خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

نحوه کار با سامانه مدیریت یادگیری رایادرس (برای ضمن خدمت الکترونیکی فرهنگیان) مخصوص نابینایان با صفحه خوان NVDA

با سلام خدمت شما دوستان عزیز.
امیدوارم سالم و تندرست باشید.
دوره های ضمن خدمت الکترونیکی مربوط به فرهنگیان در سامانه رایا درس برگذار میشود که کمی با صفحه خوان نابینایان ناسازگار است.
در این پست قصد دارم نکاتی را ذکر کنم که نابینایان بتوانند با این سامانه راحتتر کار کنند.
اگر تا به حال در ضمن خدمتی شرکت کرده اید میتوانید به سایت
ltms.medu.ir وارد شوید و از قسمت دوره های ثبت نام شده دوره مد نظرتان را انتخاب کنید.
اگر تا به حال رمز عبوری تعریف نکرده اید رایا درس از شما میخواهد تا رمز عبور جدید را انتخاب کنید.
پس از تغییر رمز از این به بعد میتوانید به آدرس
www.lms.rayadars.com وارد شده و با کد پرسنلی و رمز عبور تعریف شده توسط شما به سامانه وارد شوید.
توجه: از مرورگر internet explorer استفاده کنید زیرا با فایرفاکس کار با این سایت مشکل است.
در اینجا قسمتهایی که شاید برای شما مشکل باشد را توضیح میدهم.

دانلود محتوا

بعد از وارد شدن به سامانه رایا درس، دوره مورد نظر خود را پیدا کرده و با لینک ورود پایین دوره به دوره وارد شوید.
به طور پیشفرض در قسمت محتوا قرار خواهید گرفت.
جلسه مورد نظر خود را پیدا کرده (با کلید H) و با استفاده از لینک ورود کنار جلسه به جلسه وارد شوید.
با کلید H قسمتهای مختلف آن جلسه را پیدا کرده، روی آن اینتر بزنید و با insert +numpad 4 به عقب برگردید تا به اینجا (دانلود) برسید. حال با کلیدهای insert + left mouse button موس خود را بر روی این لینک برده و با کلید left mouse آن را کلیک کنید. نرم افزار دانلود شما اجرا شده و میتوانید فایل را دانلود کنید.

آزمون آنلاین

پس از وارد شدن به دوره مورد نظر از طریق لینک ورود پایین دوره در سامانه رایا درس، لینک آزمون را پیدا کرده و روی لینک اینتر بزنید.
با کلید H آزمون مورد نظر را پیدا کرده و با استفاده از لینک شروع آزمون پایین همان آزمون وارد آزمون شوید و پیغام (آیا مطمئنید) را با دکمه بله که به طور پیشفرض بر روی آن قرار دارید تایید کنید.
بعد هم پیغامی که مربوط به نکته برای تغلب است را نیز با دکمه متوجه شدم که به صورت پیشفرض روی آن قرار دارید تایید کنید.
حال، زمان آزمون شما در حال سپری شدن است. با کلید H سوال را پیدا کنید و با استفاده از radio button پایین سوال گزینه صحیح را انتخاب کنید.
توجه: برای انتخاب گزینه درست باید روی متن گزینه اسپیس یا اینتر بزنید نه روی radio button.
برای رفتن به سوال بعد به پایین صفحه بیایید. یک لیست شامل اعداد مشاهده میکنید. با مکان نمای راست روی عدد سوال بعدی رفته و کلید اینتر را بفشارید. به طور مثال 2.
بعد با کلید Shift + h بر روی متن سوال بعد بروید و مراحل قبل را تکرار کنید.
در آخر هم با کلیدهای ctrl + home به بالای صفحه رفته و بر روی لینک خاطمه آزمون اینتر بزنید و پیام بله را مانند پیامهای قبل تایید کنید. حال نتیجه آزمون خود را با کلیدهای insert + numpad4 مرور کرده و پیغام را مانند پیامهای قبل تایید کنید.
موفق باشید.

۲۲ دیدگاه دربارهٔ «نحوه کار با سامانه مدیریت یادگیری رایادرس (برای ضمن خدمت الکترونیکی فرهنگیان) مخصوص نابینایان با صفحه خوان NVDA»

با سلام خدمت جناب آقای هژبری ضمن عذرخواهی از اینکه مورد من ارتباطی با این پست ندارد راستش در مودر نرم افزار google-o-c-rسؤالی دارم اگر برای جناب عالی مقدور است میخواستم راه ارتباط یا تماسی را اعلام فرمایید تشکر از لطف شما

اونقدر از اسم این سایت بدم میاد که نگو .
این ضمن خدمتها که به علم معلما کمک نمی کنه ..چون مثلا برای آزمون واژه ها و بیمه و بقیشون نرم افزار درست کردن و با ی سرچ میشه به جوابا دست پیدا کرد . تازه گروه های پرجمعیت هست که میان از سئوالهای آزمون عکس میندازن و بقیه جواب میدن خخخ خلاصه که زمونای سابق شال و کلاه میکردیم ودر یک روز تعطیل میرفتیم کلاسهای ضمن خدمت . استاد میومد کلی حرف میزد و بگو و بخندد و بخوری داشتیم . ی کلمه یاد میگرفتیم . این یارا درس واقعا که گل کاشته با این ضمن خدمتهای کذایی

سلام. به نظر من امتحانی نباید گرفته بشه. وقتی سخت گیری بشه، مردم هم بلدن چه طور از سخت گیری عبور کنن. ای کاش به جای امتحان گرفتنها روش تدریسی چیزی یاد میدادن که تجربه بشه برای ما و امثال ما.

سلام آفرین آقای هژبری مثل همیشه پستتون تاپ و عالی و فوق العاده مفید بود. دست مریزاد. من تا حالا با nvda امتحان نکرده بودم و فقط با جاز میرفتم برای آزمون که سوالاتو نمیخونه که امیدوارم اونم یه راهکاری براش پیدا بشه. واقعا ممنون برای من که همیشه باید بخونم و برای چندین نفر امتحان بدم راهکار خیلی خوبی بود. موفق باشید.

به به سلاااااام سلااااام محمود جان گل گلاب! دادا یه مدتی بود اسمت رو در لیست منتشر کنندگان مطلب نمیدیدیم! خیلی خوشحال شدم اسمت رو دیدم! گوشتو بیار جلو! جلو! جلوتر! یواشکی! من که پرسنلیم دست دوستان هست هر موقع برای خودشان میدن برای ما هم میزنند و اکثرا هم قبول میشن شکر خدا خخخخخخ!

سلام. واسه چی من اینهمه بی دقتم؟ این پست رو واسه چی اینهمه دیر دیدمش؟ این سایته حسابی واسه من دردسر درست کرد و پست شما یکی از اون شاه کلید های طلاییه واسه من عجیبه که اینهمه مدت اینجا بود و ندیدمش! باید خودم رو جریمه کنم. ممنون کافی نیست ولی واقعا گویا تر از این ممنون بلد نیستم. اگر بلد بودم حتما می گفتم. با اجازه این پست رو کپی می کنم مطمئنم امسال به شدت به کارم میاد. باز هم ممنون و تمام لحظه های زندگی به کامتون!

دیدگاهتان را بنویسید