خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اطلاعاتی کامل در مورد کتابخانه اینترنتی دانشگاه تهران

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی هم محله ای های عزیز امروز خدمت رسیدم با توضیحاتی کامل و مفصل در مورد

پایگاه اطلاعات علمی نابینایان دانشگاه تهران

این پایگاه یک کتابخانه اینترنتیست که با کمک تعداد زیادی از کتابخانه های کشور برای دسترسی راحت تر عزیزان به کتب ضبط شده طراحی گردیده است.

البته این پایگاه نقایص زیادی نیز دارد که همواره تلاش ما برطرف کردن این نقایص میباشد که در این راه از تمامی عزیزان نابینا خواهشمندیم که با نظرات سازنده خود ما را در این کار یاری بفرمایند.

با پوزش از تمامی کسانی که این مطلب را میخوانند به دلیل اینکه سعی میکنم که توضیحاتم در مورد این سایت تکمیل باشد کمی پیامم طولانی خواهد بود که پیشاپیش از تمامی دوستان پوزش میطلبم.

 

صفحه اصلی

در این صفحه در ابتدا منوی سایت وجود دارد و در زیر آن بخش ورود کاربران و بخش اخبار و نظرسنجی و در انتها نیز بخش کتب و مقالات جدید وجود دارد که همیشه 5 کتاب آخری که بر روی پایگاه قرار میگیرد در این قسمت قابل نمایش میباشد.

اطلاعات کتب مانند اسم کتاب نویسنده و … برای تمامی افراد قابل نمایش میباشد ولی فایلهای یک کتاب برای دانلود به شرط ورود اعضا برای اعضا قابل نمایش میباشد.

 

ثبت نام

در این قسمت افراد به شرط داشتن اسکن عکس و کارت معلولیت یا جانبازی میتوانند در

پایگاه اطلاعات علمی نابینایان دانشگاه تهران

ثبت نام فرمایند و نیازی به کارت دانشجویی یا مدارک دیگر نمیباشد.

این نکته حایذ اهمیت میباشد که به محض ثبت نام شما میتوانید با نام کاربری خود وارد سایت شده و حتی لینک دانلود فایلهای کتب را نیز ببینید ولی قادر به دانلود کتب نمیباشید تا ثبت نام شما تایید شده و پیامکی مبنی بر تایید ثبت نام خود دریافت فرمایید. اگر کتابی را قبل از تایید ثبت نام بخواهید دانلود کنید خطای مجوز به شما میدهد و پس از تایید ثبت نام نیز همین خطا را میدهد تا زمانی که هیستوری مرورگر خود را یک بار پاک فرمایید. به همین دلیل خواهش ما اینست که پس از ثبت نام تا زمانی که پیامک تایید ثبت نام برایتان نیامده با نام کاربری خود وارد پایگاه نشوید.

 

بانک کتاب

در قسمت

بانک کتاب

شما هم میتوانید در کادر جستجو کتاب یا نویسنده کتاب خود را جستجو فرمایید و هم میتوانید با استفاده از جستجوی پیشرفته دنبال کتابی از مؤلفی خاص در موضوعی خاص بگردید و هم میتوانید کتب را بر حسب موضوع یا مؤلف یا تهیه کننده فایلهای صوتی مشاهده فرمایید.

به صورت پیشفرض در این صفحه کتب بر حسب موضوع در جدولی شامل 20 سطر و 2 ستون مرتب گردیده اند که در ستون اول موضوع کتب و در ستون 2 نمونه ای از کتب آن موضوع نمایش داده میشود و در پایان جدول نیز لینک صفحات دیگر برای دسترسی به موضوعات دیگر موجود میباشد.

موضوعات پایگاه اطلاعات علمی نابینایان و تعداد کتب هر موضوع

  1. هنر با 20 عنوان
  2. مجموعه داستان با 57 عنوان
  3. خبرنگاری با 1 عنوان
  4. نقد و بررسی با 1 عنوان
  5. سرگذشت نامه با 22 عنوان
  6. رایانه با 21 عنوان
    1. کتابداری با 7 عنوان
  7. تربیت بدنی با 7 عنوان
  8. شیمی با 2 عنوان
  9. تصوف و عرفان با 7 عنوان
    1. عربی با 112 عنوان

زبانشناسی با 12 عنوان

  1. فلسفه با 99 عنوان
  2. پزشکی با 12 عنوان
  3. آموزش و پرورش با 43 عنوان
  4. داستان با 102 عنوان
  5. الهیات با 140 عنوان
  6. عمومی با 2 عنوان
  7. زندگی نامه با 17 عنوان
  8. زبان انگلیسی با 20 عنوان
  9. تاریخ با 211 عنوان
  10. متون درسی با 16 عنوان
  11. نمایشنامه با 13 عنوان
  12. منطق با 2 عنوان
  13. بهداشت با 13 عنوان
  14. رمان با 179 عنوان
  15. علوم انسانی با 5 عنوان
  16. ادبیات با 360 عنوان
  17. آشپزی با 2 عنوان
  18. معارف و مذهبی با 121 عنوان
  19. سفرنامه با 12 عنوان
  20. ترجمه با 4 عنوان
  21. حقوق با 225 عنوان
  22. روانشناسی و علوم تربیتی با 400 عنوان
  23. جغرافیا با 7 عنوان
  24. زیست شناسی با 5 عنوان
  25. علوم سیاسی با 149 عنوان
  26. روش تحقیق با 38 عنوان
  27. بازاریابی با 4 عنوان
  28. جامعه شناسی و علوم اجتماعی با 341 عنوان
  29. آمار با 4 عنوان
  30. مدیریت با 24 عنوان
  31. کودکان با 7 عنوان
  32. طنز با 1 عنوان
  33. اقتصاد با 60 عنوان

در صفحه بانک کتاب شما اگر

بر حسب تهیه کنندگان را بزنید

مانند قسمت موضوعات کتب بر حسب تهیه کنندگان آنها نشان داده میشود درجدولی شامل 20 سطر و 2 ستون که در ستون 1 نام تهیه کننده فایلهای صوتی و در ستون 2 نمونه کتابی از این تهیه کننده را شما میتوانید مشاهده بفرمایید.

تهیه کنندگان فایلهای صوتی و تعداد کتب هر تهیه کننده

  1. کتابخانه ثامن الائمه آبادان با 36 عنوان
  2. معاونت امور دانشجویی دانشگاه تهران با 1035 عنوان
  3. کتابخانه گویا وابسته به کتابخانه مرکزی شهر صنندج با 72 عنوان
    1. کتابخانه امام جعفر صادق ایلام با 7 عنوان
  4. دانشگاه اصفهان با 852 عنوان
  5. آموزشگاه شهید احمد سامانی اصفهان با 35 عنوان
  6. بخش نابینایان کتابخانه عمومی شهید باهنر شمیرانات با 7 عنوان
  7. بخش نابینایان و کمبینایان کتابخانه مرکزی استان خوزستان با 16 عنوان
  8. کتابخانه فاطمه زهرا وابسته به شهرداری اصفهان با 282 عنوان
  9. کتابخانه نابینایان رییسی شیراز با 31 عنوان
  10. کتابخانه فرامرز ناوی وابسته به شهرداری شهرستان سبزوار با 14 عنوان
  11. کتابخانه شهیدان فتاح الجنان نجفآباد با 9 عنوان
  12. ضبط آزاد با 63 عنوان
  13. کتابخانه عمومی نابینایان ولیعصر اصفهان با 116 عنوان
  14. کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد بخش نابینایان با 9 عنوان
  15. خانه نور ایران با 7 عنوان
  16. سبزفیلم با 13 عنوان

به امید خدا و با همکاری کتابخانه های گویای ویژه نابینایان تعداد کتب این سایت برای دسترسی راحتتر عزیزان نابینا میتواند هر چه بیشتر افزایش پیدا کند. متاسفانه کتابخانه هایی مانند رودکی و خندق به هیچ وجه اجازه قرار دادن کتب خود بر روی این پایگاه را برای راحتی دوستان نابینا نمیدهند.

در همینجا از تمامی کتابخانه های گویایی که مایل به همکاری میباشند دعوت به عمل میآوریم که جهت همکاری بیشتر و قرار گرفتن کتب آنها بر روی این پایگاه جهت دسترسی راحتتر عزیزان نابینا با شماره اینجانب تماس به عمل آورند.

بانک مقالات

بخش

بانک مقالات

هم مانند بانک کتاب است ولی مقالات صوتی زیادی در آن قرار ندارد و جا دارد در همینجا از تمامی دوستانی که مقالات صوتی مفید دارند که میتواند بدرد دوستان دیگر بخورد دعوت به عمل آوریم که با در اختیار قرار دادن مقالات خود ما را در امر خدمترسانی به عزیزان نابینا حمایت فرمایند.

ارتباط با ما

در بخش

ارتباط با ما

شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را جهت بهبود کیفی و کمی پایگاه ارایه فرمایید.

همچنین در این قسمت شما میتوانید اگر کتاب یا مقاله ای بر روی سایت قرار دارد که ایرادی بر آن وارد است با ذکر نام آن و ایرادی که بر آن وارد است ما را یاری بفرمایید. مطمئن باشید که در اولین فرصت به نظر شما اهمیت داده شده و بدان پاسخ داده خواهد شد.

انشا الله از این به بعد هر 1 یا 2 روز با اجازه مدیر سایت اطلاعات کتب جدیدی که بر روی پایگاه قرار میگیرد خدمت دوستان ارایه میگردد.

شرمنده اگر پیامم طولانی شد امیدوارم که چیزی را از قلم ننداخته باشم. اگر سؤال یا مطلبی بود در کامنتها منتظر عزیزان هستم و پاسخگو خواهم بود.

۷۱ دیدگاه دربارهٔ «اطلاعاتی کامل در مورد کتابخانه اینترنتی دانشگاه تهران»

سلام این کتابخونه بسیار مفید و خوبه من خیلی ازش استفاده میکنم از شما و تمامی مسئولان این سایت ارزشمند و تمامی کتابدارانی که کتابهاشونو توی این سایت میذارن بی نهایت ممنون و سپاسگزارم.
یه مسأله مهم هست که چون کتابداران عزیز محله حتما به این پست سر میزنند مطرح میکنم: درسته که پیشنهاد من هزینه بر هست اما باعث افزایش کیفیت میشه. لطفا پس از خونده شدن یه کتاب فرد بینای دیگری مصحح کتاب بشه تا اگه جایی بد ضبط شده یا قسمتی از صفحات کتاب از قلم افتاده اصلاح بشه.

سلام و درود بیکران خدمت آقای نوبختی گرامی
مرسی از بابت این پست عالی ارزنده و کاربردی
خب منم خیلی دوست دارم که عضو این سایت بی نظیر بشم حالا باید در اولین فرصت یه اسکن از کارت معلولیتم بگیرم تا به امید خدا ثبتنام کنم خب در زمینه ی درسی من حقوق الحمدالله منابعی خوب در این سایت هستش وقتی با دویست و خوردهی کتاب جزو یکی از پر منبعترین بخش های این سایت هست حتماً که میتونه نیازهای منو در این زمینه تا حدود زیادی بر آورده کنه
به هر حال مرسی از بابت این پست خوب و عالی و کاربردی
روزتون خوش ایام به کام و خدا نگهدار

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای عبد اللهپور خواهش میکنم وظیفست. امید است که کتب این سایت بتوانند نیاز دوستان نابینا را تا حد امکان فراهم کنند تا دوستان از بابت مطالعات خیالشان تا حدی راحت باشد.

درود بر جناب نوبختی گرامی و نازنین. خوشبختم که امروز این دومین باری است که با شما بزرگوار صحبت میکنم یکی در پست خودم و دیگری هم اینجا. از فعالیتهای ارزنده شما و دیگر همکاران در سایت کتابخانه دانشگاه تهران سپاسگزارم. دو نکته کوتاه را تقدیم میکنم یکی اینکه باید سعی کرد کتابهای گویا بر اساس فهرست کتابها ترک بندی بشند و نام تِرَکها هم مطابق با صفحه کتاب باشد البته اگه عنوانی بسیار طولانی بود که مثلا بیش از یک ساعت بود میشود همان شماره صفحه را قرار داد ولی با ۰ و ۱ به دو یا سه تِرَک تبدیلش کرد مثلا ص۳۵۰.۰ ص۳۵۰.۱ ولی در هر حال تِرَکبندی باید مطابق با فهرست و صفحه کتاب باشه. من در این مورد چند کار انجام داده ام که نمیدونم دیده اید یا نه، آخرینش کتاب قاموس قرآن بود که در ۵پست در همین سایت تقدیم دوستان شد کار دیگرم تاریخ طبری هست که چند جلدش را مطابق معیاری که گفتم تِرَکبندی کردم که باز در همین سایت هست همچنین تاریخ تمدن ویل دورانت هست که بنوعی گزیده ای از آن تهیه کردم و باز در همین سایت هست دوست داشتم به دست شما هم برسه و از آقای سعید عابدی خواستم که بدستتون برسونه که نمیدونم این کارو کررد یا نه ولی اگر تا کنون کارهای مرا ندیده اید میتونید وارد لینک عمو حسین شده پستهای مربوطه را ملاحظه فرمایید و مطلب دیگه اینکه بهتر است رویکردی به سمت کتابهای متنی هم داشته باشید بنظرم از هر نظر مقرون به صرفه است هم حجم کمتری میگیره و هم قابلیت ویرایش و حرکت روی متن را دارند و خلاصه مطالعه را خیلی سهلتر میکنند بنظرم بجای هزینه روی دیزی که معلوم نیست واقعا چقدر برای نابینایان مفید و کارساز باشند بهتره کتابها بصورت متنی تهیه و آماده شوند. شرمنده این ایسپیک اذیت میکنه و مرتب گیر میکنه سکوت میکنه و تمرکزم را میگیره. بعنوان یه کارشناس اگه علت این بیماری ایسپیک را میدونید خوشحال میشم که بفرمایید. هرجا که بنا بر نوشتن دارم همین مشکل را دارم و ایسپیک سکوت میکند و عقب میماند یعنی وقتی به صدا در میآید شروع میکند از همونجایی که سکوت کرده را بخواند و به جلو میآید. مرسی و پیروز باشید.

با عرض سلام خدمت شما در مورد ترک بندی کتب که باید قاعدتا کتابخانه هایی که کتب را ضبط میکنند این کار را انجام دهند چون من صرفا به عنوان یک واسط در اینجا برای قرار دادن کتب مراکز مختلف بر روی سایت هستم و اگر بخواهم همزمان از لحاظ ترک بندی کتب آن ها را ویرایش کنم متاسفانه بدین کار نمیرسم. در مورد کتب متنی هم طقریبا همه کتب برای دانلود رایگان در اینترنت موجود هستند ولی به صورت pdf های اسکن شده و به کم میتوان کتبی را به صورت ورد بر روی اینترنت پیدا کرد. به دلیل اینکه مراکز نشر کتب اجازه اینکه فایل ورد کتب بر روی سایتها قرار بگیرد یا کلا دست مردم بیفتد را نمیدهند. چون در این صورت کار و کاسبی خودشان کساد میشود. اگر هم بخواهیم کتب را از طریق OCR به ورد تبدیل کنیم نیاز به تصحیح دارد. چون غلط املایی زیادی خواهد داشت. به همین دلیل است که در ایران هنوز نه دیزی و نه کتب متنی به صورت کامل جا نبفتاده است. البته با آمدن OCR کار دوستان نابینا خیلی راحت تر شده ولی هنوز کیفیت آن بدین اندازه نیست که بتوان آن را برای استفاده درون سایت قرار داد. و همچنین حد اقل تا جایی که من میدانم اگر این کار را هم کسی انجام دهد میتواند منجر به شکایت ناشر کتاب از آن سایت شود. در مورد ESpeak هم من نمیدانم که شما با موبایل مینویسید یا با کامپیوتر و تاز یا با nvda

سلام به ۲ دلیل باید ثبت نام با کارت معلولیت باشه. یکی امنیت بیشتر سایت و استفاده راحت تر خود عزیزان نابینا چون اگر سایت عمومی باشه ممکنه که دیگه مهلت دانلود به افراد نابینا نرسه و دلیل دوم که خیلی مهمتر از دلیل اول هست هم اینست که چون این سایت به صورت کاملا رایگان در اختیار دوستان نابینا میباشد اگر بخواهد عمومی باشد حد اقل تا جایی که من میدانم طبق کانون کپی رایت ایران ناشرین میتوانند از این سایت شکایت کنند. در حال حاضر سایت هایی هستند که کتابهای صوتی را برای افراد بینا قرار داده اند ولی تماما پولی میباشد.

و یک سؤال دیگه.
مقاله آموزشی که من نوشتم و html هست برای کامپیوتر میتونین قرار بدین؟
بازم تشکر میکنم.
از رودکی خبر ندارین؟
نمیدونین دوباره کی به فعالیتشون ادامه میدن؟
من که بهترین مؤسسات از نظر کیفیت کتب صوتی رو رودکی و خندق دیدم.

سلامی مجدد از رودکی که خبر ندارم خندق هم که کاملا تعتیل شده است فقط کتابهای آن را به دلیل اینکه خود خانوم دکتر خندق هستند و فقط هم گفته اند که میفروشند آن هم با قیمتی بسیار بالا ما نمیتوانیم درون سایت قرار دهیم. در مورد مقاله شما هم اگر خودتان آن را نوشته باشید چرا که نه. ما از خدامون هست که بتوانیم منابع این پایگاه را برای دوستان نابینا روز بروز غنیتر کنیم. شما میتوانید آن مقاله را به آدرس ایمیل nobakhti.k2009@gmail.com برای من بفرستید. در خدمتم.

با سلام و عرض ادب
من هر چه سعی کردم ثبت نام کنم نشد تصویر خودم و کارت ملی و کارت معلولیت میخاد این بحث آپلود تصویر هیچ زرورت نداره این را بردارید چون کار سخت میشه
بعد این که کتاب متنی شما دارید آیا
منظور word یا h t m l هست

سلام آقا صادق اولا که متاسفانه بحث برداشتن کارت بهزیستی دست رؤسای امور دانشجویی دانشگاه تهران هست دوما اگر کارت بهزیستی نباشه بر چه اساس میشه تشخیص داد کسی که ثبت نام کرده نابیناست یا نه چون این سایت ویژه کاربران نابیناست و افراد بینا حق استفاده از این سایت را ندارند. در مورد کتب ورد و html نیز در کامنتهای قبلی جواب دوستان را دادم. در صورتی میتوان از این کتب یا مقالات استفاده کرد که اگر کتاب باشند ناشرشان و اگر مقاله باشند نویسنده آن مقاله اجازه بدهند

من که سالهاست word ندارم چرا کتاب html در سایتا قرار نمیدن؟
بهترین فرمتی هست که هم برای نابینایان دسترسپذیره هم نیاز نیست بین رفع نیازم و امکانات و دسترسپذیری که مستلزم استفاده از کرک هست، با مشکلات نداشتن word و محرومیت از یک سری مزایایی که ورد داره یکی رو انتخاب کنم!

سلام ببخشید جواب میدم اما مرکز قاعمیه که کلی کتاب h t m l داره رایگان چرا نمیگیرید
اتفاقا بیشترشون مضهبی هستن
حدود هفت هزار کتاب فارسی دارند
رو فلاش میریزند برای شما
اتفاقا قانون کپی رایت هم رعایت شده
هیچ پولی هم لازم نیست پرداخت کنید
این شمارش

۰۳۱۳۴۴۹۰۱۲۵
۰۹۱۳۲۰۰۰۱۰۹ مرکز قاعمیه اصفهان
بگید نابینا هستید و کتوب متنی را لازم دارید با فرمت h t m l
حتما باید بگید چون فرمت های مختلف هست برای شما میفرستن
اتفاقا پیشنهاد میکنم آقا ی نوبختی این کتوب را بگیره رو سایت قرار بده
کاملا رایگان
دسترس پزیر و راحت
یک پیشنهاد هم دادم به آقا ی خادمی که بگیرید رو سایت قرار بدید
نمیدونم قبول کردن یا نه

سلامی مجدد آقا صادق من اصلا از وجود همچین مرکزی اطلاع نداشتم. حتما پیگیری میکنم ولی معمولا اینجور مراکز کتب را برای استفاده شخصی میدهند و اگر بفهمند که بر روی سایت میخواهد قرار بگیرد معمولا این کار را نمیکنند. مانند کتابخانه تبیان و ایرانصدا که هیچ کدام حاضر نشدند کتب خود را در اختیار ما قرار دهند و گفتند که نابینا ها اگر میخواهند بیایند و از سایت خود ما دانلود کنند. و وقتی بحث دسترس پذیری سایت مطرح شد هم زیر بار نرفتند. ولی چشم پیگیری میکنم.

با سلامی مجدد خدمت شما یکی از بزرگترین دلایل قرار ندادن کتب html درون سایتها این است که دیگر از کپی گرفتن کتب و انتشارشان و پرینتشان نمیتوان جلوگیری کرد و آن وقت دیگر کسی کتابی از کتابفروشیها و انتشاراتیها نمیخرد.

سلام آقا ابراهیم وظیفست انشا الله با اجازه مدیران سایت از این به بعد هم هر ۲ یا ۳ روز لیست جدیدترین کتب سایت را به همراه لینک آنها و اطلاعاتشان در اینجا قرار میدهم تا دوستان راحت تر بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.

سلام دوست گرامی. یک نکته سرچ سایت به اندازه کافی قوی نیست. یعنی اگه میشد مثل سرچ وردپرس باشه خیلی خوب بود.
خیلی وقتها ما اسم کامل رو نمی دونیم. برای همین نتیجه مورد نظر پیدا نمیشه.
یک سرچ خوب باید از حد اقلها استفاده کنه تا ما رو به نتیجه مورد نظر برسونه. به هر حال از تلاشی که میکنید ممنونم.

سلام آقا مهرداد شما اگر اسم کتاب را حتی یک کلمه اش را درست بنویسید مطمئنم که میاره ولی اشکالی که من خودم دارم اینست که به این نکته که شاید اسم کتاب جاییش فاصله داشتهباشه یا حثلا بهم چسبیده باشه دقت نمیکنم مثلا اگر بخواهم دنبال کتابی از حق شناس بگردم شاید حق و شناس بصورت جدا باشند شاید هم بهم چسبیده باشند و خیلی وقتها من خودم بدین نکته دقت نمیکنم. نکته بعدی درباره serch سایت اینست که در اصل در زبان فارسی ما حد اقل تا جایی که من میدانم یک ی داریم که وقتی کیبرد را فارسی میکنیم مینویسیم و یک ی فارسی که ظاهرا وقتی کیبرد استاندارد فارسی را که نصب میکنیم دارد مینویسیم و خیلی از کتبی که در اسمشان یا در اسم نویسنده شان ای حروف ی استفاده شده است به دلیل اینکه اطلاعات کتب دقیق و درست باشد چون از سایت هایی مانند آدینه بوک یا کتابخانه ملی و … گرفته شده با ی استاندارد است و وقتی ما با ی معمولی مینویسیم نتیجه را نشان نمیدهد. ولی چشم انشا الله برای بهتر شدن serch سایت هم پیگیری میکنم.

سلام خدمت شما شما اگر بتوانید یک نامه از بهزیستی مبنی بر تایید نابینایی خود هم بر روی سایت قرار دهید عضویت شما پذیرفته میشود زیرا دلیل درخاست کارت معلولیت درون سایت تشخیص افراد بینا از نابینا میباشد.

متاسفانه فعلا ظاهرا سایتشون از کار افتاده منم امروز که باهاشون صحبت کردم گفتند که یه هارد براشون بفرستم که انشا الله طی نهایتا یک ماه آینده این کار را انجام داده و کتب آنها را هم بتدریج در اختیار دوستان قرار میدهیم.

سلام کمیل جان.
اطلاعات مفیدی بود.
میشه از طریق مذاکره با انتشارات دانشگاه تهران و یا انتشارات سَمت که آرشیو عظیمی از کتب علوم انسانی در رشته های مختلف رو دارن، آرشیو این کتابخونه رو غنیتر کرد تا بچه ها دسترسی به کتاب های بیشتری داشته باشن.
ممنون.

سلام آقا مهرداد چشم در اولین فرصت برایتان ایمیل میفرستم ولی هم شماره موبایل خودم که کارشناس این پایگاه هستم در اینجا هست و هم اگر وارد لینک ارتباط با ما بشوید شماره دانشگاه و شماره موبایل من اونجا هم هست. شماره دانشگاه برای سایت ۰۲۱۶۱۱۱۳۷۰۴ و شماره موبایل من هم ۰۹۳۸۷۶۷۲۸۱۶ و آدرس ایمیل من nobakhti.k2009@gmail.com است. انشا الله به زودی برای شما ایمیل میفرستم.

آقا کمیل به سایت سر زدم یه سؤال دارم اگه با گوشی عکس کارت معلولیت رو بگیریم که مشکلی نباید باشه درسته؟ دیگه اینکه لطف کنید آی سی دی ال را حروفش را جدا کنید تا ایسپیک یک کلمه نامأنوس نخونه یکی ممکنه دچار اشتباه بشه دیگر فارسی خوانها را نمیدونم ولی ایسپیک هرچند که همه حروف بزرگ نوشته شده باشند را حرف به حرف نمیخونه و حتما باید با فاصله از هم جدا بشند. یه توصیه و پیشنهاد هم دارم که ببینید اینجا یک سایت علمی هست و باید باشه من هنوز از لیست کتابهای شما اطلاعی ندارم ولی سعی کنید در راستای رشتههای دانشگاهی موضوعات و کتابها را انتخاب کنید. خیلی از کتابهایی که دوستان گفتند از قائمیه و جاهای دیگر تهیه شوند بیشتر جنبه مذهبی و تبلیغی دارند که خیلی با فضای علمی و تحقیقی و پژوهشی مرتبط نیستند مگر اینکه اعلام کنید که یک کتابخانه عمومی دارید و محدودیت موضوعی و عنوانی ندارید که در این صورت نباید اسمش سایت پایگاه اطلاعات علمی دانشگاه تهران باشد. و در پایان اینکه در مورد قانون پنجم یعنی:
قانون شماره ۵) هر گونه کپی برداری از فایلهای صوتی این پایگاه، پیگرد قانونی دارد.
منظور از کپی برداری چیه مگه وقتی کتابی دانلود میشه عملا یک کپی از کتاب این سایت تو کامپیوتر یا گوشی دانلود کننده کپی نمیشه. خب عملا دیگه از مالکیت شما خارج شده و به مالکیت شخص دیگری در میآید مثلا اگر من کتابی را دانلود کنم و بعد به دوستم هم بدهم یعنی گناه و خلاف مرتکب شده ام! و اصلا برای شما مقرون به صرفه هست که وقت و انرژی و پول هزینه کنید که بروید پیگرد قانونی کنید! البته منظورم کارهای کلان و پخش کتابی در بازار نیست بلکه همین تبادلات معمول و روزمره هست
پیروز و موفق باشید.

سلام عمو حسین عزیز، از بابت کارت معلولیت و عکس اگر با گوشی گرفته بشه ولی خانا باشه اشکالی نداره از بابت کتاب I c d l اگر حروفش را جدا بخواهیم بنویسیم بصرف اینکه ESpeak درست بخونه اونوقت اگر کسی توی سایت جستجو بکنه چون اصل این حروف چسبیده به هم هست و ما جدا نوشتیم برای شخصی که جستجو میکنه کتاب را نمیاره.
از بابت کتب قائمیه یا جاهای دیگر درسته که این سایت اسمش پایگاه اطلاعات علمی نابینایان است ولی اولا که در سایت موضوعبندی هست و هر کس میتواند فقط به سراغ موضوعی که خودش علاقه دارد برود و ثانیا که این سایت در ابتدا ویژه دانشجویان بود و فقط هم کتب دانشگاهی در آن قرار میگرفت ولی از زمانی که قرار شد که ویژه کلیه نابینایان کشور باشد محدودیت اینگونه کتب هم برداشته شد چنانچه در حال حاضر کتب رمان و داستانهای کودکان را هم دوستان میتوانند در سایت پیدا بکنند. ولی حتی کتب مذهبی قائمیه که هنوز من آنها را ندیده ام نیز جنبه علمی دارند ولی مثلا علومی مانند علوم قرآنی.
منظور از قانون پنجم هم که شما در پیامتان بدان اشاره کردید کپی بر روی کامپیوتر افراد نیست قرار دادن کتب بدون اجازه دانشگاه تهران بر روی سایتها است. البته فقط کتب خود دانشگاه تهران و کتب مراکز دیگر اختیارشان که بخواهند در سایت دیگر قرار بگیرد یا نه با خود آن مراکز میباشد.

سلام نمیدونم چرا یکی دو تا کتاب عربی رو گذاشتم دانلود بشه ولی با دانلود منیجر دان نمیشه
من رفتم یه بررسی کلی کردم دیدم خیلی خوب کار کردید کاش ما زودتر دسترسی داشتیم
اون موقع که دانشگاه بودیم خیلی از کتابها رو نداشتم خیلی اذیت شدم اومدم اینجا دیدم اون کتابها هست خیلی دلگیر شدم که چرا زودتر پیداش نکردم!

سلام از بابت کتابخانه قم که دستتون درد نکنه اگر ایمیل بفرمایید که خوب راحتتره و لطف هم میفرمایید. پیام نور هم متاسفانه یک بار که ما صحبت کردیم اجازه نداد ولی در این راه اگر دوستان بخواهند که کتابخانه اینترنتی قدرتمندی داشته باشیم به شرط اتحاد میان نابینایان و درخواست دست جمعی از کتابخانه های مختلف مانند پیام نور تبیان رودکی و … میتوان بدین هدف دست پیدا کرد. شاید تعدادی از دوستان بگویند که با بودن کتابخانه هایی مانند برلین که تامای این کتب را هم دارند چه نیاز به این کارها ولی اگر اینترنت داخلی راه بیفتد آنوقت است که سرعت دانلود از سایتهای داخلی بسیار بالا رفته و برای دوستان نابینا کار خیلی راحت تر میشود.

درود بر کمیل عزیز
بسیار کار خوب, آگاگانه و مدنیی است که ما بتوانیم برای کسانی که کمترین فرصت ممکن را در زمینه ی اطلاعات و مطالعه دارند, این همه کتاب و منابع را به آسانی در اختیارشان قرار دهیم و به این خوبی در استفاده از آن, آنها را یاری داده و راهنمایی کنیم.
خوشدلیهایتان را ارج می نهم و کاملا قدر دان الطاف شما هستم
در پناه یگانه آگاه مطلق شاد زی

دیدگاهتان را بنویسید