خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
اولین پست من: دو کتاب برای دانشجویان رشته زبان انگلیسی

 

سلام به دوستای عزیز گوش کنی.

امیدوارم که حال همگی خوب باشه و حال محلمونم که چند هفته ی پیش خیلی زیاد بد شد، کمی بهتر شده باشه.

حقیقتش 4 5 سالی میشه که اینجا عضو هستم اما هر بار تصمیم به زدن اولین پستم گرفتم، منصرف شدم. همیشه دوست داشتم وقتی برای اولین بار اینجا می نویسم، دست خالی نباشم.

هرچند به دلیل مشغله هایی که همیشه هست، از همه ی پستا و کامنتای محله با خبر نیستم ولی گاهی سر زدم و کامنت گذاشتم. از اینکه اولین باره مستقیم باهاتون حرف می زنم بی نهایت خوشحالم!

امروز، تو اولین پستم قصد دارم دو تا کتاب تقدیمتون کنم. البته این دو کتاب، همون طور که در عنوان پستم گفتم، به درد کسایی که زبان می خونن یا زبانشون در حد معمولی و پیشرفته هست می خوره اما دفعات بعد حتما برای هم محله ای های دیگمون هم مطالبی خواهم داشت.

خب دیگه بگذرم از پرحرفی!

کتاب اول:

نام کتاب و نویسنده:

principles of language learning and teaching by d.h-brown

قبل از اینکه لینک رو تقدیم کنم باید خدمتتون بگم که این کتاب چاپ ششم هست و زحمت آپلود چاپ پنجمش قبلا در

این پست

کشیده شده و شما می تونید چاپ پنجم رو از اونجا بگیرین. به دلیل اینکه این دو چاپ با هم کمی فرق دارن و شما ممکنه به یکی از اینا نیاز داشته باشید، من هم

چاپ ششم

رو تقدیمتون می کنم که دیگه زحمت خرید و اسکن کتاب رو نکشید.

نام کتاب دوم و نویسنده:

Techniques and Principles in Language Teaching by Diane Larsen-Freeman and Marti Anderson

این کتاب هم چاپ سومش هست و متود ها و تکنیکهای تدریس و یه کم خاصترش، تدریس زبان دوم رو به زبون ساده و قشنگ و قابل فهم توضیح میده. البته می دونیم که زبان دوم، صرفا به معنای دومین زبانی که یاد می گیریم نیست و هر زبانی که زبان مادری نبوده و قصد یاد گرفتنش رو داریم در کتابا ممکنه با اصطلاح زبان دوم استفاده شه.

من این کتاب رو در دو فرمت pdf و txt تقدیم می کنم چون کتاب با kurzweil تبدیل به ورد شده و دوستانی که به جدول ها یا مطالب دیگه ای که kurzweil به هم می ریزه حساسن می تونن اصل کتاب رو با fine reader یا هر نرم افزار دیگه ای که دوست دارن تبدیل به ورد کنن.

دانلود کتاب با فرمت pdf

دانلود با فرمت txt

در آخر هم چند نکته بگم و سر دوستان رو بیش از این درد نیارم:

اول اینکه دوستانی که زبان می خونن در جریان هستن کتابایی که تبدیل میشه نیاز به ویرایش داره. من بعضی جاهاش رو زمانی که می خوندم تصحیح کردم اما همچنان کتاب احتیاج به غلطگیری داره و از این لحاظ کامل نیست ولی قابل خوندنه و بسیاری از کلماتی که باید ویرایش بشن، کاملا قابل تشخیص هست.

دوم: به دلیل مشکلات تحصیلی ای که همگیمون داریم و خودتون در جریان همش هستین، همگی احتیاج داریم تا منابعی رو که داریم با هم به اشتراک بذاریم و خودمون به خودمون کمک کنیم که سختیمون تو پیدا کردن منابع کم و کمتر بشه. بنا بر این اگر کتاب یا فایلی گذاشتم و اطلاعاتی که درموردش دادم احتیاج به اصلاح داشت، از اساتید زبان و افرادی که اشتباهم رو می دونن خواهش می کنم که من رو تصحیح کنن و ازشون هم بی اندازه متشکر میشم.

و در نهایت اینکه این دو کتاب و کتابی که در

این پست

می بینید، کتاب های خیلی مهمی هستن هم برای اون دوستانی که زبان می خونن و باید روش تدریس رو پاس کنن و هم برای افرادی که در رشته ی آموزش زبان انگلیسی، قصد ادامه ی تحصیل دارن.

عذر می خوام که پست اولم این همه طولانی شد.

برای همگی آرزوی موفقیت و شادکامی دارم و امیدوارم تو کامنتا ببینمتون.

 

۴۷ دیدگاه دربارهٔ «اولین پست من: دو کتاب برای دانشجویان رشته زبان انگلیسی»

تینا خانم درود! مطمئن هستم دوستانی که به نوعی با تدریس زبان انگلیسی سر و کار دارن و یا در تدارک شرکت در آزمون کارشناسی ارشد آموزش زبان هستن، حتماً از این دو کتاب مهم بهره‌مند می‌شن. با دیدن این دو کتاب رفتم به اعماق خاطرات و اون روزهایی که به طور ناگهانی تصمیم گرفتم به جای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی، بخت خودم رو در آموزش زبان آزمایش کنم و، خب، فکر کنم تصمیم درستی گرفتم. بازهم سپاس.
پاینده باشید.

درود بر شما جناب سلیمانی.
راستش من هم به آموزش خیلی علاقه دارم و ادبیات هرچند بسیار رشته ی خوب و جامعی هست، اصلا رشته ی مورد علاقه ی من نبوده و نیست.
از اینکه افتخار حضور دادین، خیلی خیلی ممنونم.
شاد باشید!

سلام بر تینای عزیزم. وقت خوش. اگرچه زبان اول و آخر من فارسی هست ولی تردیدی ندارم کتابی که شما معرفی کنی حتما مفید خواهد بود. پس من هم تشکر میکنم راستی ادامه شناسنامت رو هم من مینویسم اون هم این که خیلی خانومی. ایام به کام

وای خدای من! ببین کی اینجاست!
خب این کاملا طبیعیه که استاد ادبیات دوست داشتنی من زبان اول و آخرش فارسی باشه! بی نهایت از حضورت اینجا خوشحالم و ممنون. راستش مرضیه جون، هنوز هم به نظرم ادبیات فارسی بی نظیره و هیچ ادبیاتی در جهان به پاش نمیرسه. شما خودت خانمی که من رو اینطوری میبینی! اگر بخوام شناسنامم رو کامل کنم باید بنویسم یکی از بزرگترین افتخاراتم، داشتن دوستای مهربون و با کمالاتی مثل شماست!
بازم مرسی که اومدی.

بیب بیب . برید کنار . دخترکم بالاخره آستیناشو بالا زد و دست به کار شد . آفرین و صد آفرین . تینی جون پست زدن مثل نذری دادن می مونه . لذتی داره که حد نداره ولی خب باید وقتو جونو حوصله داشته باشی .
خیلی خوشحال شدم . راستی شناس نامت کمی ناقصی داره. فک کنم مادر بتونه کاملش کنه هاهاها الفراااار

بهبه رعد بزرگ. خب شما هم یه کم دوباره اون آستینا رو بزنید بالا و برامون بنویسید. هم خودتون لذت میبرید و خستگی ناشی از صبوریتون در میره، هم ما رو خوشحال میکنید. راستش دلم خیلی برای نوشته هاتون تنگ شده. در مورد اون قضیه هم فعلا در حال حاضر میتونم بگم مرگ بر تلگرام! خخخخ

راستی خوش قدم نه بهتره بگم خوش پستی . چون پستت مقارن شده با نزول باران در تهران . یک شنبه هم قراره برف بیاد .
ی خاطره ای هم از شما دارم که وقتی همه جمع شدن میام میگم . ایها الناس جمع شید تا بگم تینی خانوم چه بر سر رعععد پیر آورده خخخخ بگم؟بگم ؟بگممممم؟

خب من هم خوشحالم که خوشحالید چون میدونم عاشق بارونید ولی هر چی به این ذهنم فشار میارم یادم نمیاد در مورد شما چه شیطنتی کرده باشم. ولی خوب شد که گفتین. حالا که فکر میکنم اصلا شما رو مورد آزار و اذیت خودم قرار ندادم. بلاخره یکی باید انتقام اون حیوونا و بچه های زبون بسته ای رو که در کودکی مورد لطف قرار میدادین بگیره خخخخ! ولی به نظرم جلو همه تعریف نکنید. خودم میام پیشتون با هم میریم سواد کو درموردش حرف میزنیم.
مرسی که به پستم سر زدین.

اصلا اسمتو باید بذاریم خوش قدم یا قدمخیر . قدمخیر جون خوش اومدی صفا آوردی . این شعر هم تقدیم به قدوم مبارکت

برف نو، برف نو، سلام، سلام!
بنشین، خوش نشسته ای بر بام.

پاکی آوردی – ای امید سپید!-
همه آلوده گی ست این ایام.

راه شومی ست می زند مطرب
تلخ واری ست می چکد در جام
اشک واری ست می کشد لبخند
ننگ واری ست می تراشد نام

شنبه چون جمعه، پار چون پیرار،
نقش هم رنگ می زند رسام.

مرغ شادی به دام گاه آمد
به زمانی که برگسیخته دام!
ره به هموار جای دشت افتاد
ای دریغا که بر نیاید گام!

تشنه آن جا به خاک مرگ نشست
کاتش از آب می کند پیغام!
کام ما حاصل آن زمان آمد
که طمع برگرفته ایم از کام …

خام سوزیم، الغرض، بدرود!
تو فرود آی، برف تازه، سلام!

از این همه مهربونی و شعر بی نهایت زیبا ممنونم. امیدوارم همیشه هوا اونطوری باشه که شما دوست دارین تا دنیا هم اونطوری باشه که دوسش دارین.
من هم
این
رو به شما تقدیم میکنم! به نظرم اگر با چشای بسته گوشش کنید براتون خالی از لطف نباشه
بازم ممنون

از این همه مهربونی و شعر بی نهایت زیبا ممنونم. امیدوارم همیشه هوا اونطوری باشه که شما دوست دارین تا دنیا هم اونطوری باشه که دوسش دارین.
من هم
این
رو به شما تقدیم میکنم! به نظرم اگر با چشای بسته گوشش کنید براتون خالی از لطف نباشه
بازم ممنون
خب اولین سوتی پستم رو دادم! خخخ. خب لینک ایناهاش:
https://www.dropbox.com/s/fwgv15174o7j225/Raining%20Sound.mp3?dl=0

از اون صداهایی که با ای اسپیک درست می کنی اینجا هم بذار کمی بچه ها بخندن . زبون مبون رو بعدا میخور ببخشید می خونن . ای کاش ی دفعه همراه با پستت تولد مشتبهی هم می گرفتیم و کادوهاشو بار میزدیم میرفتیم خخخ

سلام تینا جون خوش اومدی ولی واقعا لایک داری ۵ الی ۶ سساله اینجایی و هیچ پستی نزدی منم برم توی افق خخخخخ باید برم ولی طاقت نمیارم که خخخخ آفرین به تو چقدر صبوری
ولی پستت خیلی پر باره ممنون تینا جون
کاش یکی هم بیاد محله که برای اصفهان قدم داشته باشه …
موفق و شاد باشید

سلام.
اولا پست اولتون رو تبریک میگم. امیدوارم پستهای بیشتری ازتون ببینیم.
دوما بابت این دوتا کتاب ممنون. حتما یه روزی استفاده خواهم کرد.
سوما که بَه بَه! سه تااااار! این خیلی عالیه. عشق است موسیقی اصیل ایرانی.
شاد باشید. و موفق.

سلااااااااااااااااام خانم کاظمیان عزیزم! وای نمیدونید چقدررررررررررررررر دوست داشتم شما رو اینجا ببینم. مرسی که افتخار دادین و به اولین پستم سر زدین. من هم امیدوارم شما بیشتر برامون بنویسید. به ساناز جون عزیزم هم سلام برسونید.
شما هم همیشه شااااد شاد باشید.

سلام.
شما بهم پیام بدی به نظرم بهتره.
ایمیلم که تو شناسنامم به احتمال قوی هست.
شمارم هم ایمیل بده تا برات بفرستم.
راستی منم قراره اگه خدا توفیق بده، با جیمیل خداحافظی کنم و برم سراغ چاپار.
اما فعلا که ایمیلم همونه که تو شناسنامم هست.
به نظرم میاد هم اینجا نوشتمش هم تو شب روشن.

سلام زهرا چطوری؟ ببین میگم چه کاریه هی در سدد تغییرات مجازی هستی. خب یه دقیقه آروم بشین! خخخ
نه باهات شوخی کردم. خب من پیامت رو دیدم و حتما باهات در ارتباط خواهم بود. در ضمن خوشحالم که کار با اون بخش از سایت رو هم یاد گرفتی.
لبت همیشه خندون!

درود بر شما
اولین پستتون رو تو محله تبریک میگم.
اینکه اولین پست شما بسیار مفید هست واقعا عالیه و
امیدوارم نشونه ی این موضوع باشه که در آینده هم پست های ارزشمندی از شما ببینیم.
سپاس از شما بابت اشتراکگذاری این پست بسیار خوب.
شاد باشید تا همیشه

سلام وکیلی. خب مرسی که اومدی ولی دیگه وسایل پذیرایی نداریم. یه شیرینی خشک شده هست اونو باید بخوری. بخوای با این وضعیتم خاطره تعریف کنی قطعا گلوت خشک میشه!
خخخ مرسی از کامنتت. به قول خودت ارادت

دیدگاهتان را بنویسید