خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

پراکنده‌گویی‌های یک ذهن آشفته (۴)

درود به همه دوستای گوش‌کنی

امیدوارم ایام به کام باشن و از زندگی لذت ببرید.

یهویی هوس کردم یه پراکنده‌گویی دیگه بنویسم که شاید آخرینش توی سایت باشه. چه معلوم چه اتفاقی برای سایت بیفته.

خوب، از چی بگم برات.. انتظار داری چی از… اهم، ببخشید. یک‌شنبه این هفته، بعد از اینکه از دندون‌درد تا صبح به خودم پیچیدم، رفتم دندون‌پزشک و دندون عقلم رو جراحی کردم. الآن دیگه یه دندون عقل ندارم، یعنی یگه همون قدر عقلی هم که داشتم ندارم. الان یه چند روزه خوردن غذا برام اعصاب‌خوردکنه. حالا تازه باید یکی دیگه رو هم بعدا اعصاب‌کشی کنم، چه محشر.

بگذریم، چند وقت پیش شنیدم که برنامه محبوب Spotify که می‌شه باهاش موسیقی کفار رو گوش کرد رایگان شده، اینه که با کلک و تغییر آی‌پی روی گوشیم نصبش کردم. هرچند من با ضعف شنواییم و ضعف انگلیسیم معمولا حتما باید lyrics یا متن ترانه رو داشته‌باشم تا بتونم ترانه‌های انگلیسی رو بفهمم ولی ازش خوشم اومد. یه آهنگ از خواننده استرالیایی، Sia به اسم Never give up (هیچوقت تسلیم نشو) که ظاهرا آهنگ یه فیلمه، از من یه طرف‌دار Sia ساخت. واسم از اون آهنگایی بود که هی گوشش می‌دی تا بلاخره ازش خسته بشی. بعد رفتم چندتا تک‌آهنگ و یه آلبوم هم ازش توی شبکه تورنت دانلود کردم و صبحا و بعد از ظهرا توی اتوبوس هدست می‌زنم و به Sia گوش می‌سپارم، باشد که پرگار شوم. البته بعدا Spotify لعنتی ظاهرا فهمید من دارم سرش کلاه می‌ذارم، دیگه حتی با تغییر آی‌پی هم بالا نمی‌یاد.

خوب یه کتاب هم معرفی کنم که بفهمید آدم پرریخته، ببخشید… یعنی فرهیخته‌ای هستم. این کتاب اسمش هست Under the Dome (زیر گنبد) نوشته استیون کینگ. مثل بعضی از کارای دیگه کینگ خیلی بزرگ بود و چند روز طول کشید تا خوندمش. در مورد یه شهر کوچیک به اسم چسترز میل (Chester’s Mill) هست که به طور اسرارآمیزی یه گنبد نامرئی از دنیای اطراف جداش کرده و نمی‌ذاره هیچ چیز به جز کمی آب و هوا به شهر وارد و ازش خارج بشه. داستان در مورد تقلای مردم شهر برای سر کردن با شرایط پیش اومدست.

البته، ما یه آدم بده هم داریم به اسم جیم رنی که فروشنده ماشین‌های دست دوم و دومین نماینده شهره. اون که خیلی مذهبیه و در عین حال شدیدا با انواع جرم مثل تولید مواد مخدر سر و کار داره این گنبد رو یه فرصت می‌بینه برای ایجاد دیکتاتوری خودش.

قهرمان هم که دیل باربارا آشپز و کاپیتان سابق ارتشه و سعی می‌کنه با همدستاش جلوی رنی رو بگیره.

نمی‌دونم ترجمش هس یا نه، ولی احتمالا باشه. کارای کینگ معمولا توی ایران ترجمه و البته با کلی سانسور منتشر می‌شن.

خوب، تلگرامم به سلامتی فیلتر شد. قرار بود با فیلتر شدنش کودکان افریقا نون گیرشون بیاد، گرمای زمین از بین بره، سوراخ لایه اوزون ترمیم بشه، صلح جهانی بشه و… ولی من چیزی ندیدم.

شخصا برای خودم تنها اتفاقی که افتاد اینه که از بس روی گوشیم قندشکن نصب کردم بیچاره هروقت اسمش رو می‌شنوه خودش رو جمع می‌کنه یه گوشه و می‌زنه زیر گریه. البته چند روز پیش دیگه از این مسخره‌بازی خسته شدم و یه اکانت خریدم. فعلا که به خوبی کار می‌کنه. حالا تا ببینیم بعد چی می‌شه.

دیگه چی بگم… این روزا یه جورایی دارم سعی می‌کنم یا یه کار درست و درمون با درامد مناسب پیدا کنم یا یه طوری از ترجمه داغونم به صورت freelance کسب درامد کنم یا فوق لیسانس بخونم. هیچوقت نتونستم یه هدف رو واسه خودم قرار بدم و با تحکم دنبالش کنم. فقط مثل یه آدم مست تلوتلو می‌خورم توی زندگی و معلوم نیست چیکار می‌کنم. کاش حد اقل واقعا مست بودم، آش نخورده و دهن سوخته.

خوب زیاد سرتون رو با مزخرفاتم درد اوردم، براتون بهترین‌ها رو آرزو می‌کنم.

شاد باشید.

۲۵ دیدگاه دربارهٔ «پراکنده‌گویی‌های یک ذهن آشفته (۴)»

درود محمد
والا من از فلان Makers.site خریدم (به جای فلان اون سه حرف جادویی رو بذار، می‌ترسم اسمش رو ببرم سایت فیلتر بشه.) فعلا بدک نیست. اتصال کاملا پایداره فقط شاید یه خورده کند باشه. چندتا سرور از کشورهای مختلف داره که می‌تونی هر کدوم رو خواستی انتخاب کنی. من فعلا با USA کار می‌کنم ولی بریتانیا هم یه بار تست کردم کار کرد. چندتا protocol رو ساپورت می‌کنه که من با cisco که پیشفرضش بود کار می‌کنم. به هر حال فعلا پشیمون نیستم.

سلام بر میثم خوش شانس خودمون .
من دندون عقلمو شهریور پارسال کشیدم . دو تای بالا. تب کردم و بی حال شدم . اول نمی خواستم بکشم ولی وقتی عکس دندونو دیدم فهمیدم کجکی داره رشد می کنه و این باعث آسیب به دندون کناریش شده . خلاصه دست روزگار مجبورم کرد که دندونیو که سالم بود و درد نمی کرد بکشم و بندازم توی آب خخخخ

سلام میثم جان
خوش اومدی
مدتها میشه نبودی
وای از کتاب نگو که یاد هارد بیچارم میافتم که دو سه ماهه رفته کما نه اینه که کلا منفجر بشه یا برگرده
خلاصه بدبختیه واسه خودش
بقیه ی پست هم عالی بود
شااااااد باشی همیشه و امیدوارم که یه کار حسابی هم پیدا کنی و حالشو ببری

درود
اگه این کارو بکنم بعدا باید برای دسترسی به خود گوش‌کن هم از قندشکن استفاده کنیم. به علاوه سایتش ایرانیه و خرید ازش خیلی ساده. Microsoft Edge هم تا حالا امتحان نکردم. جاز ۲۰۱۸ ندارم، کاش زود کرکش بیاد.
شاد باشید.

خواهش می‌کنم. مراحمی داداش. والا سعی کردم یه چیزی ضبط کنم، ولی کیفیت میکروفونم خرابه و خیلی هم خوب از آب در نیومد. بعدش هم اونقدر آسونه که واقعا نیاز به آموزش نداره. ولی شاید یه آموزش کوچیک متنی یا ویسی به صورت تئوری بدم و اگه مجتبی صلاح دونست توی کانال بذاره. شاد شاد باشی.

سلام. آثار کینگ. آخ از سیر ماجراهاش که کلا از خط پایان رد میشن و تا ناکجا پیش میرن! خدایا آخری که ازش خوندم اسمش چی بود؟ همونی که۱بیماری اومده بود همه رو داغون کرد فقط چند نفر مونده بودن و بعدش تا داستان خیر و شر پیش رفت! اسم کتابش خاطرم نیست. همونی که اون پسر لال، نیک، قهرمانش بود که با انفجار بمب از بین رفت. هرچی فکر می کنم اسم کتابه خاطرم نیست.
دندون درد وحشتناکه. خدا نصیب نکنه! در عمرم خیلی گرفتارش نشدم ولی همون دفعات انگشت شمار کافی بودن که تا آخر عمرم به عنوان یکی از بدترین دردها در خاطرم بمونه.
ترجمه. دارم سعی می کنم کار ترجمه ای پیدا کنم. خودم نمی دونم ترجمه کردن های داغونم به درد می خوره یا نه. باید۱آگاه تستم کنه. نق هم به آگاه ها زدم گفتن باشه ولی خخخ یادشون رفت. کاش بشه۱کار این مدلی پیدا کنیم!
در مورد تلگرام هم همچنان در حال مذاکرات با گوشی ها و استفاده از انواع کلیدها بر روی اون ها هستیم و فعلا که شکر ایزد توانا روزگارمان با وجود کلیدها بد نیست.
و در پایان، شاد و بی درد و کامیاب باشید!

درود
بله، آثار کینگ معمولا خیلی خوبن. این کتابی رو که توصیف کردید رو نخوندم. باید پیداش کنم.
و بله، دندون‌درد واقعا می‌تونه آدمو یه جورایی فلج کنه.
امیدوارم توی ترجمه موفق باشید، کار آسونی نیست.
شما هم شاد باشید.

درود دوست عزیز
ممنون، لطف دارید. در مورد اکانتی که نوشتم یه آموزش کوتاه صوتی توی کانال خودم منتشر کردم که توی کانال محله هم منتشر شد. البته همینطور که بعدا آقای صالحی گرامی هشدار دادن، معلوم نیست آیا می‌شه به فروشنده این اکانت‌ها اعتماد کرد یا نه. چون توی این بگیر و ببند به راحتی دارن از درگاه‌های بانکی توی سایتشون استفاده می‌کنن، اینه که آقای صالحی احتمال می‌دن سایت مال یکی از نهاد‌های داخلیه. حالا اینکه چرا مثلا حوزه علمیه قم میاد و اکانت شکننده می‌فروشه نمی‌دونم.
شادکام باشید.

دیدگاهتان را بنویسید