خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

همه در کنار هم و برای هم!.

سلام به تمامی همسفران در جاده پر پیچ و خم زندگی, همِگیبار سفر بسته ایم, بعضی همه ملزومات را برداشته اند, برخی به امید توشه و بُنِه دیگران هستند و اما اگر سوار بر این قایق, در این دریای مواج و پر تلاطم, همگی به سوی یک جهت و همراه و هماهنگ با یکدیگر, پارو نزنیم, آیا امیدی در رسیدن به منزل مقصود که همان گذشتن از مرز محدودیت و رسیدن به مقصد توانستن و فایق آمدن بر همه مشکلات و به سخره گرفتن همه باورهای نادرست است, باقی می ماند. هدف یکی است مقصد مشخص است, وسایل, مختلف و مسیر بس پر سنگلاخ, بسیاری از عابران در این مسیر نا آگاهند و اگر به نگاهشان, باورشان و ذهنیتشان دل ببندیم, چاره ای جز سپردن این قایق به امواج پر تلاطم و سهمگین زندگی نخواهد بود. در این دریای طوفانی که شرایطمان, محدودیتمان, و بسیاری موانع دیگر بِسانِ امواج وحشی دریا بر قایق زندگیمان می کوبد, چرا آنگونه که باید در کنار هم نیستیم, از همدیگر حمایت نمی کنیم, به جای حرکت در کنار هم, در جهت موازی با هم حرکت می کنیم و گاه مانع حرکتِ هم می شویم؟! به اندازه کافی و وافی چالشها و موانع که مانندِ گردباد گهگاه بر ما میتازند, توان و انرژیمان را نمی گیرند؟! که اینگونه آگاه و نا آگاه به یک نوع هم فرسایی مبهم مبتلا شده ایم, از همین امروز و همین حالا چشمها را بشوییم و جور دیگر ببینیم,, آنگونه که معلولان بینایی ایران زمین در این حجم محله که وسعت آن کم هم نیست, الگویی شایسته برای همگان خصوصا نویسنده کوچکِ این واژه ها باشند.

۸ دیدگاه دربارهٔ «همه در کنار هم و برای هم!.»

سلام خدمت شما جناب صالحی, از اینکه دیر پاسخ میدم جِدً شرمنده ام و عذرخواهی میکنم, نِتَم خیلی ضعیف بود, با توجه به اینکه اکثر مخاطبین محترم از جمله خودتون صاحب نظر در این زمیه هستید من جسارت نکردم و فقط معضل بزرگِ همیشگی رو بیان کردم, ولی خُب بخشِ عمده از همه بی عدالتیها که بر سرِ ما میاد غیر از همه ناشایستگیها و عدم انتصابهای درست در دستگاههای ذیربط و مسوول همین مشکلاتِ خودمون هست, خُب اونها هم ازین تفرقه و از هم گسیختگی ما بهترین بهره رو میبرند. اگر نشستی در این زمینه باشه, با بهره گیری از نظراتِ همگی دوستان از جمله ژرف نگریهای خودتون به بررسی راهکار هم خواهیم پرداخت. بدرود.

سلام خدمت شما از شما هم به خاطر دیر پاسخ دادن عذرخواهی می کنم. دقیقً گاهی هم ناخواسته هست, ولی دل سردی در مخاطب ایجاد می کنه و مانع حرکتهای خودجوش و موثر بعدی میشه, نوعی بدبینی هم نسبت به همنوع در مخاطب به وجود میاره و هزار جور نتیجه نامطلوب و ناخُشایندِ دیگه, چون اون نمی دونه حرکت ما ناخواسته هست. پیروز باشید.

درود
امیدوارم حضور و مطالب ارزشمند شما اینجا بیش از پیش بشه و شما به نوبه خود از کمک به هم‌محلی‌ها برای هموار شدنِ راهی که اشاره کردید دریغ نکنید.
قطعا خیلی وقت‌ها ممکن است نظراتی دلسرد‌کننده و بعضا دور از شأن و شخصیت ما در جای جای فضای مجازی و حقیقی فرستاده شوند که من امیدوارم شما با مقاومت در برابر این ناملایمات، به جای اینکه دورتر شوید، نزدیکتر بیایید و دست در دست دیگر همنوعان، رقم خوردن اتفاق‌های سازنده و مثبت را باعث شوید.
حضور شما و دیگر صاحبنظران در کنفرانس ۲۳ مهرماه، نه صرفا برای من یکی، بلکه طبق بازخورد‌هایی که داشتم، برای دیگران هم بسیار دلگرم‌کننده بود.
همین باعث شد خواستار تداوم حضور شما باشم.

سلام خدمت شما, ازتون بابتِ دیر پاسخ دادن عذر میخوام, مشکل قطعی نت و ضعیف بودن اون هنوزم بعضی وقتا اذیت می کنه, از لطف و حُسنِ نظر شما بی نهایت ممنونم. امیدوارم بتونم برای رقم خوردن حرکتهای ارزشمند و موثر و موندگار مفید باشم. ایام بِکامتون.

سلام و عرض ادب
بسیار تشکر از مطلب خوب. من با یک بسته بزرگ کرانچی اومدم داخل قایق. کاملا آماده ام در این فراز و نشیب در کنار سایر دوستان به مقصد برسیم. در پست های آینده و بعدی شما منتظر راهکارهایی که با تجربه به آن رسیده اید هستم.
بسیار تشکر. موفق و پیروز باشید

سلام جناب بهرامی, از شما هم عذر میخوام. ازتون ممنونم بابت کرانچی, چقد مهیج, تو این سختی و مسیرِ متلاطم چقد آروم کننده هست مثل یه حِسِ قشنگِ بچگیامون که به خیلی از چیزای دور و برمون بی خیال و بی تفاوت بودیم. شادمان باشید.

دیدگاهتان را بنویسید