خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

چرا دیگه خبری از آپدیت بلایندگرام و تللایت نیست؟!!؟

سلام و درود

الان نزدیک به 2 الی 3 ماهه که نه بلایندگرام نه تللایت نسخه بروزرسانی منتشر نکرده اند و این روزها هم زمزمه های فیلتر شدن تلگرام داره به گوش میرسه و گفته شده که تلگرام ایکس نسخه ای هست که فناوری بلاکچین روش میخواد پیاده بشه, فناوری بلاکچین یه نوع رمزنگاری هست که قابلیت فیلتر ناپذیری نیز داره و کارهای دیگه ای هم البته باهاش انجام میگیره.
حالا این سوال مطرحه که با توجه به اعلام تیمهای بلایندگرام و تللایت مبنی بر این که پشتیبانی ما تا زمانیه که این نرم افزار در ایران فیلتر نباشه و کار کنه حالا تکلیف چی میشه؟ یعنی وقتی فیلتر شد دیگه تلگرام ایکس رو نمیخوان دسترس پذیر کنن؟
گویا کلا برنامه ای دیگه واسه دسترس پذیرتر شدن تلگرام هم در دستور کار این دو نرم افزار نیست یا حداقل هیچ اطلاع رسانی در این زمینه انجام نمیدند.
این نکته رو هم راجع به نسخه تلگرام ایکس باید اعلام کنم که موج منفی گسترده ای نسبت به کوبیدن تلگرام ایکس و شایعات بی اساسی مبنی بر اینکه مشکلات امنیتی داره و اینا تو جامعه راه انداختن که همش کذب محضه و فقط تبلیغاتیه واسه اینکه مردم دیگه تلگرام نصب نکنن چون به محض فیلتر شدن تلگرام کد فعال سازی توسط مخابرات واسه تلگرام نیز فیلتر میشه و دیگه نمیشه تلگرام ایکس رو نصب کرد و الان تا هنوز فیلتری انجام نشده میشه این نسخه رو نصب کرد که البته امکانات و قابلیتهای بیشتری هم نسبت به تلگرام معمولی داره.
لذا از مسئولین دو نرم افزار بلایندگرام و تللایت خواهشمندیم راجع به این موضوع اطلاع رسانی کنند و پاسخگو شوند
با سپاس فراوان

۴ دیدگاه دربارهٔ «چرا دیگه خبری از آپدیت بلایندگرام و تللایت نیست؟!!؟»

سلام محمد گرامی. اتفاقاً منم این سؤال برام مطرح بود. اما باید این نکته رو در نظر داشته باشی که اینها یعنی چه تللایت و چه بلایندگرام با استفاده از آخرین سرس کردهایی که منتشر شده بود برای ما دسترس پذیر شدند, الآن هم تا این لحظه هیچگونه سرس کدی از سوی تلگرام منتشر نشده حتی نسخه ایکس. بنابر این پاسخ سؤال شما بنظرم واضحه که چون سرس کدی نیومده بنابر این انتشار نسخه ی تازه ای از تللایت و بلایندگرام نمیبینیم. قطعاً به محض انتشار سرس کد جدید از تلگرام این بندههای خدا هم قطعاً آپدیت خواهند داد. و قطعاً اگه تلگرام فیلتر بشه کار این ۲شرکت هم بنا به تعهداتی که داده بودند متوقف میشه چرا که در صورت آپدیت دادن کارشون خلاف قانون محسوب میشه. التماس دعا.

سلام خدمت سید عزیز. از اینکه جای این عزیزان جواب میدم عذر میخوام. یک نکته را باید در نظر بگیریم که انتشار این سورس کد ها فقط کافی نیستند. بلکه همون هایی هم که هستند باید به دقت بررسی بشه تا بتونند به بهترین شکل ممکن اینو دسترس پذیرش کنند.
برای مثال میتونم در بلایند گرام اینو اشاره کنم
زمانی که ویس پخش نمیشد توسط طرف مقابل الآن میگه not played. یا پخش نشده.
با این حال طبق آخرین اخباری که دارم. دارند تلاش میکنند که از امکانات mobo gram هم در این نرم افزار استفاده کنند. پس دادن بروز رسانی کار ساده ای نیستش.
باز هم از پاسخی که دادم عذر میخوام.
شاد و سربلند باشی.

سلام دوستان همگی ما میبایستی این نکات رو در نظر بگیریم که اولا وقتی این دو شرکت یا مجموعه زمانی که این نرم افزار رو برای ماها دسترس پذیر میکردن خبری از فیلتر این نرم افزار عجیب و غریب نبود دوم درسته این نرم افزار بهتر از واتساپ در ظاهر عمل میکند یعنی امکاناتی را بیشتر در اختیار ماها قرار میدهد مثال در سرعت و در حجم انتقال و دریافت اما میبایست واقعا واقعبین بود که چه درست یا غلت این یک تصمیمی هست که میبایست با بررسی و سنجش تلگرام رو فیلتر کنند که ظاهرا همینجور هست هرگاه مسعولی در باره ی فیلتر این نرم افزار صحبتی میکند شخصی دیگر این صحبت را رد میکند اینجور که بر می آید هنوز خود این مسعولان هم نتونسته اند در باره ی زمان فیلتر این نرم افزار تصمیمی درست بگیرند سوما میبایست اولا بهترین جایگزین در ایران در نظر گرفته شود و بعد این فیلتر انجام شود تازه اون هم بعد از فراهم کردن شرایط مربوطه و فرهنگسازیهای درست نه این که کسی بیاید بگوید میبایست فیلتر شود و دیگری بگوید نباید فیلتر شود تازه یکی از دوستان هم میگفت این پیامرسان ایتا هم سرس تلگرام هستش و هم از نظر ظاهری شبیه خود تلگرام هست و تازه هم برای ماها دسترسپذیر نیست این هم صحبتهای مختلفی بود که گفته میشد پس به شفافیت نمیتوان گفت چه میشود و چه جوری این برنامه ریخته میشود و یا اصلا میشود یا نمیشودپس بهتر هست که همه ی ماها آرامش خود را حفظ کنیم ومنتظر آینده باشیم فقط میبایست اگر نکته ی مهمی در این نرم افزار داریم در جای دیگر ذخیره کنیم تا مبادا در صورت تصمیمهای عجیب و غریب ضرر کنیم با آرزوی بهترینها

دیدگاهتان را بنویسید