خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
طرز تهیه کالباس خانگی، سالم و خوشمزه.

مواد لازم برای تهیه کالباس:
«« مرغ متوسط :•: یک عدد »»
«« مغز نان ساندویچی خرد شده :•: 3 قاشق غذاخوری »»
«« سیر :•: 3 الی 4 حبه درشت »»
«« نمک ، فلفل سیاه و فلفل قرمز :•: به مقدار لازم »»
«« سایر ادویه جات :•: در صورت تمایل و به مقدار دلخواه »»
«« باقلا یا مغز پسته :•: یک قاشق غذاخوری »»
«« هویج :•: 1/5 قاشق غذاخوری (پخته و خرد شده) »»

طرز تهیه کالباس خانگی.
برای تهیه کالباس خانگی ابتدا پوست، چربی و استخوان مرغ را بگیرید و گوشت آن را با چرخ گوشت دو بار چرخ کنید. در مرحله بعدی مغز نان ساندویچی را خیس و با نمک، ادویه و سیر رنده شده ریز، به گوشت اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
بعد از آن یک سر سلفون را روی میز باز کنید و گوشت را روی آن پهن کنید و باقلا یا پسته و هویج را روی گوشت لایه لایه بریزید و آخرین لایه را با گوشت بپوشانید ،
این عمل صرفاً به خاطر این است که اطراف کالباس کاملاً گوشتی باشد. باید این نکته را هم بدانید، وجود باقلا و هویج فقط برای زیباکردن کالباس در برش است و مزه خاصی به آن نمی دهد.
سپس به کمک دست سلفون را روی گوشت برگردانید و گوشت را رول کنید. در ضمن رول کردن سعی کنید حباب هوا در آن نماند، گوشت فشرده شود و دو سر آن به اندازه کافی جا برای گره زدن داشته باشد.

بهتر است سلفون را سه دور اطراف گوشت بپیچید چون به راحتی روی هم قرار می گیرد به هیچ وجه ضمن پختن باز نمی شود. یک سر کالباس را با سیم های مخصوص بسته بندی و محکم کنید.
از سر دیگر با دست گوشت را فشرده کنید تا کالباس مانند بادکنک شده و وقتی با انگشت به آن فشار می دهید، سفت باشد. سر دیگر را هم با همان سیم ها ببندید. ظرف بزرگی را انتخاب کنید
که اگر کالباس را در آن بگذارید به راحتی در کف آن قرار گیرد . در ظرف آب بریزید و روی شعله قرار دهید وقتی به جوش آمد کالباس را در آن قرار دهید .
(نکته مهم این است که آب حداقل 2 سانتی متر بالای کالباس قرار گیرد تا چنانچه جوش رفت همه اطراف کالباس پخته شود. یک ساعت و نیم فرصت دهید تا پخته شود ).
در انتها بعد از پخت، کالباس را در یخچال بگذارید تا کاملاً سرد شود. بعد برش دهید اگر کالباس را گرم برش دهید خوب برش نمیخورد.

۱۲ دیدگاه دربارهٔ «طرز تهیه کالباس خانگی، سالم و خوشمزه.»

سلام. کالباس! آخ جون. زمانی خیلی اهلش بودم البته هنوز هم هستم ولی به شدت ازش پرهیز می کنم چون این کارخونه ای هاش بنا بر شواهد و مدارک ارائه شده افتضاحن. جدی خیلی زمانه هوس کردم ولی جرأت ندارم بخرم از بس چیزهای عجیب در مورد بهداشت کارخونه هاش میگن. خدا کنه زمان گیرم بیاد بتونم از روی دستور شما درست کنم!
پاینده باشید.

بله درسته کارخونه ها از گوشتهای حرام استفاده میکنن و خیلی هم تأکیده که اصلا از این کالباسها و سوسیسها به هیچ وجه نباید استفاده کرد! منم واسه همین گشتم و گشتم و گشتم، تا ایو کالباس خونگی رو پیداش کردم و براتون گذاشتم. البته راست حسینیش خودم هنوز نخوردم ولی اینطور که دستور العملش میگه باید خیلی خوشمزه باشه! امیدوارم اون کارخونه ها رو آمریکا بیاد و با بمب هسته این با خاک اتمی یکسانشون کنه همگی بگید آمین

سلام. من این آموزش رو با توجه به وظیفه خطیری که در قبال بی اطلاعی مخاطبین این محله البته احتمال بی اطلاعی برخی از مخاطبین، از چگونگی تهیه این غذای خوب و مقوی داشتم و احساس میکردم گشتم و گشتم و پیداش کردم و خوشحال هم میشم اگه بدرد همه بخوره! جدً بیاین از این کالباسای موجود در بقالیا و سوپرمارکتا به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی استفاده نکنیم!

سلام.
کیا میتونن درست کنن؟
حرفه ای های آشپزی یا تازه واردها هم میتونن یاد بگیرن؟
اینو واقعا میگین که گوشت حرام میریزن اصلا باورم نمیشه!
ما خیلی دیر به دیر میخوریم و چند سالی هم کلا هست که نخوردیم.
اما اگه گوشت حرام قبلا خورده باشیم چی کار باید کرد وقتی نمیدونستیم؟
میشه کارخونه های معتبر رو معرفی بفرمایین که چنین خطری نداشته باشه و نظارت بشن؟

سلام. والا راستش کارخونه های معطبرش رو نمیدونم چه نامهایی دارن یا بطور کلی اصل چنین کارخونه های هلالی وجود داره یا نه! آخه تا انجایی که هم من و هم خودتون شنیدیم، همگی کارخونه هایی که این محصول رو تولید میکنن چنین گوشتهای کثیفث استفاده میکنن که حتی اسمش رو هم نمیشه آورد! بنظر من بهتر اینه که خود ما هم من هم شما و همه اونایی که کالباس دوست داریم، از راه آزمون و خطا بفکر تهیه این غذای واقعا مغذی و مقوی باشیم چرا که مواد تشکیل دهنده این آموزش هم همگی از مواد ضد سرطانی و کاملا حلال هستن و مشکلی در مصرفشون وجود نداره! خود من، یک زمانی از طرز تهیه این کالباسها در کارخونه ها بیخبر بودم و خیلی میخوردم و احساس خیلی ناخوشآیدن و بدی بهم دست میداد ولی چون نمیدونستم قضیه شون چیه، خیال میکردم خودم بهش حساس هستم تا اینکه چندین و چندین و بازم چندین مطلب و مقاله و هشدار در مورد این کارخونه ها خوندم و شنید تا اینکه فهمیدم تازه چه کلاهی سرم میرفته و من بینوا و خیلیای دیگه روحمونم از این بلایا بیخبر بوده! بهر حال بعقیده من بهتره خودتون با این دستور العمل که خدمت همگیتون گفتم، از راه آزمون و خطا توی خونه تهیه اش کنیم و بدون هیچ نگرانی لذتش رو ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید