خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

برگزاری کارگاه مسیریابی نابینایان و کم‌بینایان با استفاده از GPS در کاشان

برگزاری کارگاه مسیریابی نابینایان و کم‌بینایان با استفاده از GPS در کاشان

سومین همایش جامعه‌ی بینا، شهروند نابینا روزهای چهارشنبه ۸ و پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ در شهر کاشان برگزار شد؛ گزارش این همایش را به قلم سرکار خانم کریم‌زاده یا همان سمانه‌ی محله می‌ توانید از طریق لینک زیر مطالعه کنید.

از سومین همایش جامعه ی بینا شهروند نابینا چه خبر؟

انجمن علمی-فرهنگی موج نور اصفهان هم در این همایش کارگاه مسیریابی نابینایان و کم‌بینایان با استفاده از GPS با روی‌کرد معرفی و استفاده از نرم‌افزار GET there را از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ روز چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ در طبقه‌ی فوقانی سالن اصلی همایش برگزار کرد.

در این کارگاه که با حضور جمعی از نابینایان و کم‌بینایان برگزار شد؛ آقایان رضایی به عنوان مسؤول، سعید درفشیان، مجتبی خادمی و اسماعیل رفاهی به عنوان دستیار کارگاه را هدایت می‌ کردند.

در ابتدا آقای رضایی با استفاده از نرم‌افزار PowerPoint به ارائه اهمیت موضوع پرداختند و مسیریابی نابینایان و کم‌بینایان از طریق GPS را بررسی کردند.

این ارائه که به صورت صوتی و تصویری در کارگاه اجرا شد فقط به صورت صوتی از لینک زیر با حجمی حدود ۱۰ مگابایت قابل دریافت است.

ارائه مسیریابی با GPS برای نابینایان و کم‌بینایان

در ادامه آقای رفاهی ضمن معرفی کتاب‌های خودآموز Get there و خودآموز مسیریابی برای نابینایان، چگونگی استفاده از کتاب‌های تولیدی انجمن موج نور را توضیح دادند.

برای اطلاع از لیست محصولات تولیدی انجمن موج نور اصفهان به لینک زیر مراجعه کنید.

لیست محصولات

پس از آن آقای مجتبی خادمی که به خاطر مشغله زیاد بعد از ظهر چهارشنبه خود را به کاشان رسانده بودند و بعد از برگزاری کارگاه هم به اصفهان برگشتند فایل ضبط‌شده‌ی کار با نرم‌افزارهای مسیریابی به صورت عملی را همراه با توضیحاتی ارائه کردند.

این فایل را می‌ توانید از لینک زیر با حجم تقریبی ۱۰ مگابایت دریافت کنید.

کار عملی با نرم‌افزارهای مسیریابی

آقای سعید درفشیان در طول برگزاری کارگاه، نرم‌افزارهای مسیریابی و نقشه‌های مربوطه را بر روی تلفن‌های همراه شرکت‌کنندگان علاقهمند نصب می‌ کردند.

در پایان مسؤولین انجمن علمی-فرهنگی موج نور اصفهان ابراز امیدواری کردند که این کارگاه تلنگری باشد به نابینایان و کم‌بینایان در استفاده از نرم‌افزارهای مسیریابی که می‌ تواند در تحرک و جهتیابی بسیار کمک‌کننده باشد.

 

به امید روزهای روشنتر.

۱۶ دیدگاه دربارهٔ «برگزاری کارگاه مسیریابی نابینایان و کم‌بینایان با استفاده از GPS در کاشان»

سلام
اولا که خیلی تشکر از این که زحمت میکشید و سعی میکنید برای استقلال ما تو رفت و آمد.
من این فایل را گوش دادم و تعجب کردم که چطور مجتبی از مثلا نزدیک یاب میپرید اون یکی و بعد اون یکی
خخخخ حوصله ی نوشتن اسم ها را به خارجی ندارم.
خیلی کیف کردم
دست مجتبی هم حسابی درد نکنه.

سلام، بله! مجتبی خیلی مسلط هست اما این تسلط به دست نیامده مگر با تلاش و تمرین؛ به هر حال هرکس با این نرم‌افزارها کار کند می‌تواند در استفاده از آنها تبحر پیدا کند. ما هم به مجتبی خسته نباشید می‌گوییم به خاطر تهیه این آموزش عملی.با تشکر از شما.

سلام
یه سوال دارم، آقای خادمی از عصای معمولی استفاده کرده تو آموزش یا از عصای غلتک دار؟ احساس میکنم یه جا هایی عصا رو زمین میکشیدن ولی بیشتر جا ها هم راست چپ میزدن موندم که عصا معمولی هست یا غلتک دار

درود، این سؤال را باید خود آقای خادمی پاسخ بدهند اما آنچه مسلم است این است که خود فرد با توجه به توانایی‌ها و امکانات و خصوصیات مسیری که می‌خواهد در آن حرکت کند و البته بر اساس سلیقه می‌تواند از عصای چرخدار (قلتکی) یا معمولی استفاده کند. با سپاس از شما.

سلام علی
عصایی که نوکش قرقره‌داره استفاده می کنم.
هر وقت مسیرم نیاز به کنکاش داشته باشه، از تاچ تکنیک یعنی لمس مسیر با عصا، و هر وقت نیاز خاصی به کنکاش مسیر نداشته باشم، از تپ تکنیک یا ضربه زدن به اطراف استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید