دانلود چهل و سومین برنامه ی ۶ نقطه: آیتمی ویژه برای دانشآموزان نابینا با مشارکت خودشون!.

سلام و درود بر اهالی محترم کوچه رادیو. اینجا زندگی همچنان با شدت بیشتر و البته زیباتر ادامه داره! اونجا چهطور؟!
اول از همه لازمه که بگم: قرار بود این هفته آخرین برنامه ۶ نقطه از رادیو تهران پخش بشه و بعدش به مناسبت ایام دهه اول محرم حدود دو هفته بریم به تعتیلات! اما امروز متوجه شدیم که کنداکتور شبکه طوری چیده شده که برنامه ۶ نقطه همچنان سر جای خودش باقیست.
بنابر این اون قسمتی که در باره برنامه نداشتن در دو هفته ابتدایی مهرماه تو برنامه گفتم عملا لغو میشه و ما اگر البته دوباره تصمیم جدیدی اتخاذ نشه حتی دو هفته ابتدایی مهر ماه هم برنامه خواهیم داشت.
این از این! اما بریم سراغ یه طراحی جدید برای مشارکت هر چه بیشتر مخاطبانمون در برنامه به ویژه دانشآموزان:
قضیه از جایی شروع میشه که همیشه این نقد صحیح به برنامه های ما وارده که کمتر تدارک مناسب و کافی رو برای دانشآموزان در برنامه دیدیم این نقدها رو هم معمولا مجتبی مطرح میکنه.
مدتهاست که خیلی فکر کردم که چهطوری میشه یه آیتم اختصاصی در برنامه ویژه دانشآموزان نابینا داشته باشیم که نهایتا در اردوی تهران سایت گوشکن فکری به سرم زد.
از اونجا که تو اون اردو دانشآموزان رو خیلی فعال و با بیان مناسبی دیدم به خصوص حمیدرضا فلاح نژاد، به ذهنم رسید که این فرصت رو در اختیار این گروه قرار بدم که سهمی در این برنامه داشته باشند.
بنابر این میخام یه گروه از دانشآموزان که بیان مناسب و آمادگی کافی برای همکاری با برنامه ۶ نقطه رو دارن شناسایی کنم و با برنامه ریزیهایی که انجام میدیم بریم به سمتی که دانشآموزان نابینا آیتمی رو خودشون برای خودشون تولید کنن و ما در برنامه پخش کنیم.
حالا همه دانشآموزان نابینایی که میتونن و اصلا دوست دارن که با ما همکاری کنن تو کامنتهای همین پست نام و نام خانوادگی و پایه تحصیلیشونو برای ما بنویسن تا بتونیم یه گروه قوی از دانش آموزان آیتمساز رو جمعآوری کنیم.
بعد از این مرحله تو یه پست جداگانه نام تمام کسانی که ثبت نام کردند رو ذکر میکنیم و میخوایم که از طریق واتساپ یه پیام صوتی برای بنده بفرستند تا یه گروه واتساپی از دوستان تشکیل بدیم و سپس بریم سراغ آموزشهای لازم و تولید آیتمهای ویژه برای دانشآموزان نابینا و پخش از برنامه ۶ نقطه.
پس در حال حاضر کاری که دانشآموزان نابینا باید انجام بدن فقط همینه!: در بخش کامنتهای این پست اگر دوست دارید که با برنامه ۶ نقطه همکاری کنید نام و نام خانوادگی و پایه تحصیلی خودتونو بنویسید و منتظر پست و اطلاعیه بعدی باشید که زودتر از پست بعدی برنامه ۶ نقطه در همین محله قرار میگیره.
اما بریم سراغ برنامه چهل و سوم ۶ نقطه که شنبه شب ۲۵ شهریور ۹۶ ساعت ۲۲ از رادیو تهران پخش شد.
تو چند روزی که از پایان مسابقات گلبال قهرمانی آسیا میگذشت چون فرصت نشده بود در مورد این مسابقات صحبت کنیم در بخش اول برنامه این هفته گفت و گو با آقای مهدی نباتی سرمربی تیم ملی گلبال مردان ایران رو پخش کردیم.
سپس در آیتم نقطه نظر همراه با سرکار خانم هماوندی مرور کردیم که زوجهای نابینا چگونه باید با خانواده های همسرشون تعامل و ارتباط مناسب و خوبی رو برقرار کنن.
و در نهایت در نقطه اوج یکی از بخشهایی که برای سالگرد افتتاح برنامه ۶ نقطه آماده کرده بودیم و نشد که پخشش کنیمو تقدیمتون کردیم که تو این بخش با دوتا از مخاطبای ثابت و پر و پا قرصمون همکلام شدیم.
در اواخر برنامه هم تیتراژ جدید برنامه رو با صدای هومن لطفعلی پخش کردیم.
این هم از لینک دانلود برنامه این هفته ۶ نقطه.
و اما نظرسنجی!:
هفته پیش که نظرسنجی نداشتیم اما این هفته نظرسنجی داریم و اتفاقا نظرسنجیمون هم مربوط به دانشآموزان نابیناست:
شما کدام گزینه رو برای تحصیل دانشآموزان نابینا مناسبتر میدانید؟

۱: تحصیل در مدارس استثنایی زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش استثنایی.
۲: تحصیل در مدارس تلفیقی در کنار دانشآموزان بینا و پر کردن خلأهای موجود در امر آموزش نابینایان با استفاده از معلمان رابط.
برای شرکت در سوال نظرسنجی از طریق کانال اختصاصی برنامه ۶ نقطه در پیامرسان سروش به نشانی: @۶noghte و یا از طریق کامنتهای همین پست اقدام فرمایید.
در بخش کامنتها منتظر نقدها و نظراتتون و همچنین منتظر حضور پر تعداد دانشآموزان برای ثبت نام در این طرح هستیم.
بدرود.

درباره اشکان آذرماسوله

سلام. من اشکان آذرماسوله هستم متولد دوم تیرماه هزار و سیصد و شصت و هشت در تهران. من نابینای مطلق مادرزادی هستم. تحصیلاتم رو در مدرسه ی شهید محبی تا دیپلم ادامه دادم و پیشدانشگاهی رو تلفیقی خوندم. در دانشگاه در رشته ی فقه و حقوق اسلامی، مدرک کارشناسی رو از دانشگاه آزاد واحد شهر ری دریافت کردم. سابقه ی فعالیت در رادیو فصلی به عنوان سردبیر و مجری در دو برنامه ی امید، نشاط زندگی و لحظه های خودمونی و همچنین چند برنامه ی دیگر رو در رادیو ورزش دارم پیروز باشید.
این نوشته در اجتماعی, برنامه های رادیویی ویژه نابینایان, صوتی, موسیقی ارسال و , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

38 پاسخ به دانلود چهل و سومین برنامه ی ۶ نقطه: آیتمی ویژه برای دانشآموزان نابینا با مشارکت خودشون!.

  1. 1
    پسر پاییز says:

    به افتخار تازه داماد کف مرتب بزنید khilililililililili آقا داماد مدال ما فراموش نشه

  2. 2
    علاء الدین says:

    سلام!
    اول، بد نیست شناس‌نامه‌تونو بروزرسانی کنید. اسم الهه خانم تو شناس‌نامتون نیست. واااااایییییییی!
    دوم، کاش مثل این کاری که برای دانش‌آموزان کردید، برای سایرین هم انجام بدید. هرچند نمی‌دونم استقبال بشه یا نه.
    سوم، اگه امکان داره نشونی میلتونو هم لطف کنید! شاید یه روزی به کار اومد.

  3. 3
    sarah banoo says:

    سلام من شدید به این کارا علاقه دارم و هرطور بتوانم همکاری میکنم. مدرک خبر نگاری هم دارم و ی چیزایی تو این حوزه بلدم. کلاسهای مجریکری هم رفتم و خوشخال میشم همکاری کنم

  4. 4

    سلام
    متعهل شدنت مبارک اشکانجان
    گزینه ی ۱ را انتخاب میکنم اشکانخان
    راستی چرا توی جشنِ یک سالگی شش نقطه
    به این که از جنابِ معدنکن چه قولی برای برنامه ی شش نقطه گرفتی اشاره نشد؟ اشکانجان

    • 4.1

      سلام جناب ندیمی. سپاس به خاطر تبریکتون. و ممنون از مشارکتتون.
      در مورد قول آقای معدنکن هم متأسفانه چون کمی دوچار بینظمی شدیم فراموش شد و ایشون هم چون باید به جلسه ای میرسیدند زودتر تشریف بردند اما تلفنی بلافاصله پس از پایان برنامه به ما قول دادن که همکاریهای بیشتری با گروه ما انجام بدن تا در شبکه های دیگر هم به فراخور موضوعاتشون برنامه های ویژه نابینایان رو تولید و پخش کنیم.

  5. 5
    حمیدرضا آب روشن says:

    سلام ۲ و یه سوال این نظرسنجیها صرفا یه نظر سنجی یا مثلا تو درس خوندن دانش آموزهای نابینا تاثیر داره؟

    • 5.1

      سلام حمیدرضا آبروشن.
      ممنون از حضورت یادم سالی که من پیشدانشگاهی بودم تازه تو اومده بودی به مدرسه شهید محبی و با هم همسرویسی بودیم تو سرویس آقای میرزاپور. به همین دلیل خوشحالم که اینجا هم تو رو دیدم.
      ببین نظرسنجیها برای ایجاد یه جامعه آماری هستش و قطعا در مواردی مثل گفت و گوها و پیگیریهایی که در برنامه داریم به عنوان نظر جامعه هدف برنامه بهش استناد خواهد شد.
      سپاس از مشارکتت.

  6. 6
    علی اصغر حسنپور says:

    درود. وقت بخیر. لطفا پیام های خصوصیتون رو چک کنید. ممنون

  7. 7
    محمد‌قاسم کفیلی says:

    سلام اشکان جان
    گزینه ۲ رو انتخاب میکنم, چون تجربه هر دو حالت رو دارم. تازه دبیر رابط هم نداشتم و اکثر کارهام رو خودم انجام میدادم.
    برنامه رو هم زدم دانلود شه ولی مطمئنا مثل همیشه عالی هستید
    خوش باشی. ارادت.

  8. 8
    حسین حیدری says:

    سلامی گرم خدمت شما جناب آقای آذرماسوله.
    دستتون درد نکنه. واقعاً تلاشهای شما و سایر عوامل شش نقطه جای تقدیر و تشکر فراوان داره.
    و اما نظر سنجی

    راستی، من به عنوان دانشآموزی که هر دو رو بوده گزینه ۲ رو بی تردید انتخاب میکنم.
    و راستی، خیلی خوشحال میشم که بتونم در خدمتتون باشم.
    البته من امسال از دانشآموزیت خارج شدم و ورودی ۹۶ دانشگاه هستم.
    موفق باشید.
    به قول شاعر عزیز محمدجواد جمشیدیان: راستی، دستم شده ماستی

    • 8.1

      سلام بر حسین حیدری. ممنون از لطف بسیارت. امیدوارم بتونیم این محبتی که از جانب شما به ما میرسه رو جبران کنیم و بتونیم طوری باشیم که همچنان این محبتها از سمت شما به ما روانه بشه.
      حسین حیدری عزیز. لطفا به روشی که تو پیام خصوصی توضیح میدم برات عمل کن تا با همکاری هم کار رو پیش ببریم. با اندکی تصامح میشه این سبک رو به دانشجویان و دانشگاه هم تعمیم داد.

  9. 9

    سلام اشکان
    اول که از طرحتون مبنی بر توجه به دانش آموزان خیلی خوشم اومد و لایک دارید.
    بعدش هم با توجه به وضع موجود پیشنهاد می کنم تا پایه ی نهم بچه ها تو مدارس
    استثنایی باشن بعدش به مدارس تلفیقی فرستاده بشن.
    البته حضور در مدارس استثنایی رو اجبار نکنن تا هر کس خواست به مدارس تلفیقی بره آزاد باشه.
    ببخشید که بیش از انتخاب گزینه راجع به نظرسنجی حرف زدم، چون نیاز به توضیح داشت.
    و در آخر هم از تولید و انتشار این برنامه ی مفید خیلی از تو و همکارانت تشکر می کنم

    • 9.1

      سلام سعید جان.
      اول از همه جا داره بهت تبریک بگم بابت تولید دومین رادیو فیلم به شکل مستقل انشالا تو این راه موفق باشی. همچنان هر جا که کمکی از دست ما ساخته باشه با کمال میل در خدمتیم.
      یکی از خصوصیات طرح نظرسنجی در برنامه این که تو پست فرصتی فراهم میشه که دوستان علاوه بر مشارکت و رأی دادن تحلیلهای خودشونو به طور خلاصه و مختصر برای ما بنویسن و از این طریق یه فضای بحث و نقد و نظر هم در پستهای برنامه شکل میگیره.
      سپاس از لطفی که به ما داشتی و داری علاوه بر این طرح دیروز آقای عربشیرازی هم دو سه پیشنهاد خوب مطرح کردند که اگر پیشنهادات ایشون محقق بشه هم سهم ما از کنداکتور رادیو تهران زیادتر خواهد شد و هم یه پروژه دیگه شبیه به این طرح دانشآموزی و دانشجویی در برنامه خواهیم داشت که البته این پروژه جدید کاملا بستگی پیدا میکنه به استقبال مخاطبان از پروژه اولمون.
      بازهم سپاس به خاطر همراهی صمیمانت.

  10. 10
    امید بدویان says:

    آقا اجازه؟ سلام اومدیم بگیم دمتون گرم! اشکان جان من یادم رفته بود تبریک بگم پیوند شما رو ببخشید که خعلی بی ربطه اینجا اما دوست دارم به داداش گلم رفیق عزیزم تبریک بگم و بهترینها و زیباترینها و شادترین لحظه ها و هر چی قشنگه برای شما زوج خوشبخت اتفاق بیفته. من با تمام ارادتم دست تو اشکان عزیز رو میفشارم و بهت تبریک میگم از صمیم قلب! پایدار باشی.

  11. 11
    فهیمه تقوی says:

    سلام اين كه براي يك دانش‏آموز تحصيل در چه جور مدارسي مناسبتر هست به خيلي عوامل بستگي داره كه مهمترينش ويژگيهاي شخصيتي هست. به نظر من تو مقطع ابتدايي تحصيل در مدارس استثنايي بهتر هست اما در دبيرستان تحصيل در مدارس عادي مناسبتره. اما بين اين دو گزينه گزينه ۲ رو انتخاب مي‏كنم.

  12. 12
    احمد عبدالله پور احمد عبدالله پور says:

    سلاااام و دروووود بر شاه داماد عزیز محله داش اشکان جوووونمک
    خب چطوری آیا
    خوش میگذره یا نه
    خب من الآن اینو دانلود کردم ولی با این روندی که من دارم پیش میرم فقط دانلود میکنم و کی گوش بدم احتمالً فقط خدا بدونه
    به هر حال هنوز نرسیدم جشن تولد یه سالگی شش نقطه رو بگوشم
    به هر حال مرسی بابت قسمت ۴۳
    شبت خوش و خدا نگهدار

  13. 13
    ساناز says:

    سلام خوشحال میشم در خدمتتون باشم من به این کارها علاقه دارم اما یه مشکلی که هست من دانشآموز نیستم دانشجویم. برای نظرسنجی هم گزینه ۱

    • 13.1

      سلام ساناز خانم اشکالی نداره ما یه کم گستره کارمونو بزرگتر کردیم و دانشجویان رو هم در کنار این ماجرا جا دادیم.
      بنا بر این میتونیم در خدمتتون باشیم الان روش ادامه کار رو براتون تو پیام خصوصی میفرستم طبق این توضیحات عمل کنید تا بیشتر در خدمتتون باشیم.

  14. 14
    مهدی 313 says:

    سلام و عرض ادب خدمت اشکان عزیز
    مدتها نبودم و از قافله انگار خیلی عقبم. منهم به نوبه خود ورودت را به دنیای متاهلی تبریک می گویم. خیلی خوشحال شدم و منتظر پیروزی های روزافزون شما هستم
    اما در مورد نظر سنجی: اول اینکه دست خودم نیست ولی نمی دونم چرا با کلمه مدارس ” استثنایی ” مشکل دارم. از همون قدیما یک جور بار منفی بهم تزریق می کرد. یک جور حس عقب نشینی و محدودیت بهم دست میده. اما چه میشه کرد. این اسم رو رویش گذاشتند ولی گزینه دوم را ترجیح می دهم.

    اما در مورد برنامه سازی و به ویژه آیتم دانش آموزان طرح فوق العاده ای است. مطمئن باش در ادامه کار با چنان ایده ها و طرحهایی از طرف همین دانش آموزان مواجه خواهید شد که به شگفتی خواهید آمد که اینهمه پتانسیل کجا بوده و افسوس می خورید که چرا راهی برای شکوفایی و ابراز آنها نیست یا کم است.
    منهم خیلی دوست دارم در این زمینه ها همکاری داشته باشم ولی بیشتر وقتم صرف نوشتن است و علاقه اولویت اولم بیشتر مید وم.یک جورایی هم حس می کنم دارید وارد فاز جدیدی از برنامه سازی با مشارکت بیشتر بچه ها می شوید و این امر خیلی خوشحالم می کند. در هر صورت موفق و شاد و پیروز باشید. یا علی

    • 14.1
      علاء الدین says:

      سلام آقا مهدی!
      مدتی پیداتون نبود؟! ما هنوز منتظر اون طرح فیلم‌نامه‌نویسی گروهی هستیما.

    • 14.2

      سلام آقا مهدی گل! چه عجب از اینورا؟! بله در نبود شما اتفاقاتی افتاده که البته به موقع رسیدید و تقریبا چیز زیادیو از دست ندادید.
      ممنون از تبریکتون در مورد نقدی که به موضوع نظرسنجی داشتید موافقم با این حال خب این اصطلاح از قدیم بوده و تازه این ایده به ذهن رسیده که میشه با بازی با الفاظ از توصیفات مناسبتری برای معلولیت و نابینایی استفاده کرد.
      بله احساس میکنم فضا مناسب هستش که ایده های جدید رو با مشارکت و حضور مستمر بچه ها به اجرا دربیاریم این کار دو فایده خیلی مهم داره.
      اولیش این که برنامه سازی در رادیو از انحصار ما درمیاد و اینطوری کلی استعداد ساخته و پرداخته میشه و هرچی تعداد افرادی که به اصطلاح رسانه ای باشن بیشتر باشن رسانه اهمیت بیشتری برای این قشر قائل میشه.
      دوم اینکه اگر ما بتونیم کادر سازی کنیم و افراد بیشتری رو با استفاده از این فرصت برای کار در رسانه پرورش بدیم یک امتیاز مهم و بسیار مثبت برای برنامه محسوب میشه و در نتیجه تنوع برنامه بیشتر و ماندگاری اون هم بیشتر میشه.
      مطمئنم که ایده های بسیار خوبی رو از همین دانشآموزان و دانشجویان دریافت خواهیم کرد و از این مطمئنترم که آینده بسیار روشنی پیش روی این طرح و کسانی که دارن زحمتشو میکشن و این برنامه هستش.
      ممنونم از حضورت قطعا حضور تو و مشورتهایی که به ما میدی میتونه ما رو موفقتر کنه پس معلوماتتو از ما دریغ نکن.

  15. 15
    علاء الدین says:

    سلام دوباره!
    پست چهل و دومین برنامه شش‌نقطه رو اشکان به عنوان پست تبریک ازدواجش معرفی کرد. بعد هم من پریدم وسط و یه پست مستقل برای تبریک زدم. حالا باز هم این پست شده پست تبریک. چقدر هوادار داره این اشکان. خوش خوش خوش به حالش!

  16. 16
    تینا says:

    سلام. برنامه رو که راستش هنوز گوش نکردم ولی مطمئنم که عالی هست و قطعا گوشش خواهم داد. اما درمورد نظر سنجی باید بگم که از اونجایی که خودم از کلاس سوم دبستان رو در مدارس تلفیقی درس خوندم گزینه ی دو رو انتخاب میکنم. البته اینکه برای مردم به خصوص معلما فرهنگسازی بشه که بچه های نابینا هم میتونن کنار بچه های دیگه درس بخونن تلفیقی قطعا براشون خیلی جذاب تر خواهد بود. به ۱۰۰۱ دلیل تلفیقی بهتره به شرط اینکه خیلی شرایط سخت نباشه. من تو هر مدرسه ای که بودم به قدری برخورد و نحوه ی کارشون خوب بود که من هیچوقت نیازی به معلم رابط حس نکردم. رابط هم یا نمیومد یا اگر میومد اصلا درمورد من احتیاجی به وجودش نبود. البته اینو مدیون مدرسه هستم و در این مورد یه کم خوششانس بودم خخخ. ولی با تمام این اوصاف تلفیقی حتی اگر هم شرایطش اونقدرها هم خوب نباشه بازم از مدرسه ی استثنایی بهتره. حرفای زیادی دارم که نمیگنجه در حوصله ی این پست. تا همین الانشم کلی پرحرفی کردم و از بابتش معذرت میخوام.

    • 16.1

      سلام دختر دایی جان! ممنونم از حضورت. برنامه رو حتما به نظرم گوش کن اتفاقا منتظرت بودم چون میدونستم که در این مورد حرفای زیادی برای گفتن داری که از تجارب زیادی که در این زمینه کسب کردی سرچشمه میگیره.
      ممنونم برات آرزوی موفقیت بسیار دارم.

  17. 17

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

thirty two − = twenty three