آموزش پرواز کردن در نسخه جدید بازی Eurofly به صورت متنی

سلام دوستان.
امیدوارم بعد از ی چند ماهی که باز هم من برگشتم حالتون خوب مونده باشه و از فردا هم بهتر تر بشه.
خب امروز هم من اومدم با آموزش، ولی این دفعه آموزش متنی.
راستش یه سری مشکلاتی پیش اومده که نمی تونم آموزش صوتی ضبط کنم.
اما آموزشی که امروز قصد دادن اون رو دارم، آموزش بازی Eurofly (شبیه ساز خلبانی) هست.
همین طور که در

این پست

متوجه شدید، نسخه ی بازی Eurofly به ۲.۰ آپدیت شد البته واسه من ی آپدیت کوچولوی دیگه هم داد که وقتی بازش کردم، خودش اون رو دانلود کرد و جایگزینش کرد. البته که حجمش اون طوری بگیم بالا بود هم نه. مثل آپدیت های قبلی کوچولو بود.
اما از این حرف ها که بگذریم، می رسیم به آموزش متنی این بازی.
توی این پست، می خوام آموزش پرواز یا take off کردن رو بدم. فکر نمی کنم بخش های دیگه از این بازی، که آپدیت شده، نیازی به آموزش دادن داشته باشه. البته که می تونید توی کامنت های همین پست مشکلاتتون رو بپرسید تا بهتون آموزش بدم.
با ضمن اینکه دوستانی که انگلیسیشون توپ هست، می تونن به پوشه ی بازی که اکثرا توی C:\Eurofly هست، مراجعه کنن و برن توی پوشه ی docs و فایل های آموزشی انگلیسی که در اونجا هست رو بخونن، آموزش رو شروع می کنیم.
قبل از آموزش بگم که این توضیحاتی که در اختیارتون قرار میدم، واقع در فایل Quick start.html هست.

چطوری می تونیم پرواز کنیم؟

خب. برای پرواز کردن، لازمه که کارهای زیر رو انجام بدید.
اول که بازی رو باز می کنید، احتمالا توی گاراژ هستید. برای اینکه مطمئن بشید، از کلیدهای l و k استفاده کنید. اگر گفت hang, یعنی شما در پارکینگ هستید.

اگر گفت hang, این کار ها رو انجام بدید.

اول، درِ hangar یا همون گاراژ خودمون رو باز کنید. کلیدهای این کار، کنترل با o هست.
بعد، onboard computer یا همون پردازنده ی کامپیوتر رو، با کلیدهای کنترل، شیفت و k روشن کنید. وقتی فرمود computer on, بدونید که حله.
بعد transmitter یا بیسیم خلبان که با اون می تونیم فرکانس و اینا رو بشنویم، با کلیدهای کنترل شیفت f روشن کنید. بعد از این کار، به شما اعلام می کنه که set Frequency یا فرکانس را تنظیم کنید. بعد از اعلام این جمله، کلید f رو برای اعلام فرکانس بزنید. بعد از این کار، کلیدهای alt و f رو بزنید، و کدی که با f بهتون گفته شده بود رو بنویسید.
بعد از اینکه فرکانس رو تنظیم کردید، با کلیدهای کنترل شیفت t transponder رو روشن کنید. این دستگاه، شما رو با کدهایی که بهتون در طول پرواز میده از فرودگاهی به فرودگاه دیگه ای انتقال میده.
در این مرحله، کدی که در مرحله ی قبل بعد از تنظیم فرکانس داده بود رو با زدن alt t وارد کنید. بعد اینتر کنید، تا ارتباط شما با فرودگاه برقرار بشه.
حالا وقتشه که از گاراژ بریم بیرون. موتور های هواپیما رو با همون کلیدهای قبلی (page up و page down) روشن کنید. بعد ترمز دستی رو با کلید b بخوابونید، حالا home رو بزنید و سرعتتون رو چک کنید، دقت کنید بالاتر از ۱۰۰ نره، ایست کنید تا توی مرحله بعد بهتون بگم که چیکار کنید.
در طول حرکت، یادتون نره کمربند ایمنی رو با کنترل b ببندید.
حالا اینقدر l و k رو بزنید که hang گفتنش به اعداد تغییر کنه.
با زدن k معمولا باید -۳۹۹ رو بشنوید. فعلا با این کار نداریم، تا بهتون بگم.
همین طور که سرعت رو در نظر دارید، l رو بزنید، تا وقتی به ۳۳۰۰ نزدیک می شدید، با end سرعت هواپیما رو کم کنید، روی ۳۲۵۰ تقریبا ایست کنید، بعد آروم دوباره home رو بزنید، با سرعت کمتر از ۳۰ ادامه بدید تا بوقی که می زنه، کاملا قطع بشه و وقتی هم l رو می زنید، عددش کمتر از ۳۲۰۰ بشه. دقت کنید نباید به ۳۱۰۰ برسه که منفجر میشید!
به محض اینکه احساس کردید از ۳۲۰۰ کمتر شد، کنترل راست رو بزنید، تا به جهت شمال تغییر جهت بدید!
وقتی کاملا جهتتون شمال شد و کلمه ی North رو شنیدید، با k چک کنید، تا به ۰ نزدیک بشید. معمولا من ی کم سرعتم رو می برم بالاتر تا زودتر به مقصدم برسم. وقتی به ۰ نزدیک شدید، سریعا سرعت رو به صفر برسونید، تا هواپیما در فرودگاه و محل پارک توقف کنه. اگر ۰ رو رد کردید، می تونید با عقب رفتن به اون نزدیک بشید. البته روی ۵۰ تا ۱۰۰ موندن عیبی نداره ولی باید و باید کمتر از ۱۰۰ بشید.
اگر رد کرده بودید، و برای عقب برگشتن، bac space رو بزنید تا دنده عقب فعال بشه، بعد با home و end سرعت رو کنترل کنید و با k هم چک کنید که کجا هستید.

باباجان! این عددهایی که میگی اصلا چی هستند؟

این اعداد در اصل همون مدار و نصف النهارهایی هستند که شما روی زمین اونا رو داریشون. البته واقعی نیستند و بسته به فرودگاه به شما اینا رو میگه، ولی وقتی از همین کلیدها (l و k) توی هوا استفاده کنید، اونجا دیگه واقعیتر هست.
در تعریف مدار و نصف النهار ها، کلاس نهمی ها بیشتر بلدن چیه. ولی یه تعریف کلی ازش داشته باشیم، یه طورایی میشه گفت مختصات زمین هستند.

اگر نگفت hang و به جاش یه عدد رو گفت، کارهای زیر رو انجام بدید.

onboard computer یا همون پردازنده ی کامپیوتر رو، با کلیدهای کنترل، شیفت و k روشن کنید. وقتی فرمود computer on, بدونید که حله.
بعد transmitter یا بیسیم خلبان که با اون می تونیم فرکانس و اینا رو بشنویم، با کلیدهای کنترل شیفت f روشن کنید. بعد از این کار، به شما اعلام می کنه که set Frequency یا فرکانس را تنظیم کنید. بعد از اعلام این جمله، کلید f رو برای اعلام فرکانس بزنید. بعد از این کار، کلیدهای alt و f رو بزنید، و کدی که با f بهتون گفته شده بود رو بنویسید.
بعد از اینکه فرکانس رو تنظیم کردید، با کلیدهای کنترل شیفت t transponder رو روشن کنید. این دستگاه، شما رو با کدهایی که بهتون در طول پرواز میده از فرودگاهی به فرودگاه دیگه ای انتقال میده.
در این مرحله، کدی که در مرحله ی قبل بعد از تنظیم فرکانس داده بود رو با زدن alt t وارد کنید. بعد اینتر کنید، تا ارتباط شما با فرودگاه برقرار بشه.

آماده برای پرواز شدن، و پرواز کردن!

خب. حالا توی فرودگاه هستیم.
با کلیدهای page up و page down موتورها رو خاموش کنید،
با کنترل شیفت e یا کنترل e سوختگیری کنید، فرق این دوتا با هم اینه که توی کنترل e باید مقدار سوختی که می خوایم رو وارد کنیم.
حالا در رو با کنترل r باز کنید، اگر مأموریت های اول نیستید با کنترل w مسافرها رو سوار کنید، بعد با alt i ویدیو ی امنیتی رو پخش کنید، و در رو هم ببندید.
حالا دوباره هواپیما رو روشن کنید، تا بریم سروقت روشن کردن باقی دستگاه ها.
اول که مقصد خودتون رو با f8 یا کنترل f8 مشخص کنید. که در آموزشهای پیش توضیح داده شده.
حالا که مقصد هم تعیین شد، ventilation که معنیشو دقیقا نمیدونم، فکر کنم بشه تهویه رو با کنترل شیفت v روشن کنید. واسه من وقتی این رو روشن می کنم چیزی نمیگه، البته من تازه از اول شروع کردم و شاید این دستگاه توی نسخه های بالاتر هواپیمایی قابل دسترس باشه.
حالا هم pressure رو که فکر کنم بشه فشار با کلیدهای کنترل شیفت p روشن کنید.
بعد هم a temperature که فکر کنم بشه دمای متوسط رو با کلیدهای کنترل q روشن کنید.
این سه تای بالایی فکر کنم واسه اکسیژن اینا باشن. حالا اگر مجتبی یا باقی دوستانی که انگلیسی بلدن بیان بگن توی کامنت ها، این وسط یه خیری هم اونا کردند.
حالا، TCas رو روشن کنید. با کلیدهای کنترل شیفت c.
حالا athunderstorm radar رو با کلید های کنترل شیفت s روشن کنید.
حالا اگر شب بود، چراغ های عقب و جلو رو با کلیدهای شیفت s، شیفت f و شیفت b روشن کنید.
اگر جزو کسایی هستید که از مانیتورهای بریل استفاده میکنن، میتونید مانیتور رو با alt m روشن کنید. که البته نمیدونم دقیقا کارش چیه.
حالا، میریم توی کارایی که قبل هم می کردیم. با کنترل اینتر اطلاعات هواپیماتون رو بیارید و سرعت پرواز (take off spead) و سرعت فرود (landing spead) رو پیدا کنید، بعد با اِسکِیپ اون رو ببندید و با f1 اجازه پرواز بگیرید!
اگر هوا بد بود که هیچ.
اگر اجازه فرمودند، با کنترل f flapswith رو فعال کنید،
حالا وقتشه که بلند بشیم!
اون دسته از دوستانی که خلبان اتوماتیک دارند، با alt u دستور پرواز کردن رو به اون بدن تا خودش پرواز کنه. ولی اگر ندارید، با ما همراه باشید!
با کلیدهای alt home موتورها رو در حالت پرواز اضافه کنید، که سرعت بگیرن، بعد با r چک کنید زیادی هم سرعت نگیرن! چه طوری؟ وقتی به سرعت مورد نظر رسیدند، با دکمه ی delete سرعت گرفتن رو متوقف کنید، بعد سریعا با دکمه ی جهت نمای پایین دماغه رو ببرید بالا، با t چک کنید زیاد از حد هم نره که خطرناکه.
وقتی دماغه تقریبا به ۱۵ رسید، z رو بزنید که ارتفاع رو بگه، وقتی به ۱۰ رسید دوباره کنترل f بزنید، و همون موقع که ارتفاع داره نزدیک های ۲۰ میشه کنترل g بزنید، تا باله یا دنده بالا برنده هم فعال بشه، و منتظر باشید تا بگه take off successful!
بقیه چیزاش، مثل رانندگی کردن هم مثل نسخه ی قبلش هست و می تونید آموزش های اون رو از همین دور و بر پیدا کنیدُ گوش بدید.
امیدوارم از خوندن آموزش خسته نشده باشید. کامنت هم فراموش نشه ها!
تا آموزش و پست و کلا از این طور چیزا، خدا نگهدار!

درباره محمدحسین قِزِلسُفلا

سلام. محمدحسین قزل سفلی، اهل مینودشت، متولد سال 1381، در رشته انسانی در تحصیل هستم. به بازیهای کامپیوتری، ریاضیات، زبان انگلیسی و... علاقه مند هستم. راه های ارتباطی با بنده: ایمیل: moohamadhosein.ghezelsofla@gmail.com آیدی skype: ghezelsofla2 شماره همراه، واتسآپ، و تلگرام: 09117973307
این نوشته در آموزش, آموزش های رایگان, بازی, کامپیوتر, کودکان و نونهالان ارسال و , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

42 پاسخ به آموزش پرواز کردن در نسخه جدید بازی Eurofly به صورت متنی

  1. 1
    علی اصغر حسنپور says:

    سلام. نخونده میگم ایول گل کاشتی
    خیلیا منتظر آموزش فارسی از این بازی بودند. دمت گرم

    • 1.1
      محمدحسین قِزِلسُفلا says:

      سلام. ممنونم. دیگه امروز که اومدم و دیدم توی پست معرفی نسخه ۲ این بازی همه درخواست آموزش میکردند، منم دیگه گفتم من که نمیتونم آموزش صوتی بدم، ولی بذار ی آموزش متنیشو بدم ببینم چطور میشه.
      امیدوارم به درد دوستان بخوره. ممنون از کامنتت.

  2. 2
    محمدحسین قِزِلسُفلا says:

    سلام. چیزی که یادم رفته بود، اینه که توی فرودگاه های معموریت اول، نیازی به رفتن توی باند نیست. ولی توی فرودگاه های معموریتهای بالاتر، یا پرواز آزاد، وقتی f1 میزنید، باندی رو بهتون میگه که باید برید و توسط اون پرواز کنید. که در ادامه پرواز کردن با این باند ها رو هم میگم.
    اول که باید آماده پرواز شده باشید، و اون قسمتی باشید که با alt home میخواستیم موتورها رو به پرواز کردن اضافه کنیم. تا این قسمت بیایید جلو، ولی alt home رو توی معموریتهای بالاتر از ۱ نزنید. البته اگر باندتون مستقیم بود که هیچ. اگر غیر مستقیم بود، لازمه که کارایی که اینجا گفته شده رو پیش ببرید، تا بتونید پرواز کنید.
    وقتی میخواستید پرواز کنید، home رو بزنید، تا جایی که سرعتتون بشه بین ۳۰ تا ۵۰. بعد منتظر باشید تا صدای باند و اسم باند مورد نظر مثلا b1 رو بشنوید. بعد هم میتونید ترمز دستی بکشید و دوباره بخوابونید و کمی سرعت بگیرید و به طرف اون باند بچرخید، هم میتونید با همون سرعت به طرف باند بچرخید. وقتی کاملا وارد باند شدید، با کلیدهای alt home موتورها رو در حالت پرواز اضافه کنید، که سرعت بگیرن، بعد با r چک کنید زیادی هم سرعت نگیرن! چطوری؟ وقتی به سرعت مورد نظر رسیدند، با دکمه ی delete سرعت گرفتن رو متوقف کنید، بعد سریعا با دکمه ی جهت نمای پایین دماغه رو ببرید بالا، با t چک کنید زیاد از حد هم نره که خطرناکه.
    وقتی دماغه تقریبا به ۱۵ رسید، z رو بزنید که ارتفاق رو بگه، وقتی به ۱۰ رسید دوباره کنترل f بزنید، و همون موقع که ارتفاع داره نزدیکهای ۲۰ میشه کنترل g بزنید، تا باله یا دنده بالا برنده هم فعال بشه، و منتظر باشید تا بگه take off successful!

  3. 3
    احمدرضا علینیا says:

    سلااام محمدحسین عزیز خوبی؟ دمت گرم شدیییید ایول مرسی شااد باش

  4. 4
    پوریا نامدار پوریا نامدار says:

    سلام داداشی. خیلی عالی بود. اما متاسفانه من هرچی اازه پرواز میگیرم اصلا اجازه داده نمیشه. مسافر هم سوار نمیشه اصلا. نمیدونم چه کنم

    • 4.1
      محمدحسین قِزِلسُفلا says:

      سلام. از گاراژ رفتید بیرون؟ وقتی l و k میزنید چی میگه؟ آیا کدی که بهتون داد رو با alt t تعیین کردید؟

      • 4.1.1
        علی اصغر حسنپور says:

        سلام محمد حسین من هم همین مشکلاتی که پوریا گفت رو دارم و یه مشکل دیگه هم اینه که من تسک ۴.۶ هستم وقتی l میزنم و به ۲۰۰ میرسه حواپیمام سقوت میکنه. اگر جواب بدی ممنون میشم

        • محمدحسین قِزِلسُفلا says:

          ظاهرا تو از گاراژ در نیومده میخوایی پرواز کنی پسر! ببین باید با سرعت کم حرکت کنی، و کنترل راست رو موقعی بزنی که دقیقا ۳۲۰۰ رو رد کنی. یعنی به محض اینکه شدی ۳۱۹۹ میتونی کنترل راست رو بزنی، و البته! نباید سرعتت بیشتر از ۵۰ ۶۰ تا باشه که به قول خودت سقوت میکنی. اگر این کار رو هم کردی، دو جمله آخر فایل جعبه سیاهی که وقتی منفجر میشی برات میاره رو اینجا کپی کن.
          امیدوارم بتونی پرواز بکنی.

  5. 5

    سلام باز هم مثل همیشه, عالی بود, عالی.

  6. 6
    پوریا نامدار پوریا نامدار says:

    دوست خوبم همه چیز اوکی هست. اما هنوز نتونستم اجازه پرواز بگیرم من متاسفانه

    • 6.1
      محمدحسین قِزِلسُفلا says:

      طی ی کامنت جداگانه، مشکل شما و علی عسقر رو یکجا جواب میدم. بخونیدش، و اگر مشکلتون حل نشد، دوباره بگید.

  7. 7
    مهدی عابدی says:

    من اگه بتونم, یه آموزش صوتی ضبط میکنم و میذارم

    • 7.1
      محمدحسین قِزِلسُفلا says:

      اگر تونستی، حتما این کار رو انجام بده. چون آموزش صوتی، باز هم بهتر از آموزش متنی هست.

  8. 8
    ماهان says:

    سلام محمد حسین گل. آفرین مثل همیشه خوب عالی کامل و واضح آموزش دادی. با اینکه آموزش متنی بود اما من از آموزشت حسابی لذت بردم آفرین بر تو که همیشه خیرت به بچه ها میرسه.

  9. 9
    محمدحسین قِزِلسُفلا says:

    خب. دوستانی که میگن نمیتونیم اجازه بگیریم و مسافر سوار کنیم، دقت داشته باشند وقتی برای اولین بار بازی رو باز میکنن، توی گاراژ هستند، و اگر دقت کنند صدای هوا هم وقتی درها باز هستند پخش نمیشه. طی آموزشی که دادم از گاراژ خارج بشید و وارد فرودگاه و محل پارک قرار بگیرید، تا بتونید کارهایی از قبیل اجازه گرفتن و… رو انجام بدید.

    • 9.1
      علی اصغر حسنپور says:

      سلام دوباره. همه این کار ها رو کردم. اما نیمده

      • 9.1.1
        محمدحسین قِزِلسُفلا says:

        ببینم. وقتی f میزنی، چی میگه؟ وقتی f1 میزنی، چیزی نمیگه؟

        • علی اصغر حسنپور says:

          تو گاراژ وقتی ۱F میزنم چیزی نمیگه اما اونجایی که باید بنزینو اینا بزنی وقتی میزنم میگه همه ی بان ها اشغاله
          F هم که وقتی فعالش میکنی فرکانس رو میخونه

          • محمدحسین قِزِلسُفلا says:

            خب. فکر کنم تنها مشکلی که باقی میمونه، اینه که باندت بهت اجازه پرواز نمیده! این که توی ورژنهای قبلی هم بود، باید اینقدر f1 بزنی تا بهت اجازه بده. ضمنا همیشه بذار بیسیمت روشن باشه.

  10. 10
    امیر فتوحی says:

    سلام. وقت به خیر. آقا من از NVDA استفاده میکنم. اصلاً بعضی حروف یا کلیدها رو برام نمیخونه. مثلاً مقدار سوخت یا سرعت رو نمیتونم بخونم. از آخرین ورژن هم استفاده میکنم. حتی computer on یا off رو نمیگه. چی کار میتونم بکنم؟

    • 10.1
      محمدحسین قِزِلسُفلا says:

      سلام. شما به محض اینکه بازی رو باز کردید و داخل منوی بازی هستید، با جهت نمای پایین حرکت کنید تا به گزینه ی Voices برسید. با اینتر بازش کنید، و از منوی ظاهر شده، NVDA رو برگزینید. بعد از اینکه NVDA رو با اینتر انتخاب کردید، دوباره وارد بازی بشید و ببینید میخونه، یا نه. مثلا e بزنید اگر نگفت ۱۰۰ دوباره بیایید اطلاع بدید تا بیشتر بررسیش کنم. موفق باشید.

  11. 11
    امیر فتوحی says:

    اتفاقاً منم نمیتونم مسافر سوار کنم و اجازه که میگیرم میگه که همه ی باندها اشکال است. من کلاً مأموریتها رو تموم کردم و الآن بازرس۱۰ هستم.

    • 11.1
      محمدحسین قِزِلسُفلا says:

      اینکه نمیتونید مسافر سوار کنید رو مطمئنید که سوار نمیشن؟ توی پاسخ کامنت بالایی بهتون گفتم چیکار کنید. وقتی اینکار رو کردید، ببینید وقتی کنترل w میزنید باز هم سوار نمیشن و شماره ای رو اعلام نمیکنه؟
      در رابط با اجازه ندادن باند هم باید بگم باید اینقدر f1 رو بزنید تا بهتون اجازه بده. این یکی از جالبیهای بازیه که اون رو به واقعیت نزدیکتر بکنه.
      موفق باشید.

  12. 12
    پوریا نامدار پوریا نامدار says:

    سلام محمد جان. من هم زمانی که اجازه میگیرم این باندش انقدر دور هست که از پهنای فرودگاه رد میشه و قبل از رسیدن به باند میخوررم به دیوار و منفجر میشم. تا الآن نشده مسافر سوار کنم. حتا دماقه هم بالا نمیره. این دو مشکل داره اعصابم را خورد میکنه. تو میگی من باید چه کنم. دقیقا چند تایی همین مشکل را داریم.

    • 12.1
      محمدحسین قِزِلسُفلا says:

      سلام. ببین، من نمیدونم چرا نمیخواید قبول کنید توی فرودگاه نیستید خخخ. اگر توی فرودگاه باشید، وقتی با کنترل r در رو باز کنید، قاعدتاً باید با کنترل w مسافر سوار کنه. اینکه گفتی تا نرسیده به باند میترکی، دقیقا همون چیزی هست که توی هِدینگ اگر گفت hang این کار ها رو انجام بدید گفتم. یعنی شما هنوز توی گاراژ هستید، ولی میخواید پرواز کنید. اگر دقت کرده باشی، ی جا گفتم که آخرین و یکی مونده به آخرین خط فایلی که بعد از منفجر شدن باز میشه رو اینجا بفرست، تا بررسی کنم مشکلت چیه. اینکه میگی دماغه به بالا نمیره، اشکال نیست. چون توی این نسخه، باید سرعت به take off spead یا سرعت پرواز برسه تا دماغه رو بتونید حرکت بدید. متعسفانه من محدودیت اینترنتی دارم وگرنه می اومدم توی تیم تاک به همتون آموزش میدادم. ولی در نهایت اگر باز هم مشکل داشتید، بگید دست به کار بشم به مهدی عابدی بگم آموزشش رو ضبط کنه و اضافه کنه. راستی. یادم رفت بپرسم. آیا میتونی سوختگیری بکنی؟

  13. 13
    پوریا نامدار پوریا نامدار says:

    سلام مجدد محمد جان. همه چیز اوکی هست. سوخت گیری انجام میشه بدون مشکل. اما اسافر سوار نمیشه. پیام خطایی که میده اینه. Cause of the accident:: off the runway
    . شاد باشی.

  14. 14
    پوریا نامدار پوریا نامدار says:

    سلام مدد. خطای جدیدی که میده اینه. Cause of the accident:: Collision on the landing runway. باز هم ممنونم

  15. 15
    مهدی احمدی says:

    سلام! ایول داری کاکُ

  16. 16
    امیر فتوحی says:

    سلام. وقت به خیر. آقا اون راهی که فرمودید رو انجام دادم اصلاً نمیخونه. نه e نه r نه z نه اعلام میکنه که کامپیوتر آن. و به نظرم تو NVDA یه کاری رو انجام میدادیم کلاً تو چیزای گرافیکی از اون کمک بگیریم کلید میانبر اون یادم رفته. نه درست رو ۰ وامیستم بازم نمیتونم مسافر سوار کنم. اگه نتونم نتیجه بگیرم دیگه از خیرش میگذرم. ورژن اول رو نصب میکنم به مأموریتش ادامه میدم.

  17. 17
    محمدحسین قِزِلسُفلا says:

    سلام دوستان.
    اون دسته از دوستانی که نمیتونستند توی فرودگاه های چند بانده، مسافر سوار کنن، یا بهشون اجازه پرواز نمیداد، یا خلاصه از این طور چیزها، تا آخر این کامنت با من همراه باشند. چقدر خوب میشه یکی از ویرایشگران محترم این کامنت رو هم توی ی هِدینگ جداگانه با شماره ی ۵ آخر پست اضافه کنن و عنوان پست رو هم آپدیت کنن. چون خودم بلد نیستم میگم این کار رو بکنن.
    بیخیال این چیزا.
    بریم سر وقت آموزش خودمون.
    یکی از نشانه هایی که شما توی فرودگاه های چند بانده هستید، اینه که وقتی تب میزنید، لیستی به نام Fly time tableبهتون نشون میده. توی این فرودگاه ها، ضمن اینکه زمان برای هر پرواز تعیین میشه، میتونید مسافر سوار کنید که در ادامه بهش میپردازیم.
    ببینید دوستان، اون قسمتی که بود، گفتم transmitter رو روشن کنید، موقعی که f میزنید، دقت کنید. کنترل شیفت f نه. فقط f برای تنظیم فرکانس رو میگم. توی فرودگاه های چند بانده، بهتون دوتا کد میده. یکیش برای Ground هست، که مربوط به دستورات زمینیه، و یکیش هم Aproach هست، که مربوط میشه به برجتون.
    در اول برای دستورات زمینی، لازمه که کد Ground رو وارد کنید، موقعی که alt f میزنید. بعد از اینکه وارد کردید، وقتی f بزنید، کلمه ی active بعد از ground اضافه میشه که میگه فعال هست. البته ی خوش آمد خود ground هم بهتون میگه.
    برای اینکه بتونید مسافر سوار کنید، وقتی به فرودگاه رسیدید و توی جایگاه خودتون استقرار یافتید، لازمه که اول مقصد خودتون رو تنظیم کنید که ی زمانی برای پرواز به شما بده.
    این زمان، ی زمان الکی نیست. بلکه ی زمان واقعی هست و بر اساس ساعت واقعی به شما میده و شما زودتر از اون زمان نمیتونید پرواز کنید.
    برای اطلاع یافتن از زمان خودتون، بعد از اینکه مقصد رو هم مشخص کردید، تب بزنید تا به fly time tables برسید، با جهت نماهای پایین و بالا حرکت کنید، ساعت پرواز، به همراه مقصد، و نام هواپیما رو بهتون میگه. که شما sk737 هستید. یعنی مثلا ممکنه بگه ۱۹:۵۱ sk737- tehran. که الان مثلا ۱۹:۵۱ زمانم هست، sk737 خودم هستم، و tehran هم مقصدم هست. این برای مثال بود. دقت کنید که همیشه شما sk737 هستید.
    بعد از تعیین مقصد، و دیدن زمان اختصاصی خودتون، موتورها رو خاموش کنید و سوخت گیری رو انجام بدید. بعد از انجام دادن سوختگیری، موتورها رو روشن کنید، و با سرعت ۵۰ به جلو حرکت کنید.
    همینطور که دارید میرید، هواستون به دوتا اسپیکرها باشه که بوق gase از کدوم ور پخش میشه. به محض اینکه بوقی اومد و اون رو gase معرفی کرد، بپیچید سمتش، با کنترل و جهت نمای اون سمت. مثلا کنترل راست.
    بعد از اینکه پیچیدید، برید جلو تا به ی بوق دیگه برسید که فکر میکنم بگه gase 1.
    به محض اینکه این اسم رو شنیدید، ground هم بهتون میگه که ایست کنید و مسافر سوار کنید. ایست کرده، موتور رو خاموش کرده، در ها باز و کنترل w. این موقع است که میبینید مسافرها دارند سوار میشن.
    البته. ممکنه ground ی gase دیگه رو به شما بگه. شما باید بفهمید کدوم gase رو میگه، جلوی اون gase ایست کنید و مسافرها رو سوار کنید. در غیر این صورت، یا منفجر میشید، یا نمیدونم خلاصه ی بلایی به سرتون میاد خخخخ.
    حالا که مسافر ها هم سوار شدند، دنده عقب بگیرید، تا به سمت اول فرودگاه حرکت کنید، وقتی بوق gase رو شنیدید، به سمت مخالف جهتی که اون موقع به سمت gase پیچیده بودید بپیچید، مثلا من پیچیده بودم راست، الان باید بپیچم چپ. وقتی اینکار رو کردید، ایست کنید، دنده عقب رو خاموش کنید و روی Aproach برید، و از اون جا اجازه پرواز بگیرید. البته ground هم بهتون اجازه میده ولی خب توی فایل راهنما پیشنهاد داده از برج اجازه بگیرید.
    کلید دنده عقب، bac space هست.
    برای رفتن روی برج، کافیه f رو بزنید، فرکانس برج رو بگیرید، توی alt f فرکانس برج رو وارد کنید. اگر قبلا transponder رو روشن کرده باشید که کافیه alt t بزنید و کدی که بهتون میده رو وارد کنید. وگرنه کنترل شیفت t رو بزنید و alt t و کد و اینتر.
    حالا ventilation رو با کنترل شیفت v, pressure رو با کنترل شیفت p, a temperature رو با کنترل شیفت q, TCas رو با کنترل شیفت c, و باقی چیزها رو که توی هِدینگهای بالا گفتم رو روشن کنید. مثل چراغها و…
    حالا سرعت بگیرید و به سمت باندی که از ground یا برج دستور گرفتید حرکت کنید. مثلا گفته ۱، به سمت جلو حرکت کنید تا به بوقی برسید که بگه one.
    کااااااملاً پیشنهاد میدم از برج اجازه بگیرید، که با منفجر شدن هواپیماتون مواجه نشید.
    شاید ی کم پیچیده باشه. بذارید دوباره بگم در رابطه با برج و ground. ببینید، موقعی که اول وارد فرودگاه شدید، فرکانس ground رو وارد کنید، وقتی میخواستید اجازه پرواز بگیرید، از برج یا Aproach این اجازه رو بگیرید. در اصل ground کارهای روی زمین رو انجام میده، و به محض اینکه شما ی سانتیمتر از زمین بلند شدید فرکانس ground هم از بین میره. پس وقتی هنوز مسافر سوار نکردید، با ground باشید، وقتی ground بهتون دستور داد از فلان باند پرواز کنید، برید روی Aproach .
    وقتی به باندتون رسیدید، به سمتش بپیچید، وقتی کاملا پیچید، با کنترل f flapswith رو روشن کرده، alt home بگیرید تا سرعت به سرعت پرواز برسه، بعد delete بزنید و دماغه رو تغییر بدید و از زمین بلند بشید! باقی چیزها رو هم بالاتر گفتم.
    البته. اگر خواستید مسافر سوار کنید، برید توی gase. وگرنه که مستقیم ایست کنید تا ground و برج بهتون اجازه پرواز بدن. و پرواز کنید بدون مسافر.
    اگر چیز دیگه ای هم مشکل داشتید، بگید تا برم دوباره کشفش کنم.
    موفق باشید

    • 17.1
      علی اصغر حسنپور says:

      سلام. مرسی از توضیحات. اما یه مشکل دیگه که هست اینه که گاهی اوقات سرعت و مقدار سوخت رو میخونه و گاهی اوقات نمیخونه از یه نیم ساعت پیش که بازی رو بستم و باز کردم دیگه کلا نمیخونه. واسه این کارم روشی داری. در ضمن صفحه خوان هام رو هم عوض کردم اما نشد

  18. 18
    امیر فتوحی says:

    سلام. وقت به خیر. بعضی مواقع صدای زنگ پخش میشه وقتی میخواییم از پارکینگ به فرودگاه بریم. نزدیک به ۳۳۵۰ تو اینجا چی کار کنیم؟

    • 18.1
      محمدحسین قِزِلسُفلا says:

      سلام. این بوق همیشه هست. شما وقتی این بوق رو شنیدید باید سرعتتون رو کم کنید، به محض اینکه بوق کاملا قطع شد، و از مرز ۳۲۰۰ رد شدید، بپیچید راست. البته باید سرعتتون کم باشه که نرید توی دیوار ۳۱۰۰

  19. 19
    امیر فتوحی says:

    جناب حسنپور درود خدمت شما و تمومی دوستان. شما در اون حالت incert و f2 و بعد کامپیوتر اگه off بود on کنید.

    • 19.1
      محمدحسین قِزِلسُفلا says:

      در تکمیل جواب آقا امیر، بگم که اگر باز هم رفع نشد، با کنترل g ی دستگاهی که نمیدونم اسمش چیه رو روشن کنید، بعد ی تب بزنید تا از لیست کنترل هواپیما در بیایید، بعد با ی شیفت تب به منوی کنترل هواپیما برگردید، و اون وقت هست که میبینید کار میکنه. موفق باشید

  20. 20
    امیر فتوحی says:

    درود مجدد. آقا من با شیفت و a که مأموریت رو نگاه میکنم تو قسمت destanation هیچ چی نمیگه اشکال کار از چی میتونه باشه؟

  21. 21
    علاء الدین says:

    سلام!
    بهتره به‌جای لفظ «گاراژ» درباره هواپیما از لفظ «آشیانه» استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *