خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
با اسکایپ ۸ توی ویندوز چطور کنار بیایم؟

درود دوستان عزیزم!

بر خلاف غولی که اکثریت ما از اسکایپ ۸ توی ویندوز ساختیم، کار کردن باهاش خیلی خیلی راحته و فقط چون قبلا امتحانش نکردیم و به خصوص بهش عادت نداریم، فکر میکنیم هیچ رقمه نشه باهاش کار کرد.

من تو این گفتار کوچولو، نمیخوام آموزش آن چنانی بدم. فقط قصدم اینه که بهتون بگم اسکایپ جدید برای همه مواردی که شما ممکنه باهاشون سر و کار پیدا کنید، کلید میانبر در نظر گرفته.

اگه خواستید توی صفحه اسکایپتون اول روی دکمه Help and feedback و بعد دکمه Get help اینتر بزنید تا صفحه راهنماش براتون باز بشه و بتونید هر چی میخواید در موردش اطلاعات به دست بیارید.

کلا توی صفحه اسکایپ جدید با دکمه ها مواجه هستیم و همون طور که گفتم، قریب به اتفاق اونها کلید میانبر هم دارن.

در ادامه من بعضی از پر کاربرد ترین این میانبرها رو براتون مینویسم و امیدوارم به کارتون بیاد.

  • Ctrl + I (باز کردن بخش اعلانات برای این که متوجه بشید گفتگوی جدیدی دارید یا نه)
  • Ctrl + , (Ctrl + comma) (باز کردن منوی تنظیمات اسکایپ)
  • Ctrl + H (باز کردن راهنمای اسکایپ در مرورگر پیشفرض شما)
  • Ctrl + D (فعال کردن شماره گیر)
  • Ctrl + N (شروع گفتگوی جدید) (به ترتیب لیست مخاطبین فعال و بعد سایر مخاطبینتون رو میاره و گفتگو با هر کدوم رو با زدن اینتر روی اسمش میتونید شروع کنید).
  • Ctrl + G (ایجاد گروه جدید)
  • Ctrl + F (جستجوی مخاطبین، پیامها و روباتها)
  • Ctrl + Shift + S (جستجو در پیام انتخاب شده)
  • Alt + 1 (گفتگوهای اخیر)
  • Alt + 2 (همه مخاطبین)
  • Ctrl + R (به روز کردن صفحه برنامه)
  • Up arrow after sending a message (بعد از ارسال یک پیام متنی، با زدن جهتنمای بالا پیام فرستاده شده انتخاب میشه و میتونید اون رو ویرایش کنید. اگه از ویرایش منصرف شدید، کافیه تب بزنید و روی cancel اینتر کنید.
  • Ctrl + P (پروفایل کسی که دارید باهاش گفتگو میکنید رو نشون میده)
  • Ctrl + Shift + A (اضافه کردن افراد جدید به گروه گفتگو)
  • Ctrl + Shift + K (شروع گفتگوی ویدیویی با مخاطبی که روی اسمش قرار دارید)
  • Ctrl + Shift + P (شروع گفتگوی صوتی)
  • Ctrl + Shift + F (ارسال فایل)
  • Enter (شروع گفتگوی متنی) وقتی هم پیامی رو نوشتید با همین کلید ارسال میکنید.
  • Ctrl + E (قطع گفتگو)
  • Ctrl + M (قطع و وصل صدای میکروفن)
  • Down/Up arrow )به ترتیب حرکت به پیام بعدی و قبلی در گفتگوی متنی)

خوش باشید تا همیشه.

۲۵ دیدگاه دربارهٔ «با اسکایپ ۸ توی ویندوز چطور کنار بیایم؟»

سلام، در اسکایپهای ۷ یک گزینه برای انتخاب چتها در یک مکالمه به نام select all و کپی گرفتنشون با گزینه ی coppy selection بود، آیا در این نسخه هم چنین گزینه ای موجوده؟ من که ندیدم! با این گزینه میشه تمام چتها در یک گفتگو را در کلیپ برد ذخیره و از اونا در یک سند، نسخه ی پشتیبان تهیه کرد. من دنبال راهی هستم که بشه در این نسخه از مکالمات بکاپ گرفت و بازگردانی هم کرد، اگر چنین قابلیتی فراهم باشه، حتما نصبش میکنم. لطفا راهنماییم کنید، سپاسمندم.

ممنونم، برای من مخاطبینم رو خیلی درهم میاره، دیگه مثل قبل نیست که بتونم بر اساس حروف الفبا در انگلیسی پیداشون کنم، آیا راهی برای این مشکل وجود داره؟
همچنین در نسخه های قدیمیتر میشد مخاطبین رو بر اساس آنلاین یا آفلاین بودن یا کسانی که هنوز ما رو اد نکردند، فیلتر بندی کنیم. آیا اینجا هم چنین گزینه ای هست؟
برای من با NVDA خیلی اذیت کرد! همش انگار میپرید در ادیت باکسها و صدا میداد، هرچی scape میزنم تا از اون کادرها خارج بشه، وقتی دکمه ی تب یا جهتنماها رو میزنم باز دوباره میپره در ادیت باکسها و اصلا نمیشه درست ازشون خارج شد.

تا جایی که من میدونم مشکلی از این جهت نیست.
بعضی اوقات ممکنه اسکایپ از حالت فوکوس خارج بشه که فکر نکنم زیاد اتفاق بیفته.
ولی ترتیب مخاطبین و چیزهای دیگه مثل قبل باز هم قابل تنظیمه هر جور که خودتون بخواید.

مرسی آقای درفشیان.
توی هر برنامه جدیدی، یا برنامه ای که تغییر اساسی میکنه، ظاهرا ما تقریبا نیاز به یه پیشرو داریم. مثال نمیزنم، همه میدونیم.
کلا اهل ریسک نیستیم.
مرسی که توی این برنامه شما پیشرو شدین.

چاکرم رضای عزیز!
منم البته پیشرو نبودم و تا وقتی ویندوز اجبارا اسکایپم رو به این نسخه به روز نکرد سمتش نرفتم.
ولی الان میبینم اگه بهش عادت کنیم فرق چندانی با قبل نداره خوشحالم که به روز شده.
ممنونم از حضورت.

با سلام و احترامِ فراوان
آقای درفشیان
من اسکایپِ جدید را نصب کردم
اتفاقاً خیلی هم خوبست
فقط میماند
مشکلِ بسته نشدنش
از طریق سیستم تِرِی
و تَسک مَنِیجِرِ ویندوز
البته به سختی توانستم پیامهایم را با جهتنماها بخوانم
برای این مشکلات
چه راهِ حلهایی سراغ دارید؟
خب باز هم اگر به مشکلِ دیگری
با این ورژن برخورد کردم
به یاری و خواستِ خدا
حطماً مطرح خواهم کرد
با تشکر

سلام، برای بستن اسکایپ داخل برنامه از کلیدهای ترکیبی control +q استفاده کنین و یا از منوی file، از گزینه quit استفاده کنین تا اسکایپتون بسته بشه.
در باره خوندن پیامهای یک شخص خاص میتونین روی اسم شخص مورد نظرتون اینتر بزنین تا پنجرش باز بشه و به انتهای صفحه برین و با زدن کلیدهای ترکیبی shift + e به قسمت پیام برسین و بعد با جهتنمای بالا میتونین پیامهایی که بین شما و طرف مقابلتون رد و بدل شده رو از آخر به اول بخونین. محتوای چت همیشه قبل از کادر نوشتاری پیام قرار میگیره.

موافقم!
آخه دیر یا زود اسکایپهای قدیمیتر از کار میفتن و مجبور میشیم اگه دوست داریم این اپلیکیشن خوب رو نگه داریم، از ورژنهای جدیدش استفاده کنیم و اون موقع کلی از کسایی که زودتر شروع کردن عقب میمونیم.

سلام مرسی از آقای درفشیان که این پست رو منتشر کردند. من فکر کنم از روز جمعه به اسکایپ جدید رو آوردم. این نسخه از اسکایپ تا حدی به اسکایپ نسخه اندروید نزدیک هست. بنابر این کسانی که با نسخه اندروید کار کردند، به راحتی میتونند با این برنامه کار کنند. قالب پنجره اسکایپ به صورت صفحات html یا همون وبسایتی هست. بنابر این شما با جهت نما میتونین به راحتی از اسکایپ استفاده کنین. البته منو هاش هنوز برای ما دست رسذ پذیر نیستند. یعنی با زدن کلید alt چیزی رو به ما نشون نمیده ولی برای مثال اگه شما کلید ترکیبی اون منوی خاص رو بلد باشین، میتونین به اون منو ها هم دست رسی پیدا کنین. مثلاً برای منوی فایل از کلیدهای alt +f استفاده کنین و یا برای منوی های tools و help یا edit میتونین از کلیدهای alt + t, alt + h و alt + e استفاده کنین. کمی challenge یا همون چالش درش هست ولی خیلی هم کار باهاش سخت نیست.

درود محسن
تا جایی که خبر دارم دلیلی نداره تو ویندوزهای پایینتر از ۱۰ نشه ازش استفاده کرد. البته غیر از XP که فکر کنم اسکایپ هفت هم دیگه توش کار نمیکنه.
اما پاک کردن کل هیستوری رو من پیدا نکردم.
میشه یه چت رو حذف کرد یا یکی یکی حذف کرد ولی کل چتها رو یا حذفشو نداره یا من ندیدم.
البته یه راه سادهش اینه که توی پوشه اسکایپ، یعنی همون پوشه ای که توی مسیر User هست، پوشه اسم خودت و پیدا کنی و حذف کنی تا کل پیامها و چتها پاک بشه.

سلام. با تشکر از آقا سعید که این پست رو منتشر کردند، در ادامۀ پست میپردازم به ی سری نکات:
اگر کاربر NVDA هستید و این صداهای تغییر focus ها اذیتتون میکنه، میتونید برید توی brows mode یا حالت مرور، که با کلیدهای control NVDA_key b فعال میشه، و تب بزنید و تیک Audio indication of focus and browse modes یا نشانه‌ی صوتی برای حالت‌های فکوس و مرور، رو بردارید. در این صورت وقتی شما توی حالت FOCUS یا مرور قرار میگیرید، صدایی براتون پخش نمیشه. البته ی گزینۀ دیگه هم بود که من تستش نکردم.
نکتۀ بعدی اینکه، اگر دوباره کاربر nvda هستید و نمیتونید با اسکایپ کار کنید چون کلیدهای بالا و پایین اینا براتون جواب نمیده، لازمه فقط هروقت که این کلیدها براتون کار نمیکرد، ی دونه NVDA_key و space رو بزنید. بعد خیلی راحت میتونید با اسکایپ کار کنید.
این اسکایپ برای ویندوز هفت هم جواب میده، و طبق ی سری گفته ها ممکنه اسکایپ هفت به زودی از کار بی افته. یعنی رسما دیگه کسی نمیتونه با اسکایچ غیر هشتی بیاد بالا. پس بهتون پیشنهاد میدم از الان شروع به کار کردن با این نسخه از اسکایپ کنید.
راستی. برای اینکه بتونید روی اولین پیام نخونده توی گروهها قرار بگیرید، وقتی صفحۀ گروه یا حالا هر جایی که میخواید پیاماشو بخونید رو باز کردید، ی کنترل home بزنید و اگر کاربر NVDA هستید، با کلیدهای control, NVDA_key و f صفحۀ جستجو رو فعال کنید. این قسمت بنویسید: unread messages. البته حتما لازم نیست همۀ این حروف رو بنویسید! فقط اگر بنویسید unr هم احتمال قوی داره براتون بیاد. وقتی به این قسمت رسیدید، بیایید پایین میتونید روی اولین پیام نخونده قرار بگیرید. البته ی توضیح اینجا من بدم که، اگر یکی توی این صفحۀ پیام ها نوشته باشه unread messages, ممکنه وقتی شما جستجو هم میکنید، روی اولین پیام قرار نگیرید… پس مواظب باشید خلاصه.
و اما ی سری توضیحاتی در باره ی این کامنت: هرجا که من نوشته بودم NVDA_key, منظور کلیدی هست که شما برای NVDA تون تعیین کردید. حالا برای بعضی ها insert هست یا… توضیح بعدی در رابطه با کلیدهایی هستش که پنجرۀ جستجو رو باز میکنن: من دقیقا نمیدونم توی jaws هم این کلید ها تعریف شده یا نه. برای همین گفتم اگر کاربر NVDA هستید. ضمن اینکه پنجره ی جستجو با کلیدهای control و f هم باز میشه.
خب دیگه نکته ای یادم نمیاد. سوال دیگه ای رابط اسکایپ و NVDA بود، من هستم.

دیدگاهتان را بنویسید