خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

دانلود صوتی و متنی آزمونهای خودشناسی

درود دوستان و همراهان گرامی و همیشگی.

چند روز پیش مهر بانو نازنین، کتاب «لطفا گوسفند نباشید» را در سایت منتشر  کردند.

من به این کتاب مراجعه کرده و آن را مورد مطالعه قرار دادم. کتاب جالب و مفیدی است که در آن نویسنده یعنی جناب «محمود نامنی» سعی کرده نگاهی نو و متفاوت به «انسان» و «انسانشناسی» داشته باشد.

از این نظر میگویم «نگاهی نو و متفاوت» که دید غالب در فرهنگ دینی ما،  اصولا انسان را موجودی دائم الخطا و گناه میداند که در تمام طول شب و روز و کل هفته و سال را باید بخاطر گناهانی که احتمالا از او سر زده، توبه و طلب بخشش و عفو نماید.

ولی در این کتاب بر رابطه مهرآمیز و بر اساس عشق و مهر بین خدا و انسان تاکید شده و بطور دائم تلاش دارد که راه بهتر زیستن  را در قالب شناخت خود و پرورش ظرفیتهای ذهنی-روانی  به انسان یادآوری کند.

هرچند مطالب این کتاب بیشتر حسی-عاطفی هستند و کمتر تحلیلی و استنباطی که در جای خود قابل نقد میباشد ولی

نویسندگانی چون محمود نامنی میتوانند فصلی جدید و تازه در رویکرد انسان به دین و دین به انسان ارائه کنند و گفتمان و ادبیات نوینی را در این زمینه در اندازند که برایشان آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم که روز به روز بر تعداد این متفکران نو اندیش و تحولخواه افزوده شود.

این کتاب شامل چند فصل است که در فصل اول به شناخت انسان پرداخته و در فصل دوم جملات تاکیدی را مورد ملاحظه قرار داده که انسان با یادآوری مرتب آنها و البته عمل به آنها میتواند به استوار کردن زیربنای شخصیت خود اقدام کند.

بنظرم این بخش و این فصل از کتاب بهترین فصل آن است که جا دارد هر شخصی هرچند گاه آن را ختم کند تا در جان و وجودش نهادینه و ریشهدار گردد.

فصل سوم کتاب به طرح پرسشهایی میپردازد که هر فرد با پاسخ گفتن به آنها باز میتواند موقعیت فردی و اجتماعی خود را بهتر شناخته سعی در برطرف کردن کژیها و کاستیها نماید.

و اما در فصل چهارم آزمونهای خودشناسی را آورده که در نوع خود کاری شایسته و بسیار مفید و ارزنده است و فرد با پاسخ گفتن به پرسشها و با محک زدن خود بیشتر به خودشناسی میپردازد.

من از آنجا که این بخش از کتاب، به جمعآوری مجموعه ای از آزمونها اقدام کرده  و احتمال دادم که ممکن است برای شما مهربانان هم مفید باشد، این بخش را بطور خاص تقدیم محضرتان میکنم، البته بهتر آن بود که این آزمونها بطور نوشتاری آورده میشد تا بتوان به سهولت و خط به خط آنها را مطالعه کرد و به پرسشها پاسخ گفت و بعد به نمره گذاری و ارزیابی اقدام کرد، که خوشبختانه دختر نازنینم فرشته بانوی نرگسی بی‌درنگ زحمت این کار رو کشیدند که صمیمانه از ایشان تشکر و قدردانی میکنم، واقعا با همکاری و تقسیم کار چه کارهای بزرگی که میتوان انجام داد. به امید همکاریهای بیشتر در ابعاد  مختلف و ارتقا بخشیدن به سطح آگاهی و دانش و بینش یک دیگر.با پوزش از اطاله کلام در زیر لینک هر آزمون را تقدیم میکنم و در پایان هم لینک کلی صوتی و متنی همه آزمونها را میتوانید در اختیار داشته باشید.

پس این شما نازنینان و این هم تحفه درویشانه من یعنی لینکهای دانلود آزمونهای خودشناسی اقتباس شده از کتاب لطفا گوسفند نباشید از محمود نامنی.

لازم به یادآوریست که حجم هر یک از فایلها بیشتر از 2 3 مگ نیست.

 

پایدار و پاینده باشید

مهرتان افزون

جان و تنتان بری از هرگونه بلا و ناراستی

 

  1. شما کی هستید
  2. آیا شما آدم فضولی هستید
  3. آیا شما خجالتی هستید
  4. آیا فردی عصبانی هستید
  5. چقدر صبور هستید
  6. آیا شما آدم محتاطی هستید
  7. آیا شما آدم حسودی هستید
  8. چقدر اعتماد بنفس دارید
  9. آیا شما آدم ظاهربینی هستید
  10. آیا شما انسان جاهطلبی هستید
  11. شما در آینده زندگی میکنید یا در گذشته
  12. آیا شما انسان مستقلی هستید
  13. در رابطه با همسرتان آیا کینهجو هستید
  14. هنگام مشاجره با دیگران چگونه رفتار میکنید
  15. شما عاشق کار هستید یا تفریح

و کل آزمونها را بصورت صوتی با حجم حدودا27 مگ از

اینجا

و بصورت متنی از

اینجا و باز با تشکر از خانم نرگسی گرامی

دانلود بفرمایید.