نظر منم بخوره تو سر خودم و کامبیز خَخ.

دیدگاهتان را بنویسید